طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب

وضعیت
موضوع بسته شده است.

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
فضای خواب
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] اتاق های خواب
برای استراحت و خواب راحت ، طول تخت باید 250 میلی متر بیشتر از قد شخص باشد . بر حسب متوسط ارتفاع ، تخت ها در اندازه های استاندارد :mm 900×900،mm1900×1000،mm2000×1000،mm2000×1600و mm2000×2000 ساخته می شوند
فضای خالی در اطراف تختخواب حداقل باید mm600و ترجیحا" 750mm باشد این مقدار فضا ساخت تخت راساده کرده و در صورت وجود کمد موازی با تخت حتی با درهای باز ،فرد می تواند به راحتی در اطراف تخت حرکت کند. همچنین باید یک میز توالت یا عسلی در طرف راست و چپ تخت های دو نفره به همراه یک بخش بالای سر برای گذاشتن چراغ مطالعه وجود داشته باشد چراغ خواب ها برای روشنایی کلی اتاق خواب استفاده می شوند . برای هر فرد ، در حدود یک متر از طول کمد اختصاص می یابد .اگر فضای کافی در اتاق خواب وجود نداشته باشد ، می توان از راهرو برای نصب کمد ها استفاده کرد در اتاق خواب حداقل باید یک آینه تمام قد برای افراد وجود داشته باشد :استفاده از کمد های آینه دار بهتر است

محل قرار گرفتن تخت خواب ها :محل قرار گرفتن تخت در یک اتاق تاثیر به سزایی در احساسات فرد و آسایش او دارد.
برای فردی که دارای اعتماد بنفس است خوابیدن در هر گوشه از اتاق فرفی ندارد ولی فرد مضطرب و اشفته بیشتر ترجیح می دهد در کنار دیوار بخوابد.
علاوه بر لوازم و دکوراسیون اتاق طرز قرار گرفتن و موقعیت تخت (بهتر است سر فرد به طرف شمال قرار گیرد )، وضعیت فرد نسبت به نور چراغ (دور از پنجره ) و درب ( به طرف پنجره ) بر آرامش و احساس راحتی او تاثیر گذار است اگر در اتاق بیش از یک تخت وجود داشته باشد موقعیت هر یک از تخت ها نسبت به یکدیگر حائز اهمیت است.


دیدن عکس در ابعاد واقعی

اگر در یک اتاق خواب چند دوست،خواهر،برادر،یا مهمان بخوابند باید تخت ها به طرق مختلف چیده شوند .
نحوه اسقرار تخت های دو نفره، (یا یک نفره در کنار هم به صورت دو طبقه بیشتر به سلیقه شخصی بستگی دارد تا به فضا.امروزه تخت های جداگانه برای زوج ها به کار می رود ولی استفاده از تخت های دو نفره و محسور بیشتر در گذشته معمول بوده است.
کتابی در باره ی طراحی خانه(اتاق خواب):


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مشاهده ی کتاب


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]book:117 House Designs of the TwentiesBy Gordon-Van Tine Co


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]A reprint of a rare architect's catalog of 1923, presenting a full range of home designs, from bungalows and cottages to larger, more formal dwellings, in photographs, floor plans and descriptions of interior and exterior detailing. Fascinating reading, and ideal as a reference for architects, architectural and social historians and all who are interested in American home design. 345 black[/FONT]​
[/FONT]​
[/FONT]
[/FONT][/FONT]
 

yasi

عضو جدید
چند توصيه براي دكوراسيون اتاق خواب

چند توصيه براي دكوراسيون اتاق خواب

چند توصيه براي دكوراسيون اتاق خواب

اتاق خواب جايي است براي آسودن و كسب آرامش و انرژي مجدد براي يك روز كاري ديگر. انتخاب لوازم اتاقخواب و همچنين نوع چيدمان آن كمك زيادي به كسب اين آرامش و استراحت واقعي مي‌كند.
در اين نوشتار سعي داريم مهم‌ترين نكات مربوط به دكوراسيون اين منطقهبا اهميت خانه را توضيح دهيم.

يكي از اصول اوليه چيدمان در اتاق‌ خوابمي‌گويد محل تخت بايد به گونه‌اي انتخاب شود كه پنجره نورگير حتما در سمت راست آنقرار گيرد.


استفاده از كوسن‌هاي فراوان بر روي تخت‌هايي كه لبه بالاييبلندي دارند، بر زيبايي تخت مي‌افزايد. در سبك‌هاي كلاسيك بهتر است كه اين كوسن‌هااز همان جنس و بافت روتختي باشند.

به هماهنگي موجود در بين اشيا ومبلمان بيشتردقت كنيد. بافت‌هاي روتختي و والان‌هاي پرده بهتراست از يك نوع، از يكطرح و از يك طيف رنگي انتخاب شودو حتي رول‌بوردهاي (نوارهاي تزييني ديواري) در قسمتبالايي ديوارها نيز از همان طيف رنگي باشد.

هماهنگي ميان بافت‌ها يك سبك كلاسيك به محيط اتاق مي‌دهد. البته اگر در ميان اين هماهنگي، گاهي يكي از بافت‌ها و رنگ‌ها، كاملا متضاد و مكمل ديگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از يكنواختي در‌ مي‌آورد.توجه داشته ‌باشيداستفاده از روتختي‌هاي زيبا تنها ملاك زيبايي و راحتي اتاق نيست بلكه بايد به نرميو لطافت آن هم توجه كنيد. همه اين موارد منجر به افزايش حس آسايش و راحتي در اتاقخواب مي‌شود.

فرض کنيد:رنگ زمينه اتاق، كرم شكلاتي و گلبهي است. استفاده از دكورهاي چوبي تيره و متمايل به زرشكي، مكمل رنگ فضاي زمينه است. استفادهاز روتختي براق، مانند هر بافت براق ديگر، علاوه بر اينكه نوعي حس تجمل‌گرايي را بهببيننده القا مي‌كند، با قرار گرفتن در كنار دكور چوبي تيره باعث مي‌شود زيبايي ايننوع چيدمان جلوه‌اي چند برابر بيابد. رنگ و طرح بافت‌هاي پارچه‌اي نيز مابين رنگزمينه اتاق و دكور چوبي آن است.

همين امر سبب شده است تا در محيط،تعادل برقرار شود. يادتان باشد كه يكي از ويژگي‌هاي سبك كلاسيك، استفاده ازبافت‌هاي براق در كنار دكور چوبي تيره است.

هر چه پهناي قاب تابلوهابيشتر باشد آن تابلو با دكور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهناي قاب كمتر باشد،تنها نقاشي يا ساير آثار داخل قاب جلوه بيشتري خواهد داشت.

همچنين،استفاده از تك‌مبل کمک مي کندتا فضايي صميمي و دلنشين در قسمتي از اتاق فراهم آيد. براي تفكيك اين فضا در كنار تك‌مبل مي توان از نور موضعي (آباژور) استفاده کرد. بهترين آباژورها دركنار تك مبل‌ها، آباژورهايي هستند كه نورشان به سمت پايين باشد.

به اين ترتيب فضايي مناسب براي مطالعه واستراحت در شب پديد مي‌آيد. هرچه تعداد نورهاي موضعي در داخل اتاق بيشتر باشد، تفكيك فضاهاي داخلي بيشتر شده و بهنظر مي‌رسد كه رعايت اين نكته براي اتاق خواب، مناسب است.

استفاده ازچراغ‌هاي آباژور كوتاه بر روي پاتختي‌ها، ميتواندفضايي رومانتيك‌ به وجود آورد وضمنا اين امكان را به وجود مي‌آورد تا بتوانيد قبل از خواب به مطالعه بپردازيد.

استفاده از فضاي سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب‌عكس‌هاي شخصي و تابلوهاي خط يا نقاشي مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزايش نشاط و روحيه‌تان شده و روبه‌رو شدن با اين عناصر به ويژه در آغاز هر روز مي‌تواند انگيزه‌ شروع يك روز كاري را دو چندان كند.بهتراست قاب عكس و تابلو نيزمطابق با دكورچوبي اتاق،چوبي انتخاب شود و همين امر باعث ايجاد هماهنگي بيشتر بيناجزاي داخلي اتاق مي شود. استفاده از قاب‌هاي فلزي متعدد در اتاق‌هايي كه دكور فلزيو فرفورژه دارند كاملا مناسب است و توصيه مي‌شود. معمولا براي زيباتر شدن جايگاهتخت‌هاي دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهاي نقاشي بر روي ديوار بالايي تختاستفاده كنيد.

