·▪•●سوالات و درخواست های مهندسی پلیمر فقط در اینجا مطرح شود●•▪·

9101134

عضو جدید
کمک فوری

کمک فوری

سلام,لطفا کمکم کنید,پایان نامه من در مورد اصلاح سطح نانوذره و تهیه نانوکامپوزیت پلیمری هست ولی مونومر رو سطح نانوذره قرار نمیگیر,لطفا راهنماییم کنید,متشکرم
 

polymer77

عضو جدید
اخبار تجاری پلیمر

اخبار تجاری پلیمر

[h=2]خروج ۳۲ گرید کالای پلیمری و شیمیایی از فهرست بهین یاب[/h]
مدیر امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران گفت: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار پتروشیمی، ۳۲ گرید کالای پلیمری و شیمیایی در بورس کالای ایران و در خارج از سیستم بهین یاب عرضه و معامله می‌شود.
مدیر امور ناظران و تالارهای بورس کالا اظهار کرد: با توجه به تعادل نسبی بازار و میزان تولید برخی محصولات در مجتمع های پتروشیمی، کارگروه تنظیم بازار پتروشیمی عرضه و معامله تعدادی از کالاها را در خارج از سیستم بهین یاب تصویب کرده و بر همین اساس متقاضیان خرید این گروه از کالاها می توانند خارج از سیستم بهین یاب و با رعایت ضوابط و مقررات دستورعمل ثبت سفارش، از بورس کالا خرید کنند.
عباس یعقوبی با اشاره به این که تا پیش از این مصوبه همه متقاضیان محصولات پتروشیمی باید ابتدا در سایت بهین یاب یا همان درگاه اطلاعات و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کنند، گفت: هم اکنون ٣٢ گرید کالای پتروشیمی از چارچوب این رویه خارج شده اند و خریداران نیاز به خرید از طریق سایت بهین یاب نداشته و می توانند مستقیم از بورس کالا خرید کنند.
بر پایه اعلام روابط عمومی بورس کالای ایران مدیر امور ناظران و تالارهای این بورس در ادامه به معرفی این محصولات پرداخت و گفت : فهرست کالاهای غیربهین یاب مصوب کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی شامل برخی گریدهای اپوکسی رزین ، اسید کلریدریک، اوره صنعتی، آب ژاول، آمونیاک، پلی اتیلن ترفتالات، پلی اتیلن سبک و سنگین ، پلی استایرن انبساطی، پلی بوتادین رابر، PVC، تری اتانول آمین، کریستال ملامین و منو اتانول آمین برخی تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی است.
یعقوبی بیان کرد: کالاهای اعلام شده، در حقیقت جزو کالاهایی هستند که با مازاد عرضه در بورس روبرو هستند و از این پس، این کالاها مشمول عرضه در روزهای غیر بهین یاب یعنی روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته است.
وی تصریح کرد: بدیهی است شرایط عرضه دیگر کالاها، طبق روال قبلی و از طریق و مطابق سایت بهین یاب صورت خواهد گرفت.
یعقوبی اظهارکرد: بورس کالای ایران تلاش داشته است که نسبت به شرایط بازار و اقتصاد ملی، با هماهنگی نهادهای ناظر و مرتبط، بهترین تصمیم را اتخاذ کند؛ از این رو، همانطور که هم اکنون کالاهایی که با مازاد عرضه مواجه است، از فهرست بهین یاب خارج شده اند، امید است که دولت با تدبیر خود زمینه واردات آن دسته از محصولات پلیمری و شیمیایی را که با کمبود عرضه مواجه اند، فراهم کند تا بازار بتواند به تعادل برسد.
مدیر امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران ادامه داد: مکانیسم بازار ایجاب می کند که با ایجاد بستر مناسب برای عرضه و تقاضا و کشف قیمت، زمینه را برای تعادل بازار مبتنی بر منافع ملی فراهم کنیم. بورس کالای ایران در راستای این امر برخی کالاهایی را که با مازاد عرضه مواجه بوده از فهرست بهین یاب خارج کرده است و سقف و کف قیمتی برخی محصولات را نیز تغییر داد. لذا انتظار است که با واردات برخی محصولات پلیمری و شیمیایی که با کمبود مواجهیم، لازمه‌های یک بازار پویا در کشور فراهم شود.
بر پایه این گزارش، فهرست ٣٢ قلم کالای مجاز به عرضه در روزهای خارج از بهین یاب با قید تولیدکننده، شامل موارد زیر است:
اپوکسی رزین جامد محلول در زایلین
اپوکسی رزین جامد محلول در زایلین E١X٧٥LC
اپوکسی رزین مایع-E٠٦SPL
، اسید کلریدریک
، اوره صنعتی-OFF درجه یک
، اوره صنعتی گرانوله
، آب ژاول
، آمونیاک
، پلی اتیلن ترفتالات LUMP١
، پلی اتیلن ترفتالات LUMP٢
، پلی اتیلن ترفتالات آنتی باکتریال ٦٤١AB
، پلی اتیلن ترفتالات نساجی ٦٤١-OFF درجه یک
، پلی اتیلن ترفتالات نساجی SUPER BRIGHT- OFF درجه یک
، پلی اتیلن سبک تزریقی ١٩٢٢T
، پلی اتیلن سبک فیلم ٢١٠٠TN٠٠
، پلی اتیلن سنگین تزریقی I٣UV
، پلی اتیلن سنگین دورانی ٣٨٤٠UA- OFF درجه ٢
، پلی اتیلن سنگین فیلم MF٣٧١٣
، پلی اتیلن سنگین فیلم EX٥
، پلی استایرن انبساطی ٥٠٠
، پلی استایرن انبساطی ١٤٦٠
، پلی بوتادین رابر ١٢٢٠
، پلی وینیل کلراید E٧٢٤٤
، پلی وینیل کلراید E٧٢٤٤-OFF درجه ١
، پلی وینیل کلراید E٧٢٤٤-OFF درجه ٢
، پلی وینیل کلراید S٦٥-OFF درجه ٢
، پلی وینیل کلراید S٧٠-OFF درجه ١
، پلی وینیل کلراید S٧٠
، تری اتانول آمین
، کریستال ملامین
و منو اتانول آمین.
 

