ارزش مایکروسافت پس از ۱۷ سال از مرز ۵۰ میلیارد گذشت

nasrin1363

عضو جدید
روز جمعه هفته گذشته ارزش سرمایه مایکروسافت بعد از سال ۲۰۰۰ برای اولین بار از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت. ارزش سهام این غول تکنولوژی هم در سه ماهه گذشته بر خلاف انتظارات و پیش بینی های تحلیلگران وال استریت، افزایش یافته بود.
سهام بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان به اندازه ۲٫۱ درصد افزایش یافته وبه ۶۵٫۶۴ دلار رسید. با این حساب ارزش این شرکت، در کل به ۵۱۰.۳۷ میلیارد دلار رسید که در ۱۷ سال گذشته بیشترین رقم ارزش این شرکت می باشد.
همان‌طور که اشاره کردیم، و طبق داده های ارائه شده توسط Thomson Reuters، آخرین باری که ارزش بازار مایکروسافت به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید، به ماه مارس سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. ارزش مایکروسافت در دوران حباب دات‌کام به بیش از ۵۵۰ میلیارد دلار رسیده بود.
با وجود گذر از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار، مایکروسافت همچنان از نظر ارزش بازار از رقبایی نظیر اپل و آلفابت عقب‌تر است. اپل با ارزشی بالغ بر ۶۴۲ میلیارد دلار در رتبه اول قرار داشته و آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می شود نیز حدود ۵۷۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی را چند روز پیش منتشر کرد که براساس آن این کمپانی موفق شد تا از نظر درآمد و سود کسب شده فراتر از پیش‌بینی‌های وال استریت عمل کند. به نظر می رسد یکی از عوامل موفقیت مایکروسافت استقبال از خدمات ابری این شرکت و نرم افزارها و سرویس های مبتنی بر این خدمات است. طبق گزارشاتی که این شرکت منتشر کرده بود، مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ کسب و کار ابری مایکروسافت، که شامل Azure و سایر نرم افزارهای دیتا سنتری می باشد، با ثبت درآمد ۶.۹ میلیارد دلاری، افزایشی ۸ درصدی را تجربه کرده بود.
در واقع درآمد و سود مایکروسافت، در ۷ مورد از ۸ گزارش سه ماهه ای که مایکروسافت ارائه داده است، بیشتر از پیش بینی های تحلیلگران مایکروسافت بوده است.
از زمانی که ساتیا نادلا (Satya Nadella)، در سال ۲۰۱۴، به عنوان مدیر اجرایی مایکروسافت معرفی شده و سکان هدایت این غول تکنولوژی را بر عهده گرفت،این کمپانی را متحول کرده و تمرکز این شرکت را بیشتر بر روی سرویس های مبتنی بر فضای ابری و اپلیکیشن های موبایلی معطوف کرد. وی همچنین تلاش کرده است که تمرکز این شرکت را از سیستم کسب و کار نرم افزاری سنتی این شرکت دور کند.
طبق داده های ارائه شده توسط Thomson Reuters، زمانی که ساتیا نادلا به صندلی مدیریت در مایکروسافت تکیه زد، هر سهم این کمپانی ۳۴ دلار ارزش داشت و ارزش بازار مایکروسافت بیش از ۳۱۵ میلیارد دلار برآورد شده بود.
در حال حاضر تحلیلگران نسبت به سهام مایکروسافت خوش بین بوده و اکثر آن ها پیشنهاد به خرید سهام این شرکت می کنند.
منبع :پایگاه دانش یزد سرور
لینک
 
بالا