دانلود کتابهای معماری

Ashkan-kamrani

عضو جدید
خانه‌های طبیعیReviewed by اشکان کامرانی on Nov 26Rating: 4.0کتاب خانه‌های طبیعیکتاب “خانه‌های طبیعی” طیفی از سایت‌ها و خوابگاه‌ها، از یک اتاقک کوچک در جنگل تا یک کمپ دارای چند ساختمان را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال خانه‌ای در بالای دریاچه Austin، بر روی یک صخره قرار گرفته‌ است و از تراس‌هایی برای استراحت بر روی مکان‌های پر از تپه استفاده می‌کند. مواد ساده ساختمان نه‌تنها به مکان‌ها و شرایط اقلیمی جلب توجه نمی‌کند بلکه با ترکیب‌شدن با آن‌ها، به حفظشان می‌پردازد. عکاسی استثنایی، نور و جو تنظیمات هر پروژه را ثبت می‌کند و مفاهیم طراحی را از طریق جزئیات و ساخت‌وساز، بیان می‌کند.

کتاب “خانه‌های طبیعی” طیفی از سایت‌ها و خوابگاه‌ها، از یک اتاقک کوچک در جنگل تا یک کمپ دارای چند ساختمان را ارائه می‌دهد.
به عنوان مثال خانه‌ای در بالای دریاچه Austin، بر روی یک صخره قرار گرفته‌ است و از تراس‌هایی برای استراحت بر روی مکان‌های پر از تپه استفاده می‌کند.
مواد ساده ساختمان نه‌تنها به مکان‌ها و شرایط اقلیمی جلب توجه نمی‌کند بلکه با ترکیب‌شدن با آن‌ها، به حفظشان می‌پردازد.
عکاسی استثنایی، نور و جو تنظیمات هر پروژه را ثبت می‌کند و مفاهیم طراحی را از طریق جزئیات و ساخت‌وساز، بیان می‌کند.
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۱۷۶
حجم فایل ۴۳ MB
اسم کتاب Natural Houses: The Residential Architecture of Andersson-Wise
نویسنده Chris Wise, Arthur Andersson
انتشارات Princeton Architectural Press
ISBN 10
۱۵۶۸۹۸۸۷۹۶
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب خانه‌های طبیعی

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/22711/کتاب-خانه‌های-طبیعی/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
معماری منظره اروپاییReviewed by اشکان کامرانی on Nov 6Rating: 4.0کتاب معماری منظره اروپاییکتاب “معماری منظره اروپایی” با طراحی مورد‌های مطالعاتی از سرتاسر اروپا، رابطه میان ایده‌ کلی معماری مناظر برای یک مکان و طراحی جزئیات را کاوش می‌کند. این کتاب با بررسی طرح‌های مفهومی و نقاشی‌های تهیه طرح در رابطه با جزئیات طراحی، درکی عمیق‌تر از تصمیم‌گیری در تمامی مراحل فرآیند طراحی را ارائه می‌دهد. کتاب پیش رو شامل مطالعه انتخاب مواد و تکنیک‌های ساخت و ساز می‌باشد و اهمیت فرهنگی و نمادین چنین انتخاب‌هایی را بررسی می‌کند، همچنین شامل پرسش‌هایی از پایداری زیست‌محیطی می‌باشد.

کتاب “معماری منظره اروپایی” با طراحی مورد‌های مطالعاتی از سرتاسر اروپا، رابطه میان ایده‌ کلی معماری مناظر برای یک مکان و طراحی جزئیات را کاوش می‌کند.
این کتاب با بررسی طرح‌های مفهومی و نقاشی‌های تهیه طرح در رابطه با جزئیات طراحی، درکی عمیق‌تر از تصمیم‌گیری در تمامی مراحل فرآیند طراحی را ارائه می‌دهد. کتاب پیش رو شامل مطالعه انتخاب مواد و تکنیک‌های ساخت و ساز می‌باشد و اهمیت فرهنگی و نمادین چنین انتخاب‌هایی را بررسی می‌کند، همچنین شامل پرسش‌هایی از پایداری زیست‌محیطی می‌باشد.
۲۰۰۷ سال انتشار
۲۷۲ تعداد صفحات
۱۹،۷ MB حجم فایل
European Landscape Architecture: Best Practice in Detailing اسم کتاب
Ian Thompson, Torben Dam, Jens Balsby Nielsen نویسنده
Routledge انتشارات
۰۴۱۵۳۰۷۳۷۶ ISBN 10
www.shahrsazionline.com رمز فایل
دریافت کتاب معماری منظره اروپایی لینک دانلود

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/22107/کتاب-معماری-منظره-اروپایی/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
خلق فضاReviewed by اشکان کامرانی on Mar 12Rating: 4.0کتاب خلق فضاکتاب “خلق فضا” یک راهنمای الهام‌بخش و پر از روش‌هایی برای دگرگون کردن فضا درجهت تقویت کارهای خلاقانه و پرورش همکاری افراد به‌شمار می‌آید. براساس کارهای موسسه طراحی d.school از دانشگاه استانفورد، کتاب “خلق فضا” ابزاری است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان فضا را برای تولید یک خلاقیت دستکاری کرد. این کتاب برای طراحانی که مسئولیت خلق فضاهای جدید را دارند، مناسب است…

کتاب “خلق فضا” یک راهنمای الهام‌بخش و پر از روش‌هایی برای دگرگون کردن فضا درجهت تقویت کارهای خلاقانه و پرورش همکاری افراد به‌شمار می‌آید.
براساس کارهای موسسه طراحی d.school از دانشگاه استانفورد، کتاب “خلق فضا” ابزاری است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان فضا را برای تولید یک خلاقیت دستکاری کرد.
این کتاب برای طراحانی که مسئولیت خلق فضاهای جدید را دارند، مناسب است…

همچنین برای هر فرد دیگری که به نونماکردن فضای موجود علاقه دارد نیز کاربرد دارد. این راهنما استراتژی‌های غیربدیهی و جدید را برای تغییر محیط اطراف ارائه می‌دهد. به‌خصوص به منظور ارتقا روش‌هایی که در آن گروه‌ها و افراد با هم در ارتباط هستند، با هم کار می‌کنند و با هم ابداع می‌کنند.
کتاب “خلق فضا” یک منبع جدید و پویا برای فعال کردن خلاقیت، ارتباط و ابتکار در سرتاسر موسسات، شرکت‌ها، گروه‌ها و همچنین مدارس به شمار می‌آید که پر از نکته‌ها و دستورالعمل‌هایی است که از زوایای مختلف به کار نگاه کرده‌اند.
این کتاب یک منبع آماده به شمار می‌آید تا به هر فرد توانایی به کنترل درآوردن محیط را ارائه می‌دهد.

