[ پاویون] اکسپو شانگهای 2010

سـعید

مدیر بازنشسته
غرفه ی دانمارک در نمایشگاه جهانی شانگهای -

۲۰۱۰


طرح توسط یکی از مشهور ترین گروه های معماری دانمارک، به نام BIG داده شده است که توسط معمار معروف دانمارکی، Bjarke Ingels تاسیس شده، که در ارائه ی گویا و دقیق طرح هایش از بهترین ها محسوب می شود. پروژه برای نمایشگاه جهانی شامگهای که قرار است در سال ۲۰۱۰ برگزارشود داده شده است و در آن به صورتی افراطی، از تمامی المان هایی که بیانگر دانمارکی بودن مجریان طرح باشد استفاده شده، به طوری که می توان آن را بخشی از خاک دانمارک به شمار آورد.​
طرح کلی، شامل یک راهروی عظیم مارپیچ است که شرکت کنندگان و بینندگان نمایشگاه، می توانند از بین غرفه های آن حرکت کنند، و جالب اینکه این راه ها مانند راه ها و خیابان های دانمارک طراحی شده! در مرکز این راهرو های پیچ در پیچ، استخری بزرگ قرار گرفته که مانند لنگر گاه های دانمارک است و در مرکز این استخر، مجسمه ای از یک پری دریایی قرار گرفته که نمادی از دانمارک محسوب می شود و به صورت موقت و تنها برای این غرفه، از دانمارک به چین حمل خواهد شد



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

معمار67سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
غرفه های نمایشگاه بین المللی شانگهای چین Expo 2010 و جای خالی ایران...

غرفه های نمایشگاه بین المللی شانگهای چین Expo 2010 و جای خالی ایران...

نمایشگاه بین المللی Expo 2010 شانگای چین، یک اتفاق مهم بین المللی محسوب میشود که کشور های شرکت کننده در آن سعی در نمایش و معرفی هر چه بهتر کشور های خود دارند و طبق پیش بینی ها جمعیتی بالغ بر ۷۰ میلیون نفر از این اتفاق مهم دیدن خواهند کرد. یکی از بهترین و رایج ترین راه های این کار معماری های متفاوت و جالبی است که هر کدام از این کشور ها برای غرفه های خود انتخاب میکنند. البته ارائه ی معماری های مدرن و متفاوت در نمایشگاه های بین المللی کار جدیدی محسوب نمیشود، برای مثال برج ایفل هم محصول یکی از همین نمایشگاه های بین المللی بود که در فرانسه برگذار میشد.

همانطور که در این صفحه می توانید مشاهده کنید، کشور های مختلفی از آلمان و ایتالیا گرفته تا هند و پاکستان و قزاقستان در این نمایشگاه دارای غرفه های واقعا” جالبی هستند که معماری اکثر آنها حرفی تازه در این حرفه محسوب میشود و نشانه ای از پیشرفت این کشور هاست، البته شاید جای تعجب زیادی نباشد که هیچ نمایشگاهی از ایران در این بین به چشم نمیخورد و ایران به شکل خجالت آوری جزو کشور های جهان محسوب نشده …

برای این نمایشگاه که در اول ماه می امسال برگزار میشود ۵٫۸ کیلومتر مربع زمین در نظر گرفته شده است وطبق شعار این نمایشگاه سعی شده چکیده ای از دنیا در شانگهای به نمایش گذاشته شود.







منبع: یک معمار - هومن یارمحمدی

http://amen85.persianblog.ir/1389/1/
 

samaneh_82

عضو جدید
رابطه معماری ما با تحولات عصر حاضر چگونه باید باشد ؟

غرفه ایران در نمایشگاه ... بدون شرح ...





 

پیوست ها

  • iran-pavilion_01.jpg
    iran-pavilion_01.jpg
    40.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_02.jpg
    iran-pavilion_02.jpg
    29.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_03.jpg
    iran-pavilion_03.jpg
    29 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_04.jpg
    iran-pavilion_04.jpg
    35.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_05.jpg
    iran-pavilion_05.jpg
    36.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_06.jpg
    iran-pavilion_06.jpg
    37.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_07.jpg
    iran-pavilion_07.jpg
    37.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_08.jpg
    iran-pavilion_08.jpg
    44.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_09.jpg
    iran-pavilion_09.jpg
    49 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • iran-pavilion_11.jpg
    iran-pavilion_11.jpg
    45.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

samaneh_82

عضو جدید
غرفه پاکستان و صربستان :
 

پیوست ها

  • pakistan-pavilion.jpg
    pakistan-pavilion.jpg
    30.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • serbia-pavilion.jpg
    serbia-pavilion.jpg
    49.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

samaneh_82

عضو جدید
غرفه انگلستان و روسیه :
 

پیوست ها

  • uk-pavilion.jpg
    uk-pavilion.jpg
    29.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • russia-pavilion.jpg
    russia-pavilion.jpg
    33.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

samaneh_82

عضو جدید
غرفه ترکیه و سنگاپور :
 

پیوست ها

  • turkey-pavilion.jpg
    turkey-pavilion.jpg
    29.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • singapore-pavilion.jpg
    singapore-pavilion.jpg
    33.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

fayazbahram

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون ولی قضیه چیه؟
بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی (Expo)، روز جمعه ۳۰ آوریل، با حضور رهبران چین و شماری از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان، در شانگهای گشایش یافت. این نمایشگاه امسال با شعار «شهر بهتر، زندگی بهتر» برگزار می‌شود.





