آرتروسکوپی و تشخیص آسیب های مفصلی و بیماری

drsoleymanha

عضو جدید
تشخیص آسیب های مفصلی و بیماری با یک شرح حال پزشکی کامل، معاینه فیزیکی و معمولا گرافی با اشعه ایکس شروع می شود. تست های اضافی مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) یا توموگرافی کامپیوتری (CT scan) نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

جراحی آرتروسکوپی یک عمل جراحی حداقل تهاجمی در مفصل است که در آن معاینه و همچنین درمان آسیب، با استفاده از آرتروسکوپ انجام می شود. دو برش کوچک در پوست بیمار ایجاد می شود و از نرمال سالین (مایع طبیعی بدن انسان) برای ایجاد فضای جراحی استفاده می شود. ابزار جراحی کوچکتر از ابزارهای سنتی است. سپس ابزارهایی به اندازه مداد، که حاوی یک لنز کوچک و سیستم نورپردازی است، به منظور بزرگ کردن و روشن ساختن درون مفصل، وارد مفصل می شود. دوربینی که به آرتروسکوپ متصل است، تصویری از مفصل روی یک صفحه نمایش تلویزیونی را نشان می دهد، به جراح امکان مشاهده غضروف، رباط ها و زیر کشکک را می دهد. جراح می تواند مقدار یا نوع آسیب را تعیین کند و سپس اگر نیاز باشد، مشکل را اصلاح نماید و بافت های مفصلی پاره شده مانند رباط ها را تشخیص و بازسازی کند.


جراحی آرتروسکوپی زانو







طبق تصویر بالا، سه برش در زانو ایجاد می شود

برش بالای کشکک برای پر کردن زانو از مایع و ایجاد فضای جراحی است.


با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا در مورد موضوع بالا و موارد انجام آرتروسکوپی توضیحات بیشتری خدمتتان ارائه دهیم:
tps://goo.gl/1jh45p

دکتر مهران سلیمانها
متخصص ارتوپدی – فوق تخصص جراحی زانو دانشیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عضو انجمن جراحان زانو و آسیب های ورزشی
https://drsoleymanha.com
 

Similar threads

بالا