تحلیل PLC/HMI فقط siemens

ARC_2008

مدیر بازنشسته
با سلام
... زمانی دور (!) تاپیکی زدم علیه زیمنس ( با نام PLC فقط زیمنس ! ) . که چرا تا صحبت از PLC و آموزش و کار با آن می کنند ،در و دیوار به یاد زیمنس می افتند ! . حالا این همه PLC ما داریم . در بازار . در صنعت . روی دستگاه های مختلف . ..
...بگذریم . این تاپیک مخصوص PLCها و HMIهای زیمنس است . عزیزانی که سوالاتی در مورد کار با نرم افزار ، آرایش بندی های سخت افزاری و ... از زیمنس دارند ، می توانند سوالات خود را در این تاپیک بفرمایند . و اما چه کسانی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود ؟!
یادم است . خوب یادم است تاپیک قدیمی را ( علیه زیمنس ) زدم ، یک عده می خواستند یک جوری سر جنگ را با بنده باز کنند . جوری سنگ این زیمنس را به سینه می زدند که خوب ... حالا بفرمائید : پاسخگوی سوالات تاپیک مخصوص زیمنس .
پاینده باشید .
( شعار این تاپیک : plc فقط زیمنس ! ) .
 

majid hashemi

کاربر فعال
دوستان ومدیر خوب تالار سلام
ظاهرا سوال من اولین سوال این تاپیکه
ببینید من درست نفهمیدم مثلا همین s7 چندین نوع مختلف داره نمیدونم سری f یا سریهای که اصطلاحا میگن دارای redundancy هستن و ...واقعا برای استفاده از این نوع پی ال سی یک طراح سیستم اتوماسیون همه اینا رو دقیقا در نظر میگیره مثلا s7-200 یا 300 خودشون چندین نوع مختلف دارن خوب همه اینها یه پروسه رو میتونن کنترل کنن (گذشته از تعداد ماژولهای قابل گسترش و ...) میخوام بپرسم در حالت عادی ( در پروسه های معمولی که شرایط خاصی ندارن مثل اکثر واحد های صنعتی) آیا مورد معمول تری وجود داره که ازش استفاده بشه.
ممنون
 

Benefic.H

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز

شما علاوه بر تجربه برای اینکه بدونید برای راه اندازی یک پروژه اتوماسیون اول از همه باید دقیقاً اهداف حال و آینده شرکت رو در نظر بگیرین، سپس به کاتالوگ های مراجعه نمایید و PLC مناسب با کار خوتون رو گزینش کنید و تمام شرایط رو توش در نظر بگیرید. البته تجربه کمک بسیار خوبی برای گزینش محصول بهتر و کارا تر است.
 

Similar threads

بالا