polymer77

عضو جدید
یک ماده افزودنی خاک بوده که آب و مواد غذایی را جذب و حفظ می کنند و با خاک کشت همراه گشته و به رشد مطلوب گیاه ،کاهش اتلاف آب و هزینه های آبیاری کمک می نماید اساس ساخت این پلی مرها آلی بوده و به صورت مصنوعی تولید می گردند از پلی اکریلات پتاسیم و کوپلمیرهای پلی اکریل آمید ساخته شده و ویژگی منحصر به فرد آن بالا بودن ظرفیت جذب آب و حفظ آن است این مواد پس از استفاده مستمر ، در خاک کشت هیچگونه تغییری ایجاد نمی نماید و گیاهان ، ارگانیسم های زنده خاک یا آب سطحی را آلوده نمی سازند. مطالعات توسط سازمان محیط آلمان و سایر کشورها نشان داده که استفاده از این ماده هیچگونه عوارضی برای انسان ، گیاه و خاک و محیط زیست ندارد این مواد تقریباً 500 – 200 برابر وزن خود آب جذب می کنند ، در این حال پس از آبگیری دانه های خشک مواد سوپر جاذب ژل دانه دانه بوجود می آورند با استفاده از این پلی مر می توان دور آبیاری را افزایش داد . این مواد شامل سه نوع کاتیون ، آنیونی و خنثی می باشد که در کشاورزی نوع آنیونی آن با داشتن بار منفی مورد توجه می باشد . سوپر جاذبه های آنیونی با دارا بودن قابلیت بالای ظرفیت کاتیونی قادرند علاوه بر جذب مقادیر قابل توجهی آب ،کاتیونهای موثر و مفید در رشد گیاه را در خود جذب کنند و ضمن جلوگیری از هدر رفتن آنها در موقع لزوم آنها را در اختیار گیاه قرار دهند. این مواد بی بو ، بی رنگ و بدون خاصیت آلایندگی خاک ، آب و بافت گیاهی می باشند.

