دانلود کتابهای معماری

jojo69pmz

عضو جدید
تشکر

تشکر

خیلییییییییییی ممنون :) وای فک نمیکردم اینجا کسی جواب بده،سوپرایز شدم ازهمه تون ممنون
فقط من ازاول با فورشرد مشکل داشتم دان نمیشه :(((
 

yalda125

عضو جدید



سال 2004 | 272 صفحه | ISBN: 9781568983714 | 11 MB |




معرفی:
Eladio Dieste در کشور اروگوئه به‌دنیا آمده است و بیشتر زندگی حرفه‌ای بلند‌مدت و پربار خود را به خلق آثار صنعتی و کشاورزی، زیرساخت‌های عمومی، ساختمان‌های تجاری و کلیساهای کوچک در کشور خود، اختصاص داده است. روش طراحی منحصر به فرد و خلاقانه Dieste، آمیخته‌ای از معماری و مهندسی است که این ساختمان‌های محقر را به شاهکارهای هنر تبدیل کرده است. او با سرمایه‌گذاری در رویکرد انقلابی خود برای ساخت‌وساز با مصالح بنایی تقویت‌شده، سازه‌های خیره‌کننده زیبا و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه، ساخته است. کتاب “Eladio Dieste” اولین تحلیل جامع از کارهای او می‌باشد که به زبان انگلیسی چاپ شده است و خلاقیت پروژه‌های Dieste از لحاظ زیبایی و فنی را کاملا بررسی کرده است.
سه مقاله موجود از Dieste، تفکرات او در زمینه هنر، فرهنگ و فناوری را انتقال می‌دهد. این کتاب بعد از مرگ Dieste در سال 2000، به‌عنوان یک ادای احترام و یک منبع قطعی از کارهای فوق‌العاده او به‌شمار می‌آید.



چشم‌داشتی که باید از یک کتاب داشت، این است که شفاف باشد و نور را بازتاباند."کریستین بوبن"
 

saharnaz73

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان لطفا به دادم برسید:cry:
کسی کتاب گونه شناسی دکتر معماریان رو داره؟
 

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نگاهي به ماسوله

سرزمين مسحور كننده

فريده گلبو( كردواني) اداره كل حفاظت آثار باستاني


اين روستاي مسحور كننده كه چند سالي است شهرك مس نامندش، در بيست و شش كيلومتري جنوب غربي شهر فومن در استان گيلان واقع است.
جاده با صفائي كه در ميان شاليزارهاي سبز و خرم و جنگلهاي انبوه و سر به فلك كشيده از دو سو احاطه شده است. ماسوله را از شرق و از پائين ترين قسمت ده به فومن و به دنياي خارج مي پيوندند. اتومبيل نمي تواند به داخل دهكده راه يابد و همين امر خود موجب آنست كه در مدخل روستا، اين حس هيجان انگيز در قلب مسافر جوانه بزند كه سفري كامل را به سرزمني بكر و ناشناخته آغاز كرده است. سفر كامل به اين معني كه مسافر احساس مي كند همة آنچه را كه در اين سيرو گشت برابر نگاهش قرار خواهد گرفت و برايش تازگي خواهد داشت. و سرزمين بكر و ناشناخته از اين جهت كه وقتي نماي روستا از پس آخرين كمين گاه ظاهر مي شود مسافر را غافلگير ميكند. زيرا ماسوله شبيه به هيچ سرزمين ديگري نيست. معماري، بديع آن دردامنه كوه به همراه طبيعت جذاب و مساعدش، جوي افسون كننده و سيمائي يگانه به آن مي بخشد.

روستا در دامنه كوهستان تالش خوش آرميده و كم و بيش از آسيب روزگار در امان مانده است. بطوري كه نظاره كننده مي انگارد بجاي يك روستا يك قصر و يك بناي متشكل يكپارچه را بر روي خويش دارد و اين قصر تاريخي به عوض آنكه و هم آور باشد، آدمي را بشوق مي آورد و با طنازي غير قابل وصفي به درون مي خواند.
اگر كنار بستر مواج و خروشان « ماسوله رودخان» كه از ستيغ دژآلود كوهستانهاي ييلاقي ماسوله سرچشمه گرفته و از پائين روستا گذر مي كند به تماشا بايستي، طبيعت شمال ايران در نيمه نخستين سال، با طراوت و سبز مثل تكه‌هاي زمرد، و در نيمه دوم سال، مانند قطعاتي از طلاي ناخالص لابلاي بناهاي قديمي و چشمگير آن مي درخشد و منظره‌اي بس دلپذير و رويايي به آن مي بخشد تا حدي كه اگر نگاه به درخت تناور و يا بناي كهنسالي بيفتد انگار گوش دل آدمي اسطوره و يا حكايتي را به زبان استعاره ، در استتار سكوت از آن مي شنود.
در ماسوله تنها ساختمان و شكل بناها نيست كه انسان را جلب مي كند روحي كه در كالبد مجموعه بناها دميده ميشود بيشتر جاذب و گيرنده است. همان روح و جاذبه نهاني كه آدميزاد را با يك تداعي شگفت بياد مكانهاي كهن كه همه كس در دوران بچگي خود با گوش كردن به قصه‌هاي مادر بزرگ و با خيالبافي هائي كه في النفسه شاعرانه است به گوشه‌هائي از آن راه يافته.