اگر دوست داريد كه با يك تابلو و يا تنها يك قاب عكس،ديوار بالايي تخت را تزيين كنيد ترجيحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالاي تختانتخاب كنيد. ولي اگر مي‌خواهيد از تعداد تابلوهاي بيشتري براي تزيين ديوار استفادهكنيد، مناسب‌تر اين است كه از تابلوهاي طولي يعني تابلوهايي با عرض كم و طول زياداستفاده كنيد.

در اين نوع انتخاب، ترجيحا بايد سعي كنيد اندازه طوليتابلوها تقريبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمين باشد

 
آخرین ویرایش:

archi_arch

مدیر بازنشسته
تخت خواب های جالب!

تخت خواب های جالب!

تخت خواب های جالب:

Private Cloud:
شبیه صندلی راحتی میمونه. فضای کمی رو اشغال میکنه و میتونید خوابی متفاوت رو باهاش
تجربه کنید.


سازنده


Feel Seating system:
بوسیله طراح اسرائیلی Animi Causa طراحی شده. ساختارش شبیه مولکول هاست. از 120 sofaball تشکیل شده که بوسیله elastic fabric پوشش داده شده و میتونه به هر فرمی که بخواید تغییر شکل بده.



[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Bedup:[/FONT][/FONT]
توسط استودیوی طراحی decadrages ساخته شده. با نام برند BedUp شناخته میشه. حدود 4متر مربع از فضای خونه رو قابل مصرف میکنه!


به سقف وصل میشه. بوسیله یه آسانسور پایین میاد و میتونید در هر ارتفاعی اونو متوقف کنید.(بنابراین مجبور نیستید وسایلی که زیرش قرار میگره رو هر شب جابجا کنید!)




bookcase/bed:
کتابخونه کوچکی که به تخت خواب تبدیل میشه!
همه توضیحات در تصویر قابل درکه! تنها اشکالی که داره اینه که هر روز صبح باید تخت تون رو مرتب کنید. بوسیله Karen Babel طراحی شده.



Hi-Can:


بوسیله طراح ایتالیایی Edoardo Carlino طراحی شده. این تخت خواب رحت به شما امکان وبگردی، تماشای فیلم، بازی های کامپیوتری و گوش دادن به موسیقی رو فراهم آورده!



این همه تکنولوژی در یه تخت خواب. فقط کافیه کمی قلت بخورید!
پروجکتور، سیستم Hi-Fi و یک Screen بزرگ بهمراه یک DVD Player . دیگه چی میخواید؟!




کلیپ


The Scoop:
بوسیله Guido Rosati برای کمپانی Saba Italia طراحی شده. بهترین وسیله برای غافلگیر کردن مهموناست!






Doc , Bunck Bed Unit :
Nothing to say!



 

archi_arch

مدیر بازنشسته
Book:
بوسیله Pinuccio Borgonovo و به سفارش کمپانی Flou طراحی شده. در طول روز یک مبل راحتی نه چندان زیبا! و در شب یک تخت دو خوابه.





The Tale , The Computer Bed :
پیستون های گازی این امکان رو فراهم آورده که خیلی سریع از یک میز کامپیوتر به تخت خواب تبدیل بشه!








The RUF-Cinema Bed:
تماشای فیلم، بازی های کنسولی و ...
تنها چیزی که نیاز دارید یه ریموت کنترله!


سازنده


تخت خواب معلق!




Zoom Room - Wall Bed :
بوسیله یه wireless remote میتونید خیلی سریع آماده خواب شوید!
قیمتش هم 7000 دلاره...

سازنده
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
Uroko House:
نحوه ساخت = > more pic


سازنده


Fluttua - The Floating Bed:
این تخت خواب یک پایه در وسط داشه و از یک سمت به دیوار متصل می شود.
سازنده





The Suspended Bed:
دارای پلتفرم آلومینیومی که بوسیله کایل های فولادی محکم شده.

سازنده




Magnetic Floating Bed:
بوسیله Jan Jaap Ruijssenaars هلندی طراحی شده. 6 سال واسه ساخت و بهبودش زحمت کشیده!
این تخت در فاصله 40 سانتی متری از سطح زمین معلق بوده و می تونه 900 کیلوگرم جرم رو تحمل کنه!




و همچنین:




 

سـعید

مدیر بازنشسته
بررسی و چگونگی اتاق خواب میهمان

بررسی و چگونگی اتاق خواب میهمان

بخش اول: استفاده از امکانات موجود
ماایرانى ها معمولاً از آمدن میهمان همیشه استقبال کرده ایم و آمدن میهمان و پذیرایىاز آن را یک اتفاق میمون مى دانیم. بعضى از میهمان هاى ما از شهرهاى دیگر کشورمیهمان ما مى شوند و طبیعتاً شب را هم میهمان ماهستند.
اما همیشه تدارک دیدن سفره چند رنگو پذیرایى بدون توقف نشانه میهمان نوازى نیست. آماده کردن فضایى براى استراحتمیهمانان ما شاید فضایى راحت تر را براى میهمانان ما فراهم کند.
ما اگر اتاق یابخشى از خانه را پیش از رسیدن میهمان ها آماده کنیم ، قطعاً پذیرایى از میهمانانبراى ما هم ساده تر مى شود. اما اینکه چه کارهایى بکنیم تا به هنگام آمدن میهمان،پذیرایى هم براى ما آسان شود و هم برای میهمان ، میتوانیم ازنکات زیر استفادهنمائیم.
ما مى توانیم اتاق کار، اتاق کودکو یا گوشه اى از خانه را به این امر اختصاص دهیم. راه هاى زیر هم مى تواند ما رابیشتر کمک کند.


- اضافه کردن یک تخت مناسب: اضافه کردن تخت به معنى استفاده از تشک یا تخت خواب است. معمولاً استفاده از صندلى هاى تخت شو یا کاناپه هاى بزرگ براى استفاده در چنین مواردى بسیار نامناسب است.
- فضاى مناسب: بعضى از افراد عادت دارند وسایل را از داخل چمدان خارج نکنند و از داخل همان استفاده کنند. اما بعضى دیگر معمولاً وسایل را از داخل ساک و چمدان خارج مى کنند. پس باید کمد و یا کشویى مخصوص لباس ها براى میهمانان خالى کرد. باید روى میز اتاقى که در اختیار میهمانان قرار مى دهیم را خالى کنیم تا وسایل شخصى را روى آن قرار دهند.

-
جزئیات: قرار دادن بعضى وسایل از اتکاى میهمان به میزبان جلوگیرى مى کند. به طورمثال قرار دادن یک ساعت زنگ دار به میهمان کمک مى کند تا هر ساعتى که لازم بود،خودش بیدار شود. هر یک از وسایل زیر را هم اگر اضافه داریم در اختیار میهمانان قراردهیم. پنکه، تلفن و تلویزیون. البته اگر در خانه از آن اضافه باشد.
-
در مورددستشویى و حمام هم این کار یعنى احترام به میهمان ها. قرار دادن یک صابون اضافى،شامپو و حوله دست و صورت، در صورتى که میهمان این وسایل را همراه نداشته باشد، اورا خوشحال خواهد کرد.
-
حریم شخصى براى میهمان: مشکل اصلى همه ما این است کهگمان مى کنیم لحظه اى نباید میهمان را تنها گذاشت و در تمام لحظات در اتاقى که بهاو اختصاص داده ایم کنارش باشیم. قبل از اینکه او به شما بگوید مى خواهد مختصراستراحتى کند، یا کمى مطالعه کند، ما باید پیشنهاد بدهیم.
چند پیشنهاد زیر را همبراى ایجاد یک فضاى خصوصى براى میهمانان خود در نظربگیریم.
- بعضى از درها را ببندیم. اگر خانه خود را تغییر شکل داده یا از ابتدا به شکلى بودهکه بخش هاى مختلف آن به وسیله درهاى زیاد به هم متصل مى شوند، بعضى از درها راببندیم. به طور مثال اگر حمام ، هم از اتاق راه دارد و هم از سمت سالن پذیرایى، درسمت سالن را ببندیم.
-
کلید اضافى: براى میهمان هایى که چند روزى قصد اقامتدارند. پیشنهاد مى شود کلید اضافى خانه را در اختیار آنها قرار دهیم. به این ترتیبهم ما به عنوان میزبان و هم اینکه میهمان ما راحت خواهند بود.
-
براى میهمان خودوسایل آشپزخانه را دم دست و دسترسى به مواد نوشیدنى و خوردنى را در سهولت قراردهیم. به این ترتیب میهمان براى نوشیدن یا خوردن چیزى دچار رودربایستى نمى شود. حتیدر صورت امکان میتوانیم یک یخچال در اتاق خواب میهمان قرار دهیم ، چرا که میهمان ،در هر مقطعیاز شب میتواند از امکانات یخچال از قبیل خوردن آب خنک ، خوردن میوه ویا گذاشتن دارو و سایر موارد ، بدون مزاحمت به صاحب خانه ، بهره مند گردد.
-
وسایل شست وشوى لباس هم در اختیار میهمانان قرار دهیم. این کار به میهمانان امکانشستن لباس هایشان را مى دهد. اتو و سایر وسایل مورد نیاز را هم در دسترس قرار دهیم. قطعاً لباس هاى میهمانان در ساک یا چمدان چروک شدهاست.
بنا براین داشتنگنجه و کمد به اندازه کافی در اتاق خواب میهمان ، ضروری به نظر میرسد و همچنین میزمطالعه و با صندلی و محتویات روی میز ، از قبیل چراغ مطالعه و تلفن و لوازمتحریر.
بخش دوم: پیش بینی و طراحی فضا برای اتاق خوابمیهمان

تا اینجای مطلب ، همگی ، حاکی از آن بود که هیچگونه طراحی قبلی ،برای اتاق میهمان ، از پیش ، انجام نشده و فقط از امکانات موجود استفاده می شده است.