مراسم گشایش «اکسپو»ی امسال، از نظر زیبایی و گیرایی، دست‌کمی از مراسم بازی‌های المپیک پکن نداشت. این مراسم رنگارنگ در ساختمانی افتتاح شد که به شکل بشقاب پرنده ساخته شده است. گفته می‌شود که چین بیش از ۳ میلیارد یورو برای مراسم گشایش هزینه کرده است. در نمایشگاه جهانی شانگهای ۲۵۰ کشور و سازمان از سراسر جهان در گستره‌های تکنیکی و فرهنگی نماینده دارند.
هوجینتائو، رییس دولت چین، در مراسم گشایش گفت که «اکسپو»ی امسال «عظیم و فراموش‌نشدنی» خواهد بود. بیش از ۲۰ تن از رهبران دولت‌های جهان در مراسم گشایش شرکت داشتند. در میان میهمانان بلندپایه از جمله می‌توان از نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه و خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا یاد کرد.
تدابیر امنیتی شدید
«اکسپو»ی امسال که با شدیدترین تدابیر امنیتی همراه است، روز شنبه (اول ماه مه) درهای خود را به روی بازدیدکنندگان عادی خواهد گشود. در بیشتر خیابان‌ها، متروها و هتل‌های کلان‌شهر ۱۸ میلیونی شانگهای، ماموران پلیس دیده می‌شوند.
نمایشگاه جهانی شانگهای شش ماه دایر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که در شش ماه آینده، حدود ۷۰ میلیون تن از این نمایشگاه دیدن کنند که ۵ میلیون تن آنان خارجی خواهند بود. زمینی به مساحت پنج کیلومتر مربع در دو سوی رودخانه‌ی هوانگپو به این نمایشگاه اختصاص داده شده است. بر این پایه می‌توان گفت که در تاریخ ۱۵۹ ساله‌ی نمایشگاه‌های جهانی، نمایشگاه امسال در شانگهای بزرگ‌ترین است. هزینه‌ی ساخت این نمایشگاه ۴۰ میلیارد یورو برآورد می‌شود و این رقم خود یک رکورد به شمار می‌رود.
آلمان در این نمایشگاه حضوری چشمگیر دارد و از این بابت ۵۰ میلیون یورو هزینه کرده است. غرفه‌ی آلمان ۴۵ هزار تن را در خود جای می‌دهد. بخشی از فعالیت تبلیغاتی این غرفه، به همکاری‌های مشترک چین و آلمان اختصاص دارد.
۱۷۰ هزار داوطلب که بیشتر آنان دانشجویان چینی هستند، برای این نمایشگاه بسیج شده‌اند. هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و رانندگان تاکسی امیدوارند که در شش ماه آینده درآمد خوبی داشته باشند. آنچه بازدیدکنندگان را کمی می‌آزارد، صف‌های طولانی انتظار است.
با کمک دولت چین، کشور فقیر کره‌ی شمالی نیز برای نخستین بار در یک نمایشگاه جهانی شرکت می‌کند. افزون بر آن، دولت چین غرفه‌ی بزرگی را نیز به کشورهای آفریقایی اختصاص داده است. اسرائیل هم برای اولین بار است که در این نمایشگاه شرکت می‌کند. بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی، مستقل از کشورها، غرفه‌های خود را در «اکسپو»ی شانگهای برپا کرده‌اند.
با توجه به رشد اقتصادی چین و جذابیت این کشور به عنوان بازار مصرف، ایالات متحده‌ی آمریکا نیز پس از مدت‌ها با غرفه‌ای مستقل در شانگهای حضور دارد. هیلاری کلینتون به این منظور حدود ۶۰ میلیون دلار کمک مالی فعال کرده است، زیرا طبق قوانین آمریکا، نمی‌توان پول‌های دولتی را به چنین مصارفی رساند.
نقض حقوق بشر
سازمان‌های حقوق‌بشری از شدت گرفتن پیگرد دگراندیشان در رابطه با نمایشگاه جهانی شانگهای انتقاد کرده‌اند. فعالان حقوق بشر در چین که تلاش کرده بودند از طریق اینترنت، توجه افکار عمومی جهان را به «بی‌عدالتی دستگاه قضایی» چین جلب کنند، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. خانه‌ی شماری از آنان تفتیش و کامپیوترهای آنان مصادره شده است.
فعالان حقوق بشر تبتی نیز به غرفه‌ی تبت در نمایشگاه شانگهای اعتراض کرده و آن را تلاش دولت چین برای لاپوشانی نقض حقوق بشر در تبت خوانده‌اند.
 

samaneh_82

عضو جدید
غرفه سوید و سوییس :
 

پیوست ها

  • sweden-pavilion.jpg
    sweden-pavilion.jpg
    37.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • switzerland-pavilion.jpg
    switzerland-pavilion.jpg
    36.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

samaneh_82

عضو جدید
غرفه فرانسه و آلمان :
 

پیوست ها

  • france-pavilion.jpg
    france-pavilion.jpg
    40 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • germany-pavilion.jpg
    germany-pavilion.jpg
    26.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mlarchitect

کاربر فعال
غرفه ی ایران

غرفه ی ایران

یک فرش هم گویا در غرفه ی ایران دارن می بافن که هر گره ش رو یکی از بازدیدکننده ها می زنه...
چه فرشی بشه!!!
 

raha

مدیر بازنشسته
غرفه بریتانیا در شانگهای


غرفه ای که توسط استودیو هیترویک (Heatherwick) طراحی شده است جزو 5 غرفه زیبای شانگهای شناخته شد.



غرفه بریتانیا به وسیله استودیو هیترویک (Heatherwick) طراحی شده است . این استودیو بوسیله توماس هیترویک اداره می شود . تیم طراحی اوبرنده جایزه (FCO) برای طراحی غرفه ای زیبا و بلند پروازانه بریتانیا در نمایشگاه شانگ های 2010 شده است .



استودیو هیترویک (Heatherwick) سه هدف را مشخص کرد تا یکی از بهترین های FCO و همینطور جزو 5 غرفه جذاب نمایشگاه اکسپو باشد .

* هدف اول طراحی غرفه آن بود که معماری این اثر مظهر واقعی چیزی باشد که در آن نمایش داده خواهد شد .

