رانـــــــــــــــــدو با فتوشاپ

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
مقـــــــدمه

تصویر سازی در هنر معماری وسیله ایست برای ارتباط بصری مناسب مخاطب با اثر، که از گذشته تا به حالا دستخوش تحولات شگرفی گردیده است. خوشبختانه در دهه اخیر معماران توانسته اند با یاری گرفتن از تصویرسازان و نرم افزارهای کارآمد به نهایت زیبائی در بیان گرافیکی آثار خود برسند. در این میان، زمان یکی از فاکتورهای کلیدی در ارائه محصول می باشد. خلق آنچه که بتواند رضایت خاطر معماران نکته بین حساس و بسیار موشکاف را در زمانی کوتاه فراهم آورد، حقیقتاً کار طاقت فرسائیست که از عهده بسیاری از هنرمندان گرافیست و تصویرساز خارج است. معمولاً پرداخت نهائی (Rendering) تصاویر دو بعدی (Plan) از یک مدل سه بعدی با دردسرهای بسیاری از قبیل: تنظیم نور و رنگ متریال ها، ایجاد سایه، مدت زمان بالای رندرینگ و عدم ویرایش ((Edit... همراه است. این موضوع سبب شده نرم افزارهائی مانند Photoshop بیش از پیش مورد توجه قرار گیریند.

در این تاپیک همه سعی نگارنده ارتقاء سطح کیفی کار تصویرسازی معماری با نرم افزار Photoshop می باشد. از اساتید این نرم افزار تقاضی دارم با پیشنهادات و انتقادات خود، بنده را یاری بفرمایند.

با تشکر
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
مبنای کار راندو با فوتوشاپ بر اساس داشتن طرح معماری (مشتمل بر پلان ویا نما) می باشد. که معمولاً با پسوند EPS و یا PDF از نرم افزار Auto Cad خروجی گرفته شده و در Photoshop باز می شوند. باید توجه داشت قبل از خروجی گرفتن از Auto Cad تمانی خط اندازه ها باید پاک شود تا در هنگام رانـــــــــــدو کار راحت تر انجام شود.


 

پیوست ها

  • detail4.jpg
    detail4.jpg
    65.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
خروجی EPS از اتوکد به فتوشاپ

خروجی EPS از اتوکد به فتوشاپ

در محیط اتوکد شما علاوه بر تعریف پلاتر برای چاپ نقشه می توانید پلاترهایی مجازی تعریف کنید که خروجی حاصل از آن یک فایل با فرمت مورد نظر شما باشد مثلا با تعریف پلاتر JPEG Compression می توانید از نقشه مورد نظرتان تصویری با پسوندJPG ایجاد کنید .
نکته قابل توجه در این کار قابلیتهای متنوعی است که این پلاترها در اختیار شما میگذارند . برای مثال برای دستیابی به فایل Jpg در حالت عادی از گزینه Export موجود در منوی File استفاده می کنید که در این وضع نمی توانید کیفیت تصویر خروجی و اندازه آنرا تعیین کنید اما اگر این کار را به پلاتر JPEG Compression انجام دهید می توانید ابعاد دقیق خروجی ، بخش مورد نظرتان ، ضخامت ها و … را تعیین کنید.
تعریف یک پلاتر جدید در اتوکد:
۱- از منوی file گزینه Plotter Manager را انتخاب کنید.
۲- پوشه Plotters باز میشود.
۳- گزینه Add-A-Plotter Wizard را کلیک کنید.
۴- گزینه Next را بفشارید تا به بخش Plotter Model برسید
۵- در این بخش لیست کاملی از پلاتر های موجود در اتوکد نمایش داده میشود
۶- برای مثال از بخش Manufacturers گزینه Adobe را انتخاب کنید.
۷- در بخش Models لیست نمایش داده میشود که در واقع پلاتر هایی هستند که توسطAdobe پشتیبانی میشوند
۸- PostScript Level 1 را انتخاب کنید. این پلاتر فایلی با ویژگیهای برداری از نقشه شما تهیه خواهد کرد به این معنا که اگر فایل تولید شده را با نرم افزارهایی مثل Adobe fotoshop باز کنید میتوانید کیفیت نمایش را تعیین کنید و به تصویری بدون زمینه از نقشه مورد نظرتان می رسید.
۹- گزینه Next را بفشارید تا به بخش Ports برسید.
۱۰- در اینجا گزینه Plot to File را انتخاب کنید و Next را بفشارید.
۱۱- در بخش Plotter Name میتوانید نام پلاترا تغییر دهید. Next را بفشارید. و در نهایت Finish را کلیک کنید.
۱۲- در محیط اتوکد کلید های Ctrl+p را همزمان بفشارید تا پنجره Plot باز شود .پ
۱۳- اکنون پلاتر PostScript Level 1 در زیر مجموعه پلاتر ها اضافه شده است .
۱۴- با تنظیمات خود از نقشه د پلاتی با این پلاتر تهیه کنید .
۱۵- زمانی که گزینهOk را برای تایید پلات بفشارید پنجره Browse for Plot File باز خواهد شد درآن نام و آدرسی فایلی را که می خواهید ذخیره کنید تعیین کنید و گزینه Save را بفشارید.
۱۶- بعد از این کار به آدرس تعیین شده خود بروید ، فایل شما با پسوند eps در آنجا ذخیره شده است .
توجه داشته باشید سایر پلاتر ها نیز برای نصب روندی مشابه دارند مثلا در اتوکد ۲۰۰۷ به بعد پلاتر PDF نیز اضافه شده که امکان تهیه فایل هایی با پسوند pdf را براتان فراهم میکند.
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]نور پردازی با فتوشاپ[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]کاربرد نور در طراحی نما (علی الخصوص نورهای بالا رونده [/FONT][FONT=&quot]Target Lighe[/FONT][FONT=&quot]) باعث زیبائی دو چندان در کار می شود. خوشبختانه با پکیج هایی که به تازگی به بازار آمده این کار بسیار آسان شده است این نورها در کنتراست های متفاوت سبب ایجاد جلوه های زیبائی می شود. و شما می توانید بدون نیاز به نرم افزاری مانند [/FONT][FONT=&quot]3D Max[/FONT][FONT=&quot] نمائی کاملا رئال بوجود آورید.