پس بنابراین بهتر است برای استفاده بهینه از فضای موجود ، از قبل نسبت به طراحی این فضا ، یعنی اتاق خواب میهمان ، تمهیدات لازم انجام گیرد.

برای این کار بهتر است تعریف مختصری از اتاق خواب و مخصوصاً اتاق خواب میهمان داشته باشیم.

بطور کلی اگر بخواهیم اتاق خواب را تعریف کنیم ، میتوان چنین بیان داشت که اتاق خواب در مجموع محلی است برای آرامش افراد ، استراحت کردن و بسر بردن اوقات بیکاری و خوشی در آن محل . و اتاق خواب میهمان هم همانند سایر اتاق خوابهای دیگر ، بایستی نه تنها از امکانات مشابه ، بلکه از امکانات ویژه ای نیز برخوردار باشد.
اصولاً برای اینکه انسان خواب خوب و راحتی داشته باشد ، اتاق خواب باید طوری طراحی گردد که اولاً بخوبی تهویه شود. ( برای هر فرد عادی ، هنگام خواب ، بایستی 15 متر مکعب هوا باشد.) یعنی اتاقی که 3 متر عرض و 4 متر طول و 3 متر ارتفاع دارد ، فقط میتواند گنجایش خواب دو نفر را داشته باشد. به همین منظور میبایست ، همیشه میزان هوای لازم تنفس افراد را هنگام خواب در نظر داشت .

البته اندازه و شکل اتاق خواب میهمان ، در کل بستگی به مقدار مبلمانی که مورد احتیاج است دارد. اگر تعداد میهمانها کم و تعداد تخت خوابها زیاد باشد ، اتاق خواب حالت چندان جالبی را نخواهد داشت. ولی در کل میتوان برای اتاق خواب میهمان دو نفری ، یک مساحت 3 * 4 را در نظر گرفت.

چون امروزه بیشتر بنا ها و ساختمانهای مدرن ، بصورت آپارتمان ساخته میشوند ، لذا برای آسوده تر بودن و استراحت کردن میهمان و سایر افراد خانواده و همچنین جالب تر بودن طرح مورد نظر ، بهتر است نکات زیر را در طراحی هایمان در نظر بگیریم.

- لازم است اتاقهای خواب را در قسمتی از نقشه طرح ریزی کنیم که از تمام جهات ، چه از نظر نور و چه از نظر تهویه هوا و چه از سایر مسائل دیگر ، بطور یکسان بهره گیرد. به همین منظور بیشتر مواقع ، محل قرار گرفتن اتاق خوابها در طرح معمولاً ، سمت جنوب طرح و ساختمان میباشد. و مناسب تر آن است که برای هر اتاق خواب و مخصوصاً اتاق خواب میهمان ، یک حمام در نظر گرفته شود.البته در صورت امکان ، تا از نظر امور بهداشتی و همچنین راحتی بیشتر میهمان ، این امر رعایت شود.
- حدالمقدور ، اتاق خواب ها ، نباید در کنار پله طراحی شوند و نبایست رو به خیابان و معبر ها و همچنین کنار پارکینگ ها بوده و کلاً رو به جاهای شلوغ و پر سر و صدا ، قرار نگیرند.

- اتاق خوابها بایستی دور از دسترس محوطه فعالیت افراد خانواده قرار گیرند و اتاق خواب میهمان نیز ، کمی دورتر از فضای خصوصی اتاق خواب میزبان قرار گیرد و درب ورودی آن در جای دنج و بی سر و صدایی قرار گرفته باشد تا از دید مستقیم و ایجاد ناراحتی برای خود و بقیه افراد خانواده جلوگیری گردد. چنانچه مقدور باشد و خانه دوبلکس طراحی گردد ، بهتر است که اتاق خواب میهمان در طبقه بالا در نظر گرفته شود. بخاطر اینکه طبقه بالا جای امن و ساکتی برای میهمان بوده و از مراجعه کننده های احتمالی روزمره منزل بدور خواهد بود.

- اصولاً برای لباسها و لوازم شخصی مورد نیاز ، بایستی مکان و فضای مناسبی را در اتاق خواب تدارک دید . برای اینکه محل مناسبی برای لباسهای خواب و لوازم شخصی مورد نیاز در نظر گرفته شود ، از جالباسی و قفسه های دیواری، میبایست در طرح استفاده کرد تا فضای کافی برای آویزان کردن لباسها و سایر لوازم شخصی وجود داشته باشد. البته شکل این جالباسی ها ، بصورت تو رفتگی ، در اتاقها طرح شده و بوسیله درب ، بصورت کمد در می آید . که هم اتاق خواب را خلوت جلوه داده و هم دارای نظم و ترتیب ، از نظر لوازم و وسایل خواب میباشد.
- دکوراسیون خوب و رنگ آمیزی دلنشین و مناسب آن در طراحی اتاق خواب ، میتواند جلوه گر آرامش و سکوت باشد. دکور سیستم اتاقهای خواب ، میبایست به گونه ای طرح ریزی شوند که نشانگر سکوت و آرامش بوده و ریتم خاصی در مورد مبلمان و تخت خواب و میزها داشته باشند تا در بوجود آوردن یک محیطی ساکت و خوب ، که ایده آل یک اتاق خواب مناسب میباشد سهیم باشند. البته هماهنگی بین روتختی و پرده ها و قالیها و یا بر عکس نا هماهنگی آنها ، تاکید بسزایی در آرامش اتاق خواب میگذارد که بایستی بدان توجه بیشتری کرد.

- موقعیت اتاق خواب میهمان ، از نظر چشم انداز هم میتواند عاملی باشد برای لذت بخش بودن محیطی که میهمان در آن بسر میبرد. صبح به هنگام باز کردن پنجره اتاق خواب ، و دیدن منظره های جالب و دلنواز ، با هوایی لطیف و دلنشین ، جذابیت محیط و فضا را برای میهمان دو چندان خواهد کرد. وقتی رنگ و فرم ، به زیبایی و تناسب ، در هم آمیزد ، حاصلی چشمگیر و دیدنی برای هر بیننده ای در بر خواهد داشت . با یک رنگ آمیزی مناسب برای اتاق خواب میهمان و چیدمان اثاث اتاق ( همانند تختخواب ، میز و صندلی) ، فضای دلپذیری را برای میهمان بوجود خواهد آورد . گذاشتن یک گلدان گیاه سبز در یک گوشه اتاق ، رنگ قهوه ای سوخته میز و صندلی که بر روی آن کنده کاری و ظریف کاری شده است و رنگ چوبی روشن قوس دار تختخواب و نقش و نگار زیبا و مناسب رو تختی و هماهنگی میان این دو ، سلیقه وصف ناپذیر میزبان خانه را توصیف خواهد کرد.
و حس قدردانی در میهمان را نسبت به شکوه و عظمت خانه و صاحب خانه و نعمت های خداوندی ، بیدار و زنده خواهد کرد.
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
انواع اتاق خواب