* هدف دوم انتخاب مکانی باز و مناسب بود که بازدید کنندگان با فراغ خاطر از آن بازدید نمایند و یا به طور کامل آن را مشاهده نمایند.

* هدف سوم این بود که این غرفه بین بقیه بی نظیر باشد .

استودیو هیترویک به طور کاملا مشخص با فضای نمایشگاه شانگهای و فضای شهر هماهنگ است و تکنولوژی پیشرفته ای در آن به کار رفته و از امکانات صوتی و تصویری پیشرفته ای بهره می برد .

هنگام همکاری با یک تیم اجرایی پروژه ، استودیو ایده خود را گسترش داد و خواست تا هماهنگی بین طبیعت و مدرنیته ایجاد نماید . به جای استفاده از تبلیغات رایج و موسوم برای بریتانیا ، دنبال طرحی بود که بتواند با شکل و ظاهر نمایشگاه اکسپو ارتباط خوبی برقرار نماید .






لندن سبز ترین شهر جهان نسبت به مساحت آن است و بریتانیا اولین کشوری بود که پارک حفاظت شده عمومی را ایجاد کرد و اولین مرکز تحقیقات گیاهی را ایجاد کرده است. (مرکز تحقیقات سلطنتی گیاهی کیو ) .

به این ترتیب این ایده از یکی از مراکز پرورش گیاه گرفته شد که قرار است تا سال 2020، حدود 25% از گونه های گیاهی دنیا را در خود جا دهد .





این طرح شامل دو ویژگی به هم پیوسته است .
یکی استفاده از موارد معماری و طراحی و دیگری تزئینات گوناگون گیاهی و چند طبقه در مساحتی به اندازه 600 متر مربع .

دانه ها به صورت کلی در مرکز غرفه بریتانیا واقع است که درون میله های فییر نوری هستند که در انتهای فیبر نوری قرار دارند . تعداد این میله ها 60.000 عدد می رسد . هرکدام از این فیبر های نوری شامل یک یا چند دانه است . در طول روز این فیبرها ، نور بیرون را در درون نور منتقل می کند تا قسمت های درونی ساختمان را روشن سازد و در شب هم منابع نوری داخل آنها باعث درخشان شدن فضای بیرونی آنها می شود . هنگام وزیدن باد این میله های نوری به این طرف و آن طرف حرکت می کند و زیبایی خاصی به ساختمان می دهد .





هیترویک این کار را قبلا در مقیاس کوچک تر انجام داده بود . داخل محل تیره محتوی دانه ها ، نوک میله های اپتیکی مانند ستاره های شناوری به صورت بسیار منظم آرایش یافته اند . این دانه ها از یک شرکت پرورش گیاه در چین خریداری شده است .

بازدید کنندگان می توانند در نهایت آرامش از بین هزاران نقطه نورانی که دانه ها را معرفی می کند حرکت کنند .

این میله های فیبری نورانی کنش مناسبی با فضای بیرون دارند . به این ترتیب از بالا قابل مشاهده نیستند و توسط این فیبرها به صورت مراکز نورانی دیده می شوند .

توجه این استودیو به این مطلب است که فضایی توأم با احترام را برای این کلکسیون با ارزش ایجاد کند ولحظه ای بازدید کنندگان را وادار به درون گرایی در یک فضای ساکت و آرام کند .












قسمت رگه های دانه از ترکیب استیل و چوب تشکیل شده است که به وسیله 60.000 میله های اپتیکی به مساحت 20mm در هر بخش که به وسیله آلومنیم پوشش داده می شود ، تشکیل شده است . یک تونل یک متری از بین این فیبرها برای عبور بازدید کننده ها تعبیه شده است . محل عبور این فیبرها از بین صفحه چوبی ضخیمی است که با دقت کامل سوراخ شده اند تا این فیبرها درون آن قرار گیرند . این مورد به وسیله استفاده از مدل سازی سه بعدی کامپیوتری انجام پذیرفته است .

این دقت بالا باعث می شود که این میله های فیبر نوری در مقابل باد بدون هیچ نقصی به شکل زیبا به حرکت در آیند . این نوسان زیبای فیبر نوری ارتباط زیبایی را بین زمین و آسمان ایجاد می کند .همچنین یک نوع چمن در آن تعبیه شده است تا به عنوان وردی بازدید کنندگان و همچنین محل استراحت آنها استفاده شود .

ساختن این ترکیب دشوار فضای داخل و بیرون و ایجاد چنین بنایی نیازمند ظهور مهندسان خبره ای بود که برخی از آنان مهندسان چینی بوده اند



برای با صرفه بودن حدود 75% مواد اولیه لازم از محدوده 300کیلومتری شانگ های تهیه شده است . همچنین اکثر موارد بکار رفته در غرفه بریتانیا قابلیت بازیابی و استفاده مجدد را دارند .






دفتر امور خارجه بریتانیا معتقد است که غرفه بریتانیا یکی از ستاره های نمایشگاه اکسپو شانگهای خواهد بود .

از همان زمان ابتدای به اتمام رسیدن این پروژه در سال 2009، این غرفه یکی از 5 غرفه زیبای این نمایشگاه شناخته شد.









منبع
 

eshghe_2p

عضو جدید
غرفه عجیب و تامل برانگیز ایران در اكسپو 2010

مسئولیت برپایی و مدیریت كوشك جمهوری اسلامی ایران در اكسپوی 2010 شانگهای برعهده وزارت بازرگانی (سازمان برگزاركننده نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران) گذاشته شده است.



غرفه كم اثر ایران

مسئولیت برپایی و مدیریت كوشك جمهوری اسلامی ایران در اكسپوی 2010 شانگهای برعهده وزارت بازرگانی (سازمان برگزاركننده نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران) گذاشته شده است.