همانگونه كه وصف آن رفت روستا در مجموع بسان قصر، بسيار بزرگي است كه بجاي تجمل، شكوهمندي بي يرايه‌اي دارد و به عوض خوف، و جدي را به بيننده القاء ميكند. اجزا اين قصر را عشر تكده‌ها و غرفه‌هاي مجلل كه بانور چلچراغهاي بلورين روشن شده باشد تشكيل نمي دهد بلكه روستا در بادي امر متشكل از چهار قسمت به نامهاي « محله خانه بر» « محله مسجد بر»« اسد محله» و « كش سرعليا» است كه به اضافة شش محله فرعي ديگربا جمعيتي ، زمستانها قريب دو هزار و تابستانها نزديك به ده هزار نفر در وسعتي به مساحت تقريبي صد و پنجاه هزار متر مربع قرار گرفته است. با طولي در جهت شرق و غرب ، حدود پانصد متر و عرضي در جهت شمال و جنوب حدود سيصد متر.
بازار بي سقف كه نه چندان متاعي در آن يافته مي آيد و نه رونقي دارد.
اختلاف ارتفاع از بلندترين نقطه تا پائین ترين سطح روستا قريب صد متربوده و همين مسئله موجب پيدايش يك نماي بي نظير در معماري ماسوله است. بدين نحو كه گذرگاهها و معابر عمومي اكثر همان بامهای خانه‌هاست، به عبارت ديگر در ماسوله غالباً وقتي از كوچه‌اي گذر كني از روي بام چند خانه گشته اي و اين ارتباط اين گذرگاهها بوسيله پله‌هاي سنگي بلندي است كه نماي كلي روستا را يكپارچه تر و زيباتر مي نماياند و وسوسة يگ گشت و گذار و نگرشي عميق تر را به قلب روستا و زوايا و پيچ و خم هاي آن دردل آدمي بيدار مي كند و چون در پي اين نمود دعوت كننده به درون ده كشانده مي شوي، با هر قدمي كه برمی داري و از هر پله‌اي كه بالا ميروي، احساس مي كني آن لذت گرم و سيالي كه از تماشاي منظره كلي ده در رگهايت و زير پوست تنت دويده بود هر لحظه تشنه بخش تر و سكر آورر مي شود.
مسافر اين سرزمين مسحور كننده هر كه باشد و هر قدر با هنر معماري بيگانه، باز خواهد يافت كه معماري خانه‌ها با چه منطق سليمي براي رهيدن و در امان بودن از آفات عارضي چون سرماي شديد زمستان و يا هجوم ياغياني كه در گذشته‌هاي دور ماسوله را مورد چپاول و غارت قرار مي داده‌اند طراحي شده است.
خانه‌ها بيشتر دو طبقه و بندرت يك يا سه طبقه است. دالان ، سياه‌چال ، انبار، پله‌اي بلندي كه طبقه همكف را به طبقه دوم مي پيوندد « پيشين» كه همان « توالت» باشد، هال كه به زبان محلي به آن « چغم» مي گويند، اتاق ميهمان است، اتاق كوچكتري كه نشيمنگاه دائمي ساكنان خانه و سومه كه مقر زمستاني خانواده است به اضافه تالار كه عبارت از ايوان كوچكي است قسمت‌هاي مختلف يك خانه بزرگ و كامل و اشرافي را در ماسوله تشكيل مي دهد. خانه‌هاي كوچكتر ساده‌تر است و فضاي كمتري دارد و بهر شكل قابل زيست انساني و مطابق با شرايط همه جانبه ساخته شده است.
گذرگاهها بوسيله پله‌هاي سنگي بلند با يكديگر ارتباط ميابند. خانه‌هاي محلي ماسوله امن و راحت است.
اتاقها يا به قول خودشان« كه‌ها» با اشياء و تزئينات درونش مظاهر و جلوه‌هائي از يك نوع زندگي شرقي را در برابر نگاه مي گستراند. طاقچه، رف كه در گويشي تالشي مي نامندش سر طاقچه و ظروف مسي بالاي آن ، دولاب‌چه‌هاي قديمي و گره سازيهاي چوبي اطرافش پنجره‌هاي كوچك رو به فضاي باز و آينه‌اي كه داخل ديوار اطاق نصب شده است، همه و همه با هيئتي نه گر انبار از ابهام و رمز و رازي دست نيافتني و نه در رخسار فرسودة پير زني خميده پشت، بلكه با جلوه‌اي گيرنده كه جوهري از اصالت و هويت ايراني در خود دارد چشم را خيره مي كند و دل هر ايراني و يا غير ايراني علاقه‌مند را به سوي خود مي كشاند.
« پيشين» به دليل آن كه فاضلابي طبيعي دارد از اينكه درون ساختمان قرار گرفته است آزاري به ساكنان خانه نمي رساند.
تالار خانه چشم اندازهائي چنان غني و پهناور و سرشار از زيبائي طبيعي دارد كه تنها با بكار گرفتن كلمة « بهشت» قابل توصيف است، بهشتي حتي فراتر از خيالپردازيهاي يك معتقد قشري.
« سياه چال» كه فقط در خانه‌هاي اشرافي ماسوله وجود دارد ،ظلمتكده‌اي است كه در قديم هنگام تهاجم دشمن محل امني براي نگهداري اشياء گرانقيمت بوده است. وقتي به درون آن نگاه كني انگار به ظلمت محض و سياهي مطلق چشم دوخته‌اي و هر قدر چشمان تيز بيني داشته باشي محال است كه متوجه شوي يك فضاي خالي را روبروي خويش داري، و اگر با آگاهي از اين امر دستت را در اين فضاي خالي فرو بري حس هولناك غريبي به تو دست ميدهد،‌به نيروي يك استحاله دروني خيال مي كني چشم به عدم دوخته‌اي و دست دربينهايت فرو كرده‌اي و تازه اين سياه چال پستويي دارد كه اگر تاراجگر اتفاقا به قسمت بيروني آن راه بيفتد اشيا اصلي كه درون پستو مخفي ميشده از دستبردش مصون بماند . و چنين خانه‌اي با اين مشخصات از خشت و سنگ لاشه و ملات و تيرهاي چوبي و سرخش وحشي ساخته شده است، سرخس وحشي كه بطور خودرو در ماسوله و اطراف آن به فراواني مي رويد عايق آب است. ماسوله‌ايها اين گياه را خشك مي كنند و در سقف ساختمان بين گل و چوب قرار مي دهند تا آب باران را در خود نگاه دارد وبعد بر اثر تابش آفتاب بخار شود . اكثر آنها شالي يكبار روبناي خانه‌هاي خودرا با گل زرد و بام آنرا با گل كبود كه هر دو از كناره « ماسوله رودخان»بدست مي آيد اندود مي كنند.
ديوارهاي خانه قطور است و استخوان بندي اصلي و اوليه بنا به اعتقاد راسخ خود ماسوله‌ايها كه هر چند خيلي موثق نيست ولي مي تواند قابل اعتناء بشمار آيد، قرنهاست كه همچنان پابرجاست،‌منتها درزمانهاي مختلف به تكرار بازسازي شده است.
پنجره‌هاي مشبك خانه‌ها چوبي و قديمي است.
در اينكه قدمت ماسوله به چه زماني ميرسد اختلاف نظر زياد است. برخي قدمت آنرا هزار و سيصد سال و جماعتي ديگر كه البته بايد در پذيرش عقايدشان محتاط بود ديرينگي آنرا به دو هزار و پانصد تا سه هزار و پانصد سال پيش نسبت مي‌دهند و به هر صورت آنچه در حال حاضر وجود دارد تجلي و تجسمي است از ذوق مردمي كه كهنه ماسوله را ( واقع در شش كيلومتري مغرب ماسوله فعلي ) بنا به عللي نه چندان شناخته شد و شايد به علت نامناسب بودن موقعيت مكاني ترك گفته و به اين قسمت نقل مكان كرده و براي خود آشياني ساخته‌اند.
اگر چه در ماسوله تك بنايي كه از لحاظ تاريخ و يا هنر معماري واجد ارزش و در خور توجه باشد يافت نمي شود ولي مجموعه موجود از لحاظ بافت و طرز قرار گرفتن ساختمانها و بخصوص منطبق بودن آنها با شرايط اقليمي و ارتباط خانه‌ها با يكديگر و دورنماي كلي و بهم پيوسته بناها چنان پديدة شگرفي مقابل ديد قرار مي دهد كه آدمي در تنگناي حيرتي آميخته به شور و شوق بي اختيار به اين نكته مي انديشد كه به جاي چه دريغي است اگر اين ميراث غرور آفرين و پر جلوه به مرور با وسوسه و كشش تمدن شهري خالي از سكنه و در نتيجه ويران شود تا بتدريج با نفوذ « تكنولوژي» معماري ديگري باشكل و بافتي ديگر جاي آنرا بگيرد، در حاليكه خانه‌هاي ماسوله امن است و راحت و قابليت آنرا دارد كه سبك معماريش حفظ شود و نيز هيچگاه از سكنه خالي نگردد.
آنچه كه بيش از هر خصوصيت ديگر به ماسوله اهميت مي بخشد، اينست كه در آنجا سرسبزي مغرب زمين به اضافه نظافتي درخشنده در يك محيط شرقي نمود دارد و چشم را نوازش مي دهد و اين تلفيق دلچسب با پيوند طبيعي ديگري بهم آميخته و در مجموع شاهكاري را از لطف و جذبه پديد مي آورد به اين معني كه ماسوله هم نزديك به درياست و هم قريب هزار و پنجاه متر از سطح دريا ارتفاع دراد و آب و هواي آميزه‌ايست از لطافت هواي كوهستان و رطوبت هواي دريا و در عين حال به هر گونه اين سرزمين با صفا و خرم كه نظر بياندازي بياد مي آوري در قسمتي از مشرق زمين گام برمي داري و مشرق زمين هميشه حتي براي يك انسان غربي يادآور جلوه‌اي و رنگي از زندگي است كه انگار نسبت به زندگي غربي پر رنگ تر و زنده‌تر و بار عشق و عاطفه و عنايتش بيشتر است.
اوج همه اين حالات دربازار ماسوله متجلي است بازاري بودن سقف، چند طبقه كه منظرة جنگل را روبروي خود دارد، نه متاع بي حدي در آن يافت مي شود و نه رونقي آنچناني. اما در عين حال وقتي به دكانهاي چموش دوزي، چاقو سازي، چكش سازي، آهنگري و … و… نگاه كني احساسات خفته‌اي از ژرف ترين اعماق روحت بيدار مي شود. ضربان قلب گرم را كه در بطن بازار مي تپد مي شنوي و آهنگ اين ضربان چنان به گوش جانت آشنا و روح نواز است كه تو علي رغم ظاهر نيمه خوش و كم و بيش سوت و كور بازار به قدرت تخيلي اجتناب ناپذير گه‌گاه دچار روياي ناپايدار شده بعد مكان و زمان را درمي نوردي و انکار مي كني كه در غوغاي يك بازار شلوغ و رنگارنگ و پر هياهو گام برمي داري.
كوچه‌هاي ماسوله به نحو ديگري آدمي را به خلسه فرو ميبرد. گويي در فضاي كوچه‌ها اكسير غير قابل وصفي موج ميزند كه زنگار همه دلتنگي‌هاي ناشي از تمدن و ماشينی و ديوار و دود و دم و خفقان زندگي شهري را از دل و جان انسان مي شويد، روانش را غسل مي دهد و آدمي در مقام يك تطهير روحي پيامي را از پس قرنها تاريخ مي شنود كه اين سرزمين طرفه و يگانه را با طبيعت سرشار و آئينها و سنت‌هاي زيبايش براي اعقاب ما دست نخورده نگاه‌دار.
بگذار دختران ماسوله به گونه‌مادر و مادر بزرگهاي خود در شب زفاف،قبل از طلوع لباس عروسي بپوشند و هم قدم مداحي كه پشت سر عروس، مدح حضرت علي را كه مي خواند طوري از اين كوچه‌هاي عطراگين گذر كنند كه درست در لحظه طلوع خرشيد به خانه بخت گام نهند .
بگذار مردان تالشي زبان ماسوله كه بيشتر از راه خريد لبنيات و پشم گوسفند از چوپانان تالشي و فروش آن در شهرهاي گيلان و خريد پوشاك و وسايل زندگي از شهرها و فروش آن به چوپانان تالشي امرا معاش مي كنند،‌همه ساله در شب هفتم ماه محرم، جلو مسجد جامع كه بزرگترين مسجد ماسوله است با حفظ معتقدات و سنتهاي قديمي مراسم « طوق بندي» را مثل اجداد خود ،‌با چنان شوري كه دلها را با اضطراب به لرزه در مي آورد برپا كنند.
بگذار هجده مجد و پنج امامزاده‌اي كه در سراسر روستا وجود دارد همچنان صادقانه عبادتگاه و زيارتگاه اين مردم با فرهنگ باقي بماند. مردمي كه از ديرباز داراي چنان فرهنگي اجتماعي درخشاني بوده‌اند كه در استان گيلان بعد از شهر رشت در روستاي آنان مدرسه ايجاد شده است.
و اينها كه مي گويم از پس قرنها تاريخ مي شنوي، يك و هم بيروني نيست كه تو در مثل از پس حبابي سايه روشن اين كوچه‌هاي دلباز را ببيني و يا از پشت سر خود صدائي گنگ را بشنوي، اينها كه مي گويم، يك وحي و يك اشراق دروني است. بخصوص اگر ماسوله را از قبل بشناسي و بداني با وجود آنكه به جهت موقعيت خاص جغرافيايي در معرض داد و ستد تجاري و در نتيجه درمعرض تمدنها و فرهنگهاي گوناگون قرار گرفته، فرهنگ اصيل و بومي خود را همچنان حفظ كرده است.
بخصوص اگر به امامزاده عون بن محمد حنيفه كه در محله « مسجد بر» و در كنار مسجد جامع واقع است رفته و درون بقعه ، بالاي سر آقا، دري را كه از جنس لابنوس و صندل با كنده كاري‌اي بس زيبا چندين قرن قدمت تاريخي دارد به منزله یك سند زنده كه حكايت ازديرينگي اين زيارتگاه مي كند ديده باشي.
و
بخصوص اگر به همه گوشه‌هاي اين روستا باستاني سر كشيده و معتقد شده باشي كه تنها زيبائي طبيعي و معماري بديع ماسوله كه توصيفش از دسترس كلام بدور است، فرهنگ جامعة آن نيز كه از آميزش« ميترائيسم» و « تشييع» پديد آمده است از آنچنان ظرافت و غنايي برخوردار است كه هر يك از رسوم و آئينهايش به تنهايي براي آنكه دل آدمي را گاه از سر شوق و گاه با خلجان به تپش وادارد، كافي است. سنت‌هائي كه درخت اصالتش ريشه در قرون دارد.
و
آنوقت است كه از ته دل حيف مي آيد اينهمه زيبائي نجيبانه دلنواز، با نفوذ حساب نشده و بي رويه تمدني خشك و خشن و گاه ناهنجار و خفقان بار آسيب بيند و به دنبال آن اينهمه دست نخوردگي ، اينهمه نيالودگي و اين بكارت چندين صد ساله و شايد چند هزار ساله ، با رخنه فرهنگي عاريتي و مصنوعي و بيگانه، دريده و خدشه‌دار شد و چون به اين نشات رسيدي اميدي تابناك ارا به زرين آرزويت را به جنبش درخواهد آورد كه آفتابي جاويد بر اين سرزمين بتابد و مرد‌مانش با همت خود نسل از پي نسل اين قصر با شكوه را جاودانه حفظ كنند و نغمه حيات را بسان يك سرود افتخار در اين سرزمين افسانه‌اي جاودانگي بخشند.