انواع اتاق خواب

اتاق خواب رمانتيك:

http://


در طراحی یک اتاق خواب رمانتیک بهترین راه در نظر گرفتن روحیه و خواسته های خودتان است و با پیاده سازی آنها در محیطی ارام و رمانتیک خواهید بود . در زیر نکاتی است که به شما کمک خواهد کرد :
▪ به هیچ عنوان از نورهای درخشان و زننده استفاده نکنید .
▪ مبلمان اتاق را تا حد ممکن راحت و ساده انتخاب کنید
▪ یک ظرف قشنگ محتوی شوکلات های زیبا یا میوه های خوشرنگ و ریز مثل توت فرنگی بر روی میز توالت زیبایی و ارامش خاصی به همراه دارد .
▪ بر روی میزهای کنار تخت یا بر روی میز توالت شمع های معطر قرار دهید .
▪ از تخت های دارای سایه بان استفاده کنید و حریرها و دراپه های زیبا برای ان انتخاب نمایید
▪ یک اتاق خواب رمانتیک باید محل ساکتی باشد که به شما حتی اجازه شنیدن نفس های همسرتان را نیز بدهد پس هیچ گاه تلویزیون را در چنین اتاقی قرار ندهید و تا حد امکان از پرده های زخیم و چندلایه استفاده کنید .
▪ موسیقی رمانتیک مناسب اتقا خواب رمانتیک است پس دستگاه سی دی خود را در دسترس قرار دهید .
▪ از پارچه های مخملی و حریر قرمز رنگ ، البالویی یا رنگ هایی با مایه قرمز استفاده کنید .
▪ بر روی تخت کوسن های نرم و زیادی قرار دهید .
▪ می توانید از چراغ هایی با نور قرمز ملایم یا صورتی استفاده نمایید
▪ از عود و سایر چیزهای خوشبو استفاده نمایید
▪ می توانید عطر مورد علاقه خود را در صورت ملایم بودن بر روی تخت بپاشید .:)
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتاق خواب مشرقي




اگر اتاق خوابی کاملا مدرن و امروزی دارید شاید برای تنوع خوب باشد که در صوتر تمایل به تغییر دکوراسیون سبکی کاملا متفاوت یعنی سبک شرقی را انتخاب نمایید .
این سبک امروزه بسیار محبوب است و دو دلیل عمده برای این امر وجود دارد . اول حس همبستگی خانوادگی که در فرهنگ مشرق زمین به وفور مشاهده می شود . شاید یکی از مهم ترین موارد در نزد شرقی ها همین اتحاد و همبستگی خانوادگیست . ناهار ، شام و مناسبت های مهم در خانواده با حضور همه و در کنار هم انجام می شود . این موضوع با تاکید بر فضا در دکوراسیون شرقی کاملا مشهود می باشد .
پس برای این سبک مطمئن شوید فضای اتاق شما به گونه ایست که می تواند مجموعه ای خاص از رنگ ها و وسایل و دکوراسیون را در کنار هم تطبیق دهد . البته لازم نیست فضا به گونه ای باشد که پذیرای سایر افراد خانوده هم باشید این مکان خصوصی است اما باید به گونه ای باشد که همه لوازم ضروری درون ان جای گیرد .
موضوع دیگر علاقه شرقی ها به وفور نعمت و در حقیقت ثروت می باشد این موضوع در دکوراسیون خود را با رنگ های شاد و گرم نشان می دهد . رنگ های قرمز و ابی درخشان و طلایی براق در چنین دکوراسیونی ضروریست . در انتخاب تک تک لوازم به این رنگها دقت کنید و لوازم کوچک تر را به عنوان تزیینات بر روی لوازم اصلی تر قرار دهید . در چنین اتاقی یک قالی مشرقی پر نقش و نگار با رنگ های تند و به خصوص قرمز را فراموش نکنید . قالی را در پایین تخت پهن کنید .
میزهای قرمز رنگ نیز در این سبک جایگاه خاصی دارند . بهتر است دراور و تخت و میز ارایش نیز رنگ مشابهی داشته باشند . لوازم انتیک و عتیقه نیز کاملا مناسب چنین فضایی خواهد بود .
برای صمیمی تر نمودن فضا از صنایع دستی و قاب های زیبا بهره بگیرید . پاراوان های مزین و کمدهای لباس پرنقش و نگا نیز ایده خوبی خواهد بود .
این سبک وقت گیر بوده باید به همه جزییات دقت کنید و صنایع دستی مناسبی را برای اتاق خود انتخاب نمایید .
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتاق خواب مدرن


اگر به دنبال مدلی شیک و مد روز می گردید به سراغ سبک مدرن بروید . با خنثی نمودن محوریت تمام چیزها و رفتن به سوی ساده بودن و حداقل بوده این سبک به خودی خود ایجاد می شود .
یعنی رنگ های شلوغ و براق را فراموش کنید و از رنگ های خنثی و روشن مثل بژ ، قهوه ای ، سفید یا سیاه استفاده نمایید . و منظور از حداقل نمودن یعنی اینکه تنها لوازم ضروری را در اتاق جا دهید . این دو مورد مهم ترین نکات در باب یک اتاق خواب مدرن است .
در ابتدا به سراغ لوازم بروید و همه را با یک سبک و به صورت ست انتخاب کنید . اول تخت خواب را انتخاب کرده و بعد کمد و میزارایش را به صورت هماهنگ انتخاب کنید . به علت پاکیزه گی ظاهری اصولا چوب های تیره ترجیح داده می شوند و طرح ان نیز لازم نیست چندان مزین باشد .
در عین حال لوازم فلزی نیز مناسب این اتاق خواهند بود . در این مودر نیز لوازم به صورت ست انتخاب می شوند .
در مرحله بعد به سراغ پنجره ها می رویم . در مغازه ها انواع دراپه ها و پرده ها ربان ها و منگوله ها وجود دارد . مدلی که بیشترین همخوانی با اتاق را دارد انتخاب کنید . در مورد انتخاب پرده دقیق باشید مدلی که در سبک اتاق محو شود بهترین است .
در مورد کفپوش نیز دقت کنید تمامی موارد موجود مثل مرمر و سرامیک و چوب و .... قابل استفاده است اما هماهنگی با سایر لوازم فراموش نشود .
از تعداد کمی قاب عکس و لوازم تزیینی برای زیباتر نمودن اتاق استفاده کنید . انها را به دقت انتخاب کنید و اتاق را شلوغ ننمایید .
نور را هرگز فراموش نکنید علاوه بر لوسترهای مدرن و زیبا ، چراغ های زمینی مدرن نیز با این اتاق هماهنگ هستند .
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتاق خواب ویکتوریایی



برای ایجاد اتاق خواب ویکتوریایی موراد زیر را در نظر داشته باشید
۱) بر روی میز کنار تخت یک رومیزی قیطان کاری و گلدوزی شده قرار دهید
۲) یک گلدان قدیمی نقش دار را با برگهای درخت نخل و مقداری سرخس پر کرده و بر روی میز قرار دهید .
۳) تعدادی پارچ و جام شیشه ای که با صدف بر روی آنها کار شده است را در کنار پنجره و یا روی میز قرار دهید .
۴) بر روی کوسن ها و تکاها نوارهای چیتی رنگی بدوزید و در دو انتهای پشتی به این نوارها روبان هایی را گره بزنید .
۵) پرده های پرچین و نقش دار به همراه ربان را در اتاق استفاده کنید .
۶) سبدهای چوبی را با ربان و نوارهای رنگی آویزان کرده و بر روی قفسه قرار داده و خرده ریزهای خود را درون آن قرار دهید .


من سکوتم تو ترانه من یه فانوس تو زبانه من نگاه مات و گنگم تو نگاهی عاشقانه من یه زخمم تو یه مرهم من به ندرت تو دمادم من یه باغ گر گرفته تو مثل نزول شبنم منو تو دو تا مسافر توی شهر قصه ها منوتو ترانه خون جاده های بی صدا:)
 

artemiss

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیشنهاد طراحان برای اتاق خواب

پیشنهاد طراحان برای اتاق خواب


سلسله مقالاتی شما را با طراحان مشهور دکوراسیون آشنا کند. jennie l.pugh در کتاب خود با عنوان color for living پیشنهاداتی را در خصوص طراحی دکوراسیون اتاق خواب، سرویس بهداشتی، اتاق کودک و ... ارائه می کند. می خواهیم با استفاده از تصاویر این کتاب شما را با طراحی اتاق خواب آشنا کنیم. در این هفته ابتدا به ارائه طرحهای مدرن و در هفته آتی به ارائه طرحهای کلاسیک می پردازیم . کارشناس ما در بخشهایی که لازم می‌باشد توضیحاتی را افزوده است.​

اتاق خواب از مکان هایی در خانه است که دوست دارید در آنجا بتوانید فشارهای کار روزانه را از یاد ببرید و کاملاً استراحت کنید. داشتن اتاق خوابی که از استراحت در آن لذت ببرید، کمک می‌کند که در صبح هنگام ، احساس طراوت کنید و تا شامگاه سرحال باشید.در این نوشتار با کمک عکسهای مولف توجه شما را به رنگ-نورپردازی- وسائل و پوششهای کف جلب می‌کنیم​


به هماهنگی رنگها در فضای بالا دقت فرمائید. رنگهای گرم با دقت کنار هم نشسته اند. گلیم پهن شده در کف و همچنین روتختی گلیمی، ما را به یاد استفاده بهینه از دستبافته های سنتی که دوباره نیز در بازار باب شده اند می‌اندازد. فضایی مدرن با رنگ و بوی سنتی....




