اخذ ایزو ویژه شرکت در مناقصات ( گواهینامه های ایزو برای شرکت های پیمانکاری و خدماتی )

imankholghi

عضو جدید
این مطلب به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم نگارش شده و در صورتی که مایل به اخذ گواهینامه های ایزو برای سازمان خود هستید با شماره های 33444814-023 و 33444813-023 تماس بگیرید.

اهمیت استانداردهای ایزو در مناقصات و امور پیمانکاری


تمام پیمانکاران برای اینکه بتوانند پروژه ای را از یک سازمان دولتی و یا غیردولتی اخذ و اجرا کنند باید در مناقصات آن سازمان شرکت داده شوند.

مناقصه فرایندی است که طی آن به بررسی رزومه پیمانکار و یا مجری ، مدارک و اعتبارات پیمانکار و هزینه اعلام شده توسط آن ها پرداخته می شود.

هزینه پروژه که توسط پیمانکاران اعلام می شود، همیشه آیتم تعیین کننده برای برنده شدن در مناقصات نیست و امروزه اکثر مناقصات پیش نیازهایی برای شرکت در آن ها دارند. مثلا برخی از مناقصات در کنار اینکه شرکت مجری می بایست رتبه و حیطه لازم را داشته باشد، باید امتیاز لازم از بقیه موارد را نیز کسب کند.

امروزه داشتن گواهینامه های سیستم های مدیریتی و کیفی نقش به سزایی در تعیین و برنده شدن شرکت های پیمانکار داشته و هر گواهینامه امتیاز خاص خود را برای شرکت خواهد داشت.


جهت سفارش فوری گواهینامه ایزو اینجا کلیک کنید


استانداردهای ایزو ویژه پیمانکاری و مناقصات

در اکثر مناقصات و امور پیمانکاری ارائه گواهینامه های ایزو و ایمنی نقشی موثر در امتیاز آوری پیمانکار دارد. امروز اکثر سازمان ها نظیر شهداری ها و ادارات گاز، برق ، آب و … گواهینامه های ایزو را برای مناقصات خود اجباری کرده اند.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که یک پیمانکار چه گواهینامه هایی را باید دریافت کند ؟ یا اولویت دریافت گواهینامه های ایزو برای پیمانکاران و بالطبع ارائه در مناقصات چگونه است؟
استانداردهای ایزو مناسب امورد پیمانکاری به ترتیب: ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، OHSAS 18001 و HSE می باشند. آخرین ورژن ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵ و OHSAS 18001 ورژن ۲۰۰۷ می باشد. از سال ۲۰۱۸ به بعد امکان اخذ ایزو ۴۵۰۰۱ ورژن ۲۰۱۸ به جای OHSAS 18001 فراهم شده است.
بیشتر بخوانید: تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار ASCB


در اصطلاح به مجموع سه استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ و OHSAS 18001 سری استانداردهای IMS می گویند. بهترین انتخاب برای پیمانکاران اخذ سری استانداردهای IMS است که ضمن اینکه امتیاز بالایی در مناقصات کسب می کنند به دلیل اخذ این استانداردها در قالب IMS در هزینه شرکت صرفه جویی بسزایی می گردد.

استاندارد HSE که مخفف Health, safety and environment می باشد و در بسیاری از مناقصات از پیمانکار خواسته می شود. عموما در کنار گواهینامه های HSE و IMS از پیمانکار نظام نامه های مربوطه و HSP PLAN نیز درخواست می گردد.
در صورتی که شرکتی بخواهد کلیه گواهینامه های لازم برای پیمانکاری را اخذ کند پکیج سری IMS + استاندارد HSE بهترین انتخاب خواهد بود.
آشنایی بیشتر با HSE و IMS

همانطور که توضیح دادیم IMS و HSE از بهترین انتخاب ها برای شرکت های پیمانکاری و خدماتی است.

IMS شامل استاندارد های زیر است که کلیک بر روی هر کدام اطلاعات جامع تری را مشاهده خواهید نمود :

۱- ایزو ۹۰۰۱ ( استاندارد ایزو مدیریت کیفیت )

۲- ایزو ۱۴۰۰۱ ( استاندارد ایزو مدیریت زیست محیطی )

۳- OHSAS 18001 ( استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی )

و استاندارد HSE :

سیستم HSE ( سیستم ایمنی، سلامت و محیط زیست )


سایر استانداردهایی که یک پیمانکار می تواند دریافت کند


ببنید اگر شما صاحب یک شرکت پیمانکاری و خدماتی هستید حتما باید بر اساس اولیت اقدام به دریافت گواهینامه های ایزو نمایید. و همانطور که قبلا گفتیم اولین اولویت برای شما به عنوان یک پیمانکار اخذ ایزو ۹۰۰۱ ، سری استانداردهای IMS و HSE است.

اما اگر شرکتی بعد از دریافت این گواهینامه ها مایل به دریافت سایر گواهینامه های ایزو بود می تواند گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۶ (استاندارد ایزو مدیریت پروژه ) ، ایزو ۱۰۰۰۴ (استاندارد ایزو رضایتمندی مشتریان) و ایزو ۱۰۰۰۲ (رسیدگی به شکایت مشتریان) را دریافت کند.
بیشتر بخوانید: آشنایی با سازمان جهانی ایزو-ISO (سازمان بین المللی استانداردسازی)

جمع بندی نهایی مقاله گواهینامه ایزو ویژه مناقصات

در پایان مجددا تاکید بر اخذ گواهینامه ایزو معتبر از مراکز مجوز دار می کنیم. شرکت در مناقصات با گواهینامه های بی اعتبار و جعلی به اعتبار شرکت ها لطمه شدیدی می زند تا حدی که ممکن است دیگر امکان شرکت در مناقصات یک سازمان را نداشته باشید. پس در برابر گواهینامه های شیک!!! اما ارزان قیمت و فاقد اعتبار از مراکز بدون مجوز جدا خودداری کنید. ایزوسیستم با دارا بودن تمامی مجوزهای لازم که در اینجا قابل مشاهده است و سابقه ۱۲ ساله و صدور گواهینامه بیش از ۶۰۰ گواهینامه ایزو آماده مشاوره رایگان و صدور گواهینامه های شرکت و سازمان شما می باشد. تنها کافیست با شماره ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ (۱۰خط) تماس بگیرید یا فرم درخواست فوری گواهینامه ایزو را تکمیل کنید.
 
بالا