تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

tsp.co

عضو جدید
با سلام وخسته نباشید خدمت همه دوستان!

فکر کنم دیگه وقت اون باشه که کار رو شروع کنیم! مصمم هستیم که به یاری خدا رنگ و بوی جدی تری به این سایت داده و ازاین امکاناتی که برای ما فراهم شده بیشتر استفاده کنیم.
هدف از این کار انجام یک سری مطالعات تخصصی و جدی بر روی زمینه های مختلف صنعتی که کشور ما در حال حاضر نیاز شدید به دانش فنی اونها داره هستش! مطمئنا کسانی که تو این گرو هها قرار بگیرن بعد از طی یک مدتی خودشون رو تو یک محیط جدی علمی و کاری مطابق با علاقشون حس خواهند کرد . من همینجا به همه اون دوستان متخصص قول آینده کاری خوبی رو می دم.شاید خود من از معدود کسانی باشم که واقعا در گرایش مورد علاقه ام تو ایران مشغول بکار هستم و واقعا از کارم لذت می برم! هدف اینه که شما هم به یاری خدا به این حس لذت بخش دست پیدا کنید!
من استارت این کار رو بایکی از شاخه مهم و مادر صنعتی یعنی توربینهای گازی که خودم هم تو این زمینه مشغول بکار هستم می زنم! و با شناخت نسبی که از صنعت کشور تو این مدت بدست آوردم بزودی در زمینه های دیگری هم این کار رو با هم شروع می کنیم( مثل هیدرولیک ) .

روش کار به این ترتیب هستش یه سری زمینه های صنعتی رو مطرح می کنم و کسانی که واقعا علاقه دارن می تونن ثبت نام کنن و ضمن معرفی خودشون و گرایش تحصیلی یه مختصر مطلب در مورد موضوع مورد نظر تو تاپیک قرار بدن و بعد از بررسی با توجه نیروی مورد نیاز گزینش میشن و تیم بسته میشه و کار رو شروع می کنیم.

برای توربین های گازی تخصصهای زیر رو لازم داریم:

1- حرارت و سیالات 5 نفر که کارشون بیشتر مربوط به مسائل CFD میشه
2- طراحی جامدات 5 نفر که وظیفه طراحی و تحلیل سیستمهای مکانیکی و ارتعاشات و سیستمهای کنترلی هستش. با توجه به وسعت این گرایش شاید تعداد نفرات رو هم بیشتر کردیم.
3- ساخت تولید 5 نفر که باید روشهای ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز ساخت قطعات و.... رو یاد بگیرن! این قسمت واقعا دنیاییه!
4- متالورژی 5 نفر که کارشون انتخاب صحیح آلیاژها برای ساخت پره ها و روشهای مناسب ریخته گری و... هستش
5- هوافضا 2 نفر که باید نسبت به آنالیز و طراحی سیکلها و ارتباط اون با شرایط مختلف اقدام کنن! مثلا در مورد موتورهای جت باید ارتباط اون با سایر پارمترهای مهم پرواز و ماموریت هواپیما رو در نظر گرفت.

بعد از بستن گروه و طی مدت زمان مشخصی که گروه همدیگر رو بیشتر میشناسن میتینگها و جلسات حضوری شروع میشه ( کلیه هزینه ها از قبیل ایاب و ذهاب و.... ) پرداخت خواهد شد و افراد از هر جای ایران که باشن به راحتی دور هم جمع می شن! تمام بحثها و مطالب تو این همین تاپیک برای اطلاع همه دوستان و مراجعه کنندگان قرار داده می شه تا اونها هم در صورت تمایل از این مطالب استفاده کنن!

کسانی که دوست دارن تو این تیم قرار بگیرن همونطور که گفتم بعد از معرفی خودشون و تخصصشون در رابطه با توربینهای گازی با ذکر منبع یه مقاله قرار بدن تا معیاری برای گزینش اونها باشه!
کسانی هم که علاقه دارن تو سایر زمینه های صنعتی این کار رو هم انجام بدیم اطلاع بدن تا اقدام کنیم!
این مطلب رو جدی بگیرید که برای اینکه از زندگیتون لذت ببرید سعی کنید تو زمینه ای که واقعا بهش علاقه دارید کار کنید!

