آلو کریسمس carissa grandiflora

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آلوی کریسمس درختچه ای از جنس Carissa در خانواده Apocynaceae (خرزهره) بومی آفریقای جنوبی است و بومیان منطقه آن را "Large Num-Num" مینامند.


میوه های این درختچه، خوراکی و بی ضرر و دارای لاتکس شیری میباشند

Carissa grandiflora دارای شاخه های خاردار همیشه سبز است و ارتفاع آن تا 20 فوت (6.1 متر) میرسد، هر چند اکثراً کوتاه تر از این هستند.


برگ های آن تخم مرغی شکل و به رنگ سبز تیره براق هستند و بین 1 تا 3 اینچ (2.5 تا 7.5 سانتی متر) طول دارند .این برگ ها ضخیم و چرمی و به صورت جفت در مقابل هم هستند.



میوه خوراکی آن شبیه آلو و قرمز رنگ است و حدود 2 اینچ (5.1 سانتیمتر) طول دارد و طعم آن مانند زغال اخته شیرین است. این درختچه تقریبا در تمام طول سال دارای گل و میوه به طور همزمان است.

شکوفه های این درختچه به رنگ سفید با پنج گلبرگ و ضخیم و مومی شکل هستند. این شکوفه ها حدود 2 اینچ (5.1 سانتیمتر) و مثل شکوفه های نارنج، معطر میباشد. به خصوص در شب .

Carissa grandiflora خاک شنی و به خوبی زهکشی شده را ترجیح میدهد. و نیاز به هرس به طور مرتب دارد به راحتی میتواند در هر اندازه نگه داشته شود.


Carissa grandiflora خاک شنی و به خوبی زهکشی شده را ترجیح میدهد. و نیاز به هرس به طور مرتب دارد به راحتی میتواند در هر اندازه نگه داشته شود.

نور: آلو کریسمس بهترین وضعیت خود و بیشترین تولید گل و میوه را هنگامی که قرار در آفتاب کامل نگهداری شود دارد، اما تحمل سایه جزئی را نیز دارد.

رطوبت: نیاز به محیط مرطوب و آب کافی دارد، اما بعد از شکوفه دهی کمی تحمل خشکی را نیز دارد.

این گیاه از نظر سختی محیط USDA Zone در مناطق 9a تا 11b قرار میگیرد



آلو کریسمس پس از خاک های شور را نیز تحمل میکند، بنابراین گزینه ای بسیار عالی برای باغ های ساحلی است.


این گیاه در منطقه بومی خود یعنی شمال آفریقای جنوبی در استان KwaZulu/Natal و همچنین بعضی مناطق استوایی به عنوان یک گیاه پرچین به طور گسترده ای کشت میشود و بسیار محبوب است.

تکثیر Carissa grandiflora معمولاً از طریق قلمه زدن میباشد، همچنین ازدیاد این گونه از طریق کشت دانه نیز گاهی صورت میگیرد.

هشدار : تمام بخش های این درختچه به جز میوه های رسیده آن سمی می باشند. حتی دانه داخل میوه ها گفته می شود سمی است و از مصرف آنها باید اجتناب شود


: منابع
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
"Pejman" علل ریزش گل و میوه درختان آلو بخارا میوه کاری 1

Similar threads

بالا