[/FONT]a.jpg

IES-Light-008.jpg

[FONT=&quot]
[/FONT]
 

sama jooon

عضو جدید
کاربر ممتاز
بایگانی سوالات و پاسخ ها

بایگانی سوالات و پاسخ ها

http://www.iran-eng.com/showthread.php/310215-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE?p=4517534&viewfull=1#post4517534................
ممنون از تاپیک بسیار خوبتون
2تا سوال داشتم نمیدونم اینجا بپرسم یا نه !
اول اینکه راه فوکوس focus کردن ، مثل اینکه دوربین رو یه چیز زوم میکنه
دوم اینکه محو کردن یه شی ، مثلا یه چراغ داریم میخوایم یکم فلو بشه یکم محو بشه
سوم هم یه سوال خصوصی داشتم میشه یه پیام بدی :دی

فکر می کنم سوال شما در مورد VRay و 3D Max باشه. ای کاش نقل قول اون پست رو می گذاشتید تا بدونم در مورد کدوم پست سوال کردید. در هر صورت...
کار Motion Blur در قسمت VRay camera همین هست. بعد از انتخاب Object که می خواید تا حدی محو به نظر بیاد. تنظیمات زیر رو اعمال کنید.

Motion blur= on, f-number= 16.0, Shutter speed= 30.0
در مورد سوال اولتون هم باید بگم بایذ با اعداد Depth-of-field (DOF( بازی کنید تا به نتیجه مطلوبتون برسید. می تونید تظیمات زیر رو اعمال کنید. البته چون تصویری از کارتون ندارم اظهار نظر دقیقی نمی تونم داشته باشم. فقط می تونم تنظیمات پایه رو بهتون بگم. الباقی کار دست خودتونه...

Exposure=on, f-number=1.0, Shutter speed=4000.0, ISO=200.0, Vignetting=on

DOF= on, Focus distance=400






تو وی ری رو میدونم ، تو فوتو شاپ و افتر افکت هم میشه این کار ها رو کرد ، چون تو وی ری کارها که حجمشون بالا بره ، بهتره عکس رو پست پروداکشن کرد . اگر با فوتوشاپ بلدین ممنون میشم.