 
آخرین ویرایش:

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نظر من

نظر من

نمی دونم آخرین بار کی بود که از خوندن مطلبی به قدر مطالب بالا لذت بردم و دچار احساسات چند گانه شدم
در پس خط به خط مطالب بالا دنیای از ماسوله خفته و به قول نویسنده ی بزرگ خانوم گلبو بخصوص اگر به همه گوشه‌هاي اين روستا باستاني سر كشيده و معتقد شده باشي كه نتنها زيبائي طبيعي و معماري بديع ماسوله كه توصيفش از دسترس كلام بدور است، فرهنگ جامعة آن نيز كه از آميزش« ميترائيسم» و « تشييع» پديد آمده است از آنچنان ظرافت و غنايي برخوردار است كه هر يك از رسوم و آئينهايش به تنهايي براي آنكه دل آدمي را گاه از سر شوق و گاه با خلجان به تپش وادارد، كافي است.
و خیلی جالب هست که مطالب بالا (طبق تاریخ تالیف) سال 57 منتشر گردید جملاتی ذکر شد که در حال حاضر وجود خارجی ندارد و بعضا که هستند در خفا ... !
جمعیتی ذکر گردید " زمستانها قريب دو هزار و تابستانها نزديك به ده هزار نفر " که در حال حاضر در هیچ فصلی سکونت دائم ندارند .
و
در آخر تکرار این نکته از نوشته های این بانو
آدمي در تنگناي حيرتي آميخته به شور و شوق بي اختياربه اين نكته مي انديشد كه به جاي چه دريغي است اگر اين ميراث غرور آفرين و پر جلوه به مرور با وسوسه و كشش تمدن شهري خالي از سكنه و در نتيجه ويران شود تا بتدريج با نفوذ « تكنولوژي» معماري ديگري باشكل و بافتي ديگر جاي آنرا بگيرد، در حاليكه خانه‌هاي ماسوله امن است و راحت و قابليت آنرا دارد كه سبك معماريش حفظ شود و نيز هيچگاه از سكنه خالي نگردد.

و
به وقوع پیوستن همان پیش بینی
به مرور با وسوسه و كشش تمدن شهري خالي از سكنه و در نتيجه ويران شدن و امروزه بتدريج با نفوذ « تكنولوژي» معماري ديگري باشكل تقلید شده از سنتها و بافتي ديگر جاي آنرا گرفت و می گیرد .
 

iceman10

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه مثل ماسوله کم نداریم ولی مدیر دلسوز نداریم ! توی غرب کشور دو تا روستارو کپی ماسوله خودم دیدم
 

yacali

عضو جدید


لینک رایگان کتاب جستاری نو بر معماری اسلامی

: ... http://s1.picofile.com/file/76844539...slami.pdf.html...

... لینک رایگان جلد دو کتاب: http://s1.picofile.com/file/7684453973/jostari_no_bar_memari_eslami.pdf.html
ممنونم کتاب عالی بود البته جلد دوم نشد دانلود کنم پیج ش تو فیس بوک نوشته بودن مشکل داره حذف شده بود...
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
معماری فضاییReviewed by اشکان کامرانی on Dec 27Rating: 4.0کتاب معماری فضاییمعماری در فضا، در چهلمین سال از اولین ورود به ماه، وارد عصر جدیدی شده است. در طول دهه گذشته، تغییر بنیادی در صنعت فضایی، از سفرهای فضایی پیشگام کوتاه‌مدت تا برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای استعمار و سرمایه‌گذاری‌های جدید مانند توریسم فضایی به وجود آمده است. کتاب “معماری فضایی” رایج‌ترین پروژه‌های در حال انجام را پوشش می‌دهد و حوزه‌های کلیدی پژوهش در فضا از جمله انرژی، مواد، ساخت و رباتیک را مورد توجه قرار می‌دهد. این کتاب همچنین بر اینکه چگونه این تحقیقات در فناوری‌های جدید ممکن است به طراحی و ساخت‌وساز زمینی تبدیل شوند؛ نگاهی می‌اندازد.

معماری در فضا، در چهلمین سال از اولین ورود به ماه، وارد عصر جدیدی شده است. در طول دهه گذشته، تغییر بنیادی در صنعت فضایی، از سفرهای فضایی پیشگام کوتاه‌مدت تا برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای استعمار و سرمایه‌گذاری‌های جدید مانند توریسم فضایی به وجود آمده است. کتاب “معماری فضایی” رایج‌ترین پروژه‌های در حال انجام را پوشش می‌دهد و حوزه‌های کلیدی پژوهش در فضا از جمله انرژی، مواد، ساخت و رباتیک را مورد توجه قرار می‌دهد. این کتاب همچنین بر اینکه چگونه این تحقیقات در فناوری‌های جدید ممکن است به طراحی و ساخت‌وساز زمینی تبدیل شوند؛ نگاهی می‌اندازد.
سال انتشار ۲۰۱۴
تعداد صفحات ۱۳۶
حجم فایل ۱۱ MB
اسم کتاب Space Architecture: The New Frontier for Design Research (Architectural Design
نویسنده Neil Leach
انتشارات Academy Press
ISBN 10
۱۱۱۸۶۶۳۳۰۶
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب معماری فضایی

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/24014/کتاب-معماری-فضایی/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
رویکرد معماری طراحی سطحReviewed by اشکان کامرانی on Dec 25Rating: 4.0کتاب رویکرد معماری طراحی سطحکتاب “رویکرد معماری طراحی سطح” توسط یک توسعه‌دهنده بازی و استاد آموزش‌دیده در معماری نوشته شده است و یکی از اولین کتاب‌هایی است که نظریه طراحی معماری و فضایی را با رشته طراحی سطح، ادغام می‌کند. این کتاب اصول طراحی سطح را ازطریق محتوا و تاریخچه معماری کاوش می‌کند و اطلاعات مفیدی برای دانشگاهیان و متخصصان توسعه بازی، فراهم می‌کند. کتاب پیش رو، تکنیک‌ها و نظریه‌های معماری را برای طراحان سطح فراهم می‌کند تا در کار خود از آن‌ها استفاده کنند.

