گنجینه مقالات طراحـــــی صنعتــــی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان عزیز معمار

هدف از ایجاد این تاپیک فهرست بندی مقالات ِ مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی می باشد
امیدوارم که با همکاری هم بتوانیم یک مرجع کامل از مقالات مفید در زمینه طراحـــــی صنعتــــی گردآوری کنیم .

با آرزوی موفقیت شما دوستان
:gol:
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

  • مقاله جايگاه طراحي صنعتي در برنامه ريزي فرهنگي

نویسنده :
كاركيا فرزانه

چکیده:
در نوشتار زير پس از مقايسه شباهت هاي فرآيند طراحي و فرهنگ، تعاريف هر دو شاخه و روش هاي بررسي تعامل هاي ميان آندو در طي تاريخ مرور مي شود. در ادامه بحث، امکان هاي تبيين طراحي صنعتي در برنامه ريزي فرهنگي مورد بررسي قرار مي گيرد. هدف از نوشتار فوق شناسايي جايگاه راهبردي طراحي صنعتي در عرصه فرهنگ مادي و راهکار توسعه فرهنگي است. در خاتمه به مروري بر موانع تبيين راهبردهاي فرهنگي در ايران پرداخته مي شود.

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

جايگاه طراحي صنعتي در برنامه ريزي فرهنگي





  • مقاله بررسی تطبیقی روندهای حل مشکل در حرفه طراحی صنعتی

نویسنده :
احمد ندایی فرد

چکیده:
تا به حال تمامی روندهای طراحی صنعتی بر این اساس پایه ریزی شده اند که انسان بتواند مشکلات طراحی را با روندهای منطقی و تقسیم بندی شده به بخش های کوچک تر، حل نماید. وجود تعداد بسیار زیاد نمودارها، جداول، روندها و توصیه های حل مشکل مثال بسیار خوبی بر این ادعاست که هورس ریتل (Hoerst Rittel) تحت عنوان نسل اول پژوهش سازمان یافته از آن ها نام می برد. با بررسی اجمالی چند دهه حرفه طراحی صنعتی و روش ها و روندهای به کار گرفته شده و یا توصیه شده در پروسه حل مشکل در این حرفه و به اعتراف طراحان با تجربه ای چوتن هوفلر (Hofler) و کاندل (Kandel) که هم دستی در معماری دارند و هم به طراحی و تولید محصولات صنعتی می پردازند، همواره یک تضاد بین تئوری و عمل وجود داشته و دارد.در طرح تحقیقاتی انجام شده که این مقاله برگرفته از آن می باشد، سعی شده است با بررسی و مقایسه روندهای حل مشکل وجود در حرفه طراحی به معنی فراگیر آن و طراحی صنعتی در جهت حرفه ای و تخصصی آ«، این سئوال مهم در طراحی صنعتی را پیگیری نمودکه: آیا می توان اصولا به یک روند و متدلوژی فراگیر و همه کاره جهت مواجهه با مشکلات پیش روی طراحان دست یافت؟

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

بررسی تطبیقی روندهای حل مشکل در حرفه طراحی صنعتی





  • مقاله تاثيرات دو جانبه طراحي صنعتي و توسعه پايدار در گسترش صنايع كشور

نویسنده :
كاركيا فرزانه

چکیده :
در اين مقاله ابتدا مباحث توسعه پايدار و جايگاه آن در برابر ساير مکتب هاي توسعه تبيين مي شود. سپس شاخصه هاي موجود در تبيين پايداري توسعه مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد. رويکرد مبنا در اين پژوهش، لزوم در نظر گرفتن مولفه هاي پويش فرهنگي و درونزايي صنايع بومي کشور به مثابه شاخص هايي است که در کنار توجه به محيط زيست به عنوان مولفه هاي توسعه پايدار جاي طرح مي يابد. نتيجه به دست آمده از اين پژوهش، محوريت پارادايم طراحي در اجراي الگوي توسعه پايدار است که در برابر پارادايم مهندسي و ساير الگوهاي توسعه قابليت تبيين مي يابد. در نهايت راهکارهاي برهم کنش دو سويه اين دو رهيافت در جهت گسترش صنايع کشور به بحث گذاشته مي شود.