در فتوشاپ منوی کرکره ای filter->blur->motion blure



سلام ... ممنونم بابت آموزش خوبتون .... ببخشید این سمپلارو باید از کجا بیاریم؟!
بعد حتما آموزش شیت بندی با Corel Draw رو هم بذارین واسمون ... :smile:
خیییییییییلی ممنونم که انقد خوب آموزش میدین .... :gol::gol::gol:

خواهش می کنم. 1 سال دنبال این سمپل ها بودم، متاسفانه تو هیچ بانک نرم افزاری پیدا نمیشد. در نهایت خودم اونها رو از دفتر آسیائی شرکتش تو کوالالامپور خریدم. الان هم با قیمت ناچیزی در اختیار اونائی که میخوان قرار می دم، نحوه خرید رو در جزوه آموزشی توضیح دادم. الان یه کم گرفتارم ولی اگه بتونم تا آخر بهمن ماه جزوه آموزش کار با نورهای مستقیم (IES Lighte) و شیت بندی با Corel Draw رو تدوین می کنم و تو تاپیک میگذارم.



سلام خسته نباشید
میتونم یه خواهش ازت بکنم میتونی از هر سمبل گرافیکی 3 ،4 تا برا دانلود قرار بدی ببینم میتونم باهاشون کار کنم یا نه یا اصلا به کارم میاد بعد برای خرید پک کاملش اقدام کنم ممنون میشم این کار انجام بدی
کارت خیلی عالی من که خودم کف کردم راستی به وبلاگت هم سر زدم موفق باشی منتظر جوابم



اقا کسی هست این لینک اموزش که تو 4shere اپلود شده به صورت لینک دیگه داشته باشه به خدا پدرم دراومد بس که دانلود کردم وسط راه قطع شده یا سرعت صفر شد اخه اینم سایت اپلود شد قدرت خدا هم که resum هم که نداره هر کی کمک کنه خدا اجرش بده




سلام دوستان.من هر چی توی اینترنت گشتم brush یا شکلی برای راندوی پلان پیدا نکردم.چیزهایی مثل درخت ماشین و یا ...از دید بالا.میتونید منو راهنمایی کنید.اگه کسی فایلی داره و یا سایتی رو معرفی کنید.مرسی

از تریدی مکس استفاده کن،درختاتو رندر بگیر،پی ان جی سیو کن،ببر تو فتوشاپ



چجوری میشه این سمپل هارو که با هم هستن رو جدا کردد؟ مثلا من 3 تا ادم کنار هم دارم

من دقیقاً منظورتون رو متوجه نشدم... این سمپل ها هر کدوم در یک لایه تعریف شدن. وقتی لایه اونها رو انتخاب کنبد خیلی راحت میتونید هر کاری باهاشون انجام بدید.

کاری نداره --از ابزار selection توی فتوشاپ استفاده کنید--البته یه سری پلاگین هست-ولی برای انتخاب همون ابزار فتوشاپ کفایت میکنه


اگرم خواستید تصویر رو به یه فایل دیگه انتقال بدید بعد انتخاب کافیه ctrl+c رو بزنید و توی فایل جدید paste کنید-



من که هیچی یاد ندارم با فوتوشاپ راندو کنم...:(
دلم میخواد یاد بگیرم...آموزشش چطوریه؟ کسی فیلمی چیزی داره؟
آقا سروش به ما هم یاد بده دیگه
...

لینک ویدئوها، پیج ها و PDF هائی که در این تاپیک و تاپیک های بقیه دوستان هست دنبال کنید.



این هم لینک پرسوناژ برای دوستانی که دنبالش بودن.

دانلود

[/QUO

ممنون از لینک اما چجوری دانلود میشه؟رایگان نیست؟

تمام سرور های آپلود که این فایل رو لود کردن رایگان اون رو در اختیار کاربر ها قرار دادن... حوصله کنید و مراحل دانلود رو تا انتها پیش ببرید موفق باشید.



ميشه راهنمايي بفرماييد چه مراحلي رو بايد برم؟

سلام.از منوی file گزینه print رو بزنین



سلام... متاسفانه هیچ کدوم از آموزشا برای من باز نمیشن. برای سایت پلانم میخوام از سمپل های درخت استفاده کنم. میشه بپرسم چجوری این کارو انجام بدم؟

این جزوه رو دانلود کنید:

لینک دانلود



دوستان متاسفانه سروری که عکسها رو در اونجا load کرده بودم لینک ها رو برداشته به زودی تصاویر رو مجدداً آپلود میکنم.



