ایا امکان تحصیل در مهندسی کشتی سازی برای خانوم ها هست؟

moeed48

عضو جدید
خانوم یا آقا

خانوم یا آقا

به نظر من این یکی از تنها رشته های دانشگاهیه که خانومها از آقایون توش موفق تر هستند.:cool:
 

محمد خراشاد

عضو جدید
سلام

سلام

anac.mihanblog.com مادانشجویان دانشگاه دریانوردی دانشگاه چابهار (انجمن کشتی سازی)وبلاگی راه اندازی کردیم لطفا جهت بازدید به آن مراجعه کنید .تشکر:)
 

mohandes2010

عضو جدید
سلام

سلام

من ترم یکم و تو رشتمون 9 تا دختریم
تا اونجایی هم که من تحقیق کردم معمولا تو این رشته کارهای نرم افزاری مربوی به طراحی کشتی رو به خانم ها واگذار می کنند از نظر امکان تحصیل هم تا مقطع کارشناسی( چون تو ایران تا کارشناسی ارشد بیش تر نیست) مشکلی ندارن;)
 

kasra7447

عضو جدید
اصل رشته است

اصل رشته است

الیته که ممکن است این رشته تا اونجای که من توش تحصیل میکنم میدونم که هیچ محدودیتی برا دختر وپسر نداره مهم علاقه است هم راه برای ادامه تحصیل باز هم بازار کاری خیلی خوبی داره:)
 

poseidon

عضو جدید
خوب البته ما یه کم دیر رسیدیم ، اما بالاخره اومدیم . چندین و چند نکته وجود داره که باید گفت :
اولا در خصوص سوال نگارنده تاپیک ، همونطوریکه اکثرا دوستان توضیح دادند ، باید ذکر کرد که اصولا مهندسی کشتی سازی ، در حقیقت مهندسی معماری کشتی است.یعنی همونجوریکه از اسم معمار پیداست ، مهندسی که به عنوان معمار و طراح فعالیت می کنه. در واقع مهندس کشتی سازی ، کسی است که با استفاده از علم و سواد خود و آیین نامه ها و استانداردهای موجود در صنعت کشتی سازی ، اقدام به طراحی نقشه های کشتی کرده و در مرحله ی بعد ، روی مراحل ساخت نظارت می کنه. بعد اول که همون طراحیه ، یک بُعد کاملا دفتری و اداری است.حتی بُعد نظارت بر طراحی هم کاری نیست که از دختر ها بر نیات.اتفاقا آخرین بازدیدی که بندرعباس بودم ، یکی از دخترهای فارغ التحصیل دانشگاه خودمون (خلیج فارس بوشهر) ، مهندس ناظر پروژه کشتی اقیانوس پیمای ایران-اراک بود که اولین کشتی اقیانوس پیمای ایرانیه !
در مورد برخی از مواردی که آقای حسن اشاره کرده بود و بحثهای مطرح شده ، به خدمت ایشون و بقیه ی کسانی که مثل ایشون فکر می کنن باید مختصر توضیحی بدم :
توی دانشگاه ما (تکرار می کنم ، دانشگاه خلیج فارس بوشهر) ، به علت کمبود اساتید عضو هیئت علمی کشتی سازی و نبود دانشکده مستقل کشتی سازی ، ما اکثر دروسمونو با بچه های مکانیک و اساتید گروه مکانیک گذروندیم.قبول دارم که به طور کلی ، سطح سواد متوسط بچه های مکانیک از ما بالاتر بود (که با توجه به رتبه ی قبولی باید باشه) ولی فارغ از این بحث ها ، و با علم به اینکه دانشگاه ما ، از نظر نمره دادن و ... دانشگاه به شدت سختگیریه ، ولی توی اکثر دروسی که ما با مکانیکها مشترک می گرفتیم ، اکثر نمره های اول یا دوم یا سوم هر درس ، از بچه های گروه کشتی سازی بود.پس با کمی تلاش و کوشش ، میشه آدم خودشو بالا بکشه.
در مورد بازار کار و ... ، حسن اقا اغراق کردن ، ولی باید پذیرفت که مسلما کشتی سازی ، وسعت بازار کار مکانیک و یا عمران رو نداره.این امری بدیهیه. اما فراموش نکنیم ، کل صنعت و علم کشتی سازی ، علم نوپاییه.هنوز 20 سال نیست وارد کشور شده ، مسلما نباید اونو با مکانیکی که حداقل نزدیک 70-80 سال قدمت داره مقایسه کرد .
به هر حال ، من به عنوان یه فارغ التحصیل کشتی سازی ، نه تنها از رشته تحصیلیم راضی و خشنودم ، بلکه با تمام کم و کاستی هاش ، بهش افتخار می کنم و از هیچ قدمی برای اعتلای اون کوتاهی نمی کنم.
اوه اوه ، چه شعاری دادم !
با خوندن این تاپیک ، مصمم شدم که بخش کشتی سازی انجمن مهندسین رو راه بندازم.
آقایون و خانومایی که میان ، لطف کنن دیگه نرن !!!
 

SAWRAW.7

عضو جدید
سلام.
من امسال در رشته مهندسی دریا یا همون کشتی سازی قبول شدم و با اجازتون دختر هم هستم!:)
پس مشکلی نداره. البته چون خودم تجربه ندارم رو حساب حرف بقیه نمیگم واسه خانوما عالیه!
ولی قول میدم وقتی فهمیدم بگم.;)
 

SAWRAW.7

عضو جدید
خب تا جایی که من شنیدم دانشگاه ما-امیرکبیر- دکترا هم داره!
حالا می پرسم که مطمئن شیم.
 

poseidon

عضو جدید
سلام.
من امسال در رشته مهندسی دریا یا همون کشتی سازی قبول شدم .;)
مبارکه.
منم امسال ارشد امیرکبیر قبول شدم.البته تهرانم.اگه اینجا کاری داشتید ، من در خدمتم.

خب تا جایی که من شنیدم دانشگاه ما-امیرکبیر- دکترا هم داره!
حالا می پرسم که مطمئن شیم.

بله داره.هر سال 4-5 نفر برای دکترا می گیرن.
همین چند روز پیش ، اولین دانشجوی دکترای دانشگاه امیرکبیر توی رشته مهندسی معماری کشتی فارغ التحصیل شد!
ایشون "دکتر کهنسال" نام دارن و از اساتید قدیمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بودن.
 

amir_mec_ust

عضو جدید
سلام دوستان
دوست من رشته ی طراحی صنعتیه و می خواد ارشد رشته معماری کشتی شرکت کنه در مورد دروس آرشیتکت ایشون باید چه کتابایی رو بخونه؟
در مورد درس ساختمان کشتی چطور؟
درس سیالات هم همون سیالات 1و 2 مکانیکه؟
مرسی
 

surena990

عضو جدید
سلام من ارشد دریا ام
دخترها می تونن تحصیل کننتو این رشته
طراحی که ربطی به سفر دریایی نداه.
 

کشتی ساز

عضو جدید
سلام من امسال تازه در رشته مهندسی دریا شاخه کشتی سازی وارد شدم.ورودیه ما 15نفر خانم گرفت.ولی تا اونجا که اطلاع دارم دوشاخه دیگه مهندسی دریا یعنی کشتی و دریانوردی رو فقط مرد گرفته میشه.
 

Similar threads

بالا