مهندسی نفت:

Mehr noosh

عضو جدید
مهندسی نفت کاربرد دانش، فناوری، ریاضیات و اقتصاد در فرآیند اکتشاف، استخراج و تصفیه نفت، گاز و ترکیبات هیدروکربوری از مخازن زیرزمینی و انتقال آنها به پالایشگاه، صنایع پایین دستی و مصرف کننده‌است.
 

Mehr noosh

عضو جدید
ماهیت كار

مهندسان نفت به دنبال كشف منابع نفت یا گاز طبیعی در جهان می باشند. پس از كشف چنین منابعی مهندسین نفت با همكاری زمین شناسان و دیگر متخصصان ، ساختار زمین و خصوصیات صخره های حاوی ذخایر و روشهای حفاری را تعیین كرده و عملیات حفاری راكنترل میكنند. آنها به منظوردستیابی به حداكثر میزان نفت و گاز , تجهیزات و مراحل كار را طراحی می كنند. مهندسان نفت جهت شبیه سازی رفتار منابع نفت در رابطه با بكارگیری روشهای متفاوت باز یافت ، شدیدا” به مدلهای رایانه ای وابسته اند. آنها به منظور شبیه سازی اثرات روشهای گو ناگون حفاری نیز غالبا” از مدلهای رایانه ای استفاده می كنند. از آنجایی كه تنها درصد كمی از نفت و گازموجود در منبع تحت فشار طبیعی از چاه فوران می كند, لذا مهندسان نفت از انواع روشهای تقویت شده بازیافت استفاده می كنند. این روشها شامل تزریق آب , مواد شمیایی , گاز یا بخار به درون یك منبع نفت جهت با فشار بیرون راندن نفت بیشتر, و حفاری كنترل شده توسط رایانه و یا شكافتن جهت اتصال یك منبع بزرگتر به یك چاه منفرد می باشد . از آنجایی كه حتی با بكارگیری كاملترین روشهای امروزی تنها قسمتی از نفت یا گاز یك منبع كشف می شود , لذا مهندسان نفت به امور تحقیقاتی و گسترش فن آوری و روشهای كار آمد تری می پردازند تا میزان كشف را افزایش داده و از هزینه حفاری و مراحل تولید بكاهند. اكثر مهندسان نفت در بخش های استخراج نفت و گاز , پالایش نفت , و خدمات مهندسی و معماری استخدام می شوند. به خدمت گیرندگان شامل شركتهای نفتی بزرگ و صدها شركت كوچكترو مستقل فعال در زمینه های استخراج ، تولید و خدمات می باشند. بسیاری از آنها نیزتوسط شركتهای مشاوره مهندسی وبخشهای دولتی استخدام می شوند. اكثر مهندسان نفت در مناطقی كه درآنجا نفت و گاز كشف می شود كار میكنند. بسیاری از مهندسان نفت در كشورهای تولید كننده نفت مشغول بكارند.


چشم انداز آینده

نتظار می رود كه استخدام مهندسان نفت با سیر نزولی همراه باشد . با این وجود فرصتهای شغلی مطلوبی در انتظار مهندسان نفت است چرا كه شمار مشاغل فعلی بیشتر از شماركم فارغ التحصیلان این رشته می باشد. چنین فرصتهای شغلی به علت نیاز به جانشینی مهندسانی به وجود می آید كه تغییر شغل میدهند و یا شرایط سخت كاری را تحمل نمیكنند.
 

sahark

عضو جدید
سلام
بچه هامن به موضوع برای production نیاز دارم برای پروژه :cry:
ممنون میشم اگر موضوع خوبی داشتین بهم خبر بدین
مرسی
 

dspengineeringco

عضو جدید
سلام
من اماده پاسخگویی یا کمک در کلیه زمینه های فراوری و تولید و تصفیه تولیدات نفتی هستم .
 

petro1

عضو جدید
ازدیاد برداشت میکروبی

ازدیاد برداشت میکروبی

چه مخازنی برای ازدیاد برداشت میکروبی مناسبند؟می شه لطفا منبع لاتین معرفی کنید؟
 

ali-kardooni

عضو جدید
سلام من در حال تكميل سايت تخصصي نفت هستم
مي تونيد ازش بازديد كنيد
www.alikardooni.ir
 

aryamehr741

عضو جدید
سلام
امیدوارم تاپیک نفت هم فعال بشه تا ما هم بتونیم استفاده کنیم:gol:
 
بالا