باغ گیاه شناسی

narges-68

عضو جدید
DSC03265.jpg DSC03261.jpgباغ گياهشناسي مكاني است كه در آن مجموعه اي از گياهان بومي و غير بومي در فضاي باز و در گلخانه ها كشت مي شوند و نقش مهمي در زمينه های مختلف تحقيقاتي از جمله علوم گياهي و باغباني ، آموزش عمومي و آشنا ساختن مردم به اهميت گياهان و لزوم حفاظت از آنها بر عهده دارند. به علاوه باغ گياهشناسي به عنوان ذخيره ژنتيكي گياهان در معرض خطر انقراض مورداستفاده قرار می گیرد. در باغهاي گياهشناسي امكانات لازم براي مطالعه و تحقيق درباره تنوع زيستي وحفاظت از آنها فراهم مي‌باشد. با بهره گيري از روش هاي مختلف علمي، امكان شناخت گونه‌هاي گياهي كشور فراهم گشته و محدوده پراكنش آنها تعيين مي‌گردد. تحقيق در زمينه روش هاي تكثير و پرورش گونه‌هاي با ارزش از نظر حفاظتي و اقتصادي از موضوعات ديگري است كه در باغهاي گياهشناسي به آن پرداخته مي شود.:)
دراطراف کرج یکی از این باغ ها قرار داره که از حدود سال 1345 شروع به کار کرده و هم اکنون تمام اقلیم های ایران بعلاوه بعضی از اقلیم های جهان مانند آلپ را دارد.
جالبه بدونید که در اقلیم خزری این باغ بخش هایی از سریال هایی مانند پس از باران، خط قرمز وچند سریال دیگر فیلم برداری شده است.:cool:
این باغ دارای یک دریاچه مصنوعی نیز در اقلیم خزری خود نیز میباشد.

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی جای قشنگیه خیلی ، برای بازدید برای همه عموم آزاده به جز سه شنبه برای دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی نصف و برای دیگران 15هزارتومن البته 1ماه پیش اینطور بود از نظر قیمت الانشو نمیدونم، ولی واقعا زیباست ، من خیلی خاطره دارم، یادش بخیر
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره واقعا بهشته ! ولی اون زمان که ما از طرف دانشگاه رفتیم هنوز بازدید برای عموم آزاد نبود ! حتی عکس گرفتن هم ممنوع بود البته من کلی عکس انداختم :D
 

Similar threads

بالا