تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

mojsfr1984

عضو جدید
سلام دوست عزیز!

با اینکه من از ADSL استفاده می کنم ولی موفق به دانلود فیلم نشدم. نمی دونم بقیه هم مشکل منو دارن یا نه! اگه این امکان براتون هستش ازrapidshare هم یه لینک دانلود بزارین. برخلاف اینهمه تبلیغ که تو ایران بر علیه این سایت میشه ولی فکر کنم بهترین سایت برای اشتراک فایلها همین باشه! من واقعا منتظر دیدن و تماشای این فیلم هستم!


حتماً ماهان جان! والا دیروز 2 بار آپلودش کردم که وسطا برقا قطع شد تا اینکه بار سوم موفق شدم. پس لطفاً بعد از ظهر یه چک بکن اگه برقا قطع نشه از همین الان آپلودش کردم.

"در ضمن من مجتبی هستم. مخلص همه دوستان":gol:
 

tsp.co

عضو جدید
منم هستم،با cfdاشنایی دارم و علاوه بر گذراندن درس cfd به عنوان واحد درسی پروژه تخصوصیمو با fluent چک کردم،درضمن من فارغ التحصیل کارشناسی سیالات هستم،پروژه هامو باید به چه آدرسی بفرستم؟

با سلام

این ایمیل من هستش ممنون میشم اگه برای من بفرستید.
surena_20@yahoo.com
اگه میشه خلاصه ای از پروژتون رو برای ما بگید . در زمینه توربو ماشینها ( کمپرسور و توربین ) اگر درباره محاسبات CFD اونها مطالبی رو می دونید برای اطلاع همه ما تواین تاپیک قرار بدید ممنون میشم!
 

tsp.co

عضو جدید
حتماً ماهان جان! والا دیروز 2 بار آپلودش کردم که وسطا برقا قطع شد تا اینکه بار سوم موفق شدم. پس لطفاً بعد از ظهر یه چک بکن اگه برقا قطع نشه از همین الان آپلودش کردم.

"در ضمن من مجتبی هستم. مخلص همه دوستان":gol:

آقا مجتبی دستت درد نکنه ! سنگ تموم گذاشتی!
 

mojsfr1984

عضو جدید
حتماً ماهان جان! والا دیروز 2 بار آپلودش کردم که وسطا برقا قطع شد تا اینکه بار سوم موفق شدم. پس لطفاً بعد از ظهر یه چک بکن اگه برقا قطع نشه از همین الان آپلودش کردم.

"در ضمن من مجتبی هستم. مخلص همه دوستان":gol:


همون طور که قول داده بودم. این دفعه ماهان عزیز رو رپیدشیر آپلود کردم.(البته لینک قبلی رو تست کردم کار میکرد. احتمالاً ADSL قطعی موقت داشته که دانلود نشده برای من هم بعضی وقتا این مشکل پیش میاد.)
امیدوارم از دیدنش لذت ببرین.

لینک جدید:http://rapidshare.com/files/138955843/rotory.rar.html
 

mojsfr1984

عضو جدید
آقا مجتبی دستت درد نکنه ! سنگ تموم گذاشتی!

خواهش میکنم آقا مدیر.
در مقابل زحمات شما و بقیه دوستان چیز قابلی نیست. امیدوارم اون روز برسه که بتونیم توربین گاز طراحی شده تو این گروه رو بسازیم.(حتی اگه شده نسخه آزمایشی رو تو اندازه میکروتوربین)
:gol:
 

MHNM67

عضو جدید
تشکر

تشکر

سلام!
من اومدم از همتونن تشکر کنم! واقعا باحالین!:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::)
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان!

امیدوارم که حال همتون خوب باشه . مقاله ها ومطالب خیلی خوب بودن! بعضی از دوستان هم بعد از معرفی خودشون دیگه به تاپیک سر نزدن!

دوستان متالورژ هنوز آلیاژ ما رو برای ساخت پره های توربین اعلام نکردن! با این حال شنبه به یاری خدا بعد از دادن یه توضیح مقدماتی در رابطه با طراحی سیکل توربین های گازی کار رو ادامه میدیم!
برای تعیین وظایف باید صبر کنیم اون دسته از بچه ها که دارن مقاله ترجمه میکنن کارشون رو تموم کنن.
vorodi82 هم که تا یک ماه مرخصی گرفته و جاش محفوظه!

