تکمیل کالای دوخته شده

تکمیل کالای دوخته شده

  • جذاب

    رای: 0 0.0%
  • هیچکدام

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    5

hastam_miravam

عضو جدید
با سلام به همه متخصصان عزیز :w36:
همونطورکه از نام این تاپیک پیداست راجع به تکمیل کالای دوخته شده میباشد . هر کدوم از دوستان که مطلبی در این باره داره میتونه توی این تاپیک قرار بده .
در ابتدا خودم کلیاتی عرض میکنم که بحث در موردش شروع بشه و هر کس هر سوالی در این زمینه داشت مطرح کنه یا اگر مطلب جدیدی هم داره به ما یاد بده خیلی خوشحال میشیم ...........
همونطور که میدونید تکمیل ها با توجه به نوع تولیدات در مراحل مختلف انجام میشود . از لیف گرفته تا کالای دوخته شده میتوان یک محصول را تکمیل کرده ( عملیات تکمیلی بر روی کالا انجام داده ) و به بازار عرضه کرد .
در مورد محصولاتی از جنس جین و کتان و گاهی اوقات پنبه ای با بافت حلقوی هم به دوصورت پارچه یا کالای دوخته شده به بازار عرضه میگردد .
تاریخچه تولید پارچه های جین در لینک زیر آمده است که ما به آن نمیپردازیم .
پارچه جین به دلیل کاربرد خاص آن باید خصوصیتهایی داشته باشد که در هنگام تولید آن اهمیت دارد .
1. بافت به کار رفته معمولا سرژه 1 به 3 یا همان کجراه میباشد . این بافت باعث میشود که حداکثر تارها در روی پارچه و حداکثر پودها در پشت پارچه قرار بگیرد و پارچه اصطلاحا" پشت سفید یا پشت رنگی به نظر برسد . ( در صورت استفاده از پود سفید پشت سفید و پود رنگی پشت رنگی خواهد بود ) که امروزه انواع بافتها به کار میرود و حتی بافت ساده یا تافته هم برای تولید پارچه جین به کار میرود و پشت و روی پارچه یکی خواهد بود .
2.تارهای مورد استفاده در بافت پارچه جین با رنگ سایشی ایندیگو رنگرزی میشود که بعد از سنگشویی افکت و سایه روشن خاصی به کالا خواهد داد مخصوصا" در محل دوختها . که با توجه به سفارش مرد نظر میتوا ن طیف رنگی سیر متوسط یا روشن را بدست آورد .
3. کیفیت پارچه مورد نظر به نوع پود به کار رفته هم بستگی دارد .
4. همچنین نوع رنگرزی ایندیگو که بر روی تارهای پارچه جین انجام میگیرد در کیفیت محصول تاثیر بسزایی دارد .
پس از تولید پارچه جین از آن کالاهایی دوخته و به کارخانه سنگشویی ارسال میگردد تا عملیات تکمیلی بر روی آن انجام گیرد . که با توجه به نیاز بازار یا سفارش مشتری بسیار متنوع خواهد بود .
برخی از عملیات تکمیلی به صورت فیزیکی و برخی به صورت شیمیایی میباشد . مثلا آهارگیری و پرزگیری یکی از مراحل تکمیلی شیمیایی میباشد که با استفاده از آنزیمهای آمیلاز و سلولاز انجام میگیرد .
و برخی هم به صورت سایشی فیزیکی و با استفاده از پوکه سنگ که یک نوع سنگ متخلخل سبک میباشد انجام میگیرد .
در مورد پارچه های کتان هم عملیات مشابهی انجام میگیرد که نتایج متفاوتی بدست میدهد .
تا اینجا به کلیاتی اشاره کردیم منتظر سوالها یا مطالب جدید شما هستم .........................
 

Similar threads

بالا