چندین مطلب از گیاهان دوست داشتنی

ارغوان

عضو جدید
انگل کامل:
دودر گیاهی انگلی است که قادر به انجام فرایند فوتوسنتز نیست. برگهای این گیاه به فلسهای قهوه ای کوچک تبدیل شده اند. از انجا که این گیاه کلروفیل ندارد باید تمامی غذای خود را از گیاه میزبان بگیرد. دودر به پیچک ان یک بالا رونده است . ساقه اش دور میزبان می پیچد ومکنده هایی به نام هوستوریا می سازد که به میزبان حمله میکنند وغذای ان را میگیرند.

سرقت غذا:
همچنامن که دودر بزرگتر وقویتر می شود هوستوریای بیشتری تولید میکند وغذای بیشتری از میزبان می گیرد در نهایت میزبان ضعیف میشود و میمیرد.
انگل گلدهنده:
رافلزیا ارتولدی گیاهی انگل است که بزرگترین گل جهان را دارد این گل در جنگل های بارانی اسیای جنوب شرقی میروید این گیاه برای بدست اوردن غذا به ریشه های زیر زمینی حمله میکند.
گاهی وقتها ساقه ای از یکی از ریشه های رافلزیا بیرون میزند . این ساقه به گلی غول اسا تبدیل میشود که قطر ان به 1 متر میرسد .

زنبق ابی زرد:
گیاهان ابی برای بقای خود مشکلات خاصی دارند گلهای زنبق ابی یا در سطح اب شناورند یا در انتهای ساقه های بلند قرار دارند.
سطخ بالای هر برگ مومی است و اب را دفع میکند. برگهایی پهن در سطح اب شناورند وبه وسیله ی ساقه های دراز حفظ میشوند. این ساقه ها از حجره های هوا پر شده و برای تنفس گیاه اکسیژن فراهم میکنند.

شکوفه های صحرایی:
یک روزه ها گیاهانی هستند که صحرا را پس از یک باران نادر فرش میکنند. این گیاهان در ظرف چند روز جوانه میزنند رشد میکنند گل میدهند و دانه تولید میکنند .
دانه های بعضی از گیاهان یک روزه به وسیله ی مواد شیمیایی پوشیده شده اند که مانع از شکفتن ان ها میشود مگر این که اب باران ان ها را بشوید.
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
داشتم راجه به جوالدوز( کاتالپا ) مطلبی رو میخوندم ، برام نکته ازش جالب اومد گفتم اینجا بنویسم شاید با من هم عقیده باشین.



این درخت به انگلیسی sigar tree گفته میشه . چون میوه هاش که به صورت غلافهای کشیده و دراز هستن (و بهمین خاطر ما بهش میگیم جوالدوز ) رو میشه مثل سیگار استعمال کرد !
 
آخرین ویرایش:

ارغوان

عضو جدید
گیاه غذایی همه کاره:
لوبیای پرنده محصول سنتی اسیای جنوب شرقی است. دانه های ان غلاف دانه ها برگها وریشه ها همه خوراکی هستند ومقدار زیادی پروتئین دارند این امر باعث شده تا لوبیا غذایی همه کاره باشد و به مبارزه با قحطی در سراسر جهان کمک کند.

استتار:
تشخیص گیاه ریگی با توجه به برگهای خاکستری و گوشتی ان از سنگ ریزه های پیرامون دشوار است و فقط گلهای ان اند که اشکارش میکنند. بیشتر جانوران برگهای این گیاه را با سنگریزه های حقیقی اشتباه میگیرند و تلاشی برای خوردن ان نمی کنند.

بر روی میزبان:
گیاه برومولیاد در جنگلهای بارانی استوایی زندگی میکند .
این گیاه به دنبال نور در شاخه های بلند میزبان رشد میکند و از ریشه های خود به عنوان لنگر استفاده میکند.
برگهای برومولیا باران را مستقیما به سوی قلب گیاه هدایت میکند
گیاهانی که بدین صورت خود را به دیگران میچسبانند ولی غذا از ان ها نمیگیرند دارچسب نامیده میشوند.
برگ دارچسب مانند قیف عمل میکند واب را به مرکز گیاه حمل میکند.
 

ارغوان

عضو جدید
صدفي ماداگاسکاري:
منبع دارويي مورد استفاده در درمان ديابت و سرطانهاي ويژه مانند بيماريهاي چکين ولوسمي حاد است.

گنه گنه:
پوست اين درخت استوايي داراي ماده اي به نام کنين است. کنين در جلوگيري و درمان مالاريا به کار ميرود.

زعفران علفزار:
اين گياه کوچک ماده اي شيميايي به نام کلشيسين دارد که براي درمان رماتيسم ونقرس به کار ميرود. از انجا که اين ماده مانع تقسيم سريع سلول ميشود براي سرکوب برخي از سرطانها به مصرف ميرسد.

راولفيا:
گياهي کوچک وچوبي که در جنگلهاي باراني استوايي رشد ميکند رزرپين دارد ماده اي شيميايي جهت درمان نيش زدگي مار وعقرب است. رزرپين نخستين ارام بخشي بود که جهت درمان بيماريهاي رواني به کار رفت. اين گياه سبب کاهش فشار خون ميشود.
 

Similar threads

بالا