تاثیر کمبود ویتامین D بر افزایش فشارخون

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تاثیر کمبود ویتامین D بر افزایش فشارخون



پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند: کمبود ویتامین D منجر به افزایش فشارخون می‌شود.





به گزارش ایسنا، تحقیقات پیشین ارتباط قوی بین کمبود ویتامین D در خون را با فشارخون بالا نشان داده بودند اما تاکنون ارتباط مستقیم علت و معمولی کمبود این ویتامین با افزایش فشارخون مشخص نشده بود.
ویتامین D به دلیل اینکه در پی تماس با نور خورشید در بدن تولید می‌شود، لقب ویتامین خورشید را گرفته است. افراد همچنین این ویتامین را با مصرف غذاهایی نظیر تخم مرغ، شیر، ماست، ماهی تُن، ماهی سالمون، حبوبات و آب پرتقال کسب می‌کنند. اما مطالعات جدیدی که از سوی متخصصان سلامت و با بررسی داده‌های ژنتیکی 146 هزار و 500 نفر از مردم اروپایی‌تبار ساکن اروپا و آمریکای شمالی انجام شده نشان می‌دهد به ازای هر 10 درصد افزایش سطح ویتامین D در خون، 8 درصد خطر بروز فشارخون بالا کاهش می‌یابد.

نتایج این مطالعه درنشریه «لنست» منتشر شده است. به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، با در نظر گرفتن هزینه و اثرات جانبی داروهای فشارخون، تاثیر احتمال ویتامین D بر کاهش یا افزایش فشارخون می‌تواند مبحث بسیار جذابی باشد.
«الینا هایپونن»، سرپرست اصلی این مطالعه در دانشگاه استرالیای جنوبی با بیان مطلب فوق گفت: اگرچه یافته‌های این مطالعات به باورهای گذشته نسبت به کاهش میزان ویتامین D و افزایش فشارخون اشاره می‌کند اما برای تایید دقیق‌تر این ارتباط باید مطالعات بیشتری انجام شود.



کلمات کليدی: ویتامین D،فشارخون
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Miss doctor تاثیر هورمون زنانه بر سرطان روده انکولوژی و هماتولوژی 0

Similar threads

بالا