مزایای استفاده از پلی مرهای سوپر جاذب در کشاورزی
• افزایش ظرفیت حفظ آب و مواد غذایی خاک برای مدت طولانی
• کاهش تعداد نوبتهای آبیاری تا حد 50 درصد
• مصرف یکنواخت آب برای گیاهان
• رشد سریع تر و مطلوب تر ریشه با ذخیره مواد غذایی
• کاهش شستشو آب و مواد غذایی موجود در خاک
• کاهش هزینه های آبیاری
• فراهم نمودن رطوبت پوسته خاک
• بالا بردن ظرفیت تبادلی سوپر جاذب ها و تبادل کاتیونی در خاک
• به حداکثر رساندن پتانسیل تولید محصول
• رشد سریع تر و سالم تر گیاهان مخصوصاً در مناطق بسیار گرم و خشک
• مصرف بهینه کودهای شیمیایی
• محافظت ریشه های روی خاک در برابر خشک شدن در زمان حمل و نقل و انبار کردن نهال ها
• هوا دهی بهتر در خاک
• امکان کشت در مناطق بیابانی و سطوح شیب دار
• افزایش فعالیت و تکثیر قارچهای مایکوریزا
• ثبات و اثر طولانی سوپر جاذب
• تقویت حالت تخلخل ، تغذیه پذیری و ثبات ساختار کشت




مقدار کاربرد سوپر جاذب ها
مقدار کاربرد آن بستگی به نوع سوپر جاذب ، بافت ، خاک ، گونه گیاهی و شرایط اقلیمی منطقه دارد . خاک رسی به دلیل دارا بودن درصد بالاتری خلل و فرج زیر نیاز کمتری به سوپر جاذب نسبت به خاک شنی و لومی دارد . بنابراین خاک شنی به دلیل قابلیت نگهداری آب کمتر عکس العملی بهتری نسبت به خاک رسی در مقابل کاربرد سوپر جاذب نشان داده ، در نتیجه میزان کاربرد آن در خاکهای رسی کمتر از خاکهای لومی و شنی است مقدار مصرف آن در خاکهای نواحی گرم و خشک به مراتب بیشتر از نواحی مرطوب و خشک می باشد کاربرد آن در نواحی مرطوب عمدتاً در گیاهان مستقر در شیب ها توصیه می شود . میزان کاربرد برای گیاهان آبدوست بیشتر از خشکی دوست است.
کاربرد بیش از حد آن توصیه نشده زیرا این ماده در اثر جذب آب متورم می شود و ممکن است موجب خروج ریشه ها و گیاه از خاک شود. لازم به ذکر است که روش کاربرد سوپر جاذب تأثیر به سزایی روی میزان مصرف آن به خصوص تحت شرایط مزرعه ای دارد . به هر حال کاربرد این مواد بسته به شرایط مختلف می تواند نیاز آبیاری را تا 50 درصد کاهش دهد.


روش کاربرد سوپر جاذب ها
پلی مر سوپر جاذب می تواند به روش کپه ای ( درون گودالی ) ، نواری و اختلاط کامل با خاک به کار روند . نکته مهم در هنگام کاربرد این مواد این است که باید به خوبی با خاک مخلوط شوند و در سطح خاک استفاده نشوند علت این امر تأثیر اشعه خورشید و اشعه ماورا بنفش روی سوپر جاذب بوده که موجب شکستگی سریع آن می شود. این ترکیب هم چنین به عنوان بستر رویش گیاه و بصورت خالص و بدون خاک نیز می تواند مورد استفاده گیرد . در این شرایط بهتر است عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را به آن اضافه نمود .کاربرد آن به دو صورت خشک و آبگیری ( ژل ) توصیه می شود. در صورتیکه به صورت ژل در خاک مصرف شود .
نوع پودری آن دارای دوام کمتری بوده و حدود 12 – 6 ماه در خاک پایدار است و بیشتر بعنوان پوشش بذر و نیز برای ریشه های *** نشاها و جوانه هایی استفاده می شود که رطوبت برای آنها بسیار بحرانی باشد . هنگام کاربرد برای درختان ، قسمتی از خاک پای درخت را خارج نموده و به مقدار لازم سوپر جاذب را با مقداری خاک مخلوط کرده ، سپس این مخلوط را در قسمت زیرین ریخته و روی آن را با خاک معمولی پر می نمائیم . در گلدان بهتر است سوپر جاذب را با مقداری خاک مخلوط کرده و به صورت لایه ای در قسمت پایین گلدان مصرف کرد تا از هدر رفتن آب جلوگیری نماید . هم چنین می توان سوراخهای تا دو سوم عمق گلدان ایجاد کرد و مقدار لازم پلی مر خشک را درون آنها ریخته ، آن را فشرد و سپس سوراخها را با مقداری خاک معمولی پوشاند. تعداد سوراخها و مقدار پلی مر بستگی به اندازه گلدان دارد.
در مزارع پلی مر به دو صورت به کار می رود . در روش اول پس از پخش سطحی سوپر جاذب آن را توسط شخم تا عمق زیر ناحیه ریشه بر می گردانیم آنگاه می توان مبادرت به کاشت گیاه نمود .
در روش دوم از کود پاش نواری استفاده می کنیم که طی آن سوپر جاذب توسط لوله های دستگاه در کنار ردیفهای کاشت و در عمق ریشه های قرار می گیرد.
این مواد پس از تماس با آب بصورت یک ژل متورم در آمده و آب و مواد غذایی محول را در خود نگه می دارند بررسیها نشان داده که کاربرد سوپر جاذب بسته به نوع گیاه ، بافت خاک و شرایط اقلیمی موجب کاهش آب مصرفی به میزان 50 – 40 درصد می شود .