موفق باشید!
 

tsp.co

عضو جدید
من فکر کردم یک روزه این تاپیک به صفحه 2و 3 میره! یعنی فقط یک نفر علاقه مند وجود داره؟:cry:

متالیک دوست عزیز خیلی ممنون . منتظر کارهای بعدی شما هستم امیدوارم با عضویت تو این گروه باهم همکاری خوب و موثری رو داشته باشیم!حتی اگه فقط من وشما این گروه رو تشکیل بدیم!;)

یا علی
 
آخرین ویرایش:

ahmadkntu

کاربر فعال
با سلام
اینجانب نیز مایل به همکاری هستم اما نمونه تحقیق ندارم
سال اخر گرایش حرارت و سیالات خواجه نصیر
 

eliz

عضو جدید
سلام منم هستم ولی مهم اینه که همکاری تا چه حده؟تا چه حد در جریان کارها قرار می گیریم.ولی خیلی جالبه.من که هستم.
 

vorodi82

عضو جدید
سلام دوست عزیز
من سیالاتی هستم . و زمان کافی برای کارهای پژوهشی دارم. در زمینه های انتقال حرارت کارهیی انجام دادم . ولی چند وقتی هست که دارم CFD می خونم .... خوشحال می شم اگه بتونم در کار دوستان کار کنم:gol:
:w34:
 

tsp.co

عضو جدید
سلام منم هستم ولی مهم اینه که همکاری تا چه حده؟تا چه حد در جریان کارها قرار می گیریم.ولی خیلی جالبه.من که هستم.


هدف اینه که یه گروه تحقیقاتی و کاری در زمینه توربینهای گازی و موتورهای جت تشکیل بدیم. همونطور که گفتم بعد از طی مراحل مقدماتی و تشکیل گروه رابطه گروه باهم به یاری خدا علاوه بر دنیای مجازی در دنیای حقیقی هم برقرار میشه و دقیقا مثل یه تیم که با هم روی یه پروژه کار می کنن باهم ارتباط خواهیم داشت. دلیل اصرار من روی این کار پتانسیل فوق العاده ای هستش که به دلیل اینکه خودم هم درگیر این کار هستم حس کردم و قول یه آینده کاری خوب رو به اعضای گروه میدم. این موضوع تو ایران بکره و خیلی به اون و دانش اون نیاز هستش.
 

tsp.co

عضو جدید
خوب امروز یه خورده امیدوار شدم . دوستانی که ابراز علاقه برای قرار گرفتن تو این گروه رو کردن لطفا برای آشنایی بیشتر خودشون با توربینهای گازی و آشنایی من با سطح دانش و علاقه اونها به این کار یه مطلب در رابطه با توربینهای گازی قرار بدن. البته اگه تا آخر همین هفته تقاضاهابه حد نصاب نرسید با همین دوستان کارمون رو شروع می کنیم. ولی پیدا کردن مقاله و مطلب با توربنهای گازی می تونه برای این که بدونن چی کار می خواهیم بکنیم و یا حداقل اجزای اصلی توربینهای گازی بشناسن خیلی مفید باشه!
 

mahan57

مدیر بازنشسته
مدیر جان دست مریزاد!

از بهترین کارهایی که می شد تو این باشگاه انجام داد و واقعا بدرد همه می خوره همین کارهاست!
من عاشق این تکنولوژی برتر و به قول خودتون و تکنولوژی مادر هستم( از آواتارم مشخصه نه؟) وآرزومه یک روز یه طور حرفه ای مثل شما تو این زمینه کار کنم! خیلی دلم می خواست تو این گروه باشم ولی مشغله کاریم خیلی زیاده. یه کارگاه کوچیک با یه سری دستگاه و امکانات جزئی دارم که هر وقت نیاز داشتید در خدمت شماست! هر کدوم از دوستان هم اگه نیاز به تقلب داشت و نتونست مقاله خوبی رو گیر بیاره یه خبر به من بده تا یه مقاله مدیر پسند بهش بدم! اگه تو این زمینه متخصص بشید این صنعت اونقدر جا برای پیشرفت و کار نه تنها تو ایران بلکه تو همه جای دنیا داره که خودتون تعجب میکنید! اصلا فکر نکنید بی خودی وقت تلف می کنید!