واقعا آموزشات عالی ان سروش جان به کارت ادامه بده..مرسی

از اظهار لطفتون متشکرم :gol: اما زمانی خوشحال میشم که نمونه ای از کار دوستان رو در تاپیک ببینم. اون موقع متوجه میشم آموزش ها به درد بخور بوده...:smile:



مرسی دوست عزیز بابت آموزشهاتون....من میخواستم کار کنم بزارم اما متاسفانه سمپل ندارم به غیر این چندتایی که شما گذاشتید و با این تعداد کم نمیشه واقعا راندو کرد...
خودم به شدت ناراحت شدم و هر چی هم سرچ کردم پیدا نکردم....اما اگه شما سایتی رو میشناسید و بگید که ممنونتون میشیم....


حجم این فایلها متاسفانه خیلی سنگینه سعی میکنم به مرور براتون آپلود کنم. موفق باشید.



سروش جان واقعا عالی بود...فقط فکر کنم باید علاوه بر ثبت نام یه پولی هم واریز کنم چون 3-4 تا که دانلود کردم اون دکمه حذف شد...

فقط کافیه Register بشید و با User خودتون وارد بشین. همین. کل امکانات سایت رایگان هست. خودم اکثر Texture ها رو دانلود کردم. اگر احیاناً به مشکلی برخوردید اطلاع بدین. چیزی که زیاد هست وب سایتهای Cutout, از این نتونستید استفاده کنید ایرادی نداره یکی دیگه...:smile:

موفق باشید.



ثبت نام رو انجام دادم و چندتایی هم دانلود کردم به بعدش نمیدونم چرا هر عکسی که انتخاب کردم واسه دانلود اون دکمه دانلود حذف شد...درسته منم یه سایت پیدا کردم خیلی کم داشت اما آدرسشو میزارم شاید به درد دوستان خورد
http://www.cutoutpeople.com/nature/trees:)

سلام دوست خوب چه طور میشه تو این سایت عضو شد؟

سایت ایشون Register نداره این به این معنی هست که ثبت نام وجود نداره فقط میتونید در شبکه های مختلف اجتماعی ایشون رو Follow کنید. آموزش های سایتشون هم رایگان هست.




اینم یه سایت دیگه که به نظرم cutout های خیلی خوبی داره واسه فوتوشاپ ....فقط حیف که پولیه
:(
http://www.doschdesign.com/productlist2.php?line=42&subrubrik=59
به پست های قبل تاپیک مراجعه کنید. اگر دنبال Cutout های انسان هستید. لینک هائی رو اونجا گذاشتم که در کدومش بیشتر از 1200 تا 1300 Cutout رو شامل میشه.



سلام... میشه خواهش کنم دو سه نمونه سمپل درخت (Top view) تیره رنگ ، سبز پررنگ مثلا برای دانلود قرار بدید؟

به این لینک ها مراجعه کنید. برای تغییر رنگ هم از کلید ctrl+L در فتوشاپ استفاده کنید.
لینک دانلود
لینک دانلود



سلام.مرررسی از آموزشای خوبتون.
من تا حالا با فتوشاپ کار نکردم و ی سوال مبتدیانه داشتم.:redface:
می خوام همین طور که گفتین از cut out واسه کارم استفاده کنم.از طریق open عکس اصلی رو تونستم وارد فتوشاپ کنم ولی از این طریق cut out رو که میارم ی پنجره سفید میاد فقط!!!و نمی تونم عکسو وارد کنم.توی اون ویدئوی آموزشی هم یهو میارتش معلوم نی از کجا:dمیشه لطفا کمکککک کنیدددد.:(مرررررسی




میشه یه سری آموزش در مورد راندو سایت پلان بزارید ؟ چیزایی که تو نت پیدا کردم خیلی سطحه پایینه


صفحه 5 همین تاپیک جزوه آموزشی هست میتونید از اون استفاده کنید این هم لینکش
#43
 

پیوست ها

  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    45.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
در پست های گذشته در رابطه با طریقه خروجی گرفتن نقشه از اتوکد برای راندو کردن طرح صحبت شد. پس از این کار نرم افزار فتوشاپ را باز کنید و فایل مربوطه را open کنید.
1. در حال حاضر شما باید طرحی با شمایلی نظیر این طرح در فتوشاپ داشته باشید.

01.jpg



2. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید. خطوطی که شما در اتوکد ترسیم کردید به شکلی بسیار ظریف در این فایل آورده شده است برای بهتر دیده شدن تصویر می توانید بر روی گزینه Hand Tool (H) دو بار کلید کنید و برای دیدن خطوط با جزئیات کامل بر روی گزینه Zoom Tool (Z) دو بار کلیک کنید. (حروف Z و H کلید های میانبر این دو فرمان هستند.) هر دو ابزار را می توانید در نوار ابزار سمت راست پیدا کنید.

Graphic1.jpg
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
دوستان ببخشید که نتونستم آموزش راندو رو به صورت کامل تو تاپیک قرار بدم. متاسفانه عکس ها آپلود نمی شد. در عوض بخش اول آموزش رو به صورت فایل PDF آماده کردم میتونید. با کلیک روی لینک زیر دانلود کنید.

دانـــــــــلود بخش اول
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]ساخت مناظر و مرایای سبز شهری از قبیل: فضای سبز، توقفگاه پیاده، پارک و... به عنوان فضای زنده شهری در احیاء تعامل بیشتر شهروندان با طبیعت نقشه عمده ای ایفا میکند. در این پست نمونه هائی از طراحی فضای سبز مربوط به یک استودیو معماری آمریکائی به نام [/FONT][FONT=&quot]NOF[/FONT][FONT=&quot] را گذاشته ام. که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.[/FONT]مشاهده پیوست 69511
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
دوستان فکر می کنم تصاویری که در 5-6 پست آخر گذاشتم تا حد زیادی گویای این مطلب هست که راندو تا چه حد برای درک عمومی از پلان مهمه و ارائه گرافیکی یک پلان چقدر می تونه اثرگذار باشه. در دانشگاه های ما تاکید زیادی به راندو می شه اما آیا راندو اون هم با شکلی که الان داره انجام میشه اثرگذاره. بحث بنده در مورده راندو با نرم افزاره. روی پروژه ها کار می شه زحمت کشیده می شه اما در نهایت چیزی که می بینیم یک 3D View زیباست که در نوعه خودش خوبه و Eterior حتی Interior رو به شکل اجمالی نشون میده اما کلیت فضا چیزه دیگه ای میگه. کارهای دانشجوهای جاهای دیگه مثله مالزی هند سنگاپور آلمان و... رو می دیدم واسم جالب بود از تاکید زیبائی که روی پلان گرافیک داشتن. در کنار اکثر 3D Viewها یک پلان گرافیکی دیده می شد. و این موضوع جای تامل داره.
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
این کار وقت زیادی از من گرفت، اما فکر می کنم خوب از آب در اومده. نمونه فایل Auto cad هم به صورت خام قرار دادم که دوستان بدونن فایلی که از اتوکد به فتوشاپ Export می گیرند، باید به چه شکل باشه.
Pattern های فتوشاپ امکان این رو به شما می ده که مساحت زیادی دو (به شرط اینکه کاملاً بسته باشه) با یه Texture بپوشونید. در این کار من از این امکان فتوشاپ برای کفسازی پیاده رو استفاده کردم.
soroush01.jpg
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
کارکرد این سمپل ها خیلی خیلی ساده هست. شما فقط کافی کمی با فتوشاپ آشنایی داشته باشید. متاسفانه به دلیل مشغله زیاد نتونستم آموزش ها رو کامل کنم حتماً در اسرع وقت این کار رو می کنم.
 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
آموزش تصویر سازی معماری با فتوشاپ

آموزش تصویر سازی معماری با فتوشاپ

بعد از مدت ها بالاخره تدوین این جزوه آموزشی تمام شد.سعی میکنم در اسرع وقت به سوالات جواب بدم. جزوه آموزشی نور پردازی (IES Lighte) و شیت بندی با Corel Draw هم به زودی روی تاپیک قرار میدم.

لینک دانلـــــــــــود

Rando ba photoshop web.jpg
http://www.4shared.com/get/sgFvgdzH/wwwplan-photoshopblogfacomdocx.html

 

soroush89

متخصص Photoshop
کاربر ممتاز
لینک ویدئوی نحوه راندو با فتوشاپ

لینک ویدئوی نحوه راندو با فتوشاپ

به دوستانی که کمی با فتوشاپ آشنایی دارن پیشنهاد می کنم حتماً این ویدئو رو ببینند. جالبه. ایجاد یک پلان و یک برش با فتوشاپ.

لینک ویدئو
 
بالا