کتاب “رویکرد معماری طراحی سطح” توسط یک توسعه‌دهنده بازی و استاد آموزش‌دیده در معماری نوشته شده است و یکی از اولین کتاب‌هایی است که نظریه طراحی معماری و فضایی را با رشته طراحی سطح، ادغام می‌کند.
این کتاب اصول طراحی سطح را ازطریق محتوا و تاریخچه معماری کاوش می‌کند و اطلاعات مفیدی برای دانشگاهیان و متخصصان توسعه بازی، فراهم می‌کند.
کتاب پیش رو، تکنیک‌ها و نظریه‌های معماری را برای طراحان سطح فراهم می‌کند تا در کار خود از آن‌ها استفاده کنند.
سال انتشار ۲۰۱۴
تعداد صفحات ۴۶۹
حجم فایل ۱۶ MB
اسم کتاب An Architectural Approach to Level Design
نویسنده Christopher W. Totten
انتشارات A K Peters/CRC Press
ISBN 10
۱۴۶۶۵۸۵۴۱۲
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب رویکرد معماری طراحی سطح

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/23927/کتاب-رویکرد-معماری-طراحی-سطح/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
این کتاب اولین نسخه اروپایی از راهنمای تصویری کلاسیک Francis DK Ching برای اصول ساخت‌وساز ساختمان می‌باشد. برای مدتی نزدیک به چهار دهه، از انتشار نسخه آمریکایی ساختمان‌سازی مصور می‌گذرد که نسخه اروپایی آن منتشر شد.
این نسخه جدید اروپایی اغلب بر روش‌های ساخت‌وساز مورد استفاده در اروپا تمرکز دارد و تا حد زیادی به مقررات ساخت‌وساز انگلستان با پوشش بریتانیایی و اروپایی اشاره دارد، درحالیکه از سبک اثر گرافیکه Francis DK Ching به‌وضوح استفاده شده است.
سال انتشار ۲۰۱۴
تعداد صفحات ۴۷۴
حجم فایل ۱۹ MB
اسم کتاب European Building Construction Illustrated
نویسنده Francis D. K. Ching, Mark Mulville
انتشارات Wiley
ISBN 10 ۱۱۱۹۹۵۳۱۷۰
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب ساختمان سازی اروپایی مصور

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/25197/کتاب-ساختمان‌سازی-اروپایی-مصور/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
نمادگرایی فراموش شده فرم های معماری، نوشته ی رابرت ونتوری، دنیس اسکات براون، استیون آیزنور، ترجمه ی سیامک پناهی، ادیبان، ارومیه: ادیبان، ۱۳۹۱٫
کتاب نمادگرایی فراموش شده فرم های معماری دارای دو بخش است. در بخش اول به معماری استریپ و سبک ها و فرم های معماری در لاس وگاس پرداخته می شود. در این بخش لاس وگاس تنها به عنوان پدیده ای از ارتباط معمارانه مورد بررسی قرار گرفته است و پرسش در مورد ارزش این شهر نیست. در واقع در اینجا اصول اخلاقی آگهی های تجاری، منافع و سود قمار، شرط بندی و غریزه رقابتی مورد بحث قرار نمی گیرد. لاس وگاس را می توان به عنوان یک سیستم ارتباطی در نظر نگرفت، " اینگونه معماری از سبک ها و نشانه ها حالتی غیر فضایی دارد: معماری در این نوع ارتباط بر فضا ارجحیت دارد. در اینجا ارتباط بر فضا به عنوان عنصری مهم در معماری و در منظره سازی نقش اساسی دارد" (ص ۲۴). در استریپ، ویترین سوپرمارکت ها دارای هیچ کالا یا جنسی نیست، بلکه علائم و نشانه هایی حضور دارند که معاملات روزانه را اعلان می کنند که شاید صرفا برای دعوت عابران پیاده ای هستند که از پارکینگ به سوپرمارکت نزدیک می شوند. نشانه هایی که در طول بزرگراهها هستند همچون سنگ فرشها، جدول ها، لبه ها، تیرهای چراغ برق و … پیوندها و ارتباطاتی نمادین و کلامی از طریق فضا ایجاد می کنند و پیچیدگی معانی به واسطه صدها پیوند در چندین ثانیه از فواصل دور را اطلاع می دهند. لاس وگاس ستایش اغراق آمیز از شهر سایبانی است. دیدار از لاس وگاس در نیمه دهه ۱۹۶۰، مانند دیدار از رم در اواخر دهه ۱۹۴۰ بود. لاس وگاس در یک روز ساخته شد و یا به بیان دقیق تر استریپ در یک بیابان بکر و دست نخورده در زمانی کوتاه ایجاد شد و با یک الگوی قدیمی تر پوشانده شد، همانطور که نهضت ضد اصلاح، مسافرین رم و استریپ های شهرهای شرقی تلفیق شدند. نویسنده در این بخش ازکتاب با ارائه تصاویر، نشانه ها و نقشه هایی از لاس وگاس به ساختار کلی تبلیغات و کاربری های مختلف می پردازد.
کتاب در قسمت بعدی از بخش اول به بحث در مورد معماری استریپ پرداخته است. تصویر استریپ نوعی آشوب و بی نظمی است. نظام معماری در این چشم انداز واضح و آشکار نیست و بزرگراه ممتد و سیستم پیچهای آن در سازگاری با یکدیگر ساخته شده است. استریپ در حقیقت نظام معماری در امتداد بزرگراه است و مجموعه متنوعی از فعالیتها در استریپ به صورت همجوار قرار دارند. در امتداد استریپ مجاورت نزدیک کاربردهای مرتبط مورد نیاز نیست، زیرا همکاری متقابل از طریق ماشین و بزرگراه است. شما از یک سالن به سالن دیگر رانندگی می کنید، حتی زمانیکه این دو سالن همسایه یکدیگر بوده و یک ایستگاه پمپ بنزین نیز در بین آنها قرار گرفته باشد.
سالن در لاس وگاس فضایی بزرگ و کم ارتفاع است. این مسئله کهن الگوی همه فضاهای درونی عمومی است که ارتفاع آنها به دلایل بودجه و تهویه هوا کوتاه می شوند. " در گذشته حجم تحت تأثیر سازه بود، ارتفاع برای دست یابی، نسبتا آسان بود. امروزه سازه برای بدست آوردن آسان است و حجم تحت تأثیر محدودیت های مکانیکی و اقتصادی بر ارتفاع می باشد" (ص ۵۸). سالن های لاس وگاس دارای یک فرم مکعب است، طرح پیچیده قصر سزار شامل اتاق های بازی، غذاخوری و مهمانی، کلوپ های شبانه، تالارهای سخنرانی، فروشگاهها و یک هتل کامل می شود و همچنین ترکیبی از سبک هاست، کاخ سزار در کنار استریپ یک کل را شکل می دهند که به روح نزدیک می شود، اگرچه شباهت چندانی با سبک محل اجتماعات رمی با انباشت ها و تراکم التقاطی نداشته باشد. در لاس وگاس نشانه ها دارای سه نظام هستند؛ یک نشانه برای فواصل زیاد (مقیاس بزرگراه)، یک نشانه برای فاصله های نزدیک (جاده فرعی) سایبان ساختمان یا نشانه ای برای نزدیک شدن.
بخش دوم کتاب که قسمتهای مختلفی را شامل می شود به عمومی سازی نمادگرایی در معماری و شمایل نگاری نا منظم شهری می پردازد. دفاع از این امر که معماری به شناخت و ایجاد آن بر اساس تجربه گذشته و پیوند احساسی بستگی دارد و اینکه این عناصر نمادین و نمایشی ممکن است اغلب متضاد با فرم، سازه و برنامه ای باشند که آنها را در ساختمانهای مشابه ترکیب می کنند. به عنوان مثال ساختمان تندیس گون "اردک" و "کلبه تزئینی" هر دو نماد و معماری معتبر هستند و به نوعی معماری مدرن را گسترش می دهند. در اینجا شمایل نگاری به جای فضا و میدان معماری تاریخی، پیشینه ای برای مطالعه پیوند و نمادگرایی در هنر تبلیغات و معماری استریپ ایجاد می کند. همچنین برای شرح هر چه بهتر و جامع تر کلبه تزئینی و اردک، ساختمان کرافورد مانورِ کارپل رودلف و ساختمان گلید هاوس، در عملکرد، اندازه و تاریخ ساخت مورد مقایسه قرار می گیرند. " محتوای نمادگرایی صنعتی در کرافورد مانور آنگونه است که ما آن را "حماسی و اصیل" می نامیم، اگرچه مواد صوری اش متداول و عادی است، اما تصورش حماسی و اصیل است. محتوای نمادگرایی صریح و گلید هاوس حالتی است که ما آن را "زشت و عادی" می نامیم. از دیدگاه تکنولوژیک، آجرهای قدیمی و پنجره های دوبل از مد افتاده، مصالح ظریف در اطراف بخش ورودی و آنتن های زشت که در پشت جان پناه پیشرفته آن پنهان نمانده است، همه به صورت فطری همانند مواد صوری اش یا حتی بیشتر، زشت و عادی و دارای تصاویری متداولند" (ص ۱۲۵). به لحاظ هنری استفاده از عناصر متداول در معماری عادی موجب وابستگی هایی بر اساس تجربیات گذشته می شود. چنین عناصری ممکن است به دقت انتخاب شده باشند یا متفکرانه خود را با واژگان موجود در کاتالوگهای استاندارد سازگار نمایند تا آنکه منحصرا از طریق داده های اصلی یا اشراق هنری ایجاد شوند.
از دیدگاه شمایل نگارانه کلیسای جامع بیزانس به عنوان بخشی از معماری بی معنی مقیاس ندارد و اندازه کوچک آن با فرم پیچیده اش مطابقت نمی کند. کلیسای جامع گوتیک به یک وحوت ارگانیک بین نمای روبرو و جانبی دست نیافته بود و نوعی تناقض میان تصویر و عملکرد در این کلیسا وجود دارد. درست همانطور که تحول معماری یک کلیسای جامع خاص گوتیک ممکن است در طول دهه ها به واسطه تغییرات نمادین و سبکی دنبال شود، یک تحول مشابه نیز ممکن است در معماری تبلیغاتی و تجاری لاس وگاس دنبال شود، تحولی که به سمت نمادگرایی بیشتر و مهمتر است. شمایل نگاری معماری دوره رنسانس در قیاس با قرون وسطی یا استریپ کمتر جنبه تبلیغاتی دارد، التقاط گرایی قرن نوزدهم نیز اساسا نوعی نمادگرایی عملکردی بود، اگرچه گاهی به صورت نمادگرایی ناسیونالیسم مطرح می گردد. تکنولوژی مدرن از زمان انقلاب صنعتی و توسط میس وندروهه به صورت نمادین نمایش داده شده و این تکنولوژی، تکنولوژی التقاطی نبوده و هنوز منبعی برای نمادگرایی معماری مدرن امروز است. وندروهه و پیروانش از فرمها به طور نمادین برای بیان معانی غیر معمارانه بهره بردند و نوعی رئالیسم اجتماعی را خلق کردند.
کتاب در ادامه به بی نظمی شهری و ساختارهای کلان می پردازد. نمادگرایی بی نظم شهری نه تنها در روابط گوش خراش کنار جاده ای استریپ تجاری، بلکه در معماری مسکونی آن قرار می گیرد. " تصویر شهری بی نظم نتیجه ای از یک فرآیند است، از این لحاظ که قوانین معماری مدرن را دنبال می کند که با منتج شدن از عملکرد، سازه و روش های ساختمان سازی، یعنی از فرآیندهای ایجاد آن شکل می گیرند. اما در روزگار ما مگااستراکچرها انحرافی از فرآند معمول ساختمانی شهر، از مله به خاطر تصویر آن به حساب می آیند" (ص ۱۵۵). بحث بعدی نویسنده در مورد نظریه های نمادگرایی و پیوستگی در معماری است. آلن کولکوهن از معماری به عنوان بخشی از یک سیستم ارتباطی در جامعه نام برده است، وی همچنین به شرح کیفیت تصویری و تمثالی دست ساخته های فرهنگ بدوی و ارتباطات آنها پرداخته است. " کولکوهن پیشنهاد معماری مدرن مبنی بر اینکه فرم باید نتیجه ای از کاربرد قوانین فیزیک یا ریاضیات به جای نتیجه ای از وابستگی پیشین یا ایدئولوژی های زیباشناختی باشد را رد می کند. او با بررسی قوانین فیزیک و حقایق تجربی به عنوان منبع اصلی شکل در نظریه معماری مدرن، آن را جبرگرایی زیست تکنولوزی می نامد" (ص ۱۷۲-۱۷۱).
تکامل سبک شناسانه از لاتورته تا نیمان-مارکوس، یک پیشرفت ویژه از نمادگرایی فرم دهنده در معماری مدرن متأخر است. جایگزین کردن تقلیدهای غیر عملکردی یک فرآیند برای فرم پیش انگاشته، نه تنها به سردرگمی و کنایه بلکه به فرمالیسم منتهی می شود. از طرفی بیان به جای نمایش آن از طریق تحقیر نمادگرایی و تزئینات منجر به معماری می شود که بیان را به اکسپرسیونیسم تبدیل می کند. برای جایگزین کردن تزئینات و نمادگرایی صریح، معماران مدرن در تغییر شکل و مفصل بندی بیش از حد افراط می کنند. " معماری مفصل بندی شده امروز، همانند یک یادداشت نت در دیسکو است، زیرا خارج از بزرگراه حساسیتهای ما، هماهنگ با مقیاس و جزئیات شاخص آن باقی می ماند، به علاوه مفصل بندی حساس، یک تجمل گرایی پرهزینه است که پیش از شرکت در مزایده ها به درستی حذف شده است" (ص ۱۸۸). چنانچه مفصل بندی جانشین تزئین در معماری اکسپرسیونیسم انتزاعی شده، فضا آن چیزی است که جانشین نمادگرایی می شود. بی نظمی، سردرگمی و کنایه ها از این موقعیتی که به نحو ناخوشایندی متناقض و پیچیده است، ایجاد می شود. بر خلاف معماری بی نظم شهری، مگااستراکچر خود را در پیکر طراحی کامل و بی اندازه زیبا و به طور قابل توجهی گیرا، ارائه می دهد.
نویسنده در نهایت عنوان می کند که یادگیری از فرهنگ عامه، معمار را از موقعیت خود در فرهنگ اصیل کنار نمی گذارد، اما ممکن است فرهنگ اصیل را تغییر دهد تا آ را نسبت به نیازها و موضوعات جاری، حساس تر کند. نظر به اینکه فرهنگ اصیل و پیروان آن در نوسازی شهر و دیگر چرخه های ایجاد آن قدرتمند هستند، احساس می شود که معماری مردم همانطور که آنها می خواهند شانس زیادی در مقابل نوسازی شهری ندارند، تا زمانیکه به آکادمی وصل شده و برای تصمیم گیرندگان قابل قبول شوند.
فهرست مطالب:
بخش اول

مفهومی برای پارکینگ ای و پی (A&P) یا یادگیری از لاس وگاس
ارزشها و روشهای تجاری
تابلوهای آگهی تقریبا رضایت بخش هستند
معماری به مثابه فضا
معماری به مثابه نماد
نماد، پیش از فرم در فضا
معماری ترغیب
فضای گسترده در سنت تاریخی و در ای و پی
از رم تا لاس وگاس
نقشه هایی از لاس وگاس
خیابان اصلی (مین استریپ) و استریپ
سیستم و نظام معماری استریپ
تغییر و ثبات در استریپ
معماری استریپ
واحه و آبادی درونی
نورپردازی لاس وگاس
عظمت معمارانه و فضای بزرگ و کم ارتفاع
سبک های لاس وگاس
نشانه های لاس وگاس
احاطه و نظام دشوار
تصویر از لاس وگاس: احاطه و اشاره در معماری
یادداشت های استودیو
بخش دوم
معماری زشت و عادی یا کلبه تزئینی
چندین تعریف با استفاده از روش تطبیقی
اردک و کلبه تزئینی
تزئیناتی بر کلبه
پیوندها و ارتباطات ضمنی و صریح
حماسی و اصیل، یا زشت و عادی
تزئین: نشانه ها و نمادها، معنای صریح و معنای ضمنی
آیا معماری کسل کننده جالب و گیرا است؟
سابقه تاریخی و دیگر سوابق: به سوی یک معماری کهن
کلیسای جامع به مثابه اردک و کلبه
تکامل نمادین در لاس وگاس
رنسانس و کلبه تزئینی
التقاط گرایی قرن نوزدهم
تزئینات مدرن
تزئینات و فضای داخلی
استریپ لاس وگاس
بی نظمی شهر و مگااستراکچرها
نظریه زشت و عادی و نظریات مرتبط و مخالف
زشت و عادی به مثابه نماد و سبک
در برابر اردک ها، یا زشت و معمولی در مقابل حماسی و اصیل یا تفکر اندک
نظریه های نمادگرایی و پیوستگی در معماری
استحکام + عملکرد مسای نیست با لذت: مدرن
معماری و بومی سازی صنعتی
شمایل نگاری صنعتی
سبک های صنعتی و مدل کوبیست (مکعب گونه)
نمادگرایی مردود
از لاتورته تا نیمان-مارکوس
فرمالیسم کورکورانه و اکسپرسیونیسم مفصل بندی شده
مفصل بندی به مثابه تزئینات
فضای خدای گونه
مگااستراکچرها و کنترل طراحی
تعصب و شور تکنولوژیکی نابجا
کدام انقلاب تکنولوژی؟
تصویر پردازی ماقبل صنعتی برای دوران پسا صنعتی
از لاتورته تا لویتاون
معماری اکثریت سفید و خاموش
معماری اجتماعی و نمادگرایی
معماری با طراحی عالی
خلاصه
پیوست: در مورد هیئت های بررسی طرح و کمیسیون های هنری

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/25089/کتاب-نمادگرایی-فراموش-شده-فرم-های-معما/
 

yalda125

عضو جدید



سال 2009 | 304 صفحه | ISBN: 9783037680070 | 110 MB |





معرفی:
پیشرفت‌های ثابت تکنولوژیکی و تمرکز بر ملاحضات زیست‌محیطی، تاثیری قدرتمند بر ساخت‌وساز ساختما‌ن‌های اداری و طراحی داخلی فضاهای کاری گذاشته است.
این کتاب‌ جنبه‌های مهم و فراتر از ملاحظات صرفا کارکردی از سازماندهی کار را درنظر گرفته است. این جنبه‌ها عبارتند از: هویت سازمانی، ایجاد یک محیط کاری مثبت و ایجاد انگیزه در محیط کار. کتاب معماری اداری و طراحی، بخش دیگر از مجموعه جدید Masterpieceهایی است که 60 طرح برجسته از سرتاسر جهان را ارائه می‌دهد.
خواننده به دقت کار‌های انتخاب‌شده را از شرکت‌های معماری بین‌المللی و همچنین تازه‌واردان نوید‌دهنده در کتاب پیدا خواهد کرد.
این کتاب، تحولات متنوع امروزه را دررابطه با ساخت‌وساز و طراحی ادارات مستندسازی کرده است.



هنگام مطالعه کتاب، طرف صحبت فقط دانشمندان هستند. "ساموئل اسمایلز"
 

حامد محمدپور

عضو جدید
دانلود کتاب آشنایی با مصادیق معماری جهان




  • معرفي مختصر معماري پيش از تاريخ
  • معرفي مختصر تمدنهاي بين النهرين
  • معرفي مختصر معماري مصر
  • معرفي مختصر معماري ايران
  • آثار معماري ايران (اولين سكونت گاهها، ايلاميان و مادها)
  • معرفي مختصر معماري غرب
  • آثارمعماري مدرن
  • آثارمعماري هند، چين و ژاپن
  • مهم ترين آثار معماري ساير كشورهاي اسلامي




نگارنده: حامد محمدپور
حجم فایل: 2.96 MB
تعداد صفحات: 47
انتشارات: معمارفا
رمز فایل: memarfa.com
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
ارتقای طراحی و مدل‌سازی معماری با فتوشاپReviewed by اشکان کامرانی on Dec 17Rating: 4.0کتاب ارتقای طراحی و مدل‌سازی معماری با فتوشاپآیا به دنبال تبدیل طرح‌های CAD خود به نمونه‌های شگفت‌انگیز می‌باشید؟ این کتاب به شما نحوه استفاده از فتوشاپ را در تبدیل طرح‌های CAD و مدل‌های BIM به نمونه‌های هنری با استفاده از انیمیشن، ویدئو و تصاویر سه‌بعدی، آموزش خواهد داد. تکنیک‌های موجود در این کتاب برای تمامی نرم‌افزارهای برتر طراحی معماری شامل AutoCAD ،Revit و 3ds Max Design مناسب می‌باشند. اگر به دنبال بهره‌برداری کامل از قدرت‌ها و امکانات فتوشاپ به‌منظور ارائه نمونه‌های شگفت‌انگیز طراحی معماری با شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز می‌باشیداگر به دنبال بهره‌برداری کامل از قدرت‌ها و امکانات فتوشاپ به‌منظور ارائه نمونه‌های شگفت‌انگیز طراحی معماری با شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز می‌باشید، این کتاب همان چیزی است که شما را در این مسیر یاری خواهد داد. شما با استفاده از راهنمایی‌ها و آموزش‌های موجود در این کتاب قادر خواهید بود افراد یا اشیای جدیدی را به مدل‌های خود بیفزایید؛ مدل خود را با فضای سه‌بعدی داخلی ادغام نمایید؛ مدل‌های سه‌بعدی جدید از روی عکس‌ها بسازید و یا آنها را به فیلم تبدیل کنید؛ به طرح‌های خود عمق میدان و اثرات جوی را بیفزایید و بسیاری کارهای دیگر انجام دهید که بی‌شک مورد نیاز شما خواهد بود.
آیا به دنبال تبدیل طرح‌های CAD خود به نمونه‌های شگفت‌انگیز می‌باشید؟ این کتاب به شما نحوه استفاده از فتوشاپ را در تبدیل طرح‌های CAD و مدل‌های BIM به نمونه‌های هنری با استفاده از انیمیشن، ویدئو و تصاویر سه‌بعدی، آموزش خواهد داد.
تکنیک‌های موجود در این کتاب برای تمامی نرم‌افزارهای برتر طراحی معماری شامل AutoCAD ،Revit و ۳ds Max Design مناسب می‌باشند.
اگر به دنبال بهره‌برداری کامل از قدرت‌ها و امکانات فتوشاپ به‌منظور ارائه نمونه‌های شگفت‌انگیز طراحی معماری با شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز می‌باشیداگر به دنبال بهره‌برداری کامل از قدرت‌ها و امکانات فتوشاپ به‌منظور ارائه نمونه‌های شگفت‌انگیز طراحی معماری با شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز می‌باشید، این کتاب همان چیزی است که شما را در این مسیر یاری خواهد داد.
شما با استفاده از راهنمایی‌ها و آموزش‌های موجود در این کتاب قادر خواهید بود افراد یا اشیای جدیدی را به مدل‌های خود بیفزایید؛ مدل خود را با فضای سه‌بعدی داخلی ادغام نمایید؛ مدل‌های سه‌بعدی جدید از روی عکس‌ها بسازید و یا آنها را به فیلم تبدیل کنید؛ به طرح‌های خود عمق میدان و اثرات جوی را بیفزایید و بسیاری کارهای دیگر انجام دهید که بی‌شک مورد نیاز شما خواهد بود.
سال انتشار ۲۰۱۱
تعداد صفحات ۳۷۸
حجم فایل ۲۴ MB
اسم کتاب Enhancing Architectural Drawings and Models with Photoshop
نویسنده Scott Onstott
انتشارات Sybex
ISBN 10
۰۴۷۰۹۱۶۵۶۷
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب ارتقای طراحی و مدل‌سازی معماری با فتوشاپ


لینک منبع:http://www.shahrsazionline.com/23536/کتاب-ارتقای-طراحی-و-مدل‌سازی-معماری-ب/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
به سوی یک معماری جدیدReviewed by اشکان کامرانی on Dec 14Rating: 4.0کتاب به سوی یک معماری جدیددانشجویان رشته معماری پس از گذراندن سه سال تحصیل تئوریک بایستی سال اول آموزش عملی خود را به‌عنوان اولین قدم در یک حرفه از جهان حرفه‌ای، آغاز نمایند. بسیاری از دانشجویان پس از گذراندن سه سال تحصیلات تئوریک به میزان کافی تجربه و توصیه به‌منظور اطمینان از برداشتن قدم اول در جهت صحیح، ندارند. کتاب “به سوی یک معماری جدید” به شما کمک خواهد کرد تا حرکت درستی به سمت هدف خود داشته باشیداگر به دنبال یک کتاب راهنمای اساسی به‌منظور یادگیری مهارت‌های اصلی در حرفه معماری می‌باشید، این منبع جامع همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این کتاب به کاوش در رابطه با چگونگی استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود، آماده‌سازی CV، کسب اطمینان از صحت دلایل موجود، و ارائه یک مصاحبه موفقیت‌آمیز به‌عنوان بخشی از طرح روشن شغلی شما به‌عنوان یک معمار، می‌پردازد. برای بسیاری از دانشجویان معماری، هدف نهایی در زندگی حرفه‌ای، تبدیل شدن به یک معمار به‌صورت واقعی و عملی است. این کتاب مجموعه‌ای از مراحل که شما را به موفقیت مورد نظرتان خواهد رسانید را بیان می‌دارد.

دانشجویان رشته معماری پس از گذراندن سه سال تحصیل تئوریک بایستی سال اول آموزش عملی خود را به‌عنوان اولین قدم در یک حرفه از جهان حرفه‌ای، آغاز نمایند.
بسیاری از دانشجویان پس از گذراندن سه سال تحصیلات تئوریک به میزان کافی تجربه و توصیه به‌منظور اطمینان از برداشتن قدم اول در جهت صحیح، ندارند.
کتاب “به سوی یک معماری جدید” به شما کمک خواهد کرد تا حرکت درستی به سمت هدف خود داشته باشیداگر به دنبال یک کتاب راهنمای اساسی به‌منظور یادگیری مهارت‌های اصلی در حرفه معماری می‌باشید، این منبع جامع همان چیزی است که به آن نیاز دارید.
این کتاب به کاوش در رابطه با چگونگی استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود، آماده‌سازی CV، کسب اطمینان از صحت دلایل موجود، و ارائه یک مصاحبه موفقیت‌آمیز به‌عنوان بخشی از طرح روشن شغلی شما به‌عنوان یک معمار، می‌پردازد.
برای بسیاری از دانشجویان معماری، هدف نهایی در زندگی حرفه‌ای، تبدیل شدن به یک معمار به‌صورت واقعی و عملی است. این کتاب مجموعه‌ای از مراحل که شما را به موفقیت مورد نظرتان خواهد رسانید را بیان می‌دارد.
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۱۳۰
حجم فایل ۶ MB
اسم کتاب Towards a New Architect: The guide for architecture students
نویسنده Yasmin Shariff, Jane Tankard
انتشارات Architectural Press
ISBN 10
۱۸۵۶۱۷۶۰۴۵
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب به سوی یک معماری جدید

لینک منبع:http://www.shahrsazionline.com/23398/کتاب-به-سوی-یک-معماری-جدید/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
راهنمای مقدماتی SketchUp 7.1 برای تجسم معماریReviewed by اشکان کامرانی on Dec 13Rating: 4.0کتاب راهنمای مقدماتی SketchUp 7.1 برای تجسم معماریاگر به دنبال خلق عکس‌های واقعی خیره‌کننده و عکس‌های هنری برای مدل‌های SketchUp خود می‌باشید، اگر می‌خواهید تصاویر کامل معماری سه‌بعدی به‌صورت واقع‌بینانه برای مدل‌های SketchUp ایجاد نمایید، و یا می‌خواهید به‌صورت کامل شیوه استفاده از نرم‌افزار SketchUp 7.1 را بعلاوه پلاگین‌های متعدد مربوط به آن و شیوه‌های ارتقای مدل‌ها را بیاموزید، این کتاب همان چیزی است که می‌تواند نیازهای شما را بطور کامل برطرف نمایدSketchUp 7.1 محبوب‌ترین بسته نرم‌افزاری معماری در سراسر دنیا می‌باشد که توسط میلیون‌ها نفر از معماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیزی که ممکن است شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که این نرم‌افزار قوی‌ترین نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی در بازار نیز می‌باشد. این کتاب به شما چگونگی استفاده از این نرم‌افزار منحصر‌به‌فرد را در ایجاد تصاویر حرفه‌ای معماری با استفاده از رندرهای حرفه‌ای و تکنیک‌های ویرایش تصویر، با لحنی دوستانه و قابل درک نشان خواهد داد.

اگر به دنبال خلق عکس‌های واقعی خیره‌کننده و عکس‌های هنری برای مدل‌های SketchUp خود می‌باشید، اگر می‌خواهید تصاویر کامل معماری سه‌بعدی به‌صورت واقع‌بینانه برای مدل‌های SketchUp ایجاد نمایید، و یا می‌خواهید به‌صورت کامل شیوه استفاده از نرم‌افزار SketchUp 7.1 را بعلاوه پلاگین‌های متعدد مربوط به آن و شیوه‌های ارتقای مدل‌ها را بیاموزید، این کتاب همان چیزی است که می‌تواند نیازهای شما را بطور کامل برطرف نمایدSketchUp 7.1 محبوب‌ترین بسته نرم‌افزاری معماری در سراسر دنیا می‌باشد که توسط میلیون‌ها نفر از معماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیزی که ممکن است شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که این نرم‌افزار قوی‌ترین نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی در بازار نیز می‌باشد.
این کتاب به شما چگونگی استفاده از این نرم‌افزار منحصر‌به‌فرد را در ایجاد تصاویر حرفه‌ای معماری با استفاده از رندرهای حرفه‌ای و تکنیک‌های ویرایش تصویر، با لحنی دوستانه و قابل درک نشان خواهد داد.
سال انتشار ۲۰۱۰
تعداد صفحات ۴۰۸
حجم فایل ۱۵MB
اسم کتاب SketchUp 7.1 for Architectural Visualization: Beginner’s Guide
نویسنده Robin de Jongh
انتشارات Packt Publishing
ISBN 10
۱۸۴۷۱۹۹۴۶۱
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب راهنمای مقدماتی SketchUp 7.1 برای تجسم معماری


لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/23337/کتاب-راهنمای-مقدماتی-sketchup-7-1-برای-تجسم-معما/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید

این کتاب یک مرجع ایده‌آل و جامع برای دانشجویان و فعالان حوزه معماری می‌باشد که درکی از اصول اساسی فیزیکی مرتبط با طراحی معماری را فراهم می‌آورد. درواقع دانشی که از مطالعه این کتاب حاصل خواهد شد بسیار کاربردی و از هر لحاظ کامل می‌باشد.
با استفاده از این کتاب، مخاطبین آن قادر خواهند بود ابزار لازم به‌منظور تحقق بخشیدن به پتانسیل‌های طراحی پایدار را به‌دست آورند. همه بخش‌های کتاب به‌طور کامل به‌روزرسانی شده و در این چاپ از کتاب اطلاعات بیش‌تری در رابطه با روش‌ها و تکنیک‌های کوچک‌مقیاس تولید انرژی، ارائه شده استاین کتاب حاوی تمامی مسائل ضروری حوزه دانش معماری بوده و برای سهولت بیشتر در فهم و درک مطالب موجود در آن از سازمان‌دهی خاصی استفاده شده است. نویسنده در این کتاب خود مطالبی چون گرما، نور، صدا و کنترل انرژی را نیز پوشش می‌دهد.
سال انتشار ۲۰۰۸
حجم فایل ۱۴MB
تعداد صفحات ۳۵۹
اسم کتاب Introduction to Architectural Science: The Basis of Sustainable Design, Second edition
نویسنده Steven V Szokolay
انتشارات Architectural Press
ISBN 10
۰۷۵۰۶۸۷۰۴۵
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم معرفی دانش معماری؛ مبانی طراحی پایدار

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/23292/کتاب-معرفی-دانش-معماری؛-مبانی-طراحی-پا/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید

این اثر شامل اطلاعات ضروری برای طراحی تجهیزات بهداشتی و درمانی است. در واقع این کتاب یک منبع جامع شامل اطلاعات مورد نیاز شما در رابطه با آغاز فرایند طراحی و تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه‌های متفاوت بزرگ و کوچک بهداشتی و درمانی است.
معماران برجسته‌ای از سراسر ایالات متحده با اشتراک‌گذاری دانش دست اول خود در جهت راهنمایی شما و ارائه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با تمامی جنبه‌های طراحی تجهیزات خدمات درمانی گام برداشته‌انداین نسخه از کتاب چندین نمونه از پروژه‌های خدمات درمانی تکمیل شده در این قرن را ارائه داده و اطلاعات بیشتری در رابطه با مهندسی نیازمندی‌ها، پایداری و فن‌آوری‌های جدید در بر گرفته است.
این کتاب با ارزیابی نیازهای فعلی و آینده صنعت بهداشت و درمان آغاز شده و تمرکز خود را بر روی چگونگی تاثیر این نیازها روی معماری ساختمان‌های خدمات درمانی قرار داده است. در ادامه به اطلاعات حساس و دستورالعمل‌های ایجاد طرح‌های موفق برای بیماران بستری شده یا سرپایی، پرداخته است.
سال انتشار ۲۰۰۰
تعداد صفحات ۲۹۲
حجم فایل ۱۷ MB
اسم کتاب Building Type Basics for Healthcare Facilities
نویسنده Richard L. Kobus, Ronald L. Skaggs, Michael Bobrow
انتشارات Wiley
ISBN 10
۰۴۷۱۳۵۶۷۲۷
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب اصول اولیه انواع ساختمان برای تجهیزات خدمات درمانی

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/23037/کتاب-اصول-اولیه-انواع-ساختمان-برای-تجه/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
طراحی سایت پایدارReviewed by اشکان کامرانی on Dec 6Rating: 4.0کتاب طراحی سایت پایدارکتاب طراحی سایت مفاهیم هسته‌ای را به گونه‌ای که در معماری محیط‌ها به کار می‌رود، شرح می‌دهد. با تمرکز بر طراحی مقیاس سایت، این کتاب چهار چوبی کلی برای ادغام تمرین‌ها از طریق فرایند طراحی ارائه می‌کند. از تحلیل محیط تا برنامه نویسی و توسعه طراحی، هر فاز با ارائه نمونه‌های جامعی شرح داده می‌شود و دامنه‌ی گسترده‌ای از پروژه‌های معماری ساخته شده جدید را در بر می‌گیرد.

کتاب طراحی سایت مفاهیم هسته‌ای را به گونه‌ای که در معماری محیط‌ها به کار می‌رود، شرح می‌دهد. با تمرکز بر طراحی مقیاس سایت، این کتاب چهار چوبی کلی برای ادغام تمرین‌ها از طریق فرایند طراحی ارائه می‌کند.
از تحلیل محیط تا برنامه نویسی و توسعه طراحی، هر فاز با ارائه نمونه‌های جامعی شرح داده می‌شود و دامنه‌ی گسترده‌ای از پروژه‌های معماری ساخته شده جدید را در بر می‌گیرد.
سال انتشار ۲۰۰۹
تعداد صفحات ۲۸۸
حجم فایل ۴۲ MB
اسم کتاب Sustainable Site Design: Criteria, Process, and Case Studies for Integrating Site and Region in Landscape Design
نویسنده Claudia Dinep, Kristin Schwab
انتشارات Wiley
ISBN 10
۰۴۷۰۱۸۷۸۳۲
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب طراحی سایت پایدار

لینک منبع:http://www.shahrsazionline.com/23007/کتاب-طراحی-سایت-پایدار/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
طراحی سازه‌های چوبی؛ رویکردی عملگراReviewed by اشکان کامرانی on Dec 5Rating: 4.0کتاب طراحی سازه‌های چوبی؛ رویکردی عملگرااین کتاب راهنمایی ساده، عملی و مختصر برای طراحی چوب است. برای درک کامل طراحی ساختاری با چوب تنها در نظر گرفتن اجزای منحصر به فرد کافی نیست. کتاب طراحی سازه‌های چوبی، رویکردی عملگرا با استفاده از روش ASD، یک رویکرد منسجم را برای طراحی چوب به صورت ساختاری ارائه می‌دهد. این کتاب خواننده را با تمامی ملزومات ساختاری طراحی چوب شامل عناصر ساختاری چوب و سیستمهایی که در سازه‌های چوبی به کار می‌روند، طراحی و تجزیه و تحلیل سازه‌های چوبی و غیره آشنا می‌کند.

این کتاب راهنمایی ساده، عملی و مختصر برای طراحی چوب است. برای درک کامل طراحی ساختاری با چوب تنها در نظر گرفتن اجزای منحصر به فرد کافی نیست.
کتاب طراحی سازه‌های چوبی، رویکردی عملگرا با استفاده از روش ASD، یک رویکرد منسجم را برای طراحی چوب به صورت ساختاری ارائه می‌دهد.
این کتاب خواننده را با تمامی ملزومات ساختاری طراحی چوب شامل عناصر ساختاری چوب و سیستمهایی که در سازه‌های چوبی به کار می‌روند، طراحی و تجزیه و تحلیل سازه‌های چوبی و غیره آشنا می‌کند.
سال انتشار ۲۰۰۷
تعداد صفحات ۴۱۶
حجم فایل ۱۱ MB
اسم کتاب Structural Wood Design: A Practice-Oriented Approach
نویسنده Abi Aghayere, Jason Vigil
انتشارات Wiley
ISBN 10
۰۴۷۰۰۵۶۷۸۹
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب طراحی سازه‌های چوبی؛ رویکردی عملگرا

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/22957/کتاب-طراحی-سازه‌های-چوبی؛-رویکردی-عمل/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید

این کتاب از ۳۰ سال پیش تا کنون مهمترین مرجع شناخته شده برای معماران و دانشجویان معماری آمریکا می‌باشد.
در این کتاب، نحوه طراحی و یا طراحی مجدد هر فضایی که در آن زندگی یا کار می‌کنید، از شهرهای بزرگ گرفته تا یک اتاق، ارائه داده شده است.
کتاب زبان الگو، مرجع معماران می‌باشد که شامل الگوها و طرح‌های آماده بسیاری است. این طرح‌ها و الگوها طی چندین سال تحقیق و بررسی توسط کریستوفر الکساندر و همکارانش برای پاسخگویی به مشکلات طراحی شهرها، ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها، منتشر شده است.
سال انتشار ۱۹۹۷
تعداد صفحات ۱۱۷۱
حجم فایل ۱۰۱MB
اسم کتاب A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction (Cess Center for Environmental)
نویسنده Christopher Alexander, Sara Ishikawa, Murray Silverstein
انتشارات Oxford University Press
ISBN 10
۰۱۹۵۰۱۹۱۹۹
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب زبان الگو؛ شهرها، ساختمان‌ها، ساخت و ساز

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/22930/کتاب-زبان-الگو؛-شهرها،-ساختمان‌ها،-سا/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
از A تا Z معماریReviewed by اشکان کامرانی on Dec 3Rating: 4.0کتاب از A تا Z معماریمعماری، که در اساسی‌ترین مفهوم آن،‌ به عنوان یک فرم حصارکشی شده با هدف زیبایی‌شناسی درک شده است، در ابتدا در دوره ماقبل تاریخ پدیدار شد. از زمان ابتدایی‌ترین تحولات آن، معماری به مرور زمان، در فرهنگ های مختلف متناسب با نیازهای فرهنگی، جذابیت‌های زیبایی‌شناسی و مصالح و تکنیک‌ها، دستخوش تغییرات زیادی شده است. کتاب موجود اطلاعاتی در رابطه با سازه های معروف ارائه می‌دهد. مانند آکروپلیس (یک مجموعه تاریخی موجود در یونان)، کولوسئوم (یک تماشاخانه بیضی‌وار در مرکز روم در ایتالیا)، شهر ممنوعه (شهری قدیمی در منطقه پکن، پایتخت کشور چین)ماچو پیچو (به معنی قلعه قدیمی. یک محوطه باستانی از دوره اینکاها موجود در کشور پرو)، نوتردام (کلیسای معروفی در شهر پاریس)، اهرام مصر، استون هنج (اثری به‌جامانده از دوران باستان در کشور انگلستان) و مرکز تجارت جهانی (3 تا از 7 ساختمان آن در 11 سپتامبر 2001 تخریب شد). و همچنین شما را با معماران مشهور مانند Frank Lloyd Wright، Tadao Ando، Leon Battista Alberti، Filippo Brunelleschi، Michelangelo و Konstantin Stepanovich Melnikov آشنا می‌سازد این کتاب، تحولات معماری را در طول قرن ها، از طریق علم گاه‌شناسی، مقالات معارفه ای و کتاب شناسی بررسی می‌کند. و شامل صدها دیکشنری مطابقت داده شده مربوط به معماران بزرگ، ساختمان های مشهور، دوره‌های زمانی، سبک‌ها، انواع ساختمان ها، و مصالح موجود در دنیای معماری است.

معماری، که در اساسی‌ترین مفهوم آن،‌ به عنوان یک فرم حصارکشی شده با هدف زیبایی‌شناسی درک شده است، در ابتدا در دوره ماقبل تاریخ پدیدار شد. از زمان ابتدایی‌ترین تحولات آن، معماری به مرور زمان، در فرهنگ های مختلف متناسب با نیازهای فرهنگی، جذابیت‌های زیبایی‌شناسی و مصالح و تکنیک‌ها، دستخوش تغییرات زیادی شده است.
کتاب موجود اطلاعاتی در رابطه با سازه های معروف ارائه می‌دهد. مانند آکروپلیس (یک مجموعه تاریخی موجود در یونان)، کولوسئوم (یک تماشاخانه بیضی‌وار در مرکز روم در ایتالیا)، شهر ممنوعه (شهری قدیمی در منطقه پکن، پایتخت کشور چین)ماچو پیچو (به معنی قلعه قدیمی. یک محوطه باستانی از دوره اینکاها موجود در کشور پرو)، نوتردام (کلیسای معروفی در شهر پاریس)، اهرام مصر، استون هنج (اثری به‌جامانده از دوران باستان در کشور انگلستان) و مرکز تجارت جهانی (۳ تا از ۷ ساختمان آن در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تخریب شد).
و همچنین شما را با معماران مشهور مانند Frank Lloyd Wright، Tadao Ando، Leon Battista Alberti، Filippo Brunelleschi، Michelangelo و Konstantin Stepanovich Melnikov آشنا می‌سازد
این کتاب، تحولات معماری را در طول قرن ها، از طریق علم گاه‌شناسی، مقالات معارفه ای و کتاب شناسی بررسی می‌کند. و شامل صدها دیکشنری مطابقت داده شده مربوط به معماران بزرگ، ساختمان های مشهور، دوره‌های زمانی، سبک‌ها، انواع ساختمان ها، و مصالح موجود در دنیای معماری است.
سال انتشار ۲۰۰۹
تعداد صفحات ۴۰۲
حجم فایل ۲٫۱۵MB
اسم کتاب The A to Z of Architecture (The A to Z Guide Series)
نویسنده Allison Lee Palmer
انتشارات Scarecrow Press
ISBN 10
۰۸۱۰۸۶۸۹۵۴
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب از A تا Z معماری

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/22879/کتاب-از-a-تا-z-معماری/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی در معماری، مهندسی و ساخت‌و سازReviewed by اشکان کامرانی on Nov 30Rating: 4.0کتاب سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی در معماری، مهندسی و ساخت‌و سازاین کتاب یک معرفی جامع و قابل فهم از سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی در ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد. مفاهیم ابتدایی مهندسی و اصول طراحی مرحله به مرحله را در یک روش آسان به همراه بیش از 320 تصویر و 500 عکس معرفی می‌کند. این کتاب شامل فصل‌های جدید در ایجاد تکنولوژی‌های پایدار (سبز) و علم ساختمان است. در این کتاب به موضوعات اشاره می‌شود که می‌توانند به کمک دانش پایه، کاربردی و اصولی به همراه تمرین‌های متنوع، در آموزش یک فرد به عنوان معمار آینده،‌ مهندس معماری و یا تکنسین‌های مهندسی معماری نقش به سزایی را ایفا کنند.

این کتاب یک معرفی جامع و قابل فهم از سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی در ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد.
مفاهیم ابتدایی مهندسی و اصول طراحی مرحله به مرحله را در یک روش آسان به همراه بیش از ۳۲۰ تصویر و ۵۰۰ عکس معرفی می‌کند.
این کتاب شامل فصل‌های جدید در ایجاد تکنولوژی‌های پایدار (سبز) و علم ساختمان است.
در این کتاب به موضوعات اشاره می‌شود که می‌توانند به کمک دانش پایه، کاربردی و اصولی به همراه تمرین‌های متنوع، در آموزش یک فرد به عنوان معمار آینده،‌ مهندس معماری و یا تکنسین‌های مهندسی معماری نقش به سزایی را ایفا کنند.
سال انتشار ۲۰۰۹
تعداد صفحات ۹۶۰
حجم فایل ۲۲ MB
اسم کتاب Mechanical and Electrical Systems in Architecture, Engineering and Construction (5th Edition)
نویسنده Frank R. Dagostino,Joseph B. Wujek
انتشارات Prentice Hall
ISBN 10
۰۳۲۱۷۵۰۴۴۶
رمز فایل www.shahrsazionline.com
لینک دانلود مستقیم کتاب سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی در معماری، مهندسی و ساخت‌و ساز

لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/22807/کتاب-سیستم‌های-مکانیکی-و-الکتریکی-در/
 

Similar threads

بالا