سال انتشار ۲۰۱۲
تعداد صفحات ۲۷۲
حجم فایل ۲۱MB
اسم کتاب Make Space: How to Set the Stage for Creative Collaboration
نویسنده Scott Doorley,Scott Witthoft,Hasso Plattner Institute of Design at Stanford University,David Kelley
انتشارات Wiley
ISBN 10 ۱۱۱۸۱۴۳۷۲۸
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب خلق فضا

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27825/کتاب-خلق-فضا/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
طراحی وابسته به زمین‌لرزه برای معمارانReviewed by اشکان کامرانی on Mar 7Rating: 4.0کتاب طراحی وابسته به زمین‌لرزه برای معمارانکتاب Andrew Charleson شیوه تغییر ضرورت نیازهای ساختاری را از یک بخش اضافه بر سازمان، به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند طراحی معماری، نشان می‌دهد. نویسنده این کتاب، با استفاده از زبانی غیرفنی و ساده به تشریح دقیق و همراه با جزئیات مباحث پرداخته و نشان خواهد داد که چگونه دستیابی به استانداردهای ساختاری موجب محدودیت حوزه نوآوری‌های معماری نشده و در مناطق زلزله‌خیز چه استانداردهایی بایستی در طراحی مدنظر باشند…
کتاب Andrew Charleson شیوه تغییر ضرورت نیازهای ساختاری را از یک بخش اضافه بر سازمان، به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند طراحی معماری، نشان می‌دهد.
نویسنده این کتاب، با استفاده از زبانی غیرفنی و ساده به تشریح دقیق و همراه با جزئیات مباحث پرداخته و نشان خواهد داد که چگونه دستیابی به استانداردهای ساختاری موجب محدودیت حوزه نوآوری‌های معماری نشده و در مناطق زلزله‌خیز چه استانداردهایی بایستی در طراحی مدنظر باشند…
این کتاب با ارایه تئوری‌های مورد نیاز برای معماران و بدون اینکه ایشان را درگیر داده‌های فنی نماید، به‌طور مختصر و مفید طراحی ساختمان‌هایی را که در مکان‌های زلزله‌خیز بیشترین امنیت را داشته باشند، تشریح می‌نماید.
این کتاب تجربیات فراوانی را در گستره وسیعی از کدهای طراحی بین‌المللی، برای مخاطبین خود شرح داده و بررسی می‌نماید.
سال انتشار ۲۰۰۸
تعداد صفحات ۲۹۶
حجم فایل ۷MB
اسم کتاب Seismic Design for Architects: Outwitting the Quake
نویسنده Andrew Charleson
انتشارات Architectural Press
ISBN 10 ۰۷۵۰۶۸۵۵۰۶
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب طراحی وابسته به زمین لرزه برای معماران


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27538/کتاب-طراحی-وابسته-به-زمین‌لرزه-برای-م/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
مهم‌ترین رسیدگی برای ساختمان‌هایی با انرژی کارآمد توجه به نیازمندی‌های اولیه انرژی آنها در کل چرخه عمرشان می‌باشد.
چطور درباره این موضوع تصمیم بگیریم؟ چه عوامل یکپارچه‌ای بر عملکرد یک ساختمان سالم و پایدار تاثیرگذارهستند؟ درحالیکه دانستن این موضوعات ممکن است برای مشتریان و معماران مهم باشد اما اغلب بسیار شفاف ارائه نمی‌شوند.
کتاب “ساختمان سبز″ برای کمک به این کمبود با روشن ساختن معیارهای هدف و گسترش افق‌های فکری وقتی به سمت ساختمان‌های زیست محیطی حرکت می‌کند، نوشته شده است…
این کتاب همچنین به‌عنوان یک هندبوک و یک مرجع برای مشتریان، معماران، برنامه‌ریزان و اپراتورهای ساختمان خدمت می‌کند و با اطلاعاتی مناسب درباره طراحی ساختمان‌های سبز، ساخت‌ و ساز و بهره‌ وری به آنها ارائه می‌شود و بررسی می‌کند که چطور می‌شود چنین اقداماتی را با کارآمدترین انرژی و اقتصادی‌ترین روش انجام داد.
همچنین بازخورد و اسنادی درباره ساختمان‌های برجسته مانند ساختمان Dockland در هامبورگ یا ساختمان Landesbank Baden-Wuerttemberg در اشتوتگارت ارائه می‌شود.
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۲۱۷
حجم فایل ۲۲MB
اسم کتاب Green Building: Guidebook for Sustainable Architecture
نویسنده Michael Bauer
انتشارات Springer
ISBN 10 ۳۶۴۲۰۰۶۳۴۵
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب ساختمان سبز


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27880/کتاب-ساختمان-سبز؛-کتاب-راهنما-برای-معم/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
عجایب هفت‌گانه معماریReviewed by اشکان کامرانی on Mar 12Rating: 4.0کتاب عجایب هفت‌گانه معماریدر تمام دوره‌ها، علم و تکنولوژی نقش حیاتی در پیشرفت تمدن بشر ایفا کرده است. از معماری تا مهندسی، ارتباطات تا حمل و نقل، انسان‌ها عجایب فوق‌العاده‌ای اختراع کرده و آنها را توسعه داده‌اند. معماری یک عنصر کلیدی در تمام فرهنگ‌ها می‌باشد. انسان‌ها از اولین کلبه‌ها، سازه‌های متنوعی برای زندگی، کار و مکان‌های سرگرمی ساخته‌اند. در این کتاب، عجایب هفت‌گانه معماری، از ارتقاع سرگیجه آور برج ایفل تا بنای الها‌م‌گرفته از عشق تاج محل، تا رقابت‌‌های داغی که منجر به ساخت دو تا از بلندترین ساختمان‌های نیویورک شد؛ کاوش خواهند شد.
در تمام دوره‌ها، علم و تکنولوژی نقش حیاتی در پیشرفت تمدن بشر ایفا کرده است. از معماری تا مهندسی، ارتباطات تا حمل و نقل، انسان‌ها عجایب فوق‌العاده‌ای اختراع کرده و آنها را توسعه داده‌اند.
معماری یک عنصر کلیدی در تمام فرهنگ‌ها می‌باشد. انسان‌ها از اولین کلبه‌ها، سازه‌های متنوعی برای زندگی، کار و مکان‌های سرگرمی ساخته‌اند.
در این کتاب، عجایب هفت‌گانه معماری، از ارتقاع سرگیجه آور برج ایفل تا بنای الها‌م‌گرفته از عشق تاج محل، تا رقابت‌‌های داغی که منجر به ساخت دو تا از بلندترین ساختمان‌های نیویورک شد؛ کاوش خواهند شد.

سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۸۰
حجم فایل ۱۳MB
اسم کتاب Seven Wonders of Architecture
نویسنده Ann Kerns
انتشارات Twenty First Century Books
ISBN 10 ۰۷۶۱۳۴۲۳۶۲
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب عجایب هفت گانه معماری


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27829/کتاب-عجایب-هفت‌گانه-معماری/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
معرفی معماری Autodesk Revit 2011Reviewed by اشکان کامرانی on Mar 10Rating: 4.0کتاب معرفی معماری Autodesk Revit 2011این کتاب معرفی متمرکز و سریعی بر توابع Revit، ابزارها و مفاهیم مورد ستایش آن به‌خاطر سادگی استفاده، قدرت و جذابیت‌هایش، ارائه داده است. Revit یک بسته نرم‌افزاری BIM پیشرو در صنعت می‌باشد. این کتاب مروری دقیق و جامع بر مفاهیم مرتبط با Revit، کنوانسیون‌های رابط، ابزارها، و وظایف آن، دارد. در این کتاب با مباحث عمیقی که با تمرینات گام‌به‌گام جامع تقویت شده‌اند، به جزئیات چگونگی مدل‌سازی، ثبت اسناد، ارائه و اشتراک طراحی‌ها، پرداخته شده است…
این کتاب معرفی متمرکز و سریعی بر توابع Revit، ابزارها و مفاهیم مورد ستایش آن به‌خاطر سادگی استفاده، قدرت و جذابیت‌هایش، ارائه داده است. Revit یک بسته نرم‌افزاری BIM پیشرو در صنعت می‌باشد.
این کتاب مروری دقیق و جامع بر مفاهیم مرتبط با Revit، کنوانسیون‌های رابط، ابزارها، و وظایف آن، دارد. در این کتاب با مباحث عمیقی که با تمرینات گام‌به‌گام جامع تقویت شده‌اند، به جزئیات چگونگی مدل‌سازی، ثبت اسناد، ارائه و اشتراک طراحی‌ها، پرداخته شده است…
این کتاب توسط نویسندگان متخصص که همگی معماران با تجربه در زمینه Revit می‌باشند تالیف شده و تبدیل به منبعی برای مخاطبین متفاوت با سطوح مهارتی متفاوت شده است که می‌خواهند به سرعت به انجام فعالیت‌های بحرانی با Revit بپردازند.
تمرین‌های عملی موجود در این کتاب کاربران را قادر می‌سازد تا به سرعت با ویژگی‌های Revit آشنا شوند و لحن آموزشی مولفین یادگیری مباحث را ساده نموده است.
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۵۳۰
حجم فایل ۱۵MB
اسم کتاب Introducing Autodesk Revit Architecture 2011
نویسنده Patrick Davis, Charlie Busa, Beau Turner, Stephen Stafford
انتشارات Sybex
ISBN 10 ۰۴۷۰۶۴۹۷۱۲
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب معرفی معماری Autodesk Revit 2011


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27731/کتاب-معرفی-معماری-autodesk-revit-2011/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
سیستم‌های ساختمان‌های هوشمند برای معماران، مهندسان و سازندگانReviewed by اشکان کامرانی on Mar 9Rating: 4.0کتاب سیستم‌های ساختمان‌های هوشمند برای معماران، مهندسان و سازندگانکتاب “سیستم‌های ساختمان‌های هوشمند”، راهنمای عملی و منبعی ارزشمند برای مطالعه معماران، سازندگان، مهندسین، مدیران مرکز، توسعه‌دهندگان، پیمانکاران، مشاوران و طراحان می‌باشد. مباحثی همچون هزینه‌ها و مزایای ساختمان‌های هوشمند، اصول طراحی اولیه، سیستم‌های فن‌آوری و سیستم‌های مدیریتی مورد نیاز در یک ساختمان هوشمند، در این کتاب پوشش داده شده‌اند.
کتاب “سیستم‌های ساختمان‌های هوشمند”، راهنمای عملی و منبعی ارزشمند برای مطالعه معماران، سازندگان، مهندسین، مدیران مرکز، توسعه‌دهندگان، پیمانکاران، مشاوران و طراحان می‌باشد.
مباحثی همچون هزینه‌ها و مزایای ساختمان‌های هوشمند، اصول طراحی اولیه، سیستم‌های فن‌آوری و سیستم‌های مدیریتی مورد نیاز در یک ساختمان هوشمند، در این کتاب پوشش داده شده‌اند.
برخلاف سایر منابع، این کتاب برای ارائه دید کلی از هر یک از سیستم‌های مدرن در یک ساختمان، فراهم آمده و جایگاه هر یک از این سیستم‌ها را در ساختمان و نقش آنها را در ساختمان هوشمند، نشان می‌دهد…

این کتاب برای تمامی علاقمندان حرفه‌ای در طراحی یا ساخت سیستم‌های ساختمان هوشمند تالیف شده و اصول مورد نیاز برای انتخاب و استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا را به‌منظور رسیدن به اهداف گوناگون بیان می‌نماید.
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۲۴۶
حجم فایل ۳MB
اسم کتاب Smart Buildings Systems for Architects, Owners and Builders
نویسنده James M Sinopoli
انتشارات Butterworth-Heinemann
ISBN 10 ۱۸۵۶۱۷۶۵۳۳
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب سیستم های ساختمان های هوشمند برای معماران


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27709/کتاب-سیستم‌های-ساختمان‌های-هوشمند-ب/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
پله‌هاReviewed by اشکان کامرانی on Feb 9Rating: 4.0کتاب پله‌هاپله‌ها یکی از ویژگی‌های اساسی و عمومی ساختمان‌ها هستند. Alan Blanc درطول زندگی خود همواره یک دل‌مشغولی در مورد پله‌ها و راه‌پله‌ها و ارائه یک منبع مرجع مشخص که پلی میان جنبه‌های زیبایی‌شناختی و عملی طراحی راه‌پله باشد؛ داشته است. همسر او Sylvia که در اولین ویرایش کتاب با او همکاری کرده است، این به‌روزرسانی را ارائه کرده است. نسخه خلاصه در کنار یک وب‌سایت مکمل که در آن عناصر تاریخی از موضوعات شرح داده شده و در مورد تصاویر و نمودارها بحث شده است.این کتاب، یک راهنمای عملی برای طراحی فضاهای راه‌پله‌ای است و به‌طور گسترده با نقشه‌های کار و تصاویر ارائه شده است. روش ساخت‌وساز با استفاده از انواع مواد اولیه و همچنین تاثیر فناوری‌های جدید در ساخت پله بر اساس آخرین مطالعات بین‌المللی و قوانین و مقررات در بریتانیا و ایالات متحده در اختیار خواننده قرار گرفته است.
پله‌ها یکی از ویژگی‌های اساسی و عمومی ساختمان‌ها هستند. Alan Blanc درطول زندگی خود همواره یک دل‌مشغولی در مورد پله‌ها و راه‌پله‌ها و ارائه یک منبع مرجع مشخص که پلی میان جنبه‌های زیبایی‌شناختی و عملی طراحی راه‌پله باشد؛ داشته است. همسر او Sylvia که در اولین ویرایش کتاب با او همکاری کرده است، این به‌روزرسانی را ارائه کرده است. نسخه خلاصه در کنار یک وب‌سایت مکمل که در آن عناصر تاریخی از موضوعات شرح داده شده و در مورد تصاویر و نمودارها بحث شده است.
این کتاب، یک راهنمای عملی برای طراحی فضاهای راه‌پله‌ای است و به‌طور گسترده با نقشه‌های کار و تصاویر ارائه شده است. روش ساخت‌وساز با استفاده از انواع مواد اولیه و همچنین تاثیر فناوری‌های جدید در ساخت پله بر اساس آخرین مطالعات بین‌المللی و قوانین و مقررات در بریتانیا و ایالات متحده در اختیار خواننده قرار گرفته است.
سال انتشار ۲۰۰۱
تعداد صفحات ۲۴۱
حجم فایل ۱۶MB
اسم کتاب Stairs
نویسنده Sylvia Blanc, Alan Blanc
انتشارات Routledge
ISBN 10 ۰۷۵۰۶۴۸۴۶۵
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب پله ها