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

تاثيرات دو جانبه طراحي صنعتي و توسعه پايدار در گسترش صنايع كشور





  • مقاله تعامل معماري و طراحي صنعتي

نویسنده :
خداداده ياسمن

چکیده :
معماري و طراحي صنعتي به‌دليل تاثير مستمر بر زندگي انسان و گستردگي ‌شان در حيطه تسلط او، بسيار نزديك و مرتبط با يكديگرند. لذا پرداختن به وجوه مختلف اين ارتباط و جزيياتي كه باعث اين پيوند مي‌شود بسيار مهم و ضروري به نظر مي‌رسد. با اين هدف در اين مقاله سعي شده كه با ارايه تعريف طراحي صنعتي و روند شكل ‌گيري آن به بررسي وجوه اشتراك اين دو رشته پرداخته شود. سپس به جزيياتي كه سبب تقويت اين ارتباط مي ‌گردد اشاره شده و نهايتا نقش طراحان صنعتي براي همكاري در حوزه ‌هاي معماري و اهميت آن در شرايط خاص كشورمان به عنوان نتيجه‌ گيري مطرح گرديده است.

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

تعامل معماري و طراحي صنعتي
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

  • مقاله تزئینات و طراحی صنعتی

نویسنده :
جاناتان وودهام

چکیده:
بحث بر سر نقش تزیینات در طراحی از اواسط سده ی نوزدهم شعله ور شد.در این بحثِ غالبا پرجار و جنجال دو ایدئولوژی مخالف عمده بودند. اولی ایده هایی چون زیبایی شناسی عقلانی و عملکرد گرا بود که ریشه در پوزینتیویسم علمی داشت و در فرم های صریح شبه ماشینی سبک بین المللی که در طراحی و معماری دهه های 1920و1930در اروپا پدیدار شد تجلی می یابد...

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

تزئینات و طراحی صنعتی




  • مقاله معماری و طراحی صنعتی


نویسنده :
کلانی،علی

چکیده :
با پیشرفت تکنولوژی وبا توجه به معماری جدید با شمارانبوه سازی کوچک سازی ، طراحان صنعتی نیازمند به تطبیق با معماری هستند.جدایی مقوله طراحی و تولید و تخصصی بودن هر یک تلاقی وبرخورد معماران و طراحان صنعتی را ضروری می سازد .

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

معماری و طراحی صنعتی



  • مقاله طراحی قرن بیست و یکم و آینده طراحی صنعتی

نویسندگان :
مصطفوی،فریبا

چکیده :
با جهانی شدن اقتصاد بازار آزاد بسیاری از تولید کننندگان بطور فزاینده ای طراحی را برسمیت شناخته اند.طراحی محصول علاوه بر داشتن طیف گسترده ای از روشها فنون نگرشها ایده ها و ارزشها بیش از گذشته بر کیفیت محیط و زندگی روزانه ما تاثیر می گذارد ...

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

طراحی قرن بیست و یکم و آینده طراحی صنعتی




  • مقاله گذری بر مفهوم طراحی در قرن بیستم و جایگاه طراحی صنعتی در ایران

نویسنده :
مصطفوی،فریبا

چکیده :
ار آنجا که طراحی با تمام مقوله های زندگی انسان ارتباط دارد در این بحث به چند بخش مهم از این ارتباط می پردازیم و مواردی که بی ارتباط با زندگی بشر نیستند به طور اعم عبارتند از :
طراحی برای لباس
طراحی برای دکوراسیون
طراحی برای محصولات
طراحی برای ارتباطات و....