موفق باشید !
 
آخرین ویرایش:

tsp.co

عضو جدید
ماهان عزیز شما اگه هم نمی گفتید ما حتما به شما زحمت می دادیم! خوب من امکانات شما رو از نزدیک دیدم و بخشی از اون بدرد ما در آینده می خوره. کاش شما رو هم تو این گروه می دیدیم.ولی خوب تقاضا دارم بطور افتخاری در کنار ما باشید.
 

mojsfr1984

عضو جدید
منم هستم. می تونم در زمینه CFD تا اونجایی که سوادم برسه کمکتون کنم. امیدوارم گروه پر جنب و جوشی درست کنیم.
 

tsp.co

عضو جدید
سایت آموزشی ناسا

سایت آموزشی ناسا

آدرس زیر سایت آموزشی ناسا هستش که اطلاعات خیلی خوبی در مورد موتورهای جت که نوعی از توربینهای گازی هستن داره. یه سری محاسبات مربوط به بخشهای مختلف رو هم داره که بیشتر بدرد گروه سیالات و هوافضا می خوره.

http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/Animation/turbpar/enex.html
 

tsp.co

عضو جدید
تا الان 3 نفر متخصص سیالات 1نفر متخصص متالورژ و یک نفر هم متخصص هوافضا برای همکاری اعلام آمادگی کردن البته بدون ارائه مقاله. یعنی 5 نفر و با خودم 6 نفر . اگه تقاضائی صورت نگیره با همین 6 نفر گروه رو تشکیل میدیم و کار رو شروع می کنیم و منتظر بقیه دوستان علاقه مند هم هستیم!
 

tsp.co

عضو جدید
چند تا کتاب و منبع مهم برای توربینهای گازی

چند تا کتاب و منبع مهم برای توربینهای گازی

1- Gas Turbine theory

http://rapidshare.com/files/7179633..._G._F._C._Rogers__H._I._H._Saravanamuttoo.rar

mirror
http://www.filefactory.com/file/f0f...y_Cohen_G_F_C_Rogers_H_I_H_Saravanamuttoo_rar

2- Gas turbine handbook
http://rapidshare.com/files/5218003...rinciples_and_practices_ISBN10-0881735159.pdf
3- gas turbine handbook
http://rapidshare.de/files/21061023...as_Turbine_Engineering_Handbook__2nd_ed._.rar

4- gas turbine handbook
http://rapidshare.com/files/5975231/Gas_Turbine_Engineering_Handbook-3rd.rar

5-gas turbine performance
http://rapidshare.com/files/9659281/gtp.rar
mirror
http://www.filefactory.com/file/70771c/n/GASTURBINE_PERFORMANCE_rar

6-aircraft engine design
http://rs130.rapidshare.com/files/26736171/aircraft_engine_design.rar


کتاب اول به عنوان یه کتاب پایه تو اکثر دانشگاهها تدریس میشه. کتاب دوم هندبوک خیلی قویی هستش. امیدوارم که به دردتون بخوره.
تو این زمینه مطلب و کتاب خیلی زیاد هستش مطابق با نیازمون در آینده باز هم کتاب معرفی می کنم.
 

متالیک

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا الان 3 نفر متخصص سیالات 1نفر متخصص متالورژ و یک نفر هم متخصص هوافضا برای همکاری اعلام آمادگی کردن البته بدون ارائه مقاله. یعنی 5 نفر و با خودم 6 نفر . اگه تقاضائی صورت نگیره با همین 6 نفر گروه رو تشکیل میدیم و کار رو شروع می کنیم و منتظر بقیه دوستان علاقه مند هم هستیم!

آقای حامد سرلکی هم مطمئنا مشتاق هستند اما متاسفانه از آن روی که شما تاپیک را زده اید هنوز آنلاین نشده اند. اگر آنلاین بشوند احتمالا به گروه بپیوندند.

در ضمن مقاله من آماده است. منتها اجازه انتشار ندارم!!
 

tsp.co

عضو جدید
هدف از ارائه مقاله بیشتر آشنایی خودتون با توربینهای گازی هستش چون استقبال کم شده از این کار فعلا گزینشی نداریم و هر کسی که به این کار علاقه داشت می تونه عضو بشه و ما هم با کمال میل ازشون استقبال می کنیم! آقای سرلکی که جای خود داره . خیلی خوشحال میشم ایشون رو هم کنار خودمون ببینم. ان شاءا... روز شنبه 26/5/87 کار رو با تعریف وظایف شروع می کنیم!
 

Dr ehsan

عضو جدید
سلام بر دوستان گرامی به ویژه آقای مدیر
واقعا این کار از بهترین کارهایی که می شه تو همچین سایتی انجام داد منظورم کارهای تحقیقاتی گروهیه.
من هم یه همچین برنامه ای برای فیلد دینامیک خودرو و سییتم تعلیق فعّال داشتم تو ذهنم. می خواستم اول یه آموزش مقدماتی بذارم. که هم بچه ها آشنا بشن هم عضو های احتمالی گروه مشخص بشه. بعد تعریف یه پروژه کوچیک ( چیزی که در حد یکی دو ماه انجام بشه) بعدم تقسیم کار و شروع. که آخر کار یه نتیجه مشخص داشته باشه؛ مثلاً یه جزوه یا یه کتاب و توان علمی که تو اعضای گروه ایجاد شده.
من تو این زمینه مطالعات مقدماتی زیاد داشتم مطمئنم که می شه به نتایج جالب توجهی رسید که الان تصورشم سخته.
مدیر جان من مسمم که گروهی تو فیلد خودرو رو از یک ماه دیگه تشکیل بدم. وگرنه حتماً وارد گروه می شدم. امیدوارم موفق باشد;)
 

souphi

عضو جدید
اغلام آمادگی

اغلام آمادگی

با سلام؛ من ترم آخر مهندسی جوش هستم، یه مدت روی ترک و شکست در جوش کار کردم، الانم روی روشهای نوین اندازه گیری هیدروژن در جوش کار میکنم که معیاری برای پیش بینی Hydrogen Induced Cracking هستش، اکه کمکی از دستم بر بیاد در خدمتم.
 

فرهنگ

مدیر بازنشسته
منم خوشحال می شم اگه همکاری داشته باشم.
بابت پیشنهاد عالیتون دست مریزاد
 

tsp.co

عضو جدید
سلام بر دوستان گرامی به ویژه آقای مدیر
واقعا این کار از بهترین کارهایی که می شه تو همچین سایتی انجام داد منظورم کارهای تحقیقاتی گروهیه.
من هم یه همچین برنامه ای برای فیلد دینامیک خودرو و سییتم تعلیق فعّال داشتم تو ذهنم. می خواستم اول یه آموزش مقدماتی بذارم. که هم بچه ها آشنا بشن هم عضو های احتمالی گروه مشخص بشه. بعد تعریف یه پروژه کوچیک ( چیزی که در حد یکی دو ماه انجام بشه) بعدم تقسیم کار و شروع. که آخر کار یه نتیجه مشخص داشته باشه؛ مثلاً یه جزوه یا یه کتاب و توان علمی که تو اعضای گروه ایجاد شده.
من تو این زمینه مطالعات مقدماتی زیاد داشتم مطمئنم که می شه به نتایج جالب توجهی رسید که الان تصورشم سخته.
مدیر جان من مسمم که گروهی تو فیلد خودرو رو از یک ماه دیگه تشکیل بدم. وگرنه حتماً وارد گروه می شدم. امیدوارم موفق باشد;)