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/26016/کتاب-پله‌ها/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
فن شناسی معماری ایرانReviewed by اشکان کامرانی on Feb 11Rating: 4.0کتاب فن شناسی معماری ایرانهدف این کتاب آشنایی با فنون ساخت در معماری ایران و شناخت ویژگی‌های ساختاری معماری سنتی در مناطق مختلف کشور و سیستم‌های سازه‌ای آن‌ها می‎باشد. فصول هفده گانه کتاب امکان درک دقیق و صحیح معماری ایران و ارزش‎های آن را با استفاده از تصاویر بسیار فراهم می‎سازد و این آغاز مسیری است برای پی بردن به روابط موجود بین عناصر ساختمانی و دیگر عوامل تأثیرگذار بر معماری و فناوری سازه در معماری غنی و پرشکوه ایران. در این کتاب رابطه ساختار با اقلیم، فرهنگ، آداب و رسوم اجتماعی و ویژگی‎های جغرافیایی که هر کدام مقوله‌ مهمی در فن شناسی معماری ایران به شمار می‎روند و شناخت دقیق آنها مستلزم بررسی‎ها و تحقیقات گسترده‎ای بوده است با استفاده از نتایج این مطالعات و ارائه مصادیق واقعی به تفصیل بیان شده است.

هدف این کتاب آشنایی با فنون ساخت در معماری ایران و شناخت ویژگی‌های ساختاری معماری سنتی در مناطق مختلف کشور و سیستم‌های سازه‌ای آن‌ها می‎باشد. فصول هفده گانه کتاب امکان درک دقیق و صحیح معماری ایران و ارزش‎های آن را با استفاده از تصاویر بسیار فراهم می‎سازد و این آغاز مسیری است برای پی بردن به روابط موجود بین عناصر ساختمانی و دیگر عوامل تأثیرگذار بر معماری و فناوری سازه در معماری غنی و پرشکوه ایران. در این کتاب رابطه ساختار با اقلیم، فرهنگ، آداب و رسوم اجتماعی و ویژگی‎های جغرافیایی که هر کدام مقوله‌ مهمی در فن شناسی معماری ایران به شمار می‎روند و شناخت دقیق آنها مستلزم بررسی‎ها و تحقیقات گسترده‎ای بوده است با استفاده از نتایج این مطالعات و ارائه مصادیق واقعی به تفصیل بیان شده است.
کتاب "فن شناسی معماری ایران" در هفده فصل منتشر گردیده است.
فصل اول کتاب به ساختمایه‌های معماری سنتی اختصاص دارد و فصل دوم به ملات‌ها و اندودهای پرکاربرد در معماری ایران پرداخته است.
در فصل سوم با ورود به موضوع پی‌ها و جرز‌ها، شیوه‌های ساخت بناها با مصالح متنوع و موجود تشریح شده است.
در فصل چهارم مباحث بسیار مهم و گسترده‎ای مانند تاغ‌ها و گنبدها در قالب فصلی با عنوان پوشش‌های منحنی مورد بررسی قرار گرفته است. در این فصل سعی شده است تا از منابع گسترده‌ای برای توضیح جامع مبانی معماری سنتی تاغ و گنبد استفاده شود. موضوع پوشش‌های غیرمنحنی شامل سقف‌های مسطح و شیروانی نیز در فصل پنجم بصورت مجزا مورد بررسی قرار گرفته است.
در فصل ششم، کاربندی و مقرنس، دو عنصر سازه‌ای- تزئینی معماری ایران بررسی شده‎اند.
فصل‎های هفتم تا یازدهم نیز به سازه‌های خاص معماری ایران، شامل بادگیر، مناره، سابات، آسیا و کبوترخانه اختصاص یافته‎اند.
در فصل دوازدهم سیر تحول آجرکاری در ایران به لحاظ اهمیت و جایگاه آن هم از دیدگاه معماری و هم از نظر سازه و تزئینات به تفصیل بیان شده است.
تزئینات وابسته به معماری شامل کاشی، نقاشی، گچبری، تزئینات فلزی و چوبی در فصل سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
فصل چهاردهم در ارتباط با برداشت و مستندسازی بناهاست، که در تمامی مراحل شناخت، مقاوم‎سازی و بهسازی بناها حائز اهمیت بسیار می‎باشد.
فصل پانزده به توضیح مفصل در رابطه با اشکال گوناگون چفدهای بکار رفته در معماری ایران ‎می‎پردازد. دو فصل پایانی کتاب به مباحث زلزله، پایداری سازه‌های سنتی و چگونگی مقاوم‌سازی سازه‌های معماری گذشته ایران اختصاص دارد.
دو پیوست در انتهای کتاب، که حاصل مطالعات گسترده و تفصیلی بر روی بناهای مختلف است، شامل فهرست جامعی از بناهای تاریخی کشور و جزئیات سازه‌ای آن‌ها و نیز نام معماران گذشته و معاصر ایران، به منظور نکو داشت یاد و خاطره آنان و قدردانی از تلاش ارزشمند آنان در شکل گیری تمدن با شکوه ایران می‎باشد.
عناوین فصل‎های کتاب عبارتند از:
• فصل اول: ساختمایه‎ها
• فصل دوم: ملات‎ها و اندودها
• فصل سوم: پی و جرز
• فصل چهارم: پوشش‎های منحنی
• فصل پنجم: پوشش‎های غیرمنحنی
• فصل ششم: کاربندی و مقرنس
• فصل هفتم: بادگیر
• فصل هشتم: مناره (منار)
• فصل نهم: سابات
• فصل دهم: آسیا
• فصل یازدهم: کبوترخانه
• فصل دوازدهم: سیر تحول آجرکاری در ایران
• فصل سیزدهم: تزئینات وابسته به معماری
• فصل چهاردهم: برداشت و مستندسازی
• فصل پانزدهم: شکل شناسی چفدها و تاغ‎ها
• فصل شانزدهم: زلزله و سازه‎های سنتی
• فصل هفددهم: مرمت و پایدارسازی بناها
• پیوست ۱ . جزئیات سازه ای بناها
• پیوست ۲ . مهرازان ایرانی

