سه فایروال قدرتمند رایگان برای گوشی‌های اندروید

[h=2][/h]



راههای جلوگیری از ورود هکر‌ها به گوشی هوشمند

هر کاری که از یک PC بر‌می‌آید‌، می‌توان از یک گوشی هوشمند نیز توقع داشت. از همین روی می‌توان به خوبی منتظر ورود هکر‌ها به گوشی هوشمند و همچنین آلوده شدن آن به بد‌افزارها نیز بود. به ویژه آنکه در یک سال گذشته، آنتی ویروس های موبایل نشان داده اند که چندان از پس صیانت و حفاظت هوشمند‌ها بر‌‌نمی آیند. در چنین جایی است که داشتن یک فایروال قوی ‌روی گوشی هوشمند می‌تواند راهگشا باشد.


گوشی هوشمند شما به همان اندازه PC شما و حتی بیشتر در معرض حمله هکرها و بد‌افزارها قرار دارد. در واقع بد‌افزارهای موبایل از ژوئن 2000 شروع به کار کردند؛ اما اولین بد افزار تروجان برای اندروید در سال 2010 توسط کسپرسکی مشاهده و کشف شد.

آنچه همه کارشناسان برای صیانت و حفاظت از داده ها و حمله هکرها و بد‌افزارها پیشنهاد می‌دهند در اولین قدم نصب یک آنتی ویروس و یک فایروال است و همین موضوع در مورد گوشی های هوشمند نیز صدق می‌کند. در نتیجه ما امروز سه نمونه از بهترین فایروال های موجود برای گوشی های اندروید را به شما معرفی می‌کنیم‌‌.

1 – NoRoot Firewall
نصب برخی ابزارها ‌روی گوشی هوشمند، نیاز به آن دارد که هوشمند شما به اصطلاح روت شده باشد و دسترسی به مراکز حساس سیستم عامل مجاز شده باشد؛ اما این برنامه همان طور که از نام آن بر‌می آِید، نیاز به روت بودن هوشمند ندارد.




این فایروال یک شبکه مجازی برای شما ایجاد می‌کند که از مسیر آن شما را به اینترنت متصل می‌سازد. در نتیجه همه ترافیک انتقالی از مسیر این شبکه و این ابزار عبور می‌کند و به این ترتیب کل داده‌های شما صیانت می‌شود.

بعد از آنکه Connection شما ساخته شد، همه برنامه هایی که قصد اتصال به اینترنت را دارند، ‌باید نخست مجوز شما را برای این ارتباط دریافت کنند. همین طور هر گونه ارتباطی از خارج با هوشمند شما نیازمند دریافت مجوز است که یک لایه امنیتی خوب را برای گوشی هوشمند شما ایجاد می‌کند.

همچنین فیلترهایی برای مجوز دادن یا بلاک کردن برخی آدرس های مشخص و درگاه های موجود بر ‌وب نیز وجود دارد و با دسترسی به Log این ابزار می‌توانید ببینید ‌چه کسی یا چه برنامه هایی قصد ارتباط و دسترسی به هوشمند شما را داشته اند.

2 – LostNet NoRoot Firewall
برای نصب این ابزار ‌نیازی به روت بودن گوشی هوشمند نیست. این ابزار نیز همانند نمونه قبلی یک شبکه مجازی ایجاد میکند و در نتیجه شما کنترل کامل بر ورودی ها و خروجی های گوشی و همچنین اطلاعات جزئی و دقیق از داده های در حال دریافت و ارسال خواهید داشت.



نرم افزاری که با نصب آن امنیت گوشی را بر عهده می گیرد.

این ابزار همچنین اجازه می‌دهد ‌با تعریف و تعیین پروفایل های متفاوت قوانین مشخص و معینی را در هر شرایط خاص برای انتقال داده ها تعیین کنید. این ابزار همچنین شبکه های تبلیغات را بر روی گوشی شما بلاک می‌کند و فهرست همه کشورهایی که هوشمند شما با آنها ارتباط برقرار کرده ‌را در اختیار کاربر می‌گذارد.

3 – Firewall Gold
این ابزار بر خلاف دو نمونه قبلی نیاز به روت بودن گوشی هوشمند دارد. کار آن دقیقا همانند هر فایروال خوب دیگری، رصد و کنترل داده های ورودی و خروجی به هوشمند است. همچنین نه تنها برای هوشمند بلکه برای هر دستگاه دیگری با این ابزار می‌توانید اقدام به ساخت پروفایل و سیاست گذاری برای انتقال داده ها کنید.



اولین قدم برای حفظ امنیت گوشی نصب یک آنتی ویروس و یک فایروال است.

این ابزار یک ویژگی خوب برای حرفه ای ها دارد و آن تعریف اسکریپت هاست که ‌می‌توانید با آن به شکل موردی مثلا برای یک آدرس IP خاص یک سری قوانین مشخص ایجاد کنید.


آنچه در یک سال گذشته مشاهده شده این است که عملیات ‌مجرمانه آنلاین رو به افزایش است، به ویژه بر روی گوشی های هوشمند. پس برای نصب یک فایروال قوی بر روی هوشمند خود هیچ شکی نداشته باشید.
منبع:tabnak.ir


 
بالا