لوئیجی کولانی Luigi Colani

mars

کاربر بیش فعال
تعریف طراحی از نگاه لوئیجی کولانی:
- طراحی شیوه قانونمندی است که طراح باید طی مراحل متوالی به پاسخ در قبال نیاز دست یابد.
- زمانی که به طراحی های دست بشر نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که تمام سازه های فوق العاده ای که بشر ساخته است در مقابل تار عنکبوت ارزشی ندارد. با چنین نقطه نظری است که می توان به طبیعت نگاهی عالی تر انداخت. برای طراحی در استودیو در ابتدا باید به طبیعت نگاه اندازیم که جواب سؤالات چندهزاره انسان ها را در خود دارد.

لوئیجی کولانی طی 5 سال اخیر طراحی جسور بوده است. او با طراحی پیش طرح های مبتکرانه خود به آرمان شهری می اندیشد که هنوز بسیاری از آنها احتمال خلق شان نمی رود. در دنیایی که دهه هاست طراحی را با قانون و قاعده ها در هم آمیخته اند کولانی شیوه خود انتخاب نموده، دوره رنسانس طراحی را پشت سر گذاشته، تمامی قواعد را درهم شکسته تا تصویری بسازد از آینده ای که می توان طراحی نمود. شاید بدین دلیل باشد که اکنون در تمامی جهان به نظرات او نگاهی دوباره شده تا تفسیر دگرگونه ای از آن یابند. راس لاوگرو و کریم رشید از جمله طراحان نسل جدیدی هستند که با نگاهی به آنچه کولانی نموده معتقدند اگر قرار بر این است تا طراحی کل نگر باشد و نگاهی به موجودات زنده داشته باشد، آناتومی، فن آوری و شکل های 3 بعدی باید پایه طراحی امروز گردند.

لاس لاوگرو گفته است:
"کولانی به عنوان تأثیرگذارترین طراح صنعتی قرن بیستم جایگاه ویژه ای دارد. او رویاها را از مرز مکان و تکنولوژی به مرز واقعیت برده است. در زمانی که طراحی صنعتی مقبولیت و ضمانت جستجو می کرد او هنر و طراحی ارگانیک را در هم آمیخت. او توانست با روش های آرمانی خود انسان را به ماشین پیوند زند.

زمانی که در سن 15 سالگی کارهای او را دیدم بدین نتیجه رسیدم که در دنیای استنتاج امروز غریزه به عنوان نقطه آغاز تمام احتمالات مستحکم تر از منطق است. حال که 30 سال می گذرد همچنان قلب و روح افسانه ای مردی که با دستان و چشم هایش چنین مجموعه کارهای بی بدیلی را عرضه نموده است، مرا به عنوان دوست و کسی که چونان او به پیوند فن آوری و انسان معتقد است در مکان حل می کند و به من توانایی انسان را به اثبات می رساند."

زمین گرد است و تمام اجسام الهی گردند. تما آنها بر گرد مدار های دوار و بیضی شکل می گردند. اجسام گرد دنیای کوچک ما که به دور خویش می گردند ما را به میکروکازم (دنیای صغیر) می برد. حتی چندی از اجسام بدن گردند پس چرا باید دنباله رو افرادی باشم که به زاویه می پردازند؟ من به فلسفه گالیله معتقدم: دنیای من نیز گرد است.
 
بالا