مساحت كوشك اختصاص یافته به ایران 2 هزار مترمربع است كه بین كوشك كشورهای لبنان و كره‌شمالی در بخش آسیایی محل اكسپو قرار دارد و سازه اصلی (سالن سر پوشیده) توسط دولت میزبان ساخته شده و به‌صورت اجاره در اختیار ایران قرار گرفته است.

طراحی نمای داخلی و بیرونی كوشك ایران كه قرار است بیانگر توان معماری و فرهنگ كشور باشد به شركت طرح روز واگذار شده كه با استفاده از طرح معماری پل خواجوی اصفهان ( نصف پل) طراحی و به مسئولان طراحی اكسپو شانگهای ارائه شده است.

اگرچه بسیاری از كارشناسان طرح ایران را در این اكسپو طرحی غیراستاندارد و به دور از الگوهای معماری دانستند اما این طرح به‌عنوان نمادی از معماری ایران معرفی شده‌است.






منبع

-------------------------
واقعا تاسف بر انگیزه:(



http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/m1.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/m3.jpg نماي بيروني سالن ايران بيروني سالن ايران



http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/m4.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/m2.jpg نماي بيروني سالن ايران نماي بيروني سالن ايران
در شب





روند طراحي بر اساس نيازهاي فرمي فرهنگي
با توجه به رويكرد عقيدتي غرفه جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه برپايه عقايد دين مبين اسلام مبناي شهر بهتر شهريست كه در آن روح انسان با حركت در مسير عرفان اسلامي به سوي غايت خود در حركت است .
به تعبير ابوسعيد ابوالخير مرد آن است كه در ميان بازار آيد ، داد و ستد كند ، زن بستاند و لحظه اي از ياد خدا غافل نباشد .
اين گونه شهري موجبات فلاح انسان را مهيا ميكند كه در آن جلوه اي بر كالبد تمدن كهن كشيده شود و با هر نگاه به هر منظر ، ياد ذات اقدس الهي ، در دل پديدار گردد .
اين گونه نگاه يادآور سمبلهاي فرمي و رنگي در معماري و نقاشي ايران اسلامي است كه به كالبد بي جان تمدن گذشته روح خدايي بخشيد و شاهكارهايي چون مساجد و بناهاي تاريخي شهرهاي اصفهان و كاشان و يزد و فارس و كرمان را پديد آورد .




http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00045.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00040.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00050.jpg نماي داخلي سالن ايران نماي داخلي سالن ايران
محل نمايش زنده
نماي داخلي سالن ايران
http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00020.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00010.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00000.jpg نماي داخلي سالن ايران
ايران امروز و گذر مشاهير
نماي داخلي سالن ايران
ورود به نيم طبقه تجاري
و ايران امروز
نماي داخلي سالن ايران
ايران در يك نگاه
http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00030.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00035.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00025.jpg نماي داخلي سالن ايران نماي داخلي سالن ايران
فرش وصنايع دستي
نماي داخلي سالن ايران
نوشيدني ايراني
http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00065.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/Editor/UploadFiles/pavilion/00060.jpg نماي داخلي سالن ايران
نيم طبقه تجاري
نماي داخلي سالن ايران
نورگير سقف

برا ی کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranexpo2010.ir مراجعه کنید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

چوبین

عضو جدید
غرفه ي دانمارك؛ حجمی نمادین در شمایل پرچم

غرفه ي دانمارك؛ حجمی نمادین در شمایل پرچم

غرفه ي دانمارك؛ حجمی نمادین در شمایل پرچم

منبع: http://www.etoood.com/Default.aspx

طرح پيشنهادي گروه طراحي 3XN براي غرفه ي دانمارك در نمایشگاه 2010 شانگهاي منجر به خلق پرچم ملي دانمارك به صورت حجم ديناميك سه بعدي گردید. طبق اظهارات معماران آن " يك پنجره ي نمايشگاه حالت دعوت كنندگي اي دارد كه ميگويد : به قسمتي از دانمارك خوش آمديد. و در 2010 و در عصر ارتباطات و جهاني شدن اين امر مهم است كه اضافه كنيم ؛ به دانماركي خوش آمديد كه قسمتي از جهان است." دانمارکی بودن این غرفه 3000 متر مربعی مستطیل شکل قرمز و سفید حتي از فاصله اي دور هم قابل تشخيص است. با نزديك شدن به پاويليون آشكار ميشود كه اين بنا نه تنها به پرچم دانمارك مزين شده است بلكه ابعادي سه بعدي از پرچم دانمارك را نیز به رخ بيننده مي كشاند. چهار سطح مستطيلي قرمز و هشت بلوك و رنگ سفيد ، فضاي بازي را در مركز ايجاد كرده است ، جايي كه ميهمانان ميتوانند كالا های ارائه شده را مشاهده كنند. با اندكي تغيير مكان در سطوح هندسی توانسته اند تاكيد بيشتري بر ورودي ها و خروجي ها داشته باشند و همچنين سرپناهي در باران و سايه باني در آفتاب را براي استفاده كنندگان فراهم کنند. تفكر مفهومي بر طراحی پاويليون ، معماران را به اين سمت سوق داد كه تمركزشان را بر چهار حوزه ایی که جهان دانمارک را با ان می شناسد معطوف كنند؛ دانمارک به مثابه کشوری مسئول و متعادل با تمركز بر كيفيت بالا ، تجربه گرایی و جسارت و متمایز به سبب تعمق بر آگاهي، سادگی و اثربخشی محيطي. هر مشخصه مستطيل مربوط به خود را دارد بنابراين هركدام از ويژگيها نه تنها در فرمهاي تكي بلكه در كل پاويليون نمود پيدا ميكنند.







 

چوبین

عضو جدید
نمایشگاه 2010 شانگهای ـ غرفه کره جنوبی؛ هم گرایی حروف، نقوش و فضا

نمایشگاه 2010 شانگهای ـ غرفه کره جنوبی؛ هم گرایی حروف، نقوش و فضا

نمایشگاه 2010 شانگهای ـ غرفه کره جنوبی؛ هم گرایی حروف، نقوش و فضا

منبع: http://www.etoood.com/



پاویون کره در نمایشگاه 2010 شانگهای توسط دفتر معما ری مـَــس استودیو mass studio طراحی شده است . در طراحی پاویون از “همگرایی “ به عنوان تـِـم اصلی استفاده شده است .غرفه کره ترکیبی از نشانه های نمادین و فضا است نشانه ها به فضا تبدیل می شوند و به طورهمزمان فضا ها به نشانه ها. نشانه ها همچون فضا الفبای کره ایی؛ هـِـن ـ گل hen-geul عنصر اصلی نشانه sها در طراحی غرفه است. حجم کلی پاویون, که7.2 متر بالای سطح زمین می باشد, توسط همگرایی حروف hen_geul ساخته شده است .نشانه ها را برای ساختن فضای نمایشگاهی منظور کردند و بنابراین بازدید کنندگان می توانند هندسه موجود را بر اساس حرکات افقی ,عمودی و قطری تجربه کنند. اشکال اصلی هندسی که حروف hen_ geul را با یک دیگر ترکیب کرده اند برای دیگر فرهنگ ها اشناست بنابراین به عنوان مجموعه ایی رها و باز و قابل خوانش از نشانه ها عمل می کنند که هر کسی را با خود درگیر می سازد. بیشتر سطح های غیر پیرامونی و داخلی پاویون از پیکسل های منقوش به طراحی هایی تشکیل شده است که هر کدام از ان ها قاب های الومینیومی 45 *45 سانتیمتر می باشند و توسط هنرمند کره ای اینک جونگ کانک ik-joong kang ساخته شده اند؛ کسی که برای ساخت دیوار های عظیم هنری متشکل از ورق های کوچک نقاشی شده دستی مشهور است چه این ورق ها طراحی خودش باشند و چه از نقطه ایی دیگر از دنیا به دستش رسیده باشد که این هم نوعی دیگر از همگرایی را نشان می دهد. سطح خارجی غرفه کره از دو نوع پیکسل پوشیده شده است . پیکسل های hen-geul و پیکسل های هنری پیکسل های hen-geul قاب های سفید با حروف بر جسته در چهار انداز ه ی متفاوت هستند که ترکیب اکثریت بیرونی را تشکیل می دهد تقریبا تمام سطوح جانبی را.









 

چوبین

عضو جدید
شانگهای 2010ـ غرفه روسیه؛ پیشاتاریخ در پرداختی مدرن

منبع:
http://www.etoood.com/Default.aspx



غرفه نمايشگاهي روسيه در نمايشگاه شانگهاي 2010؛ شامل 12 برج سفيد ملهم از لباس سنتي زنان روسيه است که توسط يك ساختمان مركزي 15 متري به هم پيوند خورده اند. برج هاي 20 متري سفيد ، قرمز و طلايي رنگ ، نسخه اي از زیست گاه های باستاني اورال Ural مربوط به 3000 سال پيش می باشند که در یک سبک مدرن و با اشكالي نامنظم و غير عادي ساخته شده اند . درون ساختمان هاي 3 طبقه ، صحنه هايي از افسانه ي ماجراجويی های دونو و دوستانش the adventures of dunno and his friends كه توسط نيكولاي نوسوف Nikolay Nosov ؛ نويسنده كودكان نوشته شده ، نمايش داده مي شود .



 

چوبین

عضو جدید
شانگهای 2010ـ غرفه چین؛انگاره ملتی مفصل بندی شده

منبع



ساخت وساز غرفه چین در نمایشگاه شانگهای 2010 پس از دو سال به اتمام رسیده است و اکنون در معرض دید عموم قرار دارد. شکل تاج دندانه دار عمارت کلاه فرنگی نشانی از روح فرهنگ سنتی چین در مشرق زمین است. ساختار اصلی آن شامل شش لایه است و سقف 30متری ان از 56 سگ دست چوبی متعلق به معماری بومی چینی ساخته شده است. سگ دست ها نماد 56 گروه اقلیت قومی. این پاویون 45000 متر مربعی شامل ترکیبی مشترک از نواحی، شهرها و مناطق کشور پهناور چین می باشد.این پاویون 160000مترمربعی می تواند بعد از اتمام نمایشگاه در سال 2010 به موزه تاریخ و فرهنگ چین تبدیل شود.




 

چوبین

عضو جدید
شانگهای 2010- غرفه اتریش؛ توپولوژی و باستان شناسی صدا

منبع: http://www.etoood.com/Default.aspx



شانگهای 2010- غرفه اتریش؛ توپولوژی و باستان شناسی صدا از کشور اتریش دو پاویون برای شرکت در نمایشگاه شانگهای 2010 پیشنهاد شد که نهایتا پاویون طراحی شده توسط دفتر اس پی ای ان SPAN و دفتر معماری ارکان زیتین اقلو Zeytinoglu Architects Arkan پس از فائق امدن بر طرحی که توسط ارکیتکتز کالکتیو Architects Collective ارائه شده بود به عنوان طرح برگزیده در نمایشگاه شرکت کرد؛ گروه خبر اتووود به معرفی هر دو طرح می پردازد ان چه پی می اید نیز معرفی طرح ای اس پی ان و دفتر معماری ارکان زیتین اقلواست: مهمترین نیروی موثر پس زمینه طراحی پاویونِ اتریش برای نمایشگاه 2010 شانگهای را میتوان سازه کارهای آکوستیک یا یه بیان دقیق تر موسیقی دانست. موسیقی ایی که در مقام کانسپت یا جان مایه طرح پیوستگی را به عنوان پرداخت معمارانه ایی که هدفش ارتباط فضاهای متنوع به گونه ایی نامحسوس درون یک برنامه فیزیکی است، بازتاب میدهد. تجسم شرایط صوتی درفضا؛ مانیفست معماری پاویون است که از ریتم حاکم بر ویدئو پرفرمنس ارت یا ویدئو ژورنالیزم و تصویرپردازی های نورانی به عنوان هدایت کنندۀ فضاها در فضای اصلی استفاده می نماید. تاریخ غنی موسیقی سنتی اتریشی خلقِ برنامه های نمایشی در گستره ایی از موسیقی باروک تا موسیقی کلاسیک و عصر مدرن و اجراهای معاصر را ممکن میسازد. فضا از درون بدنۀ تپولوژیک، فضای اصلی و تماشاگران تا پوستۀ بیرونی بنا بازو می گشاید.این پروسه باعث ایجاد فضاهایی چون رستوران ، کافی شاپ، دفتر اداری و محدوده وی آی پی شده است.همۀ مناطق طراحی شده ، بیانگر کیفیت زندگی در مناطق مختلف اتریش است ، که موزیک و فرهنگ ، مهارت آشپزی ، بافت های شهری، چشم اندازهای فراخ و بیشه زارهای بی کران و ازاین قبیل نمونه ها هستند. تمام ان چه امد صحبت های ماتیوس دل کامپو Matias del Campo معمار ارشد دفتر معماری اس پی ای ان بود در مورد پاویون.








 

DDDIQ

مدیر ارشد
این غرفه که "گهواره تمدن" نام گذاری شده است طرح و ایده خود را از یکی از قدیمی ترین بناهای جهان که در ترکیه واقع است گرفته است.
طرح بیرونی این بنا که دارای 2000 متر مربع زیر بنا است از بنای قدیمی " catalboyuk” " گرفته شده است.
این مکان مرکز تمدن پیشرفته ای در دوران نئولیتیک بوده است.
این غرفه به شکل طرح های زیبای قرمز رنگ با پیکره و شکل هایی از حیوانات است.
طبقه اول ساختمان بازدید کننده ها را با تاریخ و تمدن بزرگ ترکیه آشنا میکند.در این طبقه با اولین آینه تاریخ و اولین سد تاریخ آشنا میشویم.
در طبقه وسط یک فیلم 360 درجه ای نمایشگر شهر استانبول به عنوان پایتخت تمدن اروپایی است.
در نهایت بازدید کننده گان به صورت نمادین آینده خود را تماشا میکنند که توسط شکل نمادین یک سیمرغ نشان داده میشود.
سیمرغ در افسانه شرقی پرنده ایست که در آتش میسوزد و از خاکستر خود دوباره به دنیا میآید

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=23254&stc=1&d=1282131335​

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=23253&stc=1&d=1282131266​

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=23255&stc=1&d=1282131791​

 
آخرین ویرایش:

چوبین

عضو جدید
غرفه لهستان؛ بازتفسیری کالبدی از هنر کاغذی

غرفه لهستان؛ بازتفسیری کالبدی از هنر کاغذی

شانگهای 2010- غرفه لهستان؛ بازتفسیری کالبدی از هنر کاغذی

منبع: http://www.etoood.com/Default.aspx




در 11 دسامبر 2007 دولت لهستان برنده مسابقه غرفه نمایشگاهی لهستان برای نمایشگاه شانگهای 2010 را انتخاب کرد. طرح پیشنهادی برنده توسط معماران ویچه کوسکی Wojciech Kowski، مارکین مصطفی Marcin Mostafa و ناتالیا پاژکسواNatalia Paszkowska طراحی شده است. ساختمان ان ها با الهام از هنر کاغذی پر و خالی کردن صفحه که هنر سنتی مردم بومی لهستان می باشد ان را در شمایلی معاصر مجددا تفسیر کرده است. این ایده زمانی به وجود آمد که تیم طراحی تمرکز خود را بر خلق تصویرنگاری فرهنگی در سیاقی ایکنیک و با هدف نشان دادن این نکته که این هنر ریشه در سرزمین لهستان دارد شکل گرفت.این پروژه بر روی کشف اهمیت تجربه شخصی ایجاد شده بین ساختمان ها و مردم تمرکز دارد. رامپی که محصول نمای بیرونی هم تا خورده است، بازدیدکنندگان را قادر می سازد که به سمت سقف ساختمان بالا روند وهمین امر سبب می شود که کلیت ساختمان عملکرد یک فضای نمایشگاهی را به خود بگیرد.







 