زمینه های کاربرد سوپر جاذب ها
1- کشاورزی
2- مصارف بهداشتی و پزشکی و داروسازی
3- حفظ تازگی میوه و سبزی بسته بندی
4- برف مصنوعی
5- ژل های مخصوص آتش نشانی

نکات مورد توجه
سوپر جاذبه ها جایگزین کودهای شیمیایی و آبیاری نمی باشند . این مواد تنها قابلیت نگهداری آب و برخی ازعناصر غذایی مورد نیاز گیاه را در خاک افزایش می دهند و از آبشویی و هدر رفتن N , K , Zn , Fe , B , P خاک جلوگیری بعمل می آورند. سوپر جاذبه ها می توانند با کود شیمیائی ، علف کش ها و آفت کش ها مخلوط شده و بدون هیچ گونه اثر متقابل با یکدیگر به کاربرده شوند.
این مواد پس از 12 - 5 سال در اثر تجزیه میکروبی و تاثیر نور خورشید به تدریج از بین می روند و به مواد ی همچون آب و دی اکسید کرین و آمونیوم تبدیل می شوند . وهیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی کنند.
 

m.m2

کاربر فعال
سلام بر جهندگی همان سطح زیر نمودار تنش کرنش در حالت خطی است(مدول یانگ)یعنی تنش ماکس ضرب در کرنش حاصل تقسیم بر دو.برجهندگی مثل اینه که مثلا هرچی بیشتر باشه ماده مون توانایی کشش بیشتری داره یه جورایی میشه گفت الاستیسته بیشتری داره
یعنی اینجمله درسته که هرچی ماده سخت تر برجهندگی کمتر؟یا نه؟
 

paras2 l

عضو جدید
درخواست کمک در زمینه ی فرمولاسیون مستربچ رنگ

درخواست کمک در زمینه ی فرمولاسیون مستربچ رنگ

سلام مهندسای عزیز
کسی هست که تو زمینه ی فرمولبندی مستربچ های رنگی و ترتیب اختلاطشون و... بتونه به من کمک کنه؟
:smile:
 

m.m2

کاربر فعال
آها خودم جوابو فهمیدم
پلیمرها فتار ویسکو الاستیک دارند
وقتی صحبت از برجهندگیه ما با بخش الاستیک پلیمر سروکار داریم
الاستیک یعنی تلف نکردن انرژی
واتلاف زمانی رخ میدهد که حرکت زنجیر داشته باشیم پس هرعاملی که حرکت زنجیر را سختتر کند اتلاف کمتر و برجهندگی بیشتر میشود
 

m.m2

کاربر فعال
مهندسا کمک

مهندسا کمک

سلام
کسی اعداد برجهندگی پلیمرهای مختلفو داره؟
مثلا برجهندگی بوتادین رابر چه عددیو به خودش اختصاص میده؟
 

polymer77

عضو جدید
میتونی به سایت (سامانه اطلاع رسانی نانو ) یا به سایت councilofpolymer.ir مراجعه کنید:)
 

adaryabaz

عضو جدید
فصلنامه علمی - ترویجی بسپارش

فصلنامه علمی - ترویجی بسپارش


فصلنامه علمی - ترویجی "بسپارش" با هدف ترویج و ارتقای سطح دانش پلیمر در جامعه علمی در زمینه های مختلف علوم و فناوری پلیمر و انعکاس آخرین یافته های علمی و صنعتی ایران و جهان و در راستای ایجاد ارتیاط مناسب میان مراکز علمی و صنعتی از سوی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران منتشر می شود. این فصلنامه موضوعات زیر را در بر می گیرد:
مقالات پژوهشی، ترویجی، آموزشی و ترجمه ­ای
اخبار علمی، فناوری و پژوهشی
معرفی مراکز پژوهشی و صنعتی ملی و بین المللی
معرفی کتاب و پایگاه های تخصصی
معرفی پایان ­نامه­ ها و سمینار های ملی و بین ­المللی
واژه ­نامه پلیمر
سایت :www.basparesh.ippi.ac.ir
 