در تصویر بالا جهت پوشش دیوارها از رنگهای مکمل استفاده شده و خط تیره وسط دیوار جداسازی جالبی را انجام داده است. به هماهنگی طرح و رنگ استفاده شده در راحتی و رو تختی دقت کنید...​


استفاده هوشیارانه از رنگهای مکمل:
بنفش تیره در باشتکها و مبل راحتی کنار تخت، باعث کاهش غلبه رنگ نارنجی و ایجاد هماهنگی دلپذیری شده است.

در تصویر بالا استفاده از رنگ خاکستری علاوه بر خنثی بودن، آرامش خاصی را ایجاد کرده و دیوار پوش و کف پوش کرم در کنار خاکستری روشن همنشینی بسیار خوبی دارد

با گذاشتن تختخواب جلوی پنجره میتوانیم از نور موضعی بی نیاز شویم.صبحگاه هم تابیدن نور طلوع خورشید جلوه خاصی می‌بخشد

نورپردازی موضعی در فضای بالا همراه با استفاده از رنگ تیره در تخت خواب و بوفه کنار اتاق باعث شده است نمای تیرهای چوبی سقف تعدیل گشته و ترکیب بندی جالب را ارائه کند. به استفاده از قهوه ای تیره در تابلو نیز دقت کنید
 

masi_r7

عضو جدید
با سلام خدمت همه همكاراي عزيز ،اين هم نمونه هاي ديگه اي از دكوراسيون اتاق خواب كه توش از رنگهاي مناسب استفاده شده




 

ne_sh67

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنگهای مناسب برای یک اتاق خواب

رنگهای مناسب برای یک اتاق خواب

رنگهای مناسب برای یک اتاق خواب کدامند؟ از آنجا که اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت، با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانه های رنگی بر روی روح و روان ما به جا میگذارد غافل شد.در واقع ضمن مدنظر داشتن سلیقه صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت.یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.
هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگهای درخشان پرهیز کنیم چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگها آزاردهنده به نظر برسند اما چنانچه رنگهای زنده را بیشتر می پسندید سایه های مختلف رنگ آجری در کنار کرم های غنی و سیاه میتواند انتخابی مناسب باشد.
اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید استفاده از رنگهای به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.
رنگهای گرمی چون طلایی،نارنجی ها،قرمزهای پرمایه و آجری های به کار رفته درطرحهای سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند.علاوه بر به کارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و کتان طرح دار،تابلوها و مجسمه های زینتی شرقی، پارچه های سوزن دوزی و قلمکار غنا و جذابیت این دکوراسیون را دو چندان میکند.برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگهای ساده و روشن روی دیوارهای اتاق میتواند این نقش را به خوبی ایفا کند.همچنین آویزه های پارچه ای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق میبخشد و میتواند تختخواب را بیش از پیش به کانون توجه اتاق تبدیل کند.در مقابل دکوراسیونهای سنتی،دکوراسیونهای تک رنگ قرار گرفته اند که با به کارگیری تنالیته های مختلف. یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را پدید می آورند.رنگهای روشن نمایی آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار میدهند.
ترکیبهای رنگ زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگهای مشتق شده از زرد است در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود اما باید به خاطر داشته باشیم که اگرچه غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید اما در یک اتاق خواب اختصاص قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن میبخشد حال آنکه غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی میبخشد.
انتخاب رنگ در اتاق کودکان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است.اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگهای ملایم و پاستلی بیاراییم.اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوانان را نیز میتوانیم با رنگهای شاد و پرانرژی تر زینت دهیم.استفاده از ترکیب رنگهای هارمونیک که درچرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب میتواند بسیار موفقیت آمیز باشد.
به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه ای از رنگها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال میکنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یک قاب عکس ،حاشیه های کاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش میتواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ne_sh67

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکاتی در مورد اتاق خواب :

1) رنگ های سفید و کرم روشن در اتاق خواب سبب ارامش میشوند.. همچنین رنگ استخوانی برای دیوار ها و قاب های چوبی کرم, تختخواب و عکس های مناظر زیبا, به شما آرامش میدهند. اگر به اتاقتان کاغذ دیواری میزنید, سعی کنید از کاغذ دیواری های شلوغ استفاده نکنید. هر چه رنگ ارامتر باشد, آرامش شما در زمان خواب بیشتر خواهد بود.
2) به هنگام خواب آیینه های اتاق خوابتان را با پارچه ای روشن بپوشانید. چون باید هنگام خواب فضای ارامی حکمفرما باشد.
3) محل تخت خود را با دقت انتخاب کنید. به طوری که دید خوبی به طرف در داشته باشید و پشت سرتان به جای فضای باز یا پنجره, دیوار محکمی باشد.

اتاق کار شما



1) اتاق کار باید همیشه تمیز باشد, روزانه زباله ها را از آنجا خارج کنید.
2) سعی کنید در کنار هر وسیله برقی یک گیاه و گلدان برای تصفیه قرار دهید. چرا که شادابی خاصی با اتاق کارتان میبخشد.
3) سعی کنید میز و صندلی های اتاق کارتان, دایره یا بیضی باشند و نوک تیز نباشد.
4) اتاقتان را همیشه مرتب نگه دارید چرا که محیط نامرتب مزاحم فک کردن شما میشود.
5) اینکه میز تحریرتان در کجای اتاق خواب باشد و همچنین مرتب کردن وسایل روی آن نکته ای مهم است.
6) چیدمان وسایل را طوری انتخاب کنید که شادابی در اتاقتان به چشم بیاید. سعی کنید جایی که مینشینید پشت سرتان دیوار و رو به پنجره باشد.










 

ne_sh67

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک اتاق خواب خوب اتاقی ست که احساس آرامش را منتقل کند و مکانی باشد برای استراحت و شارژ مجدد بعد از یک روز کار و فعالیت.
طراحی داخلی اتاق خواب از آن جهت بسیار مهم است که حس آرامش و راحتی را در بدو ورود انتقال دهد. اولین فاکتورهایی که در اتاق خواب چشم ها را خیره می کنند، رنگ دیوارها، کفپوش و تخت خواب است پس باید آنها را یه گونه ای رنگ بندی کرد که در اولین نگاه حس آرامش را منتقل کنند.
از طرفی چیدمان اتاق باید کاملا بر اساس نظر صاحب اتاق باشد چرا که سبک چیدمان اتاق نمایانگر شخصیت فرد است.
دکوراسیون اتاق را ساده، جذاب و همواره مرتب نگه دارید اما تغییرات جزئی چیدمان و رنگ را در ابتدای هر فصل فراموش نکنید تا همیشه اتاق خواب منحصر به فرد و جذابی داشته باشید.
در اینجا تصاویری از طراحی های مدرنی از اتاق خواب را می بینید که می تواند الهام بخش شما برای طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان باشد.




























 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
اتاق خواب ایده آل من

اتاق خواب ایده آل من

ريتم و هماهنگي
زماني دكوراسيون يكاتاق از هماهنگي نسبي بالايي برخوردار است كه بتوان به سادگي ارتباط همه اجزاي اتاقرا با يكديگر تشخيص داد. در اين ميان نقش رنگ‌ها و استفاده از الگوهاي هم ‌خانوادهدر چيدمان وسايل، در ريتم بخشي و ايجاد هماهنگي ايده‌آل غيرقابل انكار مي‌‌باشد. سايه روشن‌ها و افكت‌هاي نوري نيز در اين زمينه كم‌تاثير نيستند. (آنها را ناديدهنگذاريد!)