متشکرم و حتما این کار را بکنید! اگه کمکی هم از دست من بر میاد بگید تا انجام بدم!
 

tsp.co

عضو جدید
معرفی کتاب

معرفی کتاب

یه کتاب فوق العاده خوب برای بچه های متالورژ در زمینه آشنایی با موادی که در ساخت
توربینهای گازی از اونها استفاده میشه کتاب MANUFACTURING TECHNOLOGY FOR AEAROSPACE STRUCTURAL MATERIALS هستش که لینک دانلودش رو بعد از پیدا کردن قرار می دم..همونطور که از اسمش پیداست مواد وتکنولوژیهای مورد استفاده در ساخت سازه های پرنده رو مورد بحث قرار داده که یکی از فصلهاش مربوط به سوپر آلیاژها هستش. که سوپرآلیاژها مهمترین مواد مورد استفاده در ساخت پره های توربین توربینهای گازی هستن.ساختمان اونها و روشهای ساخت قطعات از این مواد از موضوعات جالب مورد بحث تو این کتاب هستش.
 

متالیک

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه کتاب فوق العاده خوب برای بچه های متالورژ در زمینه آشنایی با موادی که در ساخت
توربینهای گازی از اونها استفاده میشه کتاب MANUFACTURING TECHNOLOGY FOR AEAROSPACE STRUCTURAL MATERIALS هستش که لینک دانلودش رو بعد از پیدا کردن قرار می دم..همونطور که از اسمش پیداست مواد وتکنولوژیهای مورد استفاده در ساخت سازه های پرنده رو مورد بحث قرار داده که یکی از فصلهاش مربوط به سوپر آلیاژها هستش. که سوپرآلیاژها مهمترین مواد مورد استفاده در ساخت پره های توربین توربینهای گازی هستن.ساختمان اونها و روشهای ساخت قطعات از این مواد از موضوعات جالب مورد بحث تو این کتاب هستش.

چند تا لینک مختلفه باید چک کنید کدومش کار می کنه.


Flake Campbell Jr, "Manufacturing Technology for Aerospace Structural Materials"

Elsevier Science; 1 edition (September 20, 2006) | ISBN: 1856174956 | 616 pages | PDF | 9,1 Mb

Mirror: http://w15.easy-share.com/10843701.html
Mirror: http://www.filefactory.com/file/66388d/
Mirror: http://w15.easy-share.com/10847611.html
Mirror: http://w15.easy-share.com/10847611.html
Mirror: http://w15.easy-share.com/10847611.html
 

ata_yazdanmehr

عضو جدید
سلام دوستان عزیز
با عرض معذرت من مدتی نبودم و تازه این مطلب رو دیدم خوشحال میشم من هم بتونم در خصوص توربین گازی با دوستان همکاری کنم.
من سیالات خوندم و به کارهای تحقیقاتی هم علاقه دارم یه اشنایی هم با cfd دارم چون پروزه ام هم یه کار تحقیقاتی وابسته به cfd بود همچنین با توربین گازی هم یه آشنایی دارم امیدوارم بتونم شایستگی همکاری با دوستان رو داشته باشم.
مقاله ای که دوستان خواستن رو هرچه زودتر تقدیم میکنم چون الان با سیستم خودم کار نمی کنم.
با تشکر
 

ahmadkntu

کاربر فعال
جناب اقای مدیر لطف کنند اگر تونستید این کتاب رو پیدا کنید عالیه .این کتاب از جدیدترین کتاب ها در این زمینه هست (2003) که اکثر مقالات را جمع آوری کرده و مربوط به ASME هست من هر چی سرچ کردم پیدا نکردم .
Axial-flow Compressors: A Strategy for Aerodynamic Design and Analysis
By Ronald H. Aungier
Published by ASME Press, 2003
Original from the University of Michigan
Digitized Dec 6, 2007
ISBN 0791801926, 9780791801925
361 pages
لینک در گوگل :
http://books.google.com/books?id=E9...w+compressor+strategy&client=firefox-a&pgis=1



ضمناً قرار دادن فایل های مقالات 2 ژورنال JOURNAL OF TURBOMACHINERY
و
JOURNAL OF ENGINEERING FOR GAS TURBINES AND POWER
هم میتواند بسیار مفید باشد اگر این ها نیز تهیه بشوند بسیار عالی میشود .ضمناً سایتwww.igti.asme.org نیز مربوط به موسسه بین المللی توربین گازی هست که بازدیدش خالی از لطف نیست
 

tsp.co

عضو جدید
شروع کار تیم و شرح وظایف

شروع کار تیم و شرح وظایف

دوستان سلام !

امروز به یاری خدا قرار شد که کار رو شروع کنیم.

تا الان 9 نفر اعلان آمادگی کردن که عضو گروه بشن.متالورژ 3 نفر: متالیک-souphi و فرهنگ

دوستانی که برای CFD تمایل خودشون رو اعلام کردن 4 نفر : ahmadkntu-vorodi82-mojsafr1984وata-yazdanmehr
یکی از دوستان هم بنام hosiennoruzi هم اعلام نکردن که می خوان تو چه زمینه ای کار کنن و به چه قسمتی از مکانیک توربینهای گازی علاقه دارن. بگن تا موضوع اونها رو هم تعیین کنم

eliz هم از دوستان هوافضا هستش که قراره با ما کار کنه

به خاطر اینکه کارها با نظم بیشتر و بهتری جلو بره باید برای هر گرایش یه سر گروه انتخاب کنیم که این کار بعد از گذشت تقریبا یک ماه یعنی از اول آبان صورت می گیره. انتخاب سرگروه برای هر گرایش بعداز اطلاع از میزان علاقه و دانش اعضای هر گروه صورت میگیره.


خوب برای شروع بچه های متالورژ از آلیاژهایی که در ساخت پره های توربین و کمپرسور استفاده میشن به همراه خواص فیزیکیشون یه گزارشی رو تهیه کنن !

دوست سیالاتی عزیز ahmadkntu شما در زمینه کمپرسورها مطالبی رو تهیه کنید.
mojsfr1984 توربین رو به شما واگذار کردیم و دوست عزیز آقای ata-yazdanmehr در رابطه با محفظه احتراق و انواع اون گزارشی رو لطفا تهیه کنید.

چون بچه های جامدات و ساخت و تولید تا امروز اعلام نکردن خودم هم در زمینه اجزای مکانیکی مثل گیربکس و... و اطلاعات رو تهیه می کنم.

تمام مطالب رو تو همین تاپیک برای اطلاع همه قرار میدیم! هر کسی هم که نیاز به تماس مستقیم با خودم داشت پیغام خصوصی بفرسته تا شماره های تماسم رو در اختیارش قرار بدم. بین یک هفته تا 10 روز برای این مرحله فرصت دارید!
موفق باشید!;)
 

متالیک

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوپرآلیاژهای پایه نیکل مورد استفاده در ساخت توربین های گازی

سوپرآلیاژهای پایه نیکل مورد استفاده در ساخت توربین های گازی

خوب برای شروع بچه های متالورژ از آلیاژهایی که در ساخت پره های توربین و کمپرسور استفاده میشن به همراه خواص فیزیکیشون یه گزارشی رو تهیه کنن !

یک مقاله مختصر ولی بسیار مفید تهیه کردم.
آلیاژهایی که برای ساخت پره توربین گازی استفاده می شه به همراه خواص فیزیکیشون.

دانلود مقاله از اینجا
 

mahan57

مدیر بازنشسته
سوپر آلیاژهای پایه کبالت

سوپر آلیاژهای پایه کبالت

فکر کنم از سوپر آلیاژهای پایه کبالت هم استفاده میشه! اگه اینطوریه و اگه امکانش هست یه توضیح مختصری هم در این باره بدید ممنون میشم!
 
Similar threads

Similar threads

بالا