مردی با دستان بیونیک قابل کنترل با اپلیکیشن آیفون

bababato

عضو جدید
کنولوژی پزشکی مدرن هر روزه نوید بخش معجزات جدیدی است. و ابداعات و اختراعات آن با ورود به زندگی انسان های عادی می توانند بهبودهای خارق العاده ای باشند که شاید روزی جزو آرزوهای دست نیافتنی بودند. اما هر روز شاهد ورود بخش تازه ای از آنها به بازار و تبدیل افراد بیشتری به انسان-ماشین (Cyborg) هستیم.

آغاز داستان امروزمان هم به سال ۲۰۰۸ برمی گردد. جیسون کاگر با بدشانسی تمام در یک تصادف روی خطوط نیرو سقوط کرد و با ۷۲۰۰ ولت شوک الکتریکی روبرو شد و متاسفانه هر دو دست خود را از دست داد. اما اکنون اینقدر خوش شانس است که توانسته دو دست جدید در اختیار بگیرد که توسط یک اپلیکیشن اختصاصی آیفون کنترل می شوند.

i-Limb دست رباتیک فوق پیشرفته طراحی شده توسط موسسه انگلیسی توسعه ابزارهای پروتزی Touch Bionics است. ۵ انگشت این دست به طور مستقل حرکت می کنند و انگشت شست هم دارای حرکت و چرخش کامل است. علاوه بر این دست از مچ هم به صورت ۳۶۰ درجه امکان چرخش دارد.

این دستان به اندازه کافی هوشمند هستند که به صورت خودکار کارهایی مانند لمس و گرفتن اجسامی چون لیوان و ابزارهای معمول خانگی را انجام دهند. اما برای راحتی بیشتر، کاگر یک اپلیکیشن اختصاصی آیفون هم در اختیار دارد و با استفاده از آن ۲۴ الگوی ویژه گرفتن پیچیده تر را هم می تواند برای دستانش برنامه ریزی کند.

برای کار با این اپلیکیشن و انتخاب حالت های مختلف برنامه برای دستان، وی از یک قلم استایلوس معمولی استفاده می کند. البته دست های کاگر دقیقا همانند آنچه در ترمیناتور دیده اید، طبیعی به نظر نمی رسند. اما وی بسیار خوب آنها را اداره می کند و به خوبی از پس کارهایش بر می آید. و مطمئنا بسیار بسیار بهتر از هر دست پروتز پلاستیکی هستند که وی تا کنون استفاده می کرده است.

به نظر شما چقدر تا تبدیل کامل انسان به یک موجود نیمه ماشینی و تحقق داستان های علمی-تخیلی همچون ترمیناتور، آی روبات و پلیس آهنی فاصله داریم؟
لطفا برای مشاهده مطالب بیشتر درلینکستان بابا باتو اینجا را کلیک نمایید.
 
بالا