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

گذری بر مفهوم طراحی در قرن بیستم و جایگاه طراحی صنعتی در ایران
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

  • مقاله بررسي مباني طراحي محصولات مدولار

نویسندگان :
دكتر محمدتقي پيربابايي
مهندس بابك امرئي

چکیده:
امروزه مصرف كنندگان در جوامع صنعتي و پساصنعتي شاهد عرضه محصولات مدولار هستند كه ويژگي هاي منحصر به فردي دارند. محصولاتي كه به صورت گروهي عرضه مي شوند و دامنه انتخاب را به نحو چشمگيري وسعت مي بخشند و برخي نيز به كاربر خود امكان مي دهند تا طرح مورد پسند خود را ايجاد كند. محصولاتي از قبيل لوازم صوتي و تصويري،‏ مبلمان،‏ انواع گوشي موبايل،‏ خودرو و ... كه مصرف كننده مي تواند از بين يك گروه با ويژگي هاي فرمي و هزينه اي متنوع،‏ محصول مطلوب نظر خود را بدست آورد. بنابراين يك محصول مدولار عبارت است از محصولي كه توسط كاربر از توليد خوشه‌اي همان محصول انتخاب و ايجاد مي شود. اين روش،‏ براي توليد كننده نيز مزاياي زيادي بوجودآورده و در هزينه هاي توليد صرفه جويي هاي زيادي به عمل مي آورد. در اين مقاله با هدف دست يابي به رويكردها و اصول طراحي محصولات مدولار سرچشمه هاي اصلي اين پديده كه ريشه در تحولات دوران پساصنعت دارد مورد بررسي قرار گرفت و براساس روش توليد خوشه‌اي (منعطف)،‏ اصل كاربر محور بودن و همچنين اصل روانشناختي بهره گيري از منش همنشيني و جانشيني قطعات در توليد به عنوان اصول اصلي طراحي اين نوع محصولات حاصل گرديد.

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

بررسي مباني طراحي محصـولات مدولار




  • مقاله اهميت و مباني کليدي انتخاب رنگ در محصولات صنعتی
نویسنده :مسدد سيدهاشم
چکیده :
رنگ يکي از شاخص هاي بسيار قوي در مبحث زيبايي شناسي مي باشد. با توجه به کيفيت بياني بسيار زياد رنگ خصوصا در محصولات صنعتي، فهم و درک استفاده از اين عامل بصري، بسيار سخت و در عين حال مرحله مهمي در طراحي محسوب مي شود بگونه اي که در يک محصول جديد و يا موجود، عامل رنگ مي تواند زمينه بروز خلاقيت يک تيم طراحي باشد. بر همين اساس است که شرکت هاي بزرگ توليدي جهان، اقدام به راه اندازي مراکز تحقيقاتي تخصصي رنگ نموده اند. از آنجاييکه انتخاب رنگ محصولات طراحي شده، يکي از مباحث مهم در رشته طراحي صنعتي بشمار مي آيد و در طي تحقيقات توسط طراحان صنعتي مطرح شده و مورد بررسي قرار مي گيرد، متخصصان اين رشته، از محدود کساني هستند که به اهميت عملکرد رنگ و نقش موثر آن در طراحي محصولات مورد استفاده در زندگي انسانها واقفند. لازم به ذکر است که انتخاب رنگ براي يک محصول صنعتي، بر اساس دو محور صورت مي گيرد: محور تکنيکي رنگ (شامل شيمي رنگ، نوع سطح رنگ پذير و غيره) و "محور ارتباطي رنگ که از سوي محيط و انسان مشخص مي شود. اگر چه اولين محور ذکر شده فوق، توسط توانايي ها و امکانات فني سازنده تحت کنترل مي باشد، ليکن محور دوم ريشه در نيازهاي جامعه دارد. لذا اين مقاله سعي دارد تا با نگاهي به تاريخچه و اهميت رنگ و نقش آن به عنوان پوششي براي محصولات و در نتيجه عامل موثر در ترغيب استفاده کنندگان به خريد، به گوشه اي از ابعاد گسترده و عوامل دخيل در انتخاب رنگ اشاره کند.