موفق باشید!
مدیر عزیز
خسته نباشی
چند تا پیشنهاد دارم
بیایم ، برای این پروژه ی نسبتا" عظیم گروه های کاری مشخص کنیم و برای اونها هدف در نظر بگیریم
الان تمامی مباحث ما مختلط شده و ما نمیتونیم مباحث خودمون رو پشت سره هم انجام بدیم
در قدم اول پیشنهاد میدم دوستان متالورژ در این تاپیک جمع بشند و با توجه به اهداف کاریمون کار رو پیش ببریم
دوستان مکانیک هم میتونند فعلا" مباحثشون رو متمایز کنند
همچنین برای هر گروه کاری یک سرپرست مشخص بشه تا بتونیم صورت جلسه ی مباحثمون رو توی یک تاریخ ارائه بدیم و بتونیم اونها در کنار هم مقایسه کنیم....
منتظر نظر تمامی دوستان هستم.
 

tsp.co

عضو جدید
مدیر عزیز
خسته نباشی
چند تا پیشنهاد دارم
بیایم ، برای این پروژه ی نسبتا" عظیم گروه های کاری مشخص کنیم و برای اونها هدف در نظر بگیریم
الان تمامی مباحث ما مختلط شده و ما نمیتونیم مباحث خودمون رو پشت سره هم انجام بدیم
در قدم اول پیشنهاد میدم دوستان متالورژ در این تاپیک جمع بشند و با توجه به اهداف کاریمون کار رو پیش ببریم
دوستان مکانیک هم میتونند فعلا" مباحثشون رو متمایز کنند
همچنین برای هر گروه کاری یک سرپرست مشخص بشه تا بتونیم صورت جلسه ی مباحثمون رو توی یک تاریخ ارائه بدیم و بتونیم اونها در کنار هم مقایسه کنیم....
منتظر نظر تمامی دوستان هستم.

حامد جون هدف من هم از اول همین بوذ و توپستهای اول این تاپیک هم دنبال این قضیه بودم و راه درست هم همینه! فقط یه مشکلی که هستش اینه که تو دنیای مجازی هماهنگی خیلی سخته و شاید در بعضی موارد غیر ممکن!
من برای بعضی از دوستان وظایفی رو تعیین کرده بودم و بعضی از مطالب رو خواسته بودم که ارائه بدن که تا کنون حتی به تاپیک سر هم نزدن!
به نظر من باید حالا حالا صبر کنیم تا اون کسانی که واقعا عاشق این کار هستن خودشون رو نشون بدن و این فکر کنم وقت زیادی بخواد. باید صبر کرد و منتظر تا تیم واقعی خودش رو پیدا کنه و اون وقته که این تیم کارهای بزرگی رو می تونه انجام بده!
این کاری رو که ما شروع کردیم خیلی بزرگ و وقت گیر و تخصصی هستش ! تا کسی با این کار به قول خودمون حال نکنه سراغش نمی یاد. اول جو گیر میشه ولی بعد میگه ولش کن بابا حوصله داری ها!
باید صبر کنیم تا بچه های اصلی گروه بیان. تا اون وقت هم با ارائه مطالب جالب و فنی اینجا رو اداره می کنیم! شما هم هر جور صلاح می دونید با بچه های متالورژ هماهنگ شید .مشکلی نیست
همونطور که گفتم هدف اصلی دادن آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم مهم تولید انرژی هستش . حالا این وسط شاید چند تا متخصص توربین گاز هم خودشون رو نشون دادن و یه خدمت کوچیکی هم ما به این مملکت کرده باشیم!
 

