[معماری معاصرایران] مرکز تجارت اطلس

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
[h=1]گروه شرکتهای ساختمانی ایرانیان اطلس

معرفی پروژه
[/h] شهر تبریز پس از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. این شهر تاریخی به عنوان قطب اداری، فرهنگی و اقتصادی منطقه شمال غرب قلمداد می شود و از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بهداشتی ترین شهر ایران برگزیده شده است. این کلان شهر با مردم مهربان و صمیمی خود در جذب سرمایه ای داخلی و خارجی رتبه نخست را بخود اختصاص داده است و در بخش اجرای پروژه های بزرگ دومین شهر بلند مرتبه ساز کشور می باشد. شرکت ایرانیان اطلس با توجه به ویژگی های یاد شده پس از مطالعات دقیق یکی از مهمترین پروژه های خود را بنام مرکز تجارت اطلس در منطقه ولی عصر (عج) تعریف نموده است.
این مرکز در منطقه خوش آب و هوا ولی عصر(عج) که یکی از با ارزش ترین مناطق شهر پر آوازه تبریز است قرارداد و از چها طرف به خیابان های بیست متری متصل می شود. این مرکز تجاری عمده با داشتن چشم اندازهای زیبا هفتاد و یک درصد مساحت خود را به فضای سبز و پارک محله ای و امکانات تفریحی اختصاص دادهاست تا به کانونی فرحناک تبدیل شود.
مرکزتجاری اطلس از طریق شریان‌های اصلی به مراکز عمده شهر دسترسی آسان دارد . وجود کاربریهای تجاری، رفاهی و خدماتی در کنار هم با برخورداری از معماری خلاقانه و برجسته ، طراحی زیبا و حجم مهندسی جذاب، تنوع مساحت در هریک از کاربریها، سیستم مدیریت هوشمند ساختمان(BMS) ،این مرکز را به سطح ممتازی از دسترسی به ارزش افزوده بالا می رساند.
مهندسین و مشاورین مطرح و نام آشنا پیش بینی نموده اند که این مرکز پتانسیل رشد فراوانی را در خود نهفته دارد که با برخورداری از حضور صنوف مختلف و ارائه امکانات و تسهیلات رفاهی و تفریحی می تواند به عنوان یک فضای مهم شهری در منطقه عملکرد شایسته ای داشته باشد. در عین حال عملکرد فرا منطقه ای آن غیرقابل اجتناب است و این مهم با پذیرایی از ده ها هزار نفر در روز- اعم از مردم شهر و استان آذربایجان شرقی و استانهای مجاور ونیز استقبال سرمایه گذاران بومی مستقر در تهران و کشورهای دیگر و گردش گران خارجی رقم می خورد.

مشخصات پروژه

طبقات
کاربری
تعداد واحد
مساحت(مترمربع)
٦- پارکینگ ١٢٠ ٣٦٠٠
٥-
پارکینگ ١٢٠ ٣٦٠٠
٤-
پارکینگ ١٢٠ ٣٦٠٠
٣-
پارکینگ ١٢٠ ٣٦٠٠
٢-(همکف غربی)
تجاری ١٦٧٨٠
١-(همکف شرقی)
تجاری١٧٨٥٠
همکف شمال شرقی
تجاری٥٠
١٤٥٠
١تجاری٥٠١٤٥٠
٢تجاری٥٠ ١٤٥٠
٣تجاری٥٠
١٤٥٠
٤تجاری١٢
٢٥٥٠
٥ تجاری ١١١٠٠
٦تجاری ١
١٣٠٠
٧اداری
١٦ ١٠٠٠
٨ اداری ١٦
١٠٠٠
٩ اداری ١٦
١٠٠٠
١٠ اداری ١٦
١٠٠٠
١١
اداری ١٦
١٠٠٠

موقعیت پروژه

نشانی : استان آذربایجان شرقی - تبریز















منبع:www .iranianatlas.ir
 
بالا