با توجه به کمبود منابع فارسی در زمینه فن شناسی معماری ایران، امید است این کتاب با معرفی مصور فنون مورد استفاده در معماری غنی و پرافتخار ایران بتواند به عنوان یک کتاب مرجع برای معماران و مهندسان کشور و دانشجویان این رشته‎ها قابل استفاده باشد.
علاقه‎مندان می‎توانند جهت تهیه کتاب به فروشگاه‎های انتشارات دانشگاه تهران (خیابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران) مراجعه نموده و برای خرید اینترنتی کتاب به سایت انتشارات دانشگاه تهران با آدرس http://press.ut.ac.ir/ مراجعه نمایند.


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/26079/کتاب-فن-شناسی-معماری-ایران/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
مدیریت پروژه و اخلاقReviewed by اشکان کامرانی on Feb 10Rating: 4.0کتاب مدیریت پروژه و اخلاقدانشگاه معماری و هنر پارس، نخستین کتاب خود را با عنوان «مدیریت پروژه و اخلاق» به قلم مشترک محمود گلابچی و مجتبی امیری، منتشر کرد.مقدمه اخلاق مجموعه ای از صفات روحی و باطنی انسان است که در اعمال و رفتاری که از خلقیات درونی انسان ناشی میشود، بروز و ظهور پیدا میکند. بدين سبب بايد اخلاق را بر اساس آثار آن تعريف کرد.
دانشگاه معماری و هنر پارس، نخستین کتاب خود را با عنوان «مدیریت پروژه و اخلاق» به قلم مشترک محمود گلابچی و مجتبی امیری، منتشر کرد.
مقدمه
اخلاق مجموعه ای از صفات روحی و باطنی انسان است که در اعمال و رفتاری که از خلقیات درونی انسان ناشی میشود، بروز و ظهور پیدا میکند. بدین سبب باید اخلاق را بر اساس آثار آن تعریف کرد.
استمرار یک نوع رفتار خاص، نشاندهنده آن است که این رفتار یک ریشه درونی و باطنی در عمق جان و روح فرد دارد که آن ریشه را خلق و اخلاق مینامند. دامنه اخلاق ابتدا در حد رفتارهای فردی تصور میشود، اما رفتارهای فردی وقتی که در سطح جامعه یا نهادهای اجتماعی تسری پیدا میکنند و شیوع مییابند، به نوعی به اخلاق جمعی تبدیل میشوند . اخلاق جمعی بهتدریج در فرهنگ جامعه ریشه میدواند و خود نوعی وجه غالب مییابد؛ به نحوی که ویژگیهای یک جامعه را میتوان با آن به خوبی شناخت.
یک نظام اجتماعی، مبتنی بر زنجیرهای از اصول، هنجارها، ارزشها و الگوهاست که اخلاق نامیده میشود. به تعبیر جامعه شناسان، اخلاق همانند خونی است که به صورت پنهان در پیکر جامعه و نهادهای اجتماعی در جریان است. از این دیدگاه هیچ نهاد، حرفه و قلمرویی نیست که قادر باشد فارغ از اخلاق که مرزهای سلوک و رفتار به هنجار را معین میکند به حیات مشروع خود ادامه دهد.
اخلاق هر جامعه ملاک و معیار بایدها و نبایدهای آن را تعیین کرده و انسان اجتماعی را در مسیر زندگی هدفدار و غایتمند خود در مسیر کمال، فضیلت و سعادت هدایت میکند. آگاهی انسان از مبانی و اعتبار قواعد و معیارهای اخلاقی که جهت و روش زندگی او را تعیین میکند، مهمترین نیاز درون ذاتی هر فرد است.
مدیریت پروژه و اخلاق
امروز در تجزیه و تحلیل رفتار سازمانها، پرداختن به اخلاق و ارزشهای اخلاقی یکی از الزامات است.
نماد بیرونی سازمانها را رفتارهای اخلاقی آنها تشکیل میدهد که خود حاصل جمع ارزشهای گوناگون اخلاقی است که در آن سازمانها، ظهور و بروز یافته است. در شرایط کنونی رعایت نشدن برخی معیارهای اخلاقی، نگرانیهای زیادی را در بخشهای دولتی و غیردولتی به وجود آورده است. سقوط معیارهای رفتاری در بخش دولتی، پژوهشگران را وا داشته تا در جستجوی مبناهای نظری در این رابطه بوده تا بتوانند مسیر مناسب اجرایی آن را فراهم سازند. بنابراین یکی از عمده ترین دغدغه های مدیران کارامد در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفهها است تا آنها با حس مسئولیت و تعهد کامل به مسائل در جامعه و حرفه خود به کار بپردازند و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفه خود را رعایت کنند.
هنگامی که سخن از مدیریت پروژه u1576 به میان میآید، به ندرت کسی موضوع اخلاق را در رأس فهرست گفتگوی خود قرار میدهد. مدیریت تدارکات، ریسک، زمانبندی و ارتباطات و … همواره قبل از موضوع اخلاق مورد توجه قرار گرفته اند. هیچ الگوریتمی وجود ندارد تا به یک مدیر پروژه کمک کند تا با تضمین قطعی اثربخشی، به موضوعات اخلاقی بپردازد. بیشترین نتیجه ای که میتوان به آن امیدوار بود، قضاوت کردن و عملکردن به گونه ای است که موضوع عادلانه و صادقانه حل و فصل شود. لغزش اخلاقی میتواند هزینه ها و خسارتهای میلیونی و حتی میلیاردی برای شرکت و پروژه به همراه داشته باشد، که تمام این موارد به علت تصمیم ها و اقدامهای غیراخلاقی کارکنان است. اگر بخواهیم اخلاق موثر واقع شود، باید مبانی آن کام ا لا در فکر و عمل افراد مورد توجه قرار گیرد؛ هر امری کمتر از این، مصالحه و سازش تلقی میشود.
در همین راستا و بر اساس چنین ضرورتی کتاب حاضر با عنوان مدیریت پروژه و اخلاق، در ده فصل تألیف شده است.
فصل اول به مبانی و مفاهیم اخلاق می پردازد. در این فصل سعی شده است تا موضوع هایی از قبیل اهمیت و ضرورت اخلاق و جایگاه آن در اسلام، تعاریف مختلف، بنیانهای نظری و دیدگاه فلاسفه درباره اخلاق و تعابیر نادرست آن بیان شود.
در فصل دوم با عنوان اخلاق در سازمان به اهمیت موضوع اخلاق و فواید آن برای سازمان، عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی در سازمان، اخلاق حرفه ای و اخلاق کسب و کار و ابعاد آن، مدیریت اخلاق در سازمان و سازمان اخلاقگرا پرداخته شده است.
فصل سوم به ابزارهای مدیریت اخلاق اختصاص یافته است. در این فصل موضوعهایی از قبیل چهار ابزار مدیریت اخلاق) تدابیر ساختاری، خط و مشی، آموزش و منشور (و توضیحات تفصیلی هر یک از آنها، نظام نامه اخلاقی مدیریت پروژه و مزایا و معایب آن، ساختار کلی نظامنامه مطرح میشود.
عنوان فصل چهارم، ضرورت اخلاق برای مدیران پروژه است. این فصل به شرایط منحصر به فرد مدیران مقدمه پروژه، مسائل سخت و نرم اخلاقی و توضیحات هر یک از آنها، پیامدهای شکست اخلاقی، مدل تصمیم- گیری اخلاقی، تنگنای اخلاقی و … میپردازد.
در فصل پنجم با عنوان عوامل اصلی بروز معضل های اخلاقی، عوامل کلیدی تأثیرگذار بر مدیران پروژه و تیمشان، چالشهای پیشروی مدیران پروژه و گزینههای متعدد رسیدگی به هر یک از چالشها و عوامل زمینهای پیرامون پروژهها برای بروز معضل های اخلاقی بیان میشوند.
فصل ششم به تأثیر اخلاق بر پروژه اختصاص یافته است. این فصل شامل موضوعاتی از قبیل تعریف پروژه و چرخه حیات پروژه، پنج فرایند اصلی مدیریت پروژه، دسته بندی معضلهای اخلاقی، اخلاق و فرایندهای مدیریت پروژه و مشکلات اخلاقی رایج است.
فصل هفتم با عنوان حاکمیت پروژه و اخلاق، به تعریف موضوع حاکمیت، دسته بندی انواع کنترل ها، کنترلهای رایجی که باید در مواجهه با معضلهای اخلاقی به کار برد و تعریف ریسک، انواع ریسک و مدیریت کارآمد ریسک در برابر معضلهای اخلاقی پرداخته است.
فصل هشتم با عنوان پروژه های بین المللی و اخلاق، در برگیرنده مباحثی از قبیل تعریف پروژه های بین المللی، فاکتورهای مهم میان مدیریت پروژه- اخلاق- جهانی شدن، ابعاد اخلاقی در محیط بین المللی، چالش های رویارویی با اخلاق در حوزه بین المللی، مشکلات اخلاقی محیط بین المللی، اقدامهای کلیدی مدیران پروژه است.
در فصل نهم با عنوان اخلاق و قوانین، رابطه میان اخلاق و قانون، اصطلاحات کلیدی قانونی، اصول و مفاهیم مهم حقوقی، انواع قرارداد، قوانین و مقررات متعدد مطرح شدهاند.
و در انتها فصل دهم با عنوان پیاده سازی اخلاق در مدیریت پروژه، به موضوعاتی همچون دلیل کم اهمیت بودن جایگاه اخلاق، راه کارهای مقابله با بیاخلاقی در سازمان، تحقق بخشیدن به اخلاق در پروژهها و نشانه یک مدیر پروژۀ اخلاق مدار پرداخته است.
با توجه به نقش تعیین کننده اخلاق در فعالیتهای مهندسی و موفقیت طرحها، رعایت مباحث این کتاب میتواند موجب حاکمیت اخلاق در مراحل مختلف طراحی و اجرای پروژه ها و در نتیجه ارتقاء فعالیتهای مهندسی و بهبود شرایط انسانی و اقتصادی پروژه های اجرایی کشور شود.


