[ طراحی شهری ] شهر در هم بافته؛ تحریری برای گذر کلان مقیاس از مدولاسیون مدرن

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهر در هم بافته؛ تحریری برای گذر کلان مقیاس از مدولاسیون مدرن


مـنـــــــبـع : http://www.dezeen.com
ترجمه:گروه ترجمه اتوود



طرحی خیالی برای اکسپو 2010 در شانگهای چین، که توسط تعدادی از دانشجویان اِی اِی ارائه شده است، طراحان پروژه را شهرسازی در هم بافته نام نهاده اند، پروژه بر سیاق فهم از شهرسازی در قامت همگرایی لایه های چندگانه، در هم تاب و هم زمان حرکت ها، فعالیت ها و جریان های انسان و اطلاعات تدقیق شده است.
این طرح پیشنهادی برای یک فرم به هم بافته شهری، منطق هندسی و سازمان دهی شده ای از دوخت و دوزها را در گستره نظام هایی مجسم ساخته که بر قرار ان ها هر کدام از شریان های فرمی و حجمی سازنده بافت شهر به نحوی سازمان دهی شده اند که از یک سو تصویری از تنوع باشند و از سوی دیگر پی ایندهای قابل پیش بینی شهری نیز به دنبال داشته باشند.
الگوهای حجمی تولید و مستقر شده محصول تکرار درهم گوریدگی های ساده و بسط ها و دگرگونی های پیچیده می باشند، جایی که تغییرات کوچک مقیاس و خرد می توانند به پیکره بندی مجدد هم تابی و پیوستگی کلی سیستم منجر شود، این روی کرد سبب شده شهر حرکت ها، ترکیب ها و دگرگونی های فضایی و برنامه ریزی شده نو ایینی را تبیین نماید.
تدقیق این عناصر مفهومی ظهور و حدوث پوسته های تپولوژیکی را امکان پذیر می سازد که از نظر تنوع فضایی غنی اند و به کار می ایند تا پیچیدگی سیستم های از درون هم بند را کنترل و مدیریت نمایند.
طرح پیشنهادی متشکله ایست از پیوستاری درونْ شهری که می تواند میزبان اکسپو 2010 باشد، محو کردن مرز میان مفاهیم متضادی هم چون درونی/ بیرونی و عمومی/ خصوصی و زمینه سازی برای توسعه اینده بافت در پرداختی عمودی به همراه بسط بستری از سازه های عمودی و افقی ای که به صورتی ممتد در قامت حرکت های چرخشی در هم پیچی خورده اند از دیگر بارزه های طرح می باشد.

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته ـ تعامل با بافت

شهر در هم بافته ـ تعامل با بافت

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته

شهر در هم بافته ـ ریز الگوها

شهر در هم بافته ـ تنوع مدولاسیون پوسته ها




 
بالا