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

اهميت و مباني کليدي انتخاب رنگ در محصولات (صنعتی )




  • مقاله تأثير شيءگرايي بر طراحي محصولات صنعتي

نویسندگان :
شراره تيموري
دكتر كارو لوكاس
دكتر ياسمن خداداه

چکیده :
هدف از اين مطالعه ارائه روش جديدي براي طراحي محصول مي‎باشد. اين روش برگرفته از روش‎هاي تجزيه و تحليل و طراحي شيءگراست كه در طراحي نرم‎افزارها مورد استفاده قرار مي‎گيرد و مي‎تواند به طراحان صنعتي در تحليل و ساماندهي يافته‎هايشان براي طراحي كمك نمايد. براي استفاده از روش طراحي شيءگرا از زبان‎هاي مدل‎سازي خاصي استفاده مي‎گردد كه در اين تحقيق يكي از آنها با نام (Unified Modeling Language)‎ UML مورد استفاده قرار گرفته است. به عبارتي در اينجا روشي پيشنهاد گرديده است كه با بهره‎گيري از سيستم‎هاي طراحي نرم‎افزاري اقدام به طراحي محصولات صنعتي مي‎نمايد. UMLبه عنوان يك زبان مدل‎سازي در فاز تحليل و طراحي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. UML يك روش رسمي و پذيرفته شده است كه مي‎توان از اسلوب آن در مدول‎سازي در طراحي محصولات صنعتي بهره برد و با كمك آن شيوه نگرش به طراحي محصولات مختلف را بهينه‎سازي،‏ اختصاري و مدولار نمود. افزايش سرعت طراحي محصولات مختلف و افزايش سرعت ساماندهي اطلاعات،‏ كاهش مشكلات توسعه محصول،‏ ايجاد كانالي ارتباطي بين تحقيقات متناظر با ايجاد مدول‎هايي شناور و نيز ايجاد يك زبان مشترك بين تمامي گروه‎هاي مرتبط با طرح براي ايجاد زمينه انجام كار گروهي از مزيت‎هاي بارز اين روش مي‎باشد.

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

تأثير شيءگرايي بر طراحي محصولات صنعتي




  • مقاله سازگاری ساختاری سیستم های صنعتی ساختمان سازی

نویسندگان :
دکتر جلیل اولیاء
مهندس علیرضا تقدیری
مهندس سارا قنبرزاده قمی

چکیده :
نوشته حاضر به مشکلات موجود در روش ها و سیستم های صنعتی ساختمان سازی در پاسخ به نیازهای جمعیت در حال رشد کیفیت نسبتا پایین محصول نهایی تقاضا برای ساخت با کیفیت بالاتر بالابودن میزان مصرف انرژی و مواد اولیه در ساختمان سازی و تاثیرات منفی محیطی ناشی از تولید انبود زباله و نخاله های ساختمانی می پردازد.


برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

سازگاری ساختاری سیستم های صنعتی ساختمان سازی

 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

  • مقاله گذری بر مفهوم طراحی در قرن بیستم و جایگاه طراحی صنعتی در ایران

نویسنده :
مصطفوی،فریبا

چکیده :
ار آنجا که طراحی با تمام مقوله های زندگی انسان ارتباط دارد در این بحث به چند بخش مهم از این ارتباط می پردازیم و مواردی که بی ارتباط با زندگی بشر نیستند به طور اعم عبارتند از :
طراحی برای لباس
طراحی برای دکوراسیون
طراحی برای محصولات
طراحی برای ارتباطات و....

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

گذری بر مفهوم طراحی در قرن بیستم و جایگاه طراحی صنعتی در ایران



  • مقاله معماری مدولار

نویسندگان :

زهرا باغنوی

چکیده :
از دیرباز تناسبات در معماری ایران و جهان نقش بسزایی داشته که حتی می توان آن را در برخی از معماری ها رکن و پایه دانست. استفاده از ریاضیات و هندسه برای ایجاد تناسبات و هماهنگی در بنا یکی از کارهایی بود که معماران گذشته در پی تلاش های فراوان بدان دست یافتند . این علوم به همراه علوم نظری دیگراز جمله زیبایی شناسی ، ایستایی و غیره وسیله هایی برای خلق آثار ماندگار در جهان بودند . معماری ایرانی از یونانی ها ورومی ها ومعماری شان ( هرچند باارزش ) در بسیاری از زمینه ها گوی سبقت را ربوده بود ودانشمندان معماران ایرانی در این زمینه ( تناسب ومدول) تناسبی به نام پیمون را به کمک هندسه و ابزار دیگر برای طراحی هرچه بهتر بناهای مورد نظر ایجاد کردند . اما در حال حاضر شاید کمتر کسی نام تناسبات ایرانی را بداند و برعکس اکثر افراد اهل فن نام مدول و تناسبات طلائی کلاسیک یونان را شنیده اند ...

