ساخت هواپيمايي که زير دريا پرواز مي‌کند

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پرواز به عمق هزار متري دريا؛
ساخت هواپيمايي که زير دريا پرواز مي‌کند .... :gol::smile:

جام جم آنلاين: يک شرکت هواپيماسازي آمريکايي که در بخش ارائه طرحهاي عجيب در ساخت هواپيماهاي آينده فعال است نوعي هواپيماي جديد را طراحي کرده که قادر است در زير آب پرواز کند.



به گزارش مهر، شرکت هواپيماسازي "ويرجين" آمريکا که پيش از اين هواپيمايي به نام SpaceShipTwo (کشتي فضايي 2) را طراحي کرده بود که مي تواند در توسعه توريسم فضايي آينده نقش مهمي ايفا کند، اين بار يک هواپيماي زيردريايي را معرفي کرده است.

ريچارد برانسون- رئيس شرکت ويرجين اين هواپيماي زيردريايي را که Necker Nymph نام دارد ساخته است. نمونه آزمايشي اين وسيله زيردريايي که با قيمت 664 هزار دلار توسعه يافته است در جزيره "نيکر" واقع در مجمع الجزاير "ويرجين" که برانسون مالک تمام آنها است، قرار دارد.

Necker Nymph در حال حاضر مي تواند حداکثر تا عمق 40 متري زير سطح دريا پرواز کند اما برانسون اطمينان داده است که هدف اصلي اين هواپيما رسيدن به عمق هزار متري است. در صورتي که اين هدف به دست آيد، مسافران اين پرواز ويژه مي توانند با چشم خود اسرارآميزترين و عجيب ترين موجودات دريايي اعماق اقيانوسها را ببينند.

در حقيقت اگر SpaceShipTwo به مسافران اجازه مي دهد که از فضاي بيرون از اتمسفر، زمين را مشاهده کنند، Necker Nymph چشم اندازي ويژه از عمق درياي کارائيب و اقيانوس اطلس را ارائه مي کند.

اين هواپيما از فيبرهاي نوري ساخته شده است که در ساخت تازه ترين نسل هواپيماهاي جنگي به کار مي روند. سيستم شناور اين هواپيما بر روي دو آسانسور به طرف پايين قرار گرفته است. اين آسانسورها بر زير بالهاي کوچک کناري قرار دارند که يادآور بالهاي به کار رفته در تکنيک هواپيماهاي با قابليت فرود و بلند شدن عمودي هستند.

هواپيما با سرعت بين 2 تا 5 هزار گره دريايي به زير آب پرواز خواهد کرد. اين هواپيما از سطح آب به عنوان باند فرودگاه استفاده مي کند و به جاي بلند شدن از زمين به طرف زير آب شتاب مي گيرد.
خلبان، اين هواپيما را با کمک يک دسته فرمان مشابه دسته فرمانهاي به کار رفته در کنسولهاي بازيهاي ويديويي هدايت مي کند.

علاوه بر صندلي خلبان دو صندلي ديگر نيز در اين هواپيما در نظر گرفته شده اند و به اين ترتيب دو توريست مي توانند در طرف راست و چپ خلبان بنشينند و از مناظر زير آب لذت ببرند.

Necker Nymph يک وسيله نقليه کاملا جديد است. اين وسيله نقليه يک زيردريايي سنتي نيست بلکه يک هواپيماي واقعي است که مي تواند در زير آب پرواز کرده و نهنگها و دلفينها را دنبال کند و با حرکت چرخشي خود يک چشم انداز 360 درجه را به مسافران نشان دهد.

ريچارد برانسون خاطرنشان کرد که از 20 فوريه مسافران مي توانند اولين بليتهاي پروازهاي زيردريايي را رزرو کنند.
 
بالا