onia$
دستیار مدیر تالار مدیریت
[h=1]آموزش؛ اولویت چندم کشور؟[/h]18 روز پیش، 108 اقتصاددان و جامعهشناس در نامهای به روسای دولت و مجلس، خواستار طراحی برنامههای مناسب «بودجهای» و «غیربودجهای» برای کاهش فقر آموزشی کودکان شدند.
«باشگاه اقتصادددانان» هم موضوع امروز خود را به بحث در زمینه عدالت آموزشی و نقش آن در کاهش پایدار نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی اختصاص داده و به انعکاس پاسخهای 6 تن از امضاکنندگان نامه فوق به این دو پرسش پرداخته است:
• به نظر شما علت وفاق طیف بسیار متنوعی از اقتصاددانان و جامعهشناسان شاخص کشور بر اهمیت کاهش فقر آموزشی کودکان و بهبود وضعیت آموزش در مناطق محروم چه بود؟
***
• در سال 1392، حدود 40 هزار تومان به ازای هر دانشآموز مدارس دولتی برای امکانات آموزشی و پرورشی و تفریحی بودجه اختصاص یافته است (گزارش 100روزه دولت تدبیر و امید). به نظر شما بهعنوان یکی از امضاکنندگان این نامه، در شرایط رکود اقتصادی شدید فعلی، امکان بهبود این بودجه وجود دارد؟ چگونه؟
***
پاسخهای غلامعلی فرجادی (عضو هیات علمی موسسه عالی پژوهش در مدیریت و برنامهریزی)، داوود سوری (عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه شریف)، علی دینی ترکمانی (عضو هیات علمی موسسه مطالعات بازرگانی)، علیاصغر سعیدی (عضو هیات علمی برنامهریزی رفاه اجتماعی دانشگاه تهران)، حسین دهقان (رئیس انجمن جامعهشناسی آموزشوپرورش)، و سپیده اکبرپوران (پژوهشگر جامعهشناسی آموزشوپرورش) به این دو پرسش را میتوانید در ادامه ملاحظه کنید.
به امید توفیق در کمک به توسعه ایرانی آباد و پرنشاط
«باشگاه اقتصادددانان» هم موضوع امروز خود را به بحث در زمینه عدالت آموزشی و نقش آن در کاهش پایدار نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی اختصاص داده و به انعکاس پاسخهای 6 تن از امضاکنندگان نامه فوق به این دو پرسش پرداخته است:
• به نظر شما علت وفاق طیف بسیار متنوعی از اقتصاددانان و جامعهشناسان شاخص کشور بر اهمیت کاهش فقر آموزشی کودکان و بهبود وضعیت آموزش در مناطق محروم چه بود؟
***
• در سال 1392، حدود 40 هزار تومان به ازای هر دانشآموز مدارس دولتی برای امکانات آموزشی و پرورشی و تفریحی بودجه اختصاص یافته است (گزارش 100روزه دولت تدبیر و امید). به نظر شما بهعنوان یکی از امضاکنندگان این نامه، در شرایط رکود اقتصادی شدید فعلی، امکان بهبود این بودجه وجود دارد؟ چگونه؟
***
پاسخهای غلامعلی فرجادی (عضو هیات علمی موسسه عالی پژوهش در مدیریت و برنامهریزی)، داوود سوری (عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه شریف)، علی دینی ترکمانی (عضو هیات علمی موسسه مطالعات بازرگانی)، علیاصغر سعیدی (عضو هیات علمی برنامهریزی رفاه اجتماعی دانشگاه تهران)، حسین دهقان (رئیس انجمن جامعهشناسی آموزشوپرورش)، و سپیده اکبرپوران (پژوهشگر جامعهشناسی آموزشوپرورش) به این دو پرسش را میتوانید در ادامه ملاحظه کنید.
به امید توفیق در کمک به توسعه ایرانی آباد و پرنشاط