جزییات برنامه هفته حمل و نقل

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اعلام جزئیات برنامه‌های هفته حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، از امضای قرارداد ساخت 200 دستگاه واگن مسافری ویژه، معرفی پروژه داشبورد مدیریتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در همایش روز ملی حمل و نقل و رانندگان، دیدار با تشکل های صنفی دریایی و آغاز عملیات راهداری زمستانی در یکم دی ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید قاسم بی نیاز ضمن تشریح جزئیات برنامه‌های هفته حمل و نقل 1394 تصریح کرد: روز گذشته - 26 آذرماه - به حمل و نقل جاده ای اختصاص یافته بود که همایش روز حمل و نقل در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد و در این همایش ضمن حضور انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل ونقل جاده‌ای از پروژه داشبورد مدیریتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای که شامل اطلاعات گسترده در حوزه حمل و نقل است؛ رونمایی شد.

وی گفت: امروز - 27 آذرماه - به حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که علاوه بر دیدار با تشکل های صنفی ریلی، از یک رام ریل باس بهره برداری و ساخت شش دستگاه واگن مسافری و امضای ساخت 200 دستگاه واگن مسافری VIP آغاز خواهد شد. همچنین فردا - 28 آذرماه - به عنوان حمل و نقل دریایی نام‌گذاری شده است که برنامه دیدار با تشکل های صنفی دریایی پیش بینی شده است.

بی‌نیاز اظهار کرد: در روز یکشنبه- 29 آذر ماه - به مناسبت هفته حمل و نقل نشست تخصصی حمل ونقل ریلی و توسعه شهری با محورهای تجریه شهر توکیو و رویکردهای جدید و طراحانه در حمل ونقل شهری توسط شرکت عمران شهرسازی جدید برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکشنبه - 29 آذرماه - به عنوان روز حمل و نقل هوایی نام‌گذاری شده ‌است، تصریح کرد: روز دوشنبه -30 آذرماه -با نام "زیرساخت های حمل و نقل و راه روستایی" افتتاح 28 کیلومتر آزادراه ساوه – همدان با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد.

وی اعلام کرد: سه شنبه - یکم دی ماه - نیز به عنوان "راهداری ، پشتیبانی و کنترل کیفی" نام‌گذاری شده است که در این روز آغاز عملیات راهداری زمستانی و مانور راهداران را خواهیم داشت.بی‌نیاز ادامه داد: بزرگداشت هفته حمل و نقل از حیث اطلاع رسانی فعالیت های دست اندرکاران حوزه حمل و نقل کشور، گرامیداشت زحمات تلاشگران خستگی ناپذیر در حوزه های مختلف و برنامه ریزی جهت تحقق حقوق شهروندان در حوزه حمل و نقل از طریق ارتباط مستقیم با مردم حائز اهمیت است که در این هفته با مشارکت سازمانها و شرکتهای تابعه برنامه های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی، اطلاع رسانی، برنامه های تبلیغی و انتشاراتی و برنامه های ارتباط مردمی برگزار می‌شود.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه با اشاره به اینکه در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل در کشور، روزهای سرنوشت سازی بوده اند که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته اند و 26 آذرماه سال 1362، از شمار چنین روزهایی است، یادآور شد: در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود 100 کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور، تهدید کشتی های منتظر از سوی عراق و... ، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. در همین روزها، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند و با همت این دلیرمردان، کشور از وضعی بحرانی خارج شد.

بی نیاز گفت: در سالهای پس از پایان جنگ تحمیلی، به پاس حماسه آفرینی غیور مردان ایران اسلامی در سال 1362 و لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب ، در تقویم رسمی کشور روز 26 آذر به عنوان روز « حمل و نقل » نامگذاری شد.وی در ادامه با اشاره به اینکه روز اول دی ماه مصادف با آغاز عملیات راهداری زمستانی است، ابراز کرد: حفظ و نگهداری راه‌ها در فصل زمستان اهمیت بسزایی در ایمنی عبور و مرور و رسیدگی و امداد رسانی به موقع به حادثه دیدگان در جاده ها دارد و همچنین موجب کاهش تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از سوانح رانندگی خواهد شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: اول دی‌ماه یاد آور خدمات مردان بی ادعایی است که در سرما ی طاقت فرسا با کمال خلوص و در پی خدمت صادقانه به هموطنان خویش و حفظ و حراست از سرمایه های ملی کشور هستند.به گزار ایسنا، به پاسداشت زحمات تلاشگران عرصه حمل و نقل در کشور از 26 آذر ماه تا یکم دی‌ماه با عنوان « هفته حمل و نقل» نامگذاری شده است. امسال نیز همچون سال‌های گذشته با شروع راهداری زمستانی از یکم دی ماه حدود 15 هزار راهدار در مناطق برف‌گیر و در جاده‌های سراسر کشور مستقر خواهند شد.
 
بالا