طبيعت‌گرايي در اتاق خواب
تا مي‌‌توانيد از مظاهر طبيعي برايدكوراسيون اتاق‌تان استفاده كنيد انواع گياهان خانگي و وسايل ساخته شده از چوب، سنگو... مي‌‌تواند به شما در داشتن اتاقي بي‌‌نظير، زنده و سرشار از انرژي‌هاي مثبت ونيرو دهنده كمك كند. در اين جا براي تكميل بحث، خوب است اشاره‌اي هم به كتاب پزشكيمكمل و درمان‌‌هاي موازي كنيم. در اين كتاب در مبحث فنگ‌شويي توصيه‌اي مهم و جالبشده است: <از گياهان و اشياي مختلفي مانند تابلو، مجسمه، سكه، سنگ‌يشم، زنگولهو... به عنوان ابزار رويارويي با تاثيرات منفي تقويت تاثيرات مثبت و يا حمايت وحفاظت ساكنان خانه استفاده مي‌‌شود كه استفاده از اين اشيا بايد در موارد مشخص و ياآگاهي كامل از اهميت نمادين آن انجام گيرد.( >كتاب پزشكي مكمل و درمان‌هايموازي)
طبيعت همواره زيباترين و كامل‌ترين الگوها را در اختيار انسان‌ها قرارمي‌‌دهد پس براي موفق شدن در اين كار هم بهترين الگوي شما چه در انتخاب رنگ‌ها و چهدر چيدمان وسايل اتاق‌تان طبيعت است علاوه بر اين شما مي‌‌توانيد به جاي گم شدن درميان انبوهي از كتاب‌ها و جزوات مربوط به رنگ‌شناسي با نگاهي ساده اما دقيق بهچگونگي در كنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها در طبيعت، زيباترين تركيبات رنگي را متناسب بافضاي اتاقتان ايجاد كنيد. با توجه به همه آنچه كه در بالا گفته شد بهترين توصيه‌ايكه مي‌‌توانم نهايتا به شما براي طراحي و تغيير دكوراسيون اتاقتان بكنم اين است كهابتدا سعي كنيد اطلاعات پايه‌اي لازم را در اين زمينه كسب كنيد و قبل از هر چيز بهقلب خودتان و احساسات دروني‌تان عميقا توجه كنيد نه به سخنان دوستان، علايق پدر ومادرتان و يا سليقه اطرافيان ديگرتان، به خودتان و احساسات خودتان و سليقه خودتاناعتماد كنيد چرا كه نهايتا اين شماييد كه بايد در اين اتاق زندگيكنيد.

كـوتاه از اتـاق استـراحت
_ به هيچ عنوان درست نيست كساني كه بهسختي به خواب مي‌روند، اتاق خوابشان رو به غرب باشد، در حالي كه اتاق‌هاي رو بهطلوع براي كساني كه بيدار شدن برايشان سخت است، ايده‌آل‌ مي‌باشد.
_ جايي كهتختخوابتان را قرار مي‌دهيد بسيار حياتي است. زيرا شما حدود يك سوم زندگي‌تان را درآن سپري خواهيد كرد. بهتر است سرتان به طرف ديوار باشد تا ديوار از آن حمايت كند وبه طرف در ديد داشته باشيد. اگر ميزهاي داراي روميزي پارچه‌اي كنار تخت باشد وگوبلني روي ديوار پشت تخت آويزان باشد، محيط را آرام مي‌كند. از تصويرهاي نامناسبيا شلوغ بايد اجتناب شود، اين اتاق تقارن و مناسبت خوبي دارد، ميزهاي متناسب كنارتخت رابطه مثبت را تقويت مي‌كند.
_ هنگام شب آينه‌هاي روي در كمدها يا ميز آرايشرا با پرده روشن بپوشانيد، چون هنگام خواب بايد انرژي‌هاي موجود در اتاق آرامباشند، چرا كه آينه آنها را گسترش مي‌دهد.
_ تختخواب‌هاي داراي قاب فلزي، امواجالكترومغناطيسي لوازم برقي و سيم‌كشي خانه را تشديد مي‌كند، تختخواب‌هاي چوبي بهترهستند.
_ براي ملافه‌ها، پتو و روبالشي‌ها از مواد طبيعي استفاده كنيد.
_ اتاق خواب هر چه كوچك باشد، متناسب و ايده‌آل مي‌باشد، چرا كه انرژي آن آرام‌تر ومتعادل‌تر در جريان خواهد بود. به ياد داشته باشيد تمام لباس‌هايي را كه در طول روزپوشيده‌ايد و از دنيا انرژي گرفته‌اند را به اتاق ديگر و يا كمد مخصوص لباس‌هامنتقل كنيد.
_ رنگ‌هاي سفيد و كرم روشن، بهترين رنگ براي اتاق خواب است، هر رنگيكه كمرنگ باشد، اتاق خواب شما را آرام خواهد كرد.

منبع: فنگ‌شويي به زبانساده
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان به درخواست يكي از عزيزان تصاويري از سرويس خواب هاي مدرن را كه براي مقاله لازم داشت قرار دادم





 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

لوید رایت

عضو جدید
چند توصيه براي دكوراسيون اتاق خواب



اتاق خواب جايي است براي آسودن و كسب آرامش و انرژي مجدد براي يك روز كاري ديگر. انتخاب لوازم اتاقخواب و همچنين نوع چيدمان آن كمك زيادي به كسب اين آرامش و استراحت واقعي مي‌كند.
در اين نوشتار سعي داريم مهم‌ترين نكات مربوط به دكوراسيون اين منطقهبا اهميت خانه را توضيح دهيم.

يكي از اصول اوليه چيدمان در اتاق‌ خوابمي‌گويد محل تخت بايد به گونه‌اي انتخاب شود كه پنجره نورگير حتما در سمت راست آنقرار گيرد.

استفاده از كوسن‌هاي فراوان بر روي تخت‌هايي كه لبه بالاييبلندي دارند، بر زيبايي تخت مي‌افزايد. در سبك‌هاي كلاسيك بهتر است كه اين كوسن‌هااز همان جنس و بافت روتختي باشند.


به هماهنگي موجود در بين اشيا ومبلمان بيشتردقت كنيد. بافت‌هاي روتختي و والان‌هاي پرده بهتراست از يك نوع، از يكطرح و از يك طيف رنگي انتخاب شودو حتي رول‌بوردهاي (نوارهاي تزييني ديواري) در قسمتبالايي ديوارها نيز از همان طيف رنگي باشد.

هماهنگي ميان بافت‌ها يك سبك كلاسيك به محيط اتاق مي‌دهد. البته اگر در ميان اين هماهنگي، گاهي يكي از بافت‌ها و رنگ‌ها، كاملا متضاد و مكمل ديگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از يكنواختي در‌ مي‌آورد.توجه داشته ‌باشيداستفاده از روتختي‌هاي زيبا تنها ملاك زيبايي و راحتي اتاق نيست بلكه بايد به نرميو لطافت آن هم توجه كنيد. همه اين موارد منجر به افزايش حس آسايش و راحتي در اتاقخواب مي‌شود.

فرض کنيد:رنگ زمينه اتاق، كرم شكلاتي و گلبهي است. استفاده از دكورهاي چوبي تيره و متمايل به زرشكي، مكمل رنگ فضاي زمينه است. استفادهاز روتختي براق، مانند هر بافت براق ديگر، علاوه بر اينكه نوعي حس تجمل‌گرايي را بهببيننده القا مي‌كند، با قرار گرفتن در كنار دكور چوبي تيره باعث مي‌شود زيبايي ايننوع چيدمان جلوه‌اي چند برابر بيابد. رنگ و طرح بافت‌هاي پارچه‌اي نيز مابين رنگزمينه اتاق و دكور چوبي آن است.

همين امر سبب شده است تا در محيط،تعادل برقرار شود. يادتان باشد كه يكي از ويژگي‌هاي سبك كلاسيك، استفاده ازبافت‌هاي براق در كنار دكور چوبي تيره است.

هر چه پهناي قاب تابلوهابيشتر باشد آن تابلو با دكور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهناي قاب كمتر باشد،تنها نقاشي يا ساير آثار داخل قاب جلوه بيشتري خواهد داشت.

همچنين،استفاده از تك‌مبل کمک مي کندتا فضايي صميمي و دلنشين در قسمتي از اتاق فراهم آيد. براي تفكيك اين فضا در كنار تك‌مبل مي توان از نور موضعي (آباژور) استفاده کرد. بهترين آباژورها دركنار تك مبل‌ها، آباژورهايي هستند كه نورشان به سمت پايين باشد.

به اين ترتيب فضايي مناسب براي مطالعه واستراحت در شب پديد مي‌آيد. هرچه تعداد نورهاي موضعي در داخل اتاق بيشتر باشد، تفكيك فضاهاي داخلي بيشتر شده و بهنظر مي‌رسد كه رعايت اين نكته براي اتاق خواب، مناسب است.

استفاده ازچراغ‌هاي آباژور كوتاه بر روي پاتختي‌ها، ميتواندفضايي رومانتيك‌ به وجود آورد وضمنا اين امكان را به وجود مي‌آورد تا بتوانيد قبل از خواب به مطالعه بپردازيد.