آخرین ویرایش:

adaryabaz

عضو جدید
Polyolefins Journal

Polyolefins Journal



مجله پلی اولفین (به زبان انگلیسی)
افزایش مداوم در تولید و مصرف مواد زائد پلیمر و مواد پتروشیمی در دو دهه گذشته در سطح جهانی منجر به فعالیت های تحقیقاتی دانشگاهی و صنعتی وسیع و گسترده ، به ویژه در زمینه پلی اولفین ها . برای پوشش این پیشرفت در تحقیقات و فن آوری، در مد جامع و سیستماتیک ، ایران پلیمر و موسسه پتروشیمی، IPPI ، آغاز کرده است برای راه اندازی " مجله پلی الفین " ،بین المللی، انتشار چند رشته ای جدید به صورت دوسالانه دسترسی آزاد به زبان انگلیسی. " مجله پلی الفین " تحقیق و بررسی مقالات اصلی را می پذیرد و همچنین گزارش در مورد پیشرفت های تکنولوژیکی عمده ای در تمام زمینه های پلی اولفین ها برای انتشار ، از جمله :
روش پلیمریزاسیون پلی اولفین ها
کاتالیزورها برای تولید پلی اولفین
سینتیک و مکانیسم پلیمریزاسیون
بررسی خواص پلی اولفین ها
مدلسازی و شبیه سازی
رابطه ساختمان و اموال
تخریب پلی اولفین ها
و سایر مطالب مرتبط
مجله است مورد توجه پژوهشگران در هر دو موسسات علمی و تحقیقی ، و همچنین به عنوان هیات علمی و پژوهشی دانشگاه ها و متخصصان صنعتی می باشد.
مقاله کامل از این نشریه در صفحه خانگی POJ در دسترس هستند : http://poj.ippi.ac.ir
 
آخرین ویرایش:

adaryabaz

عضو جدید
مجله علوم وتکنولوژی پلیمر

مجله علوم وتکنولوژی پلیمر


هدف از انتشار نشریات علمی، گسترش دانش در زمینه‌های مختلف، ارتقا و اعتلای سطح دانش نظری و تجربی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران، اندیشمندان و صنعتگران است. این مهم، اولین قدم در اطلاع‌رسانی و تجاری­‌سازی دستاوردهای پژوهشی است. در این راستا، پایه‌گذاری و انتشار منظم نشریه‌ای علمی پژوهشی و تخصصی به زبان فارسی در زمینه­‌های مختلف علوم و فناوری پلیمر از جمله برنامه‌های اولیه پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بوده است. نشریه‌ای که با درج آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی پژوهشی، پل ارتباطی بین بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و صنعتی کشور باشد و انتشار آن به زبان فارسی سبب پاس‌داشت زبان فارسی علمی شود. بر این اساس، نخستین شماره مجله علوم و تکنولوژی پلیمر
(Iranian Journal of Polymer Science and Technology, IJPST) در آبان ماه سال ۱۳۶۷ به­‌ چاپ رسید. این مجله اکنون به شکل دوماهانه و به زبان فارسی با همکاری انجمن پلیمر ایران منتشر می‌شود. در این نشریه، مقالات علمی پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم و مهندسی پلیمر همچون شیمی­ فیزیک پلیمرها، سنتز، شناسایی، خواص مهندسی، رئولوژی، چسب­‌ها، لاستیک‌ها، کامپوزیت­‌ها، اسفنج­‌ها و سایر کاربردهای پلیمرها پس از داوری توسط متخصصان این رشته و در صورت تأیید از نظر کیفیت ارائه، نوآوری، روشنی مطالب و تناسب آن با اهداف مجله به‌ چاپ می‌رسد.
این نشریه تخصصی از آغاز انتشار تا کنون، ضمن ارتقا و بهبود بخشیدن به فرایند چاپ، سعی در به‌کار بستن کلیه استانداردهای نگارش علمی بین­‌المللی داشته است. استفاده از معادل­‌های فارسی برای واژگان و اصطلاحات انگلیسی از خط­‌مشی‌­هایی است که اعضای هیئت‌ تحریریه و همکاران مجله از ابتدا تاکنون برای پاس­‌داشت زبان فارسی دنبال کرده‌­اند.
مجله علوم و تکنولوژی پلیمر با داشتن درجه اعتبار علمی - پژوهشی از کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سال‌ها انتشار، تلاش قابل توجهی در انعکاس بخشی از یافته‌های پژوهشی متخصصان دانشگاهی و صنعتی کشور به مخاطبان خود داشته است. از اهداف کلان پژوهشگاه در برنامه راهبردی تا افق ۱۴۰۴، مشارکت هدفمند در توسعه مرزهای دانش و تولید جهانی آن است که یکی از راهبردهای این هدف گسترش و توسعه کمی و کیفی مقالات علمی پژوهشی است. از این رو، مجله علوم و تکنولوژی پلیمر با حفظ جایگاه خود به عنوان یکی از موفق‌ترین نشریات تخصصی کشور سعی دارد تا با ارتقای مستمر سطح کیفی و کمی مقالات و به‌ کارگیری اصول نگارشی استاندارد روزآمد جهانی در راستای تحقق اهداف این پژوهشگاه گام بردارد.سایت :www.jips.ippi.ac.ir
 

