[طراجی صنعتی] -درخت کریسمس دفتر هـُنری هلو وود در مجارستان ؛ 365 سورتمه در فریمی چوبی

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز



دفتر هنری بوداپستی هلو وود، هر ساله اقدام به نصب و راه اندازی یک اینستالیشن در روزهای کریسمس در مجارستان می نماید. این استودیو، امسال با استفاده از 365 سورتمه ی سنتی، درخت کریسمسی با ارتفاع 10.5 متر، رو به روی ورودی کاخ هنر در امتداد رودخانه دانوب را طراحی و ساخته است.



سازه ی این طرح، با استفاده از فریمی متشکل از چهار قاب چوبی و 4.5 تن فلز در یک هفته ساخته شده است تا جایگاه این سورتمه ها باشد. اسکلت این اینستالیشن از داخل، با نورپردازی ویژه ای همچون دانه های برف طراحی شده است تا در شب بدرخشد و بر حس کریسمس تاکید نماید. این پروژه به خواسته ی این استودیو اینگونه طراحی شده است تا پس از جمع آوری تبدیل به هدایایی به دهکده ی کمک به کودکان مجارستان گردد.



آندرس هوزار، معمار اثر می گوید: "ما می خواستیم یک اینستالیشن موقت ایجاد نماییم، که نه تنها دیدنی و جذاب باشد که بتوان از عناصر اصلی آن را دوباره استفاده نمود و در این اینستالیشن عناصر سازنده بین کودکان تقسیم خواهند گشت. برای ما، این یک نقطه ی آگاهی اجتماعی ست که شما تنها چیزی را به نمایش نمی گذارید، بلکه در همان زمان چیزی منحصر بفرد را می بخشید."
دیوی ردی، رییس خلاق هلو وود، اضافه می نماید: " ما پیرامون راز ماهیت اصلی دکوراسیون کریسمس بسیار اندیشیدیم. سورتمه، انتخاب بسیار خوبی بود؛ نمادهایی از کریسمس که از نمادهای کلیشه ایی کریسمس و حس ناخوشایند همراهشان جدا و متفاوت است."

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

منبع:اتود


 
بالا