استفاده از فضاي سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب‌عكس‌هاي شخصي و تابلوهاي خط يا نقاشي مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزايش نشاط و روحيه‌تان شده و روبه‌رو شدن با اين عناصر به ويژه در آغاز هر روز مي‌تواند انگيزه‌ شروع يك روز كاري را دو چندان كند.بهتراست قاب عكس و تابلو نيزمطابق با دكورچوبي اتاق،چوبي انتخاب شود و همين امر باعث ايجاد هماهنگي بيشتر بيناجزاي داخلي اتاق مي شود. استفاده از قاب‌هاي فلزي متعدد در اتاق‌هايي كه دكور فلزيو فرفورژه دارند كاملا مناسب است و توصيه مي‌شود. معمولا براي زيباتر شدن جايگاهتخت‌هاي دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهاي نقاشي بر روي ديوار بالايي تختاستفاده كنيد.

اگر دوست داريد كه با يك تابلو و يا تنها يك قاب عكس،ديوار بالايي تخت را تزيين كنيد ترجيحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالاي تختانتخاب كنيد. ولي اگر مي‌خواهيد از تعداد تابلوهاي بيشتري براي تزيين ديوار استفادهكنيد، مناسب‌تر اين است كه از تابلوهاي طولي يعني تابلوهايي با عرض كم و طول زياداستفاده كنيد.

در اين نوع انتخاب، ترجيحا بايد سعي كنيد اندازه طوليتابلوها تقريبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمين باشد

;)
 
آخرین ویرایش:

alireza arc

عضو جدید
چگونه اتاق خود را زيبا كنيم؟

چگونه اتاق خود را زيبا كنيم؟

چگونه بهترین چیدمان را در اتاق جوانان پیاده کنیم؟




جوانان بیش از سایر اعضای خانواده به فضایی مستقل اما در دل خانواده نیاز دارند كه باید با حمایت و یاری والدین و سلیقه خودشان فراهم شود.اتاق یك جوان باید امكانات و وسایلی تقریبا نزدیك به یك خانه مجزا را در خود جای دهد زیرا نیازهای جوانان به عنوان افرادی بالغ و كامل فضایی مستقل را می طلبد كه در آن امكان زندگی و مطالعه همراه با آسایش و دور از رفت و آمد و فعالیت‌های جاری در خانه را داشته باشند. این اتاق باید دارای فضا و امكانات كافی برای نشستن، خوابیدن، استراحت، كار، مطالعه و سرگرمی‌های مورد علاقه جوانان مانند كامپیوتر و لوازم صوتی باشد. علاوه بر اینها در اتاق جوان باید امكان پذیرایی از چند دوست نیز فراهم باشد. این اتاق چندمنظوره باید مضاف بر لوازم و مبلمان مورد نیاز مقدار زیادی از وسایل شخصی، لباس‌ها، كیف‌ها، كفش، كتاب و خرده ریز‌های بی شمار را نیز در خود جای دهد. به این ترتیب اهمیت استفاده بهینه از هر سانتی متر مربع آن بدیهی است.
اتاق‌های چندمنظوره باید به دقت بیشتری طراحی شوند تا حداكثر استفاده از فضای موجود به عمل آمده و هر یك از ملزومات اتاق در جایی مناسب و قابل استفاده قرار گیرند در حالی كه فضای كافی برای حركت در میان آنها و همچنین باز و بسته شدن درها و كشوها باقی بماند.

به عنوان یك جوان اگر می خواهید اتاق تان را از نو طراحی كنید یا دكوراسیون و چیدمان آن را تغییر دهید بیش از هر چیز فهرستی از فعالیت‌هایی كه اغلب در اتاق خودتان انجام می دهید تهیه كنید سپس لیستی از وسایل مورد نیازتان كه باید خریداری كنید بنویسید. مبلمان مورد نیاز برای اتاق شما احتمالا شامل یك تختخواب، صندلی، یا مبل راحتی جهت نشستن یك یا دو مهمان و میز و صندلی كار است.
اصلی ترین وسیله در اتاق خواب تخت است. پیش از هر كار تصمیم بگیرید به چه نوع تختی نیاز دارید. در حقیقت این نقطه شروع برنامه ریزی و طراحی شما برای دكوراسیون اتاق است. شكل ظاهری تختخواب شما سبك دكوراسیون اتاق را تعیین می كند، اما راحتی آن از بیشترین اهمیت برخوردار است. انتخاب تشك شاید از انتخاب تخت نیز مهم تر باشد. چون خوابیدن بر روی تشكی كه برای بدن شما مناسب نیست می تواند به درد پشت و كمردردهای طولانی منجر شود. اگر تشك فنری خریداری كردید به خاطر داشته باشید چند بار در سال جهت قرارگیری آن روی تخت را از بالا به پایین و پشت به رو تغییر دهید تا فنرهای داخل تشك یكسان فرسوده شوند. از آنجا كه اتاق خواب‌ها در آپارتمان‌های امروزی اغلب كوچك هستند بهترین روش برای مبله كردن اتاق استفاده از وسایل چندمنظوره است. به عنوان مثال بهتر است تختخوابی بخرید كه بتوان از آن به عنوان یك كاناپه نیز استفاده كرد. تختخواب‌هایی كه دیواره كوتاهی در دو طرف دارند به راحتی با افزودن چند كوسن به یك كاناپه تبدیل می شوند یا ممكن است مبل یا كاناپه تختخوابشو خریداری كنید. در این صورت در طول روز تختخواب جایی را اشغال نمی كند. یك انتخاب دیگر برای اتاق‌های خیلی كوچك استفاده از تختخواب‌های كم جا است. این تخت‌ها پس از جمع شدن به موازات دیوار قرار می گیرند و فضای اتاق را برای حركت آسوده باز می گذارند. یك راهكار دیگر قرار دادن تختخواب در ارتفاع است به این ترتیب فضای زیر تحت در اختیار شما باقی می ماند.
با استفاده از تختخواب‌های پایه بلند می توان از فضای زیر تخت برای قراردادن میز تحریر، میز كامپیوتر و یا كتابخانه سود برد. وجود یك میز كوچك در كنار تخت مورد نیاز است تا از سطح روی آن برای قرار دادن یك چراغ مطالعه، ساعت زنگ دار و احتمالا یك لیوان آب یا كتابی كه قبل از خواب مطالعه می كنید استفاده كنید. این میز كوچك ممكن است با یك طبقه نصب شده به دیوار كنار تخت جایگزین شود و یا در مواردی كه به فضای بیشتری برای نگهداری از وسایلتان نیاز دارید می توان به جای آن از یك جعبه چوبی استفاده كرد. در این صورت هم از فضای داخل جعبه سود می برید و هم از سطح روی آن به عنوان میز كنار تخت استفاده می كنید. اگر فضای اتاق به اندازه ای كوچك است كه امكان قرار دادن میزی در كنار تخت وجود ندارد، یك طبقه به اندازه عرض تختخواب در قسمت بالای تخت و در ارتفاع مناسبی از آن روی دیواری كه تخت به آن تكیه دارد نصب كنید.

برای تامین فضای لازم جهت نگهداری از لباس‌ها، كتاب‌ها و سایر وسایل از تمام امكانات و زوایای اتاق بهره بگیرید. اگر اندازه اتاق در حدی است كه از تختخواب معمولی استفاده كنید آن را از نوع كشودار انتخاب كنید تا بتوانید از فضای زیر تخت برای وسایل دیگر بهره بگیرید و یا با قرار دادن چند جعبه با ارتفاع مناسب در زیر تخت از این فضا سود ببرید. وسایلتان را می توانید به دو گروه تقسیم كنید: آنهایی كه به صورت روزانه یا هر چند روز یك بار مورد استفاده قرار می گیرند و وسایلی كه در فاصله‌های زمانی طولانی تر به كار می آیند. دسته اول را در فضاهای در دسترس قرار دهید و دسته دوم را در جاهایی مثل قسمت بالای كمد بگذارید كه چندان در دسترس نیستند. برای استفاده بهینه از فضای اتاقتان از ابتكار و خلاقیت خود بهره بگیرید و از فضاهای به ظاهر مرده سود ببرید. در بسیاری از اتاق‌ها وجود ستون‌ها و نقایص زمین موجب به وجود آمدن فرورفتگی‌هایی در دیوارهای خانه می شود. این فرورفتگی‌ها برای نصب طبقات و استفاده به عنوان كتابخانه یا قرار دادن لوازم صوتی و حتی كامپیوتر و وسایل جانبی آن فضایی مناسب هستند. نصب طبقات چوبی، فلزی و یا شیشه ای بر روی دیوارهای صاف و بدون فرورفتگی نیز می تواند فضایی برای قرار دادن وسایل كوچك و خرده ریزهای شخصی شما فراهم كند.
میز تحریر یا میز كامپیوترتان می تواند یك میز سه گوش كوچك در زاویه دو دیوار اتاق باشد. اگر جای كافی برای یك میز كامپیوتر معمولی دارید ممكن است آن را در زیر پنجره جایی از دیوار كه معمولا استفاده نمی شود قرار دهید. میزی انتخاب كنید كه طول و عرض كمتری داشته باشد اما دارای طبقات متعددی برای قرار دادن وسایل جانبی كامپیوتر باشد.كمدهای دیواری كه اغلب ارتفاعی تا سقف اتاق دارند فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. برای استفاده بیشتر از این فضا می توانید داخل كمد را طبقه بندی كنید و یا در قسمت پایین آن دو یا سه كشو بسازید. اگر اتاق شما كوچك است بهتر است هیچ امكانی را برای استفاده از این فضا از دست ندهید و با نصب جیب‌های پارچه ای یا چند رشته طناب به موازات هم بر روی سطح داخلی كمد حداكثر استفاده از فضای داخل كمد را داشته باشید.
اگر اغلب در اتاق خود پذیرای تعدادی از دوستانتان هستید برای تامین فضای نشستن كافی می توانید از صندلی‌های تاشوی كوچك یا صندلی‌هایی كه روی هم قرار می گیرند استفاده كنید. به این ترتیب در زمانی كه به آنها نیاز ندارید صندلی‌ها را جمع كرده در گوشه ای از اتاق یا داخل یك كمد قرار می دهید. در فضای كوچك دو هدف را باید در تمام مراحل دكوراسیون اتاق به خاطر داشته باشیم: یكی استفاده بهینه از تمام فضای موجود و دیگری بزرگ نمایی و القای حس فضای بیشتر به بیننده