polymer77

عضو جدید
سایت جالب و دارای مطالب علمی بسیار مفید یه سر بزنید
councilofpolymer.ir
 

m.m2

کاربر فعال
سفره های 2لایه

سفره های 2لایه

سلام
کسی درمورد سفره های دو لایه 1بارمصرف اطلاعاتی داره؟
 

chemistry26

عضو جدید
ارسال مقاله يا راهنمايي

ارسال مقاله يا راهنمايي

درمورد نانو آمينو سيليکون همراه با نانو سيلور اطلاعات و يا مقاله لطف کنيد باتشکر
 

adaryabaz

عضو جدید
ارسال مقاله

ارسال مقاله

سلام عزیز فیلد کاریت را دقیقا بگو مثلا این آلومینیوم سیلیکون با نقره می خوای چکار کنی؟تا بیشتر بتونم کاری کنم....
چند تو مقاله تو آخرین سرچام پیدا کردم امیدوارم بدردت بخوره
1- Catalysis by silver nanoparticles/porous silicon for the reduction of
nitroaromatics in the presence of sodium borohydride
2- Covalent assembly of silver nanoparticles on hydrogen-terminated silicon surface
 

پیوست ها

  • Covalent assembly of silver nanoparticles on hydrogen-terminated silicon surface.pdf
    869.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 1-s2.0-S0169433213023064-main.pdf
    743 کیلوبایت · بازدیدها: 0

smart student

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوده، اين ماده عموماً از تجزيه حرارتي مواد اوليه نفتي حاصل مي شود. دوده نمي تواند پلاستيك را توانمند كند. استفاده از دوده يك طريقه اقتصادي براي محافظت پلاستيك در برابر تابش UV است.اين ماده حتي در غلظت هاي كم نيز مي تواند موثر واقع شود. ارزان بوده اما در كاربرد هاي غير سياه نمي توان از آن استفاده كرد.



مستربچ يا كامپاند از سه جز پايه پليمري، مواد شيميايي و عامل سازگاري فعال تشكيل گرديده است. پايه پليمر را بسته به نوع محصول نهايي و خواص مورد نظر انتخاب مي كنند، مواد شيميايي نيز به خواص بهينه مورد نياز وابسته است به طوريكه اگر رنگ كردن قطعه مد نظرباشد از مواد شيميايي رنگي معدني يا آلي استفاده مي كنند و همينطور بسته به نياز خواص فرايندي و يا محصول از مواد شيميايي مناسب استفاده مي كنند. در توليد مستربچ و كامپاند انتخاب يك عامل سازگاري فعال مهمترين قسمت آن بوده و يكي از برجسته ترين عواملي كه در انتخاب عامل سازگاري فعال مناسب است قطبي و غير قطبي بودن افزودني و پليمر مي باشد
به دلايلي كه در ادامه گفته خواهد شد نمي توان از مواد افزودني به صورت مستقيم در فرايند هاي شكل دهي استفاده كرد:
1- برهمكنش برخي افزودني¬ها با يكديگر
2- مقدار خيلي كم مواد افزودني ( به خاطر كم بودن مقدار استفاده از برخي افزودني ها به طور مثال آنتي اكسيدانت در حدود 800 قسمت در ميليون نمي توان در فرايندهايي مثل قالبگيري تزريق يا غيره افزودني را به طور يكنواخت درون پايه پليمر پخش كرد بنابراين استفاده از مستربچ آن بسيار مفيد خواهد بود)
3- كثيف كاري هنگام استفاده از مواد پودري در حين توليد و دشواري تميز كردن تجهيزات
4- برخي مواد افزودني براي اينكه بتواند به طور مناسب در پايه پليمر پخش شوند نياز به دو بار اكسترود دارند يك بار در حين فرايند توليد مستربچ و بار دوم در فرايند شكل دهي نهايي مانند نانو كلي
با توجه به مطالبي كه در بالا به آنها اشاره گرديد چهار نوع مستربچ و يا كامپند مي تواند وجود داشته باشد.
1- افزودني ( مقدار مصرف آن ماكزيمم در حد 1-2 درصد مي باشد)
2- رنگ ( مشكي و سفيد و ......)
3- پركننده (كربنات و.....)
4- تقويت كننده ( الياف، نانو مواد و.......)
در پايان لازم به ذكر است كه مواد كامپاند به صورت 100 درصد در فرايند هاي شكل دهي ستفاده مي گردند ولي مستربچ به صورت درصدي به پليمر پايه (natural) اضافه شده و در فرايند مصرف مي گردد.
 