raha

مدیر بازنشسته
شانگهای2010 -غرفه فنلاند؛ حفره غول اسای کتری شکل



کیرنوKirnu یا حفره های عظیم کتری شکل نام طرح برگزیده ی طراحی شده توسط معماران جی کا ام ام JKMM architects برای غرفه فنلاند در نمایشگاه شانگهای2010 است. دید کلی پروژه به تصویر کشیدن فنلاند در یک جهان کوچک به عنوان ین شهر مینیاتوریست، حال¬آنکه طراحی داخلی آن داستان¬هایی از فنلاند و مردم آن حکایت می¬کند. داستان فنلاند از زمان عصر یخبندان شروع می¬شود، زمانی که سراسر این کشور با یک لایه ضخیم چند کیلومتری یخ پوشیده شده بود، حرکت این لایه ضخیم یخی خط ساحلی، دریاچه¬ها و جزیره¬های سرزمین فنلاند را به وجود آورد. عصر یخ بندان هم چنین حفره های کتری شکل عظیمی نیز ایجاد کرد، حفره هایی که به صورت طبیعی در سنگ بستر زمین شکل گرفته بودند، حفره هایی که محصول فرورفتن سنگ¬های سنگین یخی که مانند مته در ان سنگ بستر فرو می¬رفتند می باشند. حفره خالی وسط غرفه تداعی¬کننده یکی از همان حفره های کتری شکل عظیم است. معماری تندیس وار کیرنو ترسیمی است برامده از دل طبیعت. غرفه چیزی شبیه به جزیره به نظر می¬رسد با آداب و رسوم آن، آزاد و بدور از آراستگی، که با خصلت آینه¬ای آب با سطحی پوشیده ازچیزی شبیه پولک ماهی احاطه شده. تا کسی به ساختمان نزدیک می¬شود سطح پولکی بسیار ماهرانه شروع به فرم گرفتن میکند. بازدیدکنندگان از روی پل به طرف ورودی اصلی که سطوح حریرمانند آن سردر ورودی غرفه را شکل می¬دهند حرکت می¬کنند. زمین چوبی با بوی قیر لنگرگاه را شبیه¬سازی می¬کند. یک رمپ با شیب ملایم از میان دیوارهای ضخیم سالن نمایشگاه بالا می¬رود، یک فضای بلند که اطراف سالن مرکزی به پرواز در می¬آید. پس از طی سالن رمپ مسیر خود را در جهت پایین به سمت خروجی و محوطه رستوران و فروشگاه ادامه می-دهد. غرفه کاملا بوسیله کامپیوتر و با درنظرگرفتن مسائل زیست محیطی و پایداری آن طراحی گردیده¬است. مصرف انرژی با بهره¬گیری از گرمای خورشید به حداقل رسیده است، شدت آن نیز به فراخور جهتی که تسهیلات درون مجموعه بدان جهت تنظیم شده اند کاهش می¬یابد. ضخامت دیوارهای سالن میانی، مصالح و شیوه ساخت و ساز به گونه¬ای انتخاب شده¬اند که انتشار co2 را به حداقل برساند. بارزترین نمونه بازیافت و استفاده مجدد از مصالح را می¬توان در نمای خارجی غرفه مشاهده کرد، پوشش پولک مانند از ترکیب کاغذ و پلاستیک بازیافتی از محصولات کارخانه¬ای ساخته شده¬است، بنابراین هدررفته-ها به مصالح ساخت جدید تبدیل شده¬اند، یک کامپوزیت کاغذی- پلاستیکی که ضد آب هم هست. عناصر طبیعی از آب و آسمان اصلی¬ترین عناصر معماری هستند. مردم، طبیعت و تکنولوژی به کنار هم آمده¬اند و غرفه مکانی را فراهم می¬کند برای جمع شدن و بحث درباره سیاست¬های پیشبردی برای زندگی بهتر.
















منبع
 

mori2

عضو جدید
رابطه معماری ما با تحولات عصر حاضر چگونه باید باشد ؟

سلام:
متاسفانه ضعف معماري ما در دوران اخير مروط به شرايط بد اقتصادي و فرهنگي كشور ما محسوب مي شود در واقع معماري ما بين گذشته و پيشرفته هاي عصر كنوني نتوانسته راهي براي خود پيدا نمايد در نتيجه از نسخه هاي غربي و به شيوه هاي قديمي استفاده مي نمايد. مشخص است با اين معماري حرفي در اين نمايشگاهها نداريم.





 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هنر کاغذی expo 2010

هنر کاغذی expo 2010

غرفه لهستان؛ بازتفسیری کالبدی از هنر کاغذی
در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۷ دولت لهستان برنده مسابقه غرفه نمایشگاهی لهستان برای نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۰ را انتخاب کرد. طرح پیشنهادی برنده توسط معماران ویچه کوسکی Wojciech Kowski، مارکین مصطفی Marcin Mostafa و ناتالیا پاژکسواNatalia Paszkowska طراحی شده است.





ساختمان ان ها با الهام از هنر کاغذی پر و خالی کردن صفحه که هنر سنتی مردم بومی لهستان می باشد ان را در شمایلی معاصر مجددا تفسیر کرده است.این ایده زمانی به وجود آمد که تیم طراحی تمرکز خود را بر خلق تصویرنگاری فرهنگی در سیاقی ایکنیک و با هدف نشان دادن این نکته که این هنر ریشه در سرزمین لهستان دارد شکل گرفت.این پروژه بر روی کشف اهمیت تجربه شخصی ایجاد شده بین ساختمان ها و مردم تمرکز دارد. رامپی که محصول نمای بیرونی هم تا خورده است، بازدیدکنندگان را قادر می سازد که به سمت سقف ساختمان بالا روند وهمین امر سبب می شود که کلیت ساختمان عملکرد یک فضای نمایشگاهی را به خود بگیرد.






منبع:اتوود
 
آخرین ویرایش:

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پاویون اسپانیا expo 2010

پاویون اسپانیا expo 2010

طراحی پاویون اسپانیا برای نمایشگاه جهانی شانگهای ۲۰۱۰ در ابتدا در اسپانیا به مسابقه گذاشته شد.مرکز نمایشگاه های بین المللی اسپانیا از طراحان خواسته بود به چند نکته در طراحی خود توجه داشته باشند. ابتدا آنکه طرح نشانی از رابطه اسپانیا و چین را یاد آور شود و پس از آن،آنکه بیشترین وفق پذیری با محیط زیست و طبیعت را در عین نمایش به روز ترین تکنولوژی به همراه داشته باشد.







افتن بیشترین حد همزیستی میان طبیعت و تکنولوژی پارادوکسی بود که باید به دست طراحان حل میشد . انریک میرالس و بندت تاگلیابو به عنوان گروه EMBT در این مسابقه برنده شدند .آنچه آنها برای نمایشگاه شانگهای به ارمغان آورده بودند ترکیبی بود از حصیر های چینی که نمونه های مشابهی در باسک اسپانیا دارد و قاب های فلزی . ایده اصلی طراحی ترکه های سبد های حصیری و نحوه پیچش آنها در درون هم بوده است این ترکه ها علاوه بر اینکه در خود چین ساخته میشود و کمکی به اقتصاد صنایع دستی چین میکند ، از مصالح طبیعی شکل یافته و قابل بازیافت و باز استفاده است .این عناصر با سازه فلزی پشتیبان نگهداشته شده اند و به عنوان غشایی در کنترل نور و عوامل محیطی ـ اقلیمی عمل میکنند