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/26026/کتاب-مدیریت-پروژه-و-اخلاق/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
راهنمای ساخت و ساز چوبیReviewed by اشکان کامرانی on Mar 14Rating: 4.0کتاب راهنمای ساخت و ساز چوبیطراحی صریح و منبع صنعت ساخت و ساز برای ساختمان‌های چوبی، اکنون در ویرایش کاملا به‌روز ششم کتاب “راهنمای ساخت و ساز چوبی” گرد‌آوری شده است. این کتاب از زمان اولین ویرایش خود در سال 1966، یک منبع ضروری در صنعت طراحی و ساخت‌وساز برای ساخت و ساز با چوب ساختمانی چندلایه چسبی به‌شمار می‌آید. این کتاب؛ معماران،‌ مهندسان، پیمان‌کاران، معلمان و متخصصان مرتبط را با اطلاعات به‌روز در زمینه ساخت و ساز مهندسی چوبی، شامل آخرین کدهای، روش‌های ساخت و ساز و توصیه‌های طراحی معتبر آشنا مجهز می‌سازد.
طراحی صریح و منبع صنعت ساخت و ساز برای ساختمان‌های چوبی، اکنون در ویرایش کاملا به‌روز ششم کتاب “راهنمای ساخت و ساز چوبی” گرد‌آوری شده است.
این کتاب از زمان اولین ویرایش خود در سال ۱۹۶۶، یک منبع ضروری در صنعت طراحی و ساخت‌وساز برای ساخت و ساز با چوب ساختمانی چندلایه چسبی به‌شمار می‌آید.
این کتاب؛ معماران،‌ مهندسان، پیمان‌کاران، معلمان و متخصصان مرتبط را با اطلاعات به‌روز در زمینه ساخت و ساز مهندسی چوبی، شامل آخرین کدهای، روش‌های ساخت و ساز و توصیه‌های طراحی معتبر آشنا مجهز می‌سازد.
سال انتشار ۲۰۱۲
تعداد صفحات ۶۷۲
حجم فایل ۴MB
اسم کتاب Timber Construction Manual
نویسنده American Institute of Timber Construction (AITC), Jeff D. Linville
انتشارات Wiley
ISBN 10 ۰۴۷۰۵۴۵۰۹۷
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب راهنمای ساخت و ساز چوبی