iCAN

عضو جدید
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گل رشته مدیریت
یه طرح توجیهی در مورد قیر و صنعت قیر میخواستم
لدفن کمک کنید
بلیز
 

dariushkhan

عضو جدید
سلام رفیق به نظر من preform یک واژه کاملا کلی است که شامل تمام پیش ساخته ها و موادی ست که از قبل شکل گرفته اند و جنس این مواد می تواند بسته به کاربرد و خواص مورد انتظار از الاستومر تا رزین گرماسخت تغییر کنه.
 

dariushkhan

عضو جدید
حوزه تحقیقاتی جدید برای آلیاژسازی

حوزه تحقیقاتی جدید برای آلیاژسازی

سلام دوستان
با توجه به این که در مورد پلیمرها می توان آنها را به صورت آلیاژ در آورد و این کار به صورت اختلاط فیزیکی و شیمیایی امکان پذیر است می خواستم بدانم آیا کسی به فکر آلیاژسازی از مواد پلیمری و فلزات افتاده. البته بنده در جریان هستم که می توان از قطعات ریز فلزات به عنوان مواد پر کننده استفاده کرد اما منظور من آلیاژسازی است. البته با توجه به تفاوت ماهیت فلزات و نقطه ذوب آنها شاید این کار به نظر غیر ممکن بیاید.:eek:
 

saeed269

عضو
سلام
در مورد دستگاه تزریق می تونید به سایت انیجانب مراجعه فرمایین.
سپاس
 

pixxy

عضو جدید
سلام,لطفا کمکم کنید,پایان نامه من در مورد اصلاح سطح نانوذره و تهیه نانوکامپوزیت پلیمری هست ولی مونومر رو سطح نانوذره قرار
نمیگیر,لطفا راهنماییم کنید,متشکرم
سلام دوست عزیز چه نانوذره ای و چه مونومری استفاده میکنید ؟ اگه بدونم شاید بتونم کمک کنم.
 

chemistry26

عضو جدید
درخواست فوري

درخواست فوري

با سلام
در مورد نانو آمينو سيليکون اطلاعات نياز دارم خواص تهيه به وسيله سل ژل و.........مخلوط شدن با نانوذرات نقره
 

hassanpolymer

عضو جدید
سلام دوست عزیز
مواد پلی اتیلنی که استفاده میکنید چیه و از کدوم پتروشیمیه
اگه بشه از نزدیک نوار را ببینیم بهتر میشه تشخیص داد
کارخونتون کجاست؟
 