طراحی هر یک از حصیر ها با دیگر قاب های حصیر متفاوت بوده و پس از ساخت همچون پازلی بر روی سازه پشتیبان قرار گرفته اند . آنها به مناسبت سال نو چینی ـ سال ببر ـ پاویون خود را پاویون اسپانیایی در پوست ببر نامیدند و با رنگ بندی قهوه ای ، بژ و سیاه ، بر روی حصیرها حسی از پوست ببر چینی را به وجود آوردند . سازه فلزی طرح مساحتی معدل ۷۰۰۰ متر مربع را پوشش میدهد و با ۸۰۰۰ پانل حصیری پوشانده شده است . در درون پاویون سه نمایشگاه با نگاهی به سه دهه فیلمسازی اسپانیا به وجود آمده و در هر یک فیلم مربوط به یک دهه نمایش داده میشود .




منبع:اتوود
 

designer.Ali

عضو جدید
غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com



کانسپت اصلی این غرفه " نروژِ قدرتمند به واسطۀ طبیعت " است که توسط هلن و هارد طراحی ، و به طور مستقیم با این چالش درگیر است و تأکید و آگاهی را درجنبه های مختلف پایداری قرار می دهد . این پاویون، یک ساختار پیش ساخته و شامل مونتاژ 15 درخت می باشد که احساسی از یک جنگل چند منظوره را ایجاد میکند – یک چشم انداز مرکب و پیچیده که فعالیت های فیزیکی و اجتماعی را تشویق کرده ، در حالی که اصول پایداری را ترویج می دهد- . ساختار فیزکی آن از چوب و بامبو ساخته شده ، متریالی استوار و سازگار با محیط زیست ، که بعد از اتمام نمایشگاه ، می تواند دوباره در فضاهای دیگری مانند پارک ها یا مکان های اجتماعی، مورد استفاده قرار گیرند یا به راحتی بازیافت شوند. تکنولوژی که برای ارائه تصفیه آب ، تهویه هوا و انرژی خورشیدی استفاده می شود ، تبدیل به بخش لاینفکی از نمایشگاه شده . این ساختار یک چشم انداز مهیج و ناهمگون که ترکیبیست از فرهنگ نروژ و چین، تجارت ، تکنولوژی و هنر را بیان می کند. فرم های مختلفی از تعامل و تجربیات در پاویون وجود دارد ، به همراه تفاسیری از طبیعتِ انسان نروژی در رابطه با توسعه های شهری . متریال چوب به طور همزمان به عنوان ساختار، پوسته ، زیرساخت ، مبلمان ، صفحه نمایش اطلاعات ، نمایشگاه و زمین بازی عمل می کند . سقف پاویون یک بادبان غشایی چهار نقطه است که علاوه بر اینکه نورِ منتشره را برای روشنایی داخلی جذب و ذخیره می کند، باعث جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید می شود. این پارچه ها ، حجم های ساختار را کاهش داده و به راحتی قابل حمل ونقل و استفاده مجدد هستند .

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ

غرفه نروژ در شانگهای 2010؛ساختاری پایدار برگرفته از طبیعت نروژ
 

Hossein.Pikaso

عضو جدید
نمایشگاه 2010 شانگهای - پاویون ترکیه ؛ مارپیچ رو یــا ها

نمایشگاه 2010 شانگهای - پاویون ترکیه ؛ مارپیچ رو یــا ها

نمایشگاه 2010 شانگهای - پاویون ترکیه ؛ مارپیچ رو یــا ها

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


غرفه ترکیه که ایده اصلی طراحی آن " گهواره تمدن " است از قدیمی ترین زیستگاه جمعی شناخته شده جهان الهام گرفته شده است . الهام بخش حجم بیرونی نمایشگاه تجمع پنجره هایی از نخستین شهرنشینی شناخته شده جهان در " چتل هویوک " است. این شهر در طول 1400 سال بین سالهای 7500 تا 5700 قبل از میلاد مسیح محل سکونت مردمانی بوده که پایه گذار تمدن پیشرفته دوران نوسنگی بوده اند . شاخصه این شهر عدم وجود راه های دسترسی میان خانه هاست ، در واقع عنصر ارتباط دهنده خانه ها ، پشت بام های پلکانی و پیچ در پیچی بوده که سکنه شهر را به هم مرتبط میساخته . تعداد سکنه این شهر حدود پنج تا هشت هزار نفر تخمین زده میشود و یافته های باستان شناسی حکایت از تمدنی آشنا به مجسمه سازی ، نقاشی و معماری دارد . طراح پاویون ترکیه بازخوانی مدرنی از چینش پنجره های چتل هویوک برای حجم بیرونی و پیچیدگی مارپیچ گونه ای را برای فضای داخلی طراحی نموده است . رنگ قرمز این پاویون با الهام از رنگ پرچم ترکیه و در راستای نمود بهتر پاویون در محیط پیرامونی انتخاب شده است . فضای داخلی پاویون بازدید کننده را در درون maze" " مارپیچی قرار میدهد که باید در پی کشف فضا های داخلی آن بر آمد . در طول اکتشاف فضای داخلی بازدید کننده به بسیاری از نخستین های جهان برخورد میکند همچون نخستین آیینه جهان یا نخستین گنبد ساخت بشر . مسیر حرکت بازدید کننده به فیلمی 360 درجه از خیابان های استامبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا منتهی میشود .

پاویون ترکیه در شانگهای 2010

پاویون ترکیه در شانگهای 2010

چتل هویوک نخستین زیستگاه جمعی شناخته شده بشر

چتل هویوک نخستین زیستگاه جمعی شناخته شده بشر

چتل هویوک نخستین زیستگاه جمعی شناخته شده بشر

ماکت پاویون ترکیه

پاویون ترکیه در شانگهای 2010

پاویون ترکیه
 
بالا