لینک منبع:http://www.shahrsazionline.com/27927/کتاب-راهنمای-ساخت-و-ساز-چوبی/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
مواد مورد نیاز معماران و ساختمان‌سازانReviewed by اشکان کامرانی on Mar 7Rating: 4.0کتاب مواد مورد نیاز معماران و ساختمان‌سازاناین کتاب که هم‌اکنون چهارمین نسخه آن منتشر شده و پیش روی شماست، کتاب مرجع مهم برای دانشجویان دوره کارشناسی سطح یک و دو در رشته‌های ساختمانی و ساخت‌وساز می‌باشد. طیف گسترده‌ای از مواد مورد استفاده در صنعت ساختمان و مجموعه‌ کاملی از اطلاعات مورد نیاز معماران، خواص فیزیکی کلیدی مواد، مشخصات و موارد استفاده آنها، همگی در این متن پوشش داده می‌شوند. مواد ساخت‌وسازی بخش مهم و کلیدی تمامی دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی و پیش از آن می‌باشد…
این کتاب که هم‌اکنون چهارمین نسخه آن منتشر شده و پیش روی شماست، کتاب مرجع مهم برای دانشجویان دوره کارشناسی سطح یک و دو در رشته‌های ساختمانی و ساخت‌وساز می‌باشد.
طیف گسترده‌ای از مواد مورد استفاده در صنعت ساختمان و مجموعه‌ کاملی از اطلاعات مورد نیاز معماران، خواص فیزیکی کلیدی مواد، مشخصات و موارد استفاده آنها، همگی در این متن پوشش داده می‌شوند.
مواد ساخت‌وسازی بخش مهم و کلیدی تمامی دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی و پیش از آن می‌باشد…
این کتاب سراسر مصور با عکس‌های رنگی و نمودارهای بسیار و دقیق برای کمک به درک هرچه‌ بیشتر دانشجویان می‌باشد.
این نسخه جدید کاملا به‌روز شده و شامل آخرین تحولات در زمینه مواد، فن‌آوری‌های مناسب و قوانین مربوطه است. نگرانی‌های امروزی در رابطه با اثرات زیست‌محیطی این موارد نیز مورد تاکید و بررسی قرار گرفته است.
علاوه‌براین فصل‌هایی در رابطه با پایداری مواد و بهبود آن نیز در کتاب گنجانده شده است.

سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۴۳۵
حجم فایل ۱۶MB
اسم کتاب Materials for Architects and Builders, Fourth Edition
نویسنده Arthur Lyons
انتشارات Butterworth
ISBN 10 ۱۸۵۶۱۷۵۱۹۷
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب مواد مورد نیاز معماران و ساختمان سازان



لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27532/کتاب-مواد-مورد-نیاز-معماران-و-ساختمان/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
چرا ساختمان‌ها فرو می‌ریزندReviewed by اشکان کامرانی on Mar 14Rating: 4.0کتاب چرا ساختمان‌ها فرو می‌ریزندخوشبختانه ضرب‌المثل “فواره چون بلند شود سرنگون گردد” برای بیشتر سازه‌‌های دنیای امروز اتفاق نمی‌افتد. درواقع، امروزه اگر یک ساختمان، یک تونل یا یک سد فرو بریزد، در صفحه اول خبرها قرار می‌گیرد و اغلب همانند یک داستان کارآگاهی آغاز یک شکار برای سرنخ‌ها و مجرمان می‌باشد. در این کتاب دو نفر از مهندسان برجسته ساخت و ساز ما را دریک سفر از تاریخ فجایع معماری و ساختاری آشنا می‌سازد. از پارتنون و سالن بزرگ رم تا جدیدترین حوادث اخیر مانند برج رونان‌پوینت در لندن، ریجنسی هایت در شهر کانزاس و سد Malpasset در فرانسه…
خوشبختانه ضرب‌المثل “فواره چون بلند شود سرنگون گردد” برای بیشتر سازه‌‌های دنیای امروز اتفاق نمی‌افتد.
درواقع، امروزه اگر یک ساختمان، یک تونل یا یک سد فرو بریزد، در صفحه اول خبرها قرار می‌گیرد و اغلب همانند یک داستان کارآگاهی آغاز یک شکار برای سرنخ‌ها و مجرمان می‌باشد.
در این کتاب دو نفر از مهندسان برجسته ساخت و ساز ما را دریک سفر از تاریخ فجایع معماری و ساختاری آشنا می‌سازد. از پارتنون و سالن بزرگ رم تا جدیدترین حوادث اخیر مانند برج رونان‌پوینت در لندن، ریجنسی هایت در شهر کانزاس و سد Malpasset در فرانسه…
کتاب “چرا ساختمان‌ها فرو می‌ریزند” به‌جهت راهنمایی‌های کاربردی و درک آسان شکست‌های معماری چه از لحاظ بلایای طبیعی و چه از لحاظ خطاهای انسانی، مورد توجه می‌باشد.
سال انتشار ۱۹۹۴
تعداد صفحات ۳۳۴
حجم فایل ۱۳MB
اسم کتاب Why Buildings Fall Down: How Structures Fail
نویسنده Matthys Levy, Mario Salvadori
انتشارات W W Norton & Co Inc
ISBN 10 ۰۳۹۳۰۳۳۵۶۲
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب چرا ساختمان ها فرو می ریزند


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/27934/کتاب-چرا-ساختمان‌ها-فرو-می‌ریزند/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
کتاب “طرح جزئیات برای معماری‌های منظر” خوانندگان را در یک سفر آموزشی در سرتاسر سه حوزه اصلی طرح جزئیات برای معماری‌های منظر، شامل زیبایی‌شناسی، عملکرد و قابلیت اجرایی هدایت می‌کند تا شرح دهد که چگونه الگوهای طراحی قدرتمند می‌توانند ایده‌های موضوعی را به واقعیت‌های ساخته‌شده باشکوه تبدیل کنند.
این کتاب، موضوع طرح جزئیات را در یک سبک سیستماتیک بررسی می‌کند و یک چارچوب متعادل برای طراحی و طرز کاری که ماهیت منظره ساخته‌شده را پوشش می‌دهند، فراهم می‌کند…
مباحث مختصر از یک ترکیب متنوع از موضوعات طراحی/طرح جزئیات منظره از جمله حرکت آب، محیط خاک، سازه‌های مفصلی و مجموعه‌های ساخت، هزینه چرخه زندگی، پایداری، بهداشت و ایمنی و موارد بیشتر دیگر توسط نمونه‌های کاملا تصویرسازی‌شده، همراهی شده‌اند.

سال انتشار ۲۰۱۱
تعداد صفحات ۲۷۲
حجم فایل ۵۸MB
اسم کتاب Detailing for Landscape Architects: Aesthetics, Function, Constructibility
نویسنده Thomas R. Ryan, Edward Allen, Patrick J. Rand
انتشارات Wiley
ISBN 10 ۰۴۷۰۵۴۸۷۸۹
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب طرح جزئیات برای معماری های منظر


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/28236/کتاب-طرح-جزئیات-برای-معماری‌های-منظر/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
کتاب “ساخت ساختمان‌های بهتر” تبلیغات بیهوده را کاهش می‌دهد و حقایق صریحی درباره مزیت‌ها و مضرات تکنولوژی‌ها و مصالح پربحث، ارائه می‌دهد.
این راهنمای رقابتی بر اساس تجربه‌های دنیای واقعی طراحان و سازندگان،‌ به‌طور منظم و جامع هر رویکرد را از نظر موارد زیر بررسی می‌کند:
هزینه، یافتن منابع، در دسترس بودن، سختی کار و سهولت ساخت و ساز…
بهره‌وری انرژی، انرژی گنجانده شده و اثرات زیست محیطی
در دسترس بودن/قابلیت دسترسی
هر فصل کتاب با یک جدول که مصالح را در سبکی سریع و قابل دسترسی خلاص می‌کند، کامل شده است
سال انتشار ۲۰۱۴
تعداد صفحات ۴۶۴
حجم فایل ۴۴MB
اسم کتاب Making Better Buildings: A Comparative Guide to Sustainable Construction for Homeowners and Contractors
نویسنده Chris Magwood,Jen Feigin
انتشارات New Society Publishers
ISBN 10 ۰۸۶۵۷۱۷۰۶۰
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب ساخت ساختمان های بهتر


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/28201/کتاب-ساخت-ساختمان‌های-بهتر/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
امروزه، همگرایی طراحی، مهندسی و فناوری‌های معماری، یک عملکرد جدید مواد در معماری
تجربی را تقویت می‌کند.
در انتشارات پیشرو Wiley، این تغییر مهم به‌طور کامل به‌عنوان یک ترکیب بسیار پویا از اصول درحال ظهور ترتیب فضایی،‌ ساختاری و مواد که ازطریق کاربرد فناوری‌های تحقق و ساخت ادغام شده‌، تعریف شده‌ است.
کتاب “ساختارگرایی جدید” با ارائه اصول نظریه جدید ساختار در معماری، مفهوم گسترده‌ای از راهی که ما طراحی معماری را تصور و اجرا می‌کنیم؛ دارا می‌باشد…
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۱۳۶
حجم فایل ۳۸MB
اسم کتاب The New Structuralism: Design, Engineering and Architectural Technologies
نویسنده Rivka Oxman, Robert Oxman
انتشارات Wiley
ISBN 10 ۰۴۷۰۷۴۲۲۷۵
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب ساختارگرایی جدید


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/28187/کتاب-ساختارگرایی-جدید/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
کتاب “معماریMinoan Crete ” اولین مطالعه جامع درزمینه تمام جنبه‌های معماری Minoan؛ ازجمله خانه‌ها، کاخ‌ها، مقبره‌ها و شهرها، از ۷۰۰۰ سال ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، می‌باشد. McEnroe، ادبیات گسترده‌ای در زمینه Minoan Crete، با تاکیدی ویژه بر کشفیات مهم بیست سال گذشته را ترکیب می‌کند تا شرحی به‌روز از معماری Minoan فراهم کند. سبک نوشتاری آسان او، طرح‌های معماری ماهرانه از خانه‌ها و کاخ‌ها، نقشه‌های مکان و تصاویر رنگی، این کتاب را برای خوانندگان عمومی و بازدیدکنندگان Crete و همچنین محققان، به اثری جذاب تبدیل کرده است.
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۲۲۰
حجم فایل ۵۰ MB
اسم کتاب Architecture of Minoan Crete: Constructing Identity in the Aegean Bronze Age
نویسنده John C. McEnroe
انتشارات University of Texas Press
ISBN 10 ۰۲۹۲۷۲۱۹۳۵
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب معماری Minoan Crete


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/28103/کتاب-معماری-minoan-crete/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
کتاب “اصول معماری منظر” مقدمه‌ای از عناصر کلیدی این رشته گسترده ارائه می‌دهد.
این کتاب به‌عنوان یک راهنما برای بسیاری از تخصص‌های افتخاری معماری منظر مانند مدیریت و برنامه‌ریزی منظر و طراحی شهری، عمل می‌کند.
کتاب پیش رو، فرآیند طراحی برای مکان‌ها، ازجمله سابقه تاریخی، فلسفه درحال تکامل و نحوه حرکت یک پروژه از محتوا تا طراحی و دستیابی نهایی را شرح می‌دهد.
سال انتشار ۲۰۰۹
تعداد صفحات ۱۷۶
حجم فایل ۴۲MB
اسم کتاب The Fundamentals of Landscape Architecture
نویسنده Tim Waterman
انتشارات Fairchild Books
ISBN 10 ۲۹۴۰۳۷۳۹۱۴
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب اصول معماری منظر


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/28032/کتاب-اصول-معماری-منظر/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
کتاب “طراحی برای محیط‌های تفریحی” یک نگاه دقیق به تمام جنبه‌های طراحی، از امکانات مورد نیاز بازدیدکنندگان تا مقاصد محیط‌های تفریحی، می‌اندازد. این کتاب، یک راهنمای جامع برای برنامه‌ریزان، طراحان و مدیران اماکن تفریحی می‌باشد که آنها را ازطریق فرآیندهای طراحی، هدایت می‌کند و قادر می‌سازد تا مناسب‌ترین تعادل را میان نیازهای بازدیدکننده و ظرفیت منظره، پیدا کنند.
کتاب پیش رو، طیف وسیعی از جنبه‌های مختلف؛ ازجمله پارکینگ، علائم اطلاعاتی، پیاده‌روی، فعالیت‌های کنار آب، تماشای حیاط وحش و کمپینگ را پوشش می‌دهد.
سال انتشار ۲۰۰۸
تعداد صفحات ۲۴۰
حجم فایل ۳۸MB
اسم کتاب Design for Outdoor Recreation
نویسنده Simon Bell
انتشارات Taylor & Francis
ISBN 10 ۰۴۱۵۴۴۱۷۲۲
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب طراحی برای محیط های تفریحی


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/28096/کتاب-طراحی-برای-محیط‌های-تفریحی/
 

nazmah

عضو جدید
سلام.کتاب مفاهیم پایه در معماری میشه دانلود کرد؟لینکی ازش دارید؟
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
کتاب “گرافیک معماری” یک منبع پرفروش کلاسیک است که توسط Francis D.K.Ching، یکی از مقامات برتر جهانی در طراحی معماری نوشته شده است.
اکنون این راهنمای ضروری در ویرایش ششم خود به ارائه یک معرفی جامع از کاربرد ابزارهای گرافیکی و قراردادهای تهیه پیش‌نویس برای تبدیل ایده‌های معماری به ارائه‌های تصویری موثر، می‌پردازد و از صدها طراحی متمایز نویسنده برای نشان‌دادن موثر موضوعات استفاده می‌کند…گرافیک‌های کامپیوتری، ابزارهای کلیدی انتقال طرح از تصویر آن بر روی کاغذ و یا صفحه می‌باشد و این کتاب یک راهنمای نهایی برای تسلط بر این مهارت و سپس اعمال استعدادهای‌ شما برای خلق ارتباطات طراحی موثرتر است.
سال انتشار ۲۰۱۵
تعداد صفحات ۲۷۵
حجم فایل ۶۸MB
اسم کتاب Architectural Graphics
نویسنده Francis D. K. Ching
انتشارات Wiley
ISBN 10 ۱۱۱۹۰۳۵۶۶X
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب گرافیک معماری


منبع:شهرسازی آنلاین
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا