ماهی زینتی

minoos71

عضو جدید
گلد فیش بلک مور یکی دیگر از گونه های ماهی گلدفیش محسوب می شود.زیستگاه این ماهی آسیای مرکزی، ژاپن و چین است.اما امروزه این ماهی در سراسر دنیا تکثیر می شود.بلک مور از دسته گلدفیش های دم چادری محسوب می شود و دارای رنگ سیاه بر روی بدن است.
بلک مور به آکواریومی با حداقل حجم 30 گالن دارای کفی شنی نیاز دارد.در آکواریوم این ماهی باید از گیاهان مقاوم در آب سرد استفاده شود.زیرا این ماهی شن و ماسه ی کف آکواریوم را جابجا کرده و ممکن است آن را یر روی برگ گیاهان بریزد.به همین دلیل گیاهانی که از مقاومت خوبی برخوردار نباشند صدمه خواهند دید.بلک مور ماهی ای صلح جو است و نگهداری آسانی دارد.دمای 18 تا 24 درجه ی سانتی گراد و پی هاش 5/6 تا 5/7 برای این ماهی مناسب است.
ماهی گلدفیش در زمان تخمریزی حرکاتی عجیب از خود نشان می دهد که مشاهده ی این حرکات زمان تخمریزی را مشخص می نماید.در هر بار تخمریزی حداکثر 1000 عدد تخم تولید می شود که لاروها پس از پنج تا شش روز از تخم خارج می شوند.لازم است که لاروها با تکه های کوچک غذاهای زنده یا سایر غذاهای تولید شده برای لارو ماهی های تخمگذار تغذیه شوند.
گلدفیش ماهی ای همه چیز خوار است و می توان آن را با انواع غذاهای خشک یا زنده تغذیه نمود.اما به هر حال کمبود پروتئین در غذای ماهی تا 30 درصد امکان مرگ و میر را افزایش می دهد.
بهتر است که این ماهی در کنار سایر گونه های گلدفیش نگهداری شود.









پلاتی میکی موس با نام های ماه ماهی و ماهی پلاتی جنوبی نیز شناخته می شود.این ماهی جانوری دورگه است که توسط تکثیرگزینشی به وجود آمده است.این ماهی دارای نقطه ای سیاه در قسمت بین دم و بدن می باشد.پلاتی میکی موس دارای تنوع رنگ بسیار زیادی است.معروف ترین این رنگ ها عبارتند از آبی، قرمز، نارنجی و زرد.پلانی گزینه ی بسیار خوبی برای نگهداری در آکواریوم به حساب می آید.چرا که نگهداری این ماهی بسیار ساده است.
پلاتی به آکواریومی با حداقل حجم 56 لیتر همراه با گیاهان فراوان نیاز دارد.پلاتی ماهی بسیار صلح جویی است و به همین خاطر گزینه ی بسیار مناسبی برای نگهداری در آکواریوم های اجتماعی به حساب می آید.دمای 5/17 تا 25 درجه ی سانتی گراد و پی هاش 7 تا 2/8 برای این ماهی مناسب است.
پلاتی از دسته ماهیان زنده زا محسوب می شود.جفت ماهی در سن 3 تا 4 ماهگی قادر به تولید مثل خواهند بود.ماهی نر دارای اندازه ی کوچک تر و رنگ روشن تری نسبت به ماهی ماده است.همچنین عضو جفتگیری در زیر شکم ماهی نر کاملا" مشخص است.نوزادان این ماهی نسبت به نوزادان سایر ماهی های زنده زا قوی تر هستند و در صورت متولد شدن در آکواریوم اصلی و در کنار سایر ماهی ها از شانس بیشتری برای زنده ماندن نسبت به نوزادان سایر ماهی های زنده زا برخوردار هستند.
پلاتی را می توان با انواع غذاهای خشک همچون پولکی تغذیه نمود.
پلاتی با ماهی هایی همچون گوپی، مولی، دم شمشیری، انواع تترا، رازبورا، دانیو، ماهی رنگین کمانی، آنجل و گورامی سازگاری دارد.








زیستگاه سیچلاید تگزاسی سبز آمریکای جنوبی و قسمت هایی از جنوب مکزیک است.ماهی نر توانایی رشد تا 30 سانتی متر را دارد.از خصوصیات جالب این ماهی این است که جفت ماهی، قبل از تخمریزی، آرواره های خود را به یکدیگر قفل می کنند.
این ماهی به آکواریومی با حداقل حجم 460 لیتر نیاز دارد.لازم است که در آکواریوم فضاهای فراوانی برای شنای ماهی فراهم شود.در صورت استفاده از گیاه باید از گیاهانی با ریشه های مقاوم استفاده شود و آن ها را در عمقی بیشتر از عمق معمولی کاشت.در غیر این صورت ماهی به ریشه ی گیاهان صدمه وارد می کند.با توجه به خصوصیت پرخاشگر بودن این ماهی باید آن را با سایر ماهی های پرخاشگر که اندازه ای مشابه یکدیگر دارند نگهداری نمود.دمای 5/23 تا تا 5/25 درجه ی سانتی گراد و پی هاش 7 برای این ماهی مناسب است.
سیچلاید تگزاس سبز از دسته ماهیان تخم گذار است که نوزادانی نسبتا" مقاوم دارد.ماهی نر در اندازه ی 10 سانتی متر و ماهی ماده در اندازه ی 8 سانتی متر به سن بلوغ می رسند و آماده ی جفتگیری خواهند بود.لاروها پس از تقریبا" چهار روز از تخم خارج می شوند و پس از تقریبا" 4 تا 6 روز قادر به شنا کردن هستند.جفت ماهی نر و ماده از نوزادان مواظبت می کنند.در صورتی که شرایط آب آکواریوم مساعد نباشد احتمال مبتلا شدن ماهی در سن نوجوانی به امراض روده ای بسیار بالا خواهد بود.
سیچلاید تگزاسی سبز را می توان با انواع غذاهای آماده و منجمد همچون کرم خونی و پلانکتون تغدیه نمود.
این ماهی با سایر سیچلایدهای آمریکای جنوبی و برخی از کت فیش ها و لوچ های این منطقه سازگاری دارد.





 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
minoos71 یه ماهی که اصلا ماهی نیست!!!!!!!!!!!! سایر رشته های مهندسی 1

Similar threads

بالا