.درباره هدف اول راهكارهایی را بررسی كردیم اما هدف دوم از طریق انتخاب رنگ و نورپردازی فضا عملی می شود. رنگ‌های روشن و ساده مانند خانواده رنگ‌های خنثی و یا رنگ‌های طبیعی بهترین انتخاب برای اتاق‌های بسیار كوچك هستند. اما اگر اتاق شما خیلی كوچك نباشد می توانید تنوع رنگی بیشتری در آن داشته باشید. اگرچه همواره رنگ‌های آرامش بخش و ملایم برای اتاق خواب‌ها توصیه می شوند اما اتاق خواب فضایی خصوصی است و باید با سلیقه صاحب آن رنگ آمیزی شود. اما علاوه بر سلیقه شخصی اطلاع از بعضی اصول در انتخاب رنگ مفید است. به خاطر داشته باشید رنگ‌های سرد مانند آبی‌ها و سبزها رنگ‌هایی هستند كه سطوح را عقب تر از آنچه هستند نشان می دهند از این رو فضاهای كوچك را بزرگتر می نمایانند در حالی كه رنگ‌های گرم كه اصطلاحا به «رنگ‌های پیش رونده» معروف هستند جلوتر به نظر می رسند و در نتیجه فضا را كوچكتر نشان می دهند. جوانان اغلب به رنگ‌های پرانرژی و زنده علاقه مند هستند اما بهتر است برای طراحی رنگ در یك اتاق كوچك از این رنگ‌ها در سطوح كوچك و به عنوان آكسان استفاده كنید. از دیوارهای روشن اتاق به عنوان بومی سفید برای معرفی سطوح رنگی كوچكتر با رنگ‌های درخشان و مورد علاقه تان بهره بگیرید. دیوارهای سفید یا كرم روشن شاید برای جوانان كمی كسل كننده به نظر برسند اما در عوض این حسن را دارند كه به شما امكان می دهند هر چند گاه یك بار رنگ سایر وسایل اتاقتان را بدون نگرانی از هماهنگی آن با رنگ دیوارها تغییر دهید. برای بزرگنمایی اتاق‌های كوچك بهتر است درها و پنجره را به رنگ دیوار رنگ بزنید و حتی پرده اتاق را ساده و همرنگ دیوار انتخاب كنید. تاثیر آینه‌ها در بزرگنمایی را فراموش نكنید.
وجود یك آینه قدی در اتاق یك جوان نیازی حتمی است ضمن اینكه با بازتاب نور فضا را نیز بزرگتر از آنچه هست نشان خواهد داد. در صورت امكان آینه را روی دیوار مقابل پنجره نصب كنید تا با بازتاب نور طبیعی تاثیر بیشتری داشته باشد. نصب آینه بر روی در كمدها نیز علاوه بر بزرگنمایی و گردش نور در اتاق به آن نمایی مدرن می بخشد. نورپردازی نیز از اصولی است كه باید به آن توجه شود.
 

alireza arc

عضو جدید
اتاق خواب همراه با معماري داخلي

اتاق خواب همراه با معماري داخلي








 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

سـعید

مدیر بازنشسته
اصول شش‌گانه تغییر دکوراسیون اتاق


در صورتی که قصد دارید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید به شما توصیه می‌کنیم که به این شش نکته نیز توجه کنید...

۱) تغییر نحوه چیدمان اثاثیه اتاق: تا حد امکان وسایل را با فاصله از دیوار بچینید و آنها را در زوایای مناسب قرار دهید. به عنوان مثال قرار دادن یک کاناپه در عرض اتاقی نسبتا باریک، سبب می‌شود اتاق عریض‌تر به نظر برسد.

۲) رنگ‌زدن یک دیوار: یکی از دیوارهای اتاق مربوطه را به رنگ مورد علاقه‌تان درآورده و از آن به عنوان یک ناحیه مرکزی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که رنگ مورد نظر تا حدودی با اشیای دیگر اتاق مثل رومیزی، پرده و... مطابقت داشته باشد. تابلوها و وسایل زینتی دیگر را روی همین دیوار آویزان کنید و تکه‌ای از زیباترین اثاثیه‌تان را مقابل آن قرار دهید.

۳) استفاده از گیاهان: گیاهان سبز همیشه جان تازه‌ای به فضای اتاق می‌بخشند. گیاهی مناسب با فضای اتاقتان را انتخاب کرده، آن را در یکی از گوشه‌‌های اتاق قرار دهید.

۴) پهن‌کردن قالیچه در کف اتاق: استفاده از قالیچه روش بسیار مناسبی جهت گرم‌تر کردن فضا و ایجاد محیطی صمیمی‌است. بهتر است قالیچه را به صورت زاویه دار در زیر میز اتاق پهن کنید.

۵) آویختن تابلو یا آینه به دیوار: تصاویری را که به نوعی بازتابی از شخصیت شما می‌باشند در قاب‌‌های مزین روی دیوار نصب کنید. اگر از آینه استفاده می‌کنید، نهایت سعی خود را به کار بگیرید تا آن را در محلی مناسب که منعکس کننده چشم اندازی قابل توجه ازعناصر موجود در اتاق است، آویزان نمایید.

۶) دسته‌بندی کردن اشیا: تعدادی مجسمه و اشیای تزیینی مورد علاقه‌تان را جمع‌آوری کنید و جایی را مخصوص چیدن آنها در اتاق در نظر بگیرید. آنها را به سه یا پنج دسته تقسیم کنید و مجسمه‌‌های مشابه را در یک دسته کنار همدیگر بچینید. سعی کنید اشکال متفاوتی را برای چیدن انتخاب کنید.




 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتاق خواب مدرن

اتاق خواب مدرن

تاق خواب مدرن یک اتاق خواب خوب اتاقی ست که احساس آرامش را منتقل کند و مکانی باشد برای استراحت و شارژ مجدد بعد از یک روز کار و فعالیت.
طراحی داخلی اتاق خواب از آن جهت بسیار مهم است که حس آرامش و راحتی را در بدو ورود انتقال دهد. اولین فاکتورهایی که در اتاق خواب چشم ها را خیره می کنند، رنگ دیوارها، کفپوش و تخت خواب است پس باید آنها را یه گونه ای رنگ بندی کرد که در اولین نگاه حس آرامش را منتقل کنند.
از طرفی چیدمان اتاق باید کاملا بر اساس نظر صاحب اتاق باشد چرا که سبک چیدمان اتاق نمایانگر شخصیت فرد است.
دکوراسیون اتاق را ساده، جذاب و همواره مرتب نگه دارید اما تغییرات جزئی چیدمان و رنگ را در ابتدای هر فصل فراموش نکنید تا همیشه اتاق خواب منحصر به فرد و جذابی داشته باشید.
در اینجا تصاویری از طراحی های مدرنی از اتاق خواب را می بینید که می تواند الهام بخش شما برای طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان باشد.









































 

minagashangeh

عضو جدید
سلام به دوستان عزیز من چند مدل اتاق خواب مدرن پیدا کردم حیفم اومد فقط واسه خودم داشته باشم. کاش که خوشتون بیاد ....







 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا