خیانت در امانت

Elaheh.1

عضو جدید
شاکی :محمد
متهم : جمید
موضوع : چک بلامحل
گردشکار: شکایت و اعلام جرمی از سوی آقای محمد علیه حمید طرح می شود پس از اینکه متهم حتی با صدمه حکم جلب هم برای تحقیقات در دسترسی قرار نمی گیرد لذا دادگاه ختم رسیدگی را اعلام واقدام به صدور رأی می نماید.
بسمه تعالی- رأی دادگاه در خصوص اتهام محمد دایر به صدور چک بلامحل به شماره های 805039 - 4/3/82 به مبلغ بیست و دو میلیون ریال با توجه به شکایت شاکی و گواهی عدم ارائه بانک محال علیه و سایر محتویات پرونده بزه انتصابی محرز و مسلم بوده لذا باستناد مواد 3و7و22 قانون چک وی را به تحمل 2 سال زندان و پرداخت یک چهارم مبلغ کسر موجودی بعنوان جزای نقدی به نفع دولت محکوم میگردد و رأی صادره غیابی و قابل واخواهی در این دادگاه می باشد. رئیس شعبه 41 دادگاه عمومی مشهد معینی پس از صدور چند برگ جلب بالاخره بادلالت شاکی متهم دستگیر می شود و تفهیم اتهام می شود متهم اظهار می دارد قبول دارم چک رامن صادر کردم و یک ریال بدهکار نیستم و چک را بابت تنظیم سند اتومبیل که به وی فروخته ام دادم وحاضر م به قیمت روز ماشین را بردارم و پول را بدهم. ازمتهم درخواست کفیل می شود و با معرفی کفیل قرار قبولی کفالت صادر میشود. در اجرا ی احکام مفاد رأی به متهم ابلاغ می شود و متهم اظهار میدارد ازمفاد رأی غیابی مطلع شدم و اعتراض دارم لذا قاضی اجرای احکام تقاضای واخواهی محکوم علیه پرونده را جهت رسیدگی به اعتراض نامبرده به شعبه صادر کنند ه رأی ارسال میدارد. و دادگاه با اعلام ختم رسیدگی با توجه به محتویات پرونده رأی خود را صادر می نماید.
بسمه تعالی- رأی دادگاه درخصوص واخواهی محکوم علیه دادنامه غیابی آقای محمد ..... نسبت به دادنامه غیابی شماره 184/744-4/3/82 که به اتهام صدور یک فقره چک بلامحل به شماره 805039 مورخ 4/3/82 به مبلغ بیست و دو میلیون ریال به تحمل حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم گردیده است باعنایت به محتویات پرونده و اظهارات شاکی و مدافعات متهم که اعلام داشته اند چک موصوف مدت دار و بابت تضمین تنظیم سند اتومبیل مورد معامله بوده است دادگاه چک موصوف را فاقد وصف جزایی تشخیص و ضمن نقض دادنامه بدوی به استناد ماده 13 قانون اصلاحی صدور چک قرار منع تعقیب صادر و اعلام می نماید رأ ی صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است . رئیس شعبه 133 دادگاه عمومی مشهد
 
Similar threads

Similar threads

بالا