آداب و رسوم مسکن خوردن را بدانید

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

دسته ضد دردها را باید بنا بر تشخیص نوع درد تعیین کنیم و اگرشخص به استفاده هم زمان قرص‌های مسکن با یکدیگر اهمیتی ندهد در زمان عوارض جانبی هم تشخیص اینکه عارضه از چه نوع مسکنی است مشکل تر می‌شود.
هر گروه از مسکن‌ها برای یک نوع درد باید مصرف شوند به عنوان مثال: فردی که سردرد دارد درصورتی که از سلامتی معده برخوردار باشد آسپرین مناسبت‌تر است و در صورتی که دچار بیماریهای معده باشد بهتر است از ترکیبات استامینوفن ترجیحاً ساده استفاده کند.
به هیچ وجه نباید از مقدار تعیین شده مصرف روزانه دستور پزشک تجاوز کرد، چنانچه بیشتر از مقدار مصرف شود و کبد نتواند پالایش کند فرد دچار مسمومیت می‌شود.
قرصها معمولاً بین ۳ الی ۵ سال تاریخ مصرف دارند و حتی بیشتراز ۵ سال که البته شامل جامدات می‌شود ولی درمورد مایعات مانند شربت، قطره و آمپول‌ها باید عمر مفید محصول را در نظر داشت و بعد از تاریخ تعیین شده مصرف نشود.
خوشبختانه بدن به راحتی در مقابل دردهای موضعی مبارزه می‌کند، پس دردی که سردرد ناگهانی ناشی از شوک‌های عصبی خصوصاً درد‌های سطحی در نوجوانان هیچ نیازی به مصرف دارو نیست بلکه تنها در درد‌های مزمن که بدن مقاومتی نمی‌کند و با تجویز پزشک باید مصرف شود.
 

Similar threads

بالا