[مصالح ساختمانی] قیر

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
نانو تکنولوژی و ساخت رنگهای خودشوینده و ضد خراش

نانو تکنولوژی و ساخت رنگهای خودشوینده و ضد خراش



استفاده از این قیر رنگی به بهبود دید رانندگان و کاهش تصادفات منجر می شود.

رییس پژوهشگاه علوم و فنون رنگ از موفقیت محققان ایرانی در تولید رنگ های خود تمیز شونده و ضد خراش با ساختار نانو خبر داد.

دکتر علی اکبر یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پژوهشی دانشجویان ایران در خصوص رنگ های خود تمیز شونده تصریح کرد:

رنگ های خود تمیز شونده ، ضد خراش یا بسیار آب گریز ، ساختارها و الگوهای نانومتری هستند که می توانند از طریق نور آفتاب و یا آب باران و بدون صرف هیچ هزینه ای تمیز شوند.

یوسفی در ادامه افزود:

طرح تولید این رنگ ها هم در قالب پروژه های دانشجویی و هم مستقیما از طریق پژوهشگاه در حال انجام است روند موفق و رو به رشدی داشته و می توانیم در برج ها و ساختمان هایی که هزینه های زیادی برای شست و شو دارند این رنگ ها را مورد استفاده قرار دهیم.

وی در رابطه با دیگر فعالیت های پژوهشگاه در حوزه نانو گفت:

صنعت رنگ بر خلاف بسیاری حوزه ها و صنایع دیگر، بسیار درگیر و نیازمند به نانو است و در این زمینه ما به پودرها ، لایه ها و ساختارهای نانومتری احتیاج داریم و توانستیم نانو لوله ها را به چند روش مختلف بسازیم و همچنین در حوزه نانو ذرات دی اکسید تیتانویم نیز مطالعات مناسبی انجام دادیم.

یوسفی در ادامه افزود: رنگ در صنایع مختلف مانند صنعت نفت، پتروشیمی و جلوگیری از خوردگی بسیار کاربرد دارد و گروه های مختلف پژوهشگاه به جای فعالیت های صرف تحقیقاتی به دنبال ایجاد و تولید دانش فنی و کاربرد رنگ در صنایع مختلف و ارائه آنها به صنعت برای سرمایه گذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه قیر هم به عنوان یک پوشش به حوزه رنگ مرتبط است افزود: ما به دنبال تجاری سازی قیر رنگی هستیم که به غیر از کاربردهای زیبایی شناختی در شهرها به کار بردن رنگ سفید آن در تونل ها به 30 درصد صرفه جویی در هزینه ها منجر می شود.

یوسفی افزود:

با استفاده از قیر رنگی در حاشیه جاده ها می توان دید بهتری برای رانندگان ایجاد کرد زیرا رنگ های ترافیکی باعث افزایش کیفیت رانندگی و کاهش خطرات می شود.

دبیر سومین کنگره بین المللی رنگ و پوشش در ادامه با بیان این که این همایش با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه از 25 تا 27 آبان در تهران برگزار می شود، خاطر نشان کرد:

سعی شده تا با دعوت از اساتید و محققان برجسته رنگ و پوشش در این همایش زمینه ای برای ارتقای سطح علمی ایران فراهم شود. در این راستا پژوهشگرانی از انگلیس، بلژیک، فرانسه و آمریکا برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود در همایش رنگ و پوشش شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد:

همزمان با این همایش دومین همایش بین المللی پوشش های خودرویی با هدف ارائه تازه ترین پیشرفت های علمی تحقیقاتی و دستاوردهای این بخش برگزار می شود.
منبع aneshju.ir
 

Similar threads

بالا