mahan57

مدیر بازنشسته
حامد جون هدف من هم از اول همین بوذ و توپستهای اول این تاپیک هم دنبال این قضیه بودم و راه درست هم همینه! فقط یه مشکلی که هستش اینه که تو دنیای مجازی هماهنگی خیلی سخته و شاید در بعضی موارد غیر ممکن!
من برای بعضی از دوستان وظایفی رو تعیین کرده بودم و بعضی از مطالب رو خواسته بودم که ارائه بدن که تا کنون حتی به تاپیک سر هم نزدن!
به نظر من باید حالا حالا صبر کنیم تا اون کسانی که واقعا عاشق این کار هستن خودشون رو نشون بدن و این فکر کنم وقت زیادی بخواد. باید صبر کرد و منتظر تا تیم واقعی خودش رو پیدا کنه و اون وقته که این تیم کارهای بزرگی رو می تونه انجام بده!
این کاری رو که ما شروع کردیم خیلی بزرگ و وقت گیر و تخصصی هستش ! تا کسی با این کار به قول خودمون حال نکنه سراغش نمی یاد. اول جو گیر میشه ولی بعد میگه ولش کن بابا حوصله داری ها!
باید صبر کنیم تا بچه های اصلی گروه بیان. تا اون وقت هم با ارائه مطالب جالب و فنی اینجا رو اداره می کنیم! شما هم هر جور صلاح می دونید با بچه های متالورژ هماهنگ شید .مشکلی نیست
همونطور که گفتم هدف اصلی دادن آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم مهم تولید انرژی هستش . حالا این وسط شاید چند تا متخصص توربین گاز هم خودشون رو نشون دادن و یه خدمت کوچیکی هم ما به این مملکت کرده باشیم!

این طبیعت دنیای مجازی هستش! باید صبور بود! با جدیت لطفا ادامه بدین!:victory::thumbsup:
 

tsp.co

عضو جدید
طراحی سیکل توربینهای گازی

طراحی سیکل توربینهای گازی

با سلام

از این پست می خواهیم بحث طراحی توربینهای گازی رو شروع کنیم و رنگ بوی جالبتری به تاپیک خودمون بدیم!

اولین مرحله در کار طراحی یک توربین گاز طراحی سیکل یا cycle design هستش که خود اون شامل دو مرحله میشه:
1-On design
2-Off design
بعد از گذر از این مرحله هستش که پارامترهای مختلف برای طراحی قسمتهای مختلف توربین گاز بدست می یاد. مثلا یکی از پارامترها نسبت فشاری هست که کمپرسور باید اون رو ایجادکنه که با دونستن اون تیم طراح کمپرسور شروع به انجام محاسبات می کنن و کمپرسور رو طراحی می کنن. ما البته بحث رو روی توربینهای گازی که به عنوان موتورهای جت مورد استفاده قرار می گیرن متمرکز می کنیم. چون پارامترهایی که روی عملکرد موتور جت اثر میذارن بیشتر و گسترده تر از توربینهای گازی هستش که به عنوان منبع تولید انرژی و قدرت در تاسیسات زمینی مورد استفاده قرار می گیرن.
کلا بحث ما در آینده هم روی موتورهای جت به دلیل پیچیدگی بیشتر متمرکز میشه!

منظور از طراحی سیکل در واقع طراحی و تحلیل عملکرد توربینهای گازی هستش.
مرحله اول یا همونOn Design شامل بررسی سیکل ترمودینامیکی میشه. در این مرحله طراح با درنظر گرفتن نیازهاو محدودیتهای موجود سیکل را به گونه ای انتخاب می کنه که نیازهای وی را برآورده کنه!
مطمئنا هواپیما و در نتیجه موتور نصب شده روی اون همواره در شرایط دلخواه و طراحی قرار نداره و باید عملکرد سیستم در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.این کار در مرحله دوم یعنی Off Design صورت میگیره. در تمام اون مراحلی که گفتم عملکرد سیستم که شامل نیروی تراست- مقدار سوخت مصرفی- راندمان اجزاء و... هست محاسبه شده و مورد ارزیابی قرار میگیره. برای این کار دونستن یه زبان برنامه نویسی الزامی هستش . چون فرمولهای محاسباتی اونقدر زیاد و پیچیده هستن و پارامترهایی را که باید همچنین تغییر بدیم هم زیاد هستن بدون استفاده از کامپیوتر انجام این عمل غیر ممکن هستش. تازه باید بعد از محاسبات نتایج رو توسط Exell یا نرم افزار هارواردگرافیک که مختص به رسم نمودار و منحنی هست یا هر نرم افزار دیگه که توانایی رسم نمودار رو داره به نمودار تبدیل کنیم و توسط نمودارها نقطه طراحی رو بدست بیاریم.
من با بیسیک این برنامه رو تهیه کردم که متاسفانه در حین جابجایی از بین رفت . ولی الان یه برنامه کاملتر با ویژوال بیسیک دارم تو این زمینه تهیه می کنم.
پس دوستانی که به این کار علاقه دارن و اصولا می خوان که یه کار محاسباتی علمی رو انجام بدن باید برنامه نویسی با کامپیوتر رو حتما بلد باشن.
یکی از مهمترین پارامترهایی که تاثیر بسزایی در طراحی سیکل توربین های گازی داره درجه حرارت گاز ورودی به توربین یا Turbine Inlet Temperature یا TIT هستش که بخاطر همین از بچه های متالورژ خواستم که سوپر آلیاژی که بتونه بیشترین درجه حرارت رو تحمل کنه رو به ما معرفی کنن. هرچی این پارامتر رو بالا تر ببریم راندمان بیشتری خواهیم داشت( ان شاءا.. تو عمل هم خودتون می بینید!).
تو پست بعدی مربوط به طراحی سیکل فلوچارت طراحی سیکل رو براتوت قرار میدم و بترتیب تو پستهای بعدی فرمولهای محاسباتی - نمونه ای از نمودارهای ترسیم شده و.... رو قرار میدم و بعداز انجام بحث مفصل و تقریبا کاملی در مورد طراحی سیکل طراحی کمپرسور و انتخاب نوع کمپرسور رو شروع می کنیم و این روند رو برای سایر اجزای تشکیل دهنده توربین گازی خودمون ادامه می دیم!

خسته نباشید!
 

mojsfr1984

عضو جدید
با سلام

از این پست می خواهیم بحث طراحی توربینهای گازی رو شروع کنیم و رنگ بوی جالبتری به تاپیک خودمون بدیم!

.....

خسته نباشید!

مدیر جون تو رو خدا دو روز هم صبر کن بذار این فایلی رو که دارم آماده می کنم تموم کنم، بعد شروع کنیم. فقط دو روز دیگه مهلت بده کم مونده تموم بشه.
 

tsp.co

عضو جدید
مدیر جون تو رو خدا دو روز هم صبر کن بذار این فایلی رو که دارم آماده می کنم تموم کنم، بعد شروع کنیم. فقط دو روز دیگه مهلت بده کم مونده تموم بشه.
مجتبی جون با خونسردی کامل کارت رو تموم کن! بخاطر این که تاپیک فعال و جذاب بشه و کسل کننده نشه مجبورم یه خورده زودتر کار رو شروع کنم!
 

tsp.co

عضو جدید
فلوچارت استاندارد طراحی توربینهای گازی

فلوچارت استاندارد طراحی توربینهای گازی

این فلوچارت استاندارد طراحی توربینهای گازی هستش . همین امروز اون رو براتون ترجمه- تایپ-پرینت و اسکن کردم و براتون قرار دادم. بحثی رو که ما شروع کردیم با قسمت مطالعات ترمودینامیکی نقطه طرح مشخص شده. اگه دوست دارید درک کاملی از اون چیزی که قراره انجام بدیم بدست بیارید و دور نمای کلی کار طراحی توربینهای گازی رو ببینید این فلوچارت رو با دقت مطالعه کنید و مطمئنا سئوالات زیادی برای شما پیش خواهد اومد .

خوشحال میشم که شما سئوال کنید و من هم در حد توانم جواب بدم.

 

tsp.co

عضو جدید
معرفی اصطلاحات در طراحی ترمودینامیک یاOn design موتور توربوجت

معرفی اصطلاحات در طراحی ترمودینامیک یاOn design موتور توربوجت

نوبت به انجام محاسبات رسید! برای شروع با موتور توربوجت که تقریبا ساده ترین نوع موتورهای جت هستش محاسبات طراحی سیکل رو شروع می کنیم. در ابتدا باید یه سری اصطلاحات مهم که در فرمولها خودشون رو نشون میدن رو براتون تعریف کنم. این مبحث یعنی طراحی ترمودینامیک بیشتر مربوط به بچه های سیالات میشه. بقیه گرایشها هم می تونن علاوه بر توجه به این بحث و فراگرفتن کلیاتش روی اون چیزهایی که براشون تعریف شده کار کنن. این اصطلاحات رو ببینین و بشناسین تا فرمول هاشون رو هم براتون بذارم.

 

tsp.co

عضو جدید
فرمولهای طراحی سیکل موتور توربوجت ساده بدون درنظر گرفتن قسمت پس سوز یاAfter Burner

فرمولهای طراحی سیکل موتور توربوجت ساده بدون درنظر گرفتن قسمت پس سوز یاAfter Burner

سلام دوستان!

یا این مبحث خیلی براتون پیچیده هستش و یا مسلط هستید که سئوالی ندارید. به هر حال وظیفم هستش که این کا رو ادامه بدم.
به پیوست محاسبات مورد نظر برای طراحی مقدماتی سیکل موتور توربوجت ساده رو براتون به صورتPDF قراردادم. همونطور که خواهید دید بدون برنامه نویسی انجام این محاسبات غیر ممکن بنظر میاد!
چون احساس می کنم که ممکن هستش از این بحث خسته بشید بعد از جمع بندی اون سراغ مرحله بعدی میریم. منتظر سئوالهای شما هستم.
 

پیوست ها

  • turbojet cycle design equation.pdf
    70.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mojsfr1984

عضو جدید
سلام دوستان!

یا این مبحث خیلی براتون پیچیده هستش و یا مسلط هستید که سئوالی ندارید. به هر حال وظیفم هستش که این کا رو ادامه بدم.
به پیوست محاسبات مورد نظر برای طراحی مقدماتی سیکل موتور توربوجت ساده رو براتون به صورتPDF قراردادم. همونطور که خواهید دید بدون برنامه نویسی انجام این محاسبات غیر ممکن بنظر میاد!
چون احساس می کنم که ممکن هستش از این بحث خسته بشید بعد از جمع بندی اون سراغ مرحله بعدی میریم. منتظر سئوالهای شما هستم.

مسلماً بحث پیچیده هست. ولی به نظر من چون طراحی به اون معنی که تو ذهن همه هست شروع نشده به همین دلیل سوال پیش نیومده و هم اینکه فعلاً بحث اون قدر دارای جزئیات هست که سراسرش پر از سواله. فکر کنم بخش طراحی سیکل که شروع بشه خود به خود سوالها:que: شروع بشه.

در ضمن احتمالاً همه دارن اطلاعات خودشونو بالا می برن تا تو وظایف محوله بعدی به مشکل بر نخورن.

به هر حال من که تا آخرش (البته میدونم طراحی آخر نداره) هستم. و به محض سوال داشتن حتماً می پرسم حتی اگه اون سوال به نظر خودم خیلی پیش پا افتاده باشه. چون هدف از این تاپیک هم که بوجود اومده یادگرفتن و یاددادن و در کنار اون طراحی رو با قدرت جلو بردنه.:smile:
 

فرهنگ

مدیر بازنشسته
سلام دوستان!

یا این مبحث خیلی براتون پیچیده هستش و یا مسلط هستید که سئوالی ندارید. به هر حال وظیفم هستش که این کا رو ادامه بدم.
به پیوست محاسبات مورد نظر برای طراحی مقدماتی سیکل موتور توربوجت ساده رو براتون به صورتPDF قراردادم. همونطور که خواهید دید بدون برنامه نویسی انجام این محاسبات غیر ممکن بنظر میاد!
چون احساس می کنم که ممکن هستش از این بحث خسته بشید بعد از جمع بندی اون سراغ مرحله بعدی میریم. منتظر سئوالهای شما هستم.

قطعا از پیچیدگی همه سکوت کردن فعلا.
من احساس میکنم این مشکل از دنیای مجازیه که داره یه کمی لطمه به کار وارد میکنه و شاید انگیزه ی اون بچه های پر انرزی روز اول رو گرفته.
در هر صورت امیدوارم روز به روز کار بهتر پیش بره.
در ضمن من دنبال آلیاژ هستم. ولی فرصت میخواد.
ممنون
 

tsp.co

عضو جدید
قطعا از پیچیدگی همه سکوت کردن فعلا.
من احساس میکنم این مشکل از دنیای مجازیه که داره یه کمی لطمه به کار وارد میکنه و شاید انگیزه ی اون بچه های پر انرزی روز اول رو گرفته.
در هر صورت امیدوارم روز به روز کار بهتر پیش بره.
در ضمن من دنبال آلیاژ هستم. ولی فرصت میخواد.
ممنون

به هر حال کاری رو که شروع کردیم باید به پایان برسونیم حتی با دو سه نفر !

ما منتظریم و صبور و به یاری خدا از قوره حلوایی شیرین درست می کنیم! تو ارائه مطالب جدید سعی می کنم یه چند روزی فاصله بیاندازم تا دوستانی که احیانا دارن مطلبی رو آماده می کنن برسن.
طبیعی هستش چون این بحث برای خیلی از بچه ها تازگی داره . ما داریم پیرامون یکی از پیشرفته ترین تکنولوژیهای روز دنیا بحث می کنیم. مطمئنا بحث روز به روز سنگین تر میشه .پس اونهایی که علاقه دارن که این کار رو ادامه بدن( مثل مجتبی و فرهنگ) خودشون رو آماده کنن. این مبحث در حین سنگینی برای کسانی که بهش علاقه دارن خیلی هم شیرین هستش!

موفق باشید همگیتون!
 

mojsfr1984

عضو جدید
توربین گاز

توربین گاز

:gol:با سلام به همه همکاران

مطالبی که قرار بود آماده کنم حاضر شدن. میتونین از لینک زیر دانلود کنید.
البته عمده مطالب مقدمه در مورد توربینهای گاز هستش که چون فعلاً تو شروع کار هستیم مجبور بودم این مقدمه رو بنویسم. شاید برای بعضی ها تکراری باشه ولی خب خوندنش ضرر نداره. البته بحث مربوط به قسمت طراحی توربین رو هم شروع کردم که تو نوشته های بعدی مباحث دیگه رو بهش اضافه خواهم کرد. مبحث بعدی در مورد پارامترهای بی بعد در طراحی بخش توربین یک توربین گاز خواهد بود.

لینک دانلود:http://rapidshare.com/files/140375180/__1605___1602___1583___1605___1607_.pdf.html
 

MHNM67

عضو جدید
معذرت خواهی!

معذرت خواهی!

بچه ها شرمنده من چند روزی مشکل داشتم! نتونستم بیام! از امروز بازم میام!:gol::gol::gol::gol::redface::redface::redface::redface::redface::)
 

tsp.co

عضو جدید
:gol:با سلام به همه همکاران

مطالبی که قرار بود آماده کنم حاضر شدن. میتونین از لینک زیر دانلود کنید.
البته عمده مطالب مقدمه در مورد توربینهای گاز هستش که چون فعلاً تو شروع کار هستیم مجبور بودم این مقدمه رو بنویسم. شاید برای بعضی ها تکراری باشه ولی خب خوندنش ضرر نداره. البته بحث مربوط به قسمت طراحی توربین رو هم شروع کردم که تو نوشته های بعدی مباحث دیگه رو بهش اضافه خواهم کرد. مبحث بعدی در مورد پارامترهای بی بعد در طراحی بخش توربین یک توربین گاز خواهد بود.

لینک دانلود:http://rapidshare.com/files/140375180/__1605___1602___1583___1605___1607_.pdf.html

خیلی خوبه ! لطفا ادامه بدید! به این تاپیک کمی امیدوار شدم!
 

mojsfr1984

عضو جدید
خیلی خوبه ! لطفا ادامه بدید! به این تاپیک کمی امیدوار شدم!

حتماً با هم دیگه ادامه میدیم. به مرور زمان هم افراد علاقه مند بیشتری به جمع مون اضافه خواهد شد. ما کار خودمونو انجام میدیم. تا بچه های متالورژی هم آماده بشن، ما مطالب تئوری رو مطرح می کنیم چند جلسه بعد هم میریم رو cfd و طراحی ایرفویل برای پره ها.

:smile:;)
 

morteza_sarbaz

عضو جدید
همکاری

همکاری

هر مقاله ای که در این زمینه باشه درخواست بدین براتون رایگان قرار میدم .
لینک صفحه ی مقاله رو بزارین و اگه از science direct باشه چه بهتر.
 

tsp.co

عضو جدید
ادامه مطالب

ادامه مطالب

دوستان عزیز!

هروقت آمادگی لازم جهت ادامه مطالب رو داشتید بگید تا ادامه بدیم!
 

mojsfr1984

عضو جدید
دوستان عزیز!

هروقت آمادگی لازم جهت ادامه مطالب رو داشتید بگید تا ادامه بدیم!


آقا مدیر ما آماده ایم.
در ضمن دارم کم کم بخش دوم قسمت توربین رو تموم می کنم. به محض آماده شدن آپلودش می کنم.;)
 

masuodmes

عضو جدید
سلام دوست عزیز .می خواستم بدونم در زمینه تکنولوژی ساخت پره های توربین گازی اطلاعاتی داری ؟خوشحال می شوم تا اگر توانستی در این زمینه کمکم کنی تا اطلاعاتم را تکمیل و حرفه ای نمایم .با تشکر مسعود مسگران
 

masuodmes

عضو جدید
سلام دوست عزیز .می خواستم بدونم در زمینه تکنولوژی ساخت پره های توربین گازی اطلاعاتی داری ؟خوشحال می شوم تا اگر توانستی در این زمینه کمکم کنی تا اطلاعاتم را تکمیل و حرفه ای نمایم .دوستامون انگار زحمت زیادی برای طراحی بخش های مختلف توربین می کشند ولی تا جائیکه من می دونم مشکل اصلی ما بیشتر در زمینه ساخت قطعات توربین و به خصوص پره های آن است اگر بتونیم به تکنولوژی ساخت دست پیدا کنیم باعث پیشرفت کشور و خودمون در بسیاری از زمینه های صنعتی می شیم .با تشکر مسعود مسگران
 

Shokri58

عضو جدید
با سلام
من به طور خصوصي با مدير عزيز صحبت ايميلي كردم و اميدوارم بتونم دانش خودم رو در اين زمينه بالا ببرم.اگر كسي مطلبي راجع به كيفيت در توليد توربينهاي گازي داره لطف كنه منو هم در جريان بگذاره.
باسپاس
 

tsp.co

عضو جدید
سلام دوست عزیز .می خواستم بدونم در زمینه تکنولوژی ساخت پره های توربین گازی اطلاعاتی داری ؟خوشحال می شوم تا اگر توانستی در این زمینه کمکم کنی تا اطلاعاتم را تکمیل و حرفه ای نمایم .دوستامون انگار زحمت زیادی برای طراحی بخش های مختلف توربین می کشند ولی تا جائیکه من می دونم مشکل اصلی ما بیشتر در زمینه ساخت قطعات توربین و به خصوص پره های آن است اگر بتونیم به تکنولوژی ساخت دست پیدا کنیم باعث پیشرفت کشور و خودمون در بسیاری از زمینه های صنعتی می شیم .با تشکر مسعود مسگران


مسعود جان خیلی ممنون که هم با من تماس گرفتید و هم تو تاپیک ما شرکت کردید. امیدوارم که بتونیم با هم تو این زمینه همکاریهای خوبی داشته باشیم و برای پیشرفت این صنعت تو کشورمون حرکت کنیم.
تو این زمینه ما دانش پایه طراحی رو هنوز نداریم بهمین دلیل هستش که نمی تونیم بخوبی روی تولید این قطعات کار کنیم. واقعا باید یه تیم روی اونها کار کنه. تا اونجایی که من فهمیدم کسانی که روی این قطعات کار می کنن باید به چند گرایش تسلط کامل داشته باشن:
1-آیرودینامیک 2- انتقال حرارت 3-ریخته گری دقیق در خلاء یا VIM و تحلیل تنشهایی که بر اثر درجه حرارت زیاد و حرکت دورانی در دور بالا در قطعات توربین مخصوصا پره های روتور یا متحرک ایجاد میشه.
تا یه تیم اینهارو که خودشون هم بحثهای مفصلی دارن رو ندونه تلورانسهای خیلی دقیقی که باید تو ساخت این قطعات در نظر بگیره و دهها مطلب دیگه که اگه عمری باقی موند با هم درباره اونها بحث مفصل خواهیم کرد رو ندونه به هیچ وجه نمی تونه برای ساخت موفقیت آمیز این قطعات اقدام کنه.
تا زمانی که ما فقط مصرف کننده علم باشیم این مشکلات همیشه با ما همراه خواهد بود که امیدوارم با این تاپیک قدمی هر چند کوچک در شکستن این سنت ناپسند با هم برداریم
 
آخرین ویرایش:

فرهنگ

مدیر بازنشسته
حتماً با هم دیگه ادامه میدیم. به مرور زمان هم افراد علاقه مند بیشتری به جمع مون اضافه خواهد شد. ما کار خودمونو انجام میدیم. تا بچه های متالورژی هم آماده بشن، ما مطالب تئوری رو مطرح می کنیم چند جلسه بعد هم میریم رو cfd و طراحی ایرفویل برای پره ها.

:smile:;)

سلام به همگی
خسته نباشید.
بچه های متالورژی نمی دونم کجان؟!
ولی من همچنان به دنبال سوپر آلیاژ هستم.
 
Similar threads

Similar threads

بالا