parifam

عضو جدید


مجله پلی اولفین (به زبان انگلیسی)
افزایش مداوم در تولید و مصرف مواد زائد پلیمر و مواد پتروشیمی در دو دهه گذشته در سطح جهانی منجر به فعالیت های تحقیقاتی دانشگاهی و صنعتی وسیع و گسترده ، به ویژه در زمینه پلی اولفین ها . برای پوشش این پیشرفت در تحقیقات و فن آوری، در مد جامع و سیستماتیک ، ایران پلیمر و موسسه پتروشیمی، IPPI ، آغاز کرده است برای راه اندازی " مجله پلی الفین " ،بین المللی، انتشار چند رشته ای جدید به صورت دوسالانه دسترسی آزاد به زبان انگلیسی. " مجله پلی الفین " تحقیق و بررسی مقالات اصلی را می پذیرد و همچنین گزارش در مورد پیشرفت های تکنولوژیکی عمده ای در تمام زمینه های پلی اولفین ها برای انتشار ، از جمله :
روش پلیمریزاسیون پلی اولفین ها
کاتالیزورها برای تولید پلی اولفین
سینتیک و مکانیسم پلیمریزاسیون
بررسی خواص پلی اولفین ها
مدلسازی و شبیه سازی
رابطه ساختمان و اموال
تخریب پلی اولفین ها
و سایر مطالب مرتبط
مجله است مورد توجه پژوهشگران در هر دو موسسات علمی و تحقیقی ، و همچنین به عنوان هیات علمی و پژوهشی دانشگاه ها و متخصصان صنعتی می باشد.
مقاله کامل از این نشریه در صفحه خانگی POJ در دسترس هستند : http://poj.ippi.ac.ir

با تشکر از شما
کسی منبع دیگه ای درباره اولفین ها و تولیدشون در پتروشیمی سراغ داره به منظور پژوهش؟؟
 

dariushkhan

عضو جدید
سلام,لطفا کمکم کنید,پایان نامه من در مورد اصلاح سطح نانوذره و تهیه نانوکامپوزیت پلیمری هست ولی مونومر رو سطح نانوذره قرار نمیگیر,لطفا راهنماییم کنید,متشکرم



باید خواص سطحی نانو ذره مورد نظرتو بررسی کنی. یه قانون کلی هست واونم اینه که هم جنس به هم جنس می چسبه. حالااگه خواستی دو تا نا هم جنسو به هم بچسبونی باید یه پل رابط به وجود بیاری. مثه کاری که صابون برای آب و چربی انجام می ده. گرفتی چی شد؟
 

polymer77

عضو جدید
[h=2]ساخت لامپ خورشیدی در بطری های PET برای مناطق فقیر نشین و دورافتاده[/h]
یک طراح اهل آفریقای جنوبی به تازگی لامپ جدید خورشیدی قابل حمل و نقلی ساخته است که در یک بطری PET معمولی قرار می گیرد.
به گزارش مهر، این وسیله ارزان قیمت و با دوام برای فراهم آوری روشنایی پایدار، ایمن و ارزان قیمت برای ساکنین کشورهای در حال توسعه و هر فرد کم درآمد دیگری طراحی شده است.
نبود روشنایی مناسب در منطقه ای که شبکه برق وجود ندارد می تواند مساله مهمی باشد. مثلا در مناطقی از آفریقا مردم اغلب از چراغ نفتی استفاده می کنند که هزینه زیادی برای آنها داد، بخار مضر تولید می کند و می تواند منجر به آتش سوزی شود.
این لامپ جدید که “لایتی” نام گرفته است در یک بطری استاندارد نوشابه تعبیه می شود و می توان آن را به طور مطمئنی بر بالای درب خانه و یا بر روی دیوار نصب کرد.
می توان بدون بطری نوشابه نیز از این لامپ استفاده کرده و آن را به شکل یک فانوس به دست گرفت، یا به کمر بست و حمل کرد.
مولفه اصلی لایتی یک پانل فوتوولتاییک CIGS، یک لامپ LED و باتری های قابل شارژ مجدد تلفیقی است.
پس از پنج تا هشت ساعت قرار گرفتن در معرض نور خورشید این دستگاه تا سه ساعت با قدرت 300 لومن و یا تا هشت ساعت با انرژی 120 لومن روشنایی تولید می کند.
لومن واحد اندازه گیری شار نوری است و به جریان نورانی یک لامپ اطلاق می شود.
استفاده از این لامپ ساده است و وقتی که غروب خورشید را تشخیص می دهد فعال می شود.
وی اکنون در حال مذاکره با یک شرکت نوشابه سازی است تا بتواند لایتی را به دست افرادی که بیشترین نیاز را به آن دارند برساند.
هزینه پیش بینی شده کنونی برای هر دستگاه حدود 13 دلار است که به گفته این طراح یک خانواده آفریقایی هر یک ماه و نیم برای روشنایی خود با استفاده از نفت سفید باید این هزینه را بپردازد در صورتی که با خرید لایتی یک بار هزینه پرداخت می شود.
 

Similar threads

بالا