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

معماری مدولار





  • مقاله بررسی تحلیلی مدل های شاخص روند طراحی مهندسی و طراحی صنعتی

نویسنده :

جواد یزدی پور

چکیده:
آیا نظریه ای برای نظام مند کردن مراحل طراحی وجود دارد ؟ و آیا طراحان تاکنون دراین مورد الگوهایی را ارائه نموده اند. اصولا این بررسی ها چه نتایجی به همراه داشته است؟
نظریاتدر حوزه فرآیند[1]حل مسئله و مشکل، اغلب در حیطه علم متدولوژی[2]مورد بحث قرار میگیرد، ودرعلوم انسانی و اجتماعیاهمیت ویژه ای دارد. طراحان صنعتی، که ارتباطات فرم، کارکرد عملی، تولید، اقتصاد و سایر ویژگیهای محصول مورد بررسی قرار میدهند، بنا بروظیفه،باموضوعات متنوعیروبرو هستند که الزامابه اینگونهمباحثوارد میشوند. در این بررسی به مدل هایی که توسط مشاهیر طراحی و صاحبنظران در دوره های متفاوتی ارائه شده اشاره گردیده است و به لحاظ قرابتی که این مبحث با فرآیند طراحی در مهندسی دارد، ویژگی های تطبیقی و اصولی آنها مورد تحلیل و نتیجه گیری قرار گرفته اند.ضمنا با توجه بهاستفاده کمتر ازروشهای مبتی برمدلهای فرآیند طراحی، هنوز این روش ها کاربردی و عام شناخته نشده اند، ولی اغلب بطور محدود مورد استفاده قرار میگیرندو ازسویی دیگر طراحان کماکان به توانایی های فردی شان تکیه می کنند، ویا با مهارتهای کسب شده

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

بررسی تحلیلی مدل های شاخص روند طراحی مهندسی و طراحی صنعتی



  • مقاله تعیین ارزش های زیبایی شناختی در طراحی مبلمان منزل برای زوج های جوان

نویسندگان :
سردار حاجتی مدارایی(عضو هیئت علمی گروه طراحی صنعتی،پردیس هنرهای زیبا،دانشگاه تهران )
بهاره جلال زاده(کارشناس ارشد طراحی صنعتی)

چکیده:

ارزش های زیبایی شناختی، یکی از انواع ارزش های اجتماعی بوده که باید در مراحل اولیه تحقیق در طراحی محصولات صنعتی بدان پرداخته شود. این ارزش ها از یک سو به حوزه های فردی و یا گروهی تعلق دارند و از سویی دیگر به امور زیبایی شناسی مربوط می شوند. ارزشهای زیبا یی شناسی در برخی موارد پس از تحقیق و مطالعه، زمینه ساز طراحی جدید و مورد استفاده طراحان خواهند بود و گاه با نگاه نقادانه طراح مواجه شده به زیبایی شناسی های آوانگارد می انجامد. در این مقاله تحقیقی در دو بخش نظری و عملی به ذکر اهمیت این ارزش ها در حوزه طراحی صنعتی پرداخته شده و سعی شده تا با جستجو در منابع گوناگون در حوزه های مردم شناسی، جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه و تاریخ هنر و طراحی صنعتی، تعریف جامعی برای این مفهوم آرایه گردد. در عین حال روش مطالعه و تعیین این نوع از ارزش ها، با کمک روش های تحقیق کیفی در مطالعات انسان شناسی و مردم نگاری، نظیر عکس برداری، مصاحبه های عمقی و طراحی پرسش نامه، برای نخستین بار در رشته طراحی صنعتی تدوین شده که می تواند برای محققان طراحی مفید باشد. در پایان با کمک از روش های پیشنهادی در بخش نظری، پروژه ایی عملی به طراحی مبلمان برای خانواده های جوان تهرانی با مقتضیات ارزشی و سبک زندگی آنان اختصاص یافته است.


برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

تعیین ارزش های زیبایی شناختی در طراحی مبلمان منزل برای زوج های جوان
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

فهرسـت مقالات مرتبط با طراحـــــی صنعتــــی

  • مقاله آنالیزارزش و جایگاه آن در طراحی صنعتی

نویسنده :

دکتر سید هاشم مسدد

چکیده:

آنچه درغنی سازی کارایی هر چه بیشتر متخصصان طراحی صنعتی می تواند موثر باشد – همانا برنامه ریزی و تدوین برنایه کاری تکمیل شده ای ست که جهت انجام پروژه های تحقیقاتی و پروژه های طراحی محصول به کار گرفته می شود . از این رو این مبحث سعی برآن دارد تا آنالیز ارزش را به عنوان یکی از روش های موجود جهت هر چه بهتر رسیدن طراحان به پاسخی ایده آل مطرح سازد .
مقاله حاضر در دو بخش اساسی ارایه گردیده است . اولین بخش آن به تشریح کلیات روش آنالیز ارزش و به ویژه مباحثی چون تعاریف – مراحل اجرا – زمینه های کاربردی و مزایای آنالیز ارزش پرداخته است . دومین بخش بر دلایلی متمرکز است که استفاده از انالیز ارزش در مراحل نظری ( تحقیقاتی ) و عملی پروژه های طراحی صنعتی را امکان پذیر می کند . در این قسمت اهداف مشترکی که در دو روش طراحی صنعتی و آنالیز ارزش وجود داشته و دربر گیرنده اصل تامین خواسته های استفاده کننده از یک سوء و تولید کننده از سوی دیگر می باشد – مورد تحلیل قرار گرفته است .


برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید
آنالیزارزش و جایگاه آن در طراحی صنعتی




  • مقاله طراحی نورگیر سقفی با الهام از طبیعت ( بیومیمتیک)

نویسنده :
زهرا قیابكلو
دانشيار دانشکده معماري پردیس هنرهاي زیباي دانشگاه تهران

چکیده :

آتریومها با توجه به اهداف معماري پایدار ميتوانند چنان طراحي شوند كه داراي اتلاف انرژي اندكي باشنند و منرنر بنه فراهم آوردن امکاناتي براي بهره برداري از سامانه هاي طبيعي شوند. علي رغم تمامي مزایاي استفاده از آتریوم ها در زمينة صرفه جویي انرژي، دریافت بيش از اندازة گرماي خورشيد در تابستان ميتواند باعث افزایش مصرف انرژي ساختمان شود. در این
مقاله، یک نورگير سقفي سهموي شکل با الهام از منافذ موجنود در د یاتومهن ا كنه ننوع ي موجنود تنک سنلو لي و شناخه اي از - جلبکهاست و جزو بزرگتری گروه فيتوپلانگتون ها طراحي و از لحاظ ميزان دریافت انرژي تابشي در فصول مختلف بررسن ي - شده است. نتایج مطالعات نشان ميدهد كه ای نورگير اجاره ورود نور روز كافي و در عي حال اشعه كنترل شده خورشيد را به درون فضا ميدهد و در فصول گرم سال انرژي گرمایي دریافتي را كاهش ميدهد. طراحي ای پوسته توسط برنامنة Rhino صورت گرفته و شبيه سازي عبور نور روز و تشعشعات خورشيدي از روزنه هاي نورگير با برنامه Ecotect انرام شده است.

برای دانلود مقاله به لینک زیر مراجعه کنید
طراحی نورگیر سقفی با الهام از طبیعت ( بیومیمتیک)
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا