ترکیه

AiSaN_SpOrT

عضو جدید
سلام خوش اومدین
تو این تاپیک عکس از مکان های دیدنی شهرهای
ترکیه مخصوصا استانبول +توضیح میذارم :)
 

AiSaN_SpOrT

عضو جدید
ایا صوفیه

ایا صوفیه

مسجد ایا صوفیا در استانبول یکی از مکان های دیدنی در سفر ترکیه به شمار می رود . این مسجد در ابتدا کلیسا و عبادتگاه مسیحیان بود که در سال 532 میلادی به دستور کنستانتین اول و در زمان امراطوری بیزانس بنا شد . در ژانویه همان سال براثر شورش مردم استانبول ، کلیسای ایاصوفیا [...]

Screenshot_2015-08-11-11-51-44-1.jpg
 

AiSaN_SpOrT

عضو جدید
موزه ترکیه

موزه ترکیه

موزه موزائیک استانبول یکی از مکان های دیدنی  شهر است که مورد توجه گردشگران تور ترکیه و تور استانبول واقع شده است ودر بازار Arasta ، نزدیک میدان سلطان احمد قرار دارد . براساس آمار باستان شناسان ، هشتاد میلیون قطعه موزائیک کوچک از جنس آهک و شیشه ، حیاط 1872 متری این موزه را
 

AiSaN_SpOrT

عضو جدید
کاخ چراغان استانبول

کاخ چراغان استانبول

تور ترکیه کاخ چراغان استانبول

 در تنگه خلیج ، که بهترین و مناسب ترین مکان برای ساخت قصر و کاخ بزرگان به شمار می رفت ، بنا شد . دستور ساخت این کاخ توسط سلطان عبدالعزیز و با دستان هنرمند معمار سرکیس ، در سال 1871 میلادی صادر شد . کاخ چراغان ، علاوه بر قدمت تاریخی از معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی برخوردار بود که  با چوب ، سنگ های مرمر ، ستون های حجاری شده ، فرش هایی نفیس و مبلمانی که در ساخت آن از  آب طلا و صدف استفاده شده  و درهای معبد گونه ، آن را طراحی و تزیین کرده بودند . متاسفانه این بنای عظیم در سال 1910سوخت و تا مدت ها به ویرانه ای تبدیل گشت . سرانجام پس از تعمیرات و رسیدگی به ساختمان این کاخ مجلل و افزودن تاسیساتی خاص ، این کاخ به هتلی 5 ستاره مبدل شد و هم اکنون علاقه مندان به بناهای تاریخی و گردشگران تور ترکیه و تور استانبول از آن استقبال می نمایند .
Screenshot_2015-08-11-11-59-52-1.jpg
 

AiSaN_SpOrT

عضو جدید
مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا

 که یکی از مکان های دیدنی استانبول به شمار می رود و نماد معماری و کاشی کاری عثمانی است ، در سال 1561 میلادی به فرمان وزیر ارشد و داماد سلطان سلیمان ، رستم پاشا بنا گردید . این مسجد که یکی از شاهکارهای معمار سینان محسوب می شود و مسجد سلیمیه نیز از معماری این بنا الهام گرفته شده ، مورد توجه  گردشگران تور ترکیه و تور استانبول واقع شده است . مسجد رستم پاشا زیبایی ها و جذابیت های معماری و تاریخی بسیاری داشته که در این بین ، کاشی کاری منحصر به فرد آن معروف به  کاشی کاری ایز نیک ،  یسیار ارزشمند و قیمتی بوده و معرف  ثروت و قدرت رستم پاشا می باشد
 

mojtaba_br

عضو جدید
تور استانبول : استانبول بزرگترین شهرستان ترکیه بوده و قلب اقتصاد، فرهنگی، و تاریخی این کشور است. موقعیت استراتژیک استانبول در امتداد جاده تاریخی ابریشم و پنجمین مقصد توریستی جهان است.

مساحت جغرافیای : 5.343 کیلومتر مربع

ارتفاع از سطح دریا: 100 متر



مناطق دیدنی در تور استانبول :
در ادامه به معرفی برخی از مناطق گردشگری و توریستی این شهر می پردازیم که می توانید در تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا از آن ها دیدن فرمایید، با دلارام سیر همراه باشید...

ایاصوفیه (Ayasofya)
ایاصوفیه ابتدا کیلیسا بوده است که به فرمان سلطان محمد دوم به مسجد تبدیل شده است. موزه صوفیه هر روز به جز دوشنبه ها برای بازدید کنندگان باز است.



توپ کاپی (Topkapı) در تور استانبول
این کاخ با شکوه مجموعه خیره کننده از هنر اسلامی واقع در استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است با حیاط مجلل، هنر کاشی کاری و نقاشی است .



مسجد سلطان احمد (Mosque Sultan Ahmet)
این مسجد زیبا را امروز به عنوان مسجد کبود می شناسند.رنگ و فضای داخلی این مسجد یکی از بهترین دستاوردهای معماری عثمانی است.



کلیسای آب انبار (Yerebatan Sarnıçı)
کلیسای آب انبار یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های توریستی استانبول است. که دردوره بیزانس آب را در زیر ساختمان ها ذخیره میکردند.



میدان اسب دوانی (Hippodrome )
میدان اسب دوانی باستانیسپتیموسسوروسکهتوسط کنستانتین کبیرساخته شد است.



موزه باستان شناسی استانبول
این مجموعه مهم موزه آرایه متناوب از آثار مکشوف از ترکیه وسراسر شرق میانه است .



بازار بزرگ (Kapalı Çarşı)
این بازاراستانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای تحت پوشش در جهان است. بازار واقع در منطقه فاتح است.



مسجد سلیمانیه (Süleymaniye Mosque) - توراستانبول
مسجد سلیمانیه یکی از نقاط دیدنی شناخته شده استانبول است که بربالای تپه ، منطقه سلطان قرار دارد.



کاخ ( Dolmabahçe Palace )
کاخ تاثیر واضحی از دکوراسیون و معماری اروپا است و در امپراتوری عثمانی در قرن 19در سال 1854 ساخته شده توسط سلطان عبدالمجید یکم.



کلیسای چوره (Kariye Müzesi)- تور استانبول
کلیسای چوره دربیرون شهرستان قدیمی قسطنطنیه است. در کلیسا نقاش های دیواری وهنر موزاییک شگفت انگیزی به چشم می خورد.
 

mojtaba_br

عضو جدید
کاخ هایی که در تور ترکیه خواهیم دید

کاخ هایی که در تور ترکیه خواهیم دید

کاخ هایی که در تور ترکیه خواهیم دید: اگر به تاریخ ملل مختلف علاقه مند هستید و از گردش در مکان های تاریخی و آثار باقی مانده از گذشتگان لذت می برید ، بدون شک تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا برای شما مناسب می باشد. کشور ترکیه علاوه بر امکانات تفریحی بیشماری که دارد یک کشور تاریخی می باشد و پر از مکان های تاریخی زیبا برای گردشگرانش است. در این مقاله قصد داریم کاخ هایی را که در تور ترکیه می تواند از آن ها بازدید کنید معرفی کنیم.

کاخ دولما باغچه:

این کاخ 600 متری در ساحل اروپایی تنگه بسفر قرارگرفته است. قسمت بیرونی این کاخ توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن 19 میلادی ساخته شد. وجود سالن بزرگ در این کاخ با 56 ستون داخل آن و چلچراغ شکیل و 5/4 تنی آن با 750 لامپ موجود در آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند. در زمانهای گذشته جهت خوشایند ساکنین این کاخ پرندگان مختلف از اقساط نقاط جهان گردآوری و نگهداری می شده است. موسس جمهوری ترکیه آتاتورک در این کاخ در تاریخ 10 نوامبر 1938 دیده از جهان فرو بست. (این کاخ همه روزه به استثناء روزهای دوشنبه و پنج شنبه جهت بازدید همگان باز می باشد).در هنگام بازدید از این کاخ برای حفظ تمیزی آن ، باید کفش های نایلونی آبی رنگی را به پا کنید.مصطفی کمال آتاتورک، موسس جمهوری ترکیه در سال 1983 در این کاخ درگذشت.



کاخ بیلربیی:
این کاخ در قرن 19 توسط سلطان عبدالعزیز بنا نهاده شد. این کاخ پوشیده از گلهای ماگنولیا بوده و در قسمت آسیائی تنگه بسفر قرار دارد. از این کاخ در فصل تابستان و همچنین برای پذایرائی از میهمانان عالیرتبه خارجی استفاده می شده است. یکی از این میهمانان خارجی که از وی در این کاخ پذیرائی شده ملکه فرانسه ، ملکه اژنی بوده است. ( این کاخ همه روزه بجز روزهای دوشنبه و پنج شنبه جهت بازدید همگان باز می باشد).

کاخ ییلدیز:این کاخ متشکل از دربارها و یک مسجد می باشد و در قرن 19 میلادی توسط سلطان عبدالمجید دوم ساخته شد. در این کاخ یکی از بزرگترین و مجلل ترین ساختمانهائی که سلاطین در آن اقامت داشته و خوش گذرانده اند به نام ساختمان شاله قرار گرفته است. این ساختمانها در داخل یک پارک با گلهائی که از نقاط مختلف دنیا گردآوری شده، قرار گرفته است. حیات این کاخ یکی از زیبا ترین مناظر موجود از حاشیه تنگه بسفر را تشکیل می دهد. به علت بازسازی تنها بازدید از قسمتی از پارک ممکن است. ( این پارک همه روز جز روزهای سه شنبه جهت بازدید عموم باز می باشد).



کاخ Goksu گوک سو و یا کاخ کوچوک سو:
نام این کاخ از رودهائی که از اطرافش به داخل تنگه بسفر سرازیر می شود گرفته شده است. این کاخ در اواسط قرن 19 میلادی توسط عبدالمجید اول ساخته شد. از این کاخ هم در گذشته در ماههای تابستان استفاده می شده است. (بازدید از این کاخ همه روزه بجز روزهای دوشنبه و پنج شنبه ممکن می باشد).



آینالی کاواک (اقامتگاه تابستانی):
این مکان در قرن 18 میلادی ساخته شده و بعدها توسط سلاطین مختلف دیگر مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این مکان به خاطر آینه کاری داخل آن مشهور می باشد. این آئینه ها هدیه ای بوده از Venetians که در سال 1718 میلادی در این کاخ نصب گردیده است. این کاخ نمونه زیبائی از معماری قدیمی و سنتی ترکیه است. (بازدید از این کاخ همه روزه به جز روزهای شنبه و پنج شنبه ممکن می باشد).
 

mojtaba_br

عضو جدید
شهر هایی که در تور ترکیه می توانیم به آن ها برویم...

شهر هایی که در تور ترکیه می توانیم به آن ها برویم...

شهر هایی که در تور ترکیه می توانیم ببینیم: اگر قصد عزیمت به تور ترکیه را دارید و کشور ترکیه را برای تعطیلات خود انتخاب کرده اید ، لازم است با برخی شهر های مهم و تویستی آن نیز آشنا شوید. یکی از این شهر های توریستی شهر کوش آداسی می باشد که با انتخاب تور ترکیه ، تور استانبول و یا تور آنتالیا می توانید به این شهر نیز بروید.




کوش‌آداسی با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های کاج کناره‌ی دریا، برای خود ترک‌ها هم شهری ییلاقی و تفریحی به حساب می‌آید. تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی، باعث شده سفر به کوش‌آداسی، هر موقع سال، جذابیت‌های خودش را داشته باشد؛ ولی با تمام این‌ها، بهار این شهر با وجود گل‌های کاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان‌های گل‌کاری‌شده، چیز دیگری است.
کوش‌آداسی فرودگاه ندارد، ولی رفتن به آن‌جا از طریق فرودگاه ازمیر، که در هشتادکیلومتری شهر واقع شده، امکان‌پذیر است.
کوش‌آداسی، به سواحل شنی و صخره‌ایش معروف است. یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب است.




آدالند پارک آبی کوش‌آداسی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی اروپاست و دنیایی از بازی‌های آبی را در خودش دارد




پاموک کاله ( پاموک قلعه ): پاموك كاله یا قصر پنبه ای با teraverten های سفید، آبهای گرم و شهرهای آنتیك، یك مركز بسیار مهم گردشگری بوده كه در استان دنیزلی قرار دارد و می توان از طریق جاده زمینی به پاموك كاله كه در 18 كیلومتری دنیزلی قرار دارد رفت و آمد نمود.ودر نزدیکی بودروم و کوش آداسی واقع است




جزیره‌ی کبوتر هم جزیره‌ی کوچکی است که با یک جاده‌ی باریک به شهر وصل می‌شود؛ در فصل مهاجرت پرندگان، خانه‌ی پرنده‌ها می‌شود و یک‌جورهایی سمبل کوش‌آداسی است؛ ساحلی دنج و خلوت دارد و برای آدم‌هایی که دنبال آرامش هستند و می‌خواهند دور از هیجان باشند، جای زیبایی است.







افه‌سوس یکی از جاهایی که هر سال مسافران زیادی را به کوش‌آداسی می‌کشاند، تور افه‌سوس است. افه‌سوس، بازمانده‌های شهری است چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی که بین ازمیر و کوش‌آداسی قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است. تور از صبح تا بعدازظهر طول می‌کشد و ناهار را هم در یکی از رستوران‌های محلی صرف می‌کنند. قبل از رسیدن به افه‌سوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است، می‌توانید روی دیوارهای بیرون خانه، شمع روشن کنید یا از چشمه‌ی آرزوها بنوشید و آرزو کنید. بعد از آن شهر زیبای افه‌سوس است با ستون‌های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه‌های شهر. کوه‌های شمال افه‌سوس، جایی است که می‌گویند اصحاب‌کهف توی غاری در دامنه‌ی کوه نزدیک به دویست سال خوابیده بودند.


 

mojtaba_br

عضو جدید
لوازم مورد نیاز در تور ترکیه

لوازم مورد نیاز در تور ترکیه

لوازم مورد نیاز در تور ترکیه: اگر تور ترکیه یا تور استانبول یا تور آنتالیا را انتخاب کرده اید و مشغول جمه کردن چمدانتان هستید ، باید بدانید این مقاله ب شما کمک خواهد کرد. در ادامه لوازمی را که در یک سفر یا در تور ترکیه به آن ها نیاز دارید را خواهید گفت. در مورد چمدان بستن، اغلب می‌شنویم که خوب است سبک‌ سفر کنیم، وسایل اضافی و غیرضروری را با خودمان نبریم، از هر چیزی سبک‌ترینش را انتخاب کنیم و خیلی توصیه‌های خوب دیگر. ولی سبک‌سفرکردن اصلاً به این معنی نیست که یک سری وسایل ضروری و به‌دردبخور را حذف یا فراموش کنیم؛ چمدان مسافر باید آن‌قدری سبک باشد که حمل‌‌کردنش را سخت نکند و آن‌قدری پُر و کامل که چند روزی نیازهای مسافر را در شهری که خانه‌ی او نیست، برآورده سازد. مثلاً برداشتن چند دست لباس رسمی ، اگر به هدف کار یا شرکت در مراسمی خاص سفر نمی‌کنید، اصلاً به درد شما نمی‌خورد؛ یا وقتی قرار است در هتل اقامت داشته باشید، واقعاً نیازی نیست سشوار خودتان را ببرید؛
مهم‌ترین اصل برای این‌که بدانیم چه چیزهایی ببریم و چه چیزهایی را از چمدان خارج کنیم، این است که نسبت به جایی که می‌رویم و مدلی که سفر می‌کنیم و امکاناتی که در مقصد خواهیم داشت، آگاهی داشته باشیم. بهتر است قبل از رفتن خصوصیات جغرافیایی و جاهای دیدنی شهر مقصد را بدانیم، مشخص باشد که قرار است هتل بگیریم یا شب را در حاشیه‌ی جنگل توی چادر بگذرانیم؟ اگر به فکر رزرو هتل هستیم، آیا می‌دانیم هتل چه امکاناتی را برای ما مهیا کرده است؟
بعضی از وسایل ضروری برای یک سفر معمولی شامل موارد زیر است.
مهم‌ترین‌ها
گذرنامه، بلیط‌، روادید، پول، کارت اعتباری، چک‌ پول‌های مسافرتی، برگه یا شماره‌ی رزرواسیون هتل، نقشه‌ی شهر مقصد، شماره‌تلفن‌های اضطراری شهر مقصد (مثل پلیس، اورژانس، تاکسی و امثال این‌ها).
وسایل مهم را باید در کیف دستی و جایی که بهترین دسترسی را داشته باشید، قرار دهید.
کفش و لباس
travel bag لباسی که در سفر می‌پوشید باید راحت و سبک باشد، کفش مناسب پیاده‌روی بردارید و عینک آفتابی را هم فراموش نکنید. جوراب و لباس‌های زیر را جدا از بقیه بگذارید، نظم چیدن وسایل را در چمدان رعایت کنید. ( مطلب زورق را در مورد چمدان‌بستن بخوانید)حواس‌تان به فصل سفر و آب‌ و هوای مقصد باشد، می‌توانید در سایتی مثل www.accuweather.com ببینید مقصد سفرتان در طول اقامت شما در چه حال و هوایی است. احتمال شب‌های سرد را در نظر بگیرید و یک ژاکت با خودتان بردارید؛ اگر هوا گرم است یا نزدیک دریا هستید، لباس شنا به دردتان می‌خورد.
لباس‌های غیرضروری با خودتان حمل نکنید. چند تا پیراهن یا تی‌شرت در فصل تابستان و چندتایی پیراهن گرم و ژاکت برای زمستان برای رفع نیاز کافی است. احتمال خریدخردن در مسافرت را هم در نظر بگیرید و فراموش نکنید لباس‌های جدیدتان را هم می‌توانید بپوشید. اگر به یک شهر ساحلی مثل سواحل آنتالیا، جزایر یونان و تایلند سفر می‌کنید، کفش کوه‌نوردی با خودتان نبرید، مطمئن باشید شنا هم ورزش خوبی است.
ابزارها
شارژر وسایل الکترونیکی مثل موبایل یا لپ‌تاپ، باتری، دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری، فلش‌مموری، دفترچه‌ی یادداشت کوچک به همراه خودکار.
متفرقه
دستمال‌کاغذی، چسب ‌زخم، کرم ضد آفتاب، لوسیون دورکننده‌ی حشرات، چندتا قرص به درد بخور و ضروری ( فراموش نکنید بردن قرص‌ و دارو به بیشتر کشورها ممنوع است و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، باید حتماً ترجمه‌ی رسمی نسخه‌ی پزشکتان را همراه داشته باشید) ، یکی دو تا کیسه‌ی پلاستیکی برای این‌که مثلاً بتوانید لباس‌های کثیف را از تمیز یا خوردنی‌ها را از غیر خوردنی‌ها جدا کنید،کتاب یا مجله‌ی کوچکی که بتواند در طول مسیر شما را سرگرم کند، یک کوله پشتی کوچک هم شاید راحت‌تر از کیف دستی باشد.
 

najafi7

عضو جدید
[h=2]هتل دبلیو استانبول[/h]


[h=1][/h]
هتل دبلیو استانبول در شمار هتل های 5 ستاره استانبول قرار دارد و در نزدیکی کاخ دلمه‌ باغچه،برج گالاتا و میدان تقسیم واقع شده است و تا مرکز خرید معروف نیسانتاسی 15 دقیقه پیاده روی فاصله دارد. این هتل از 136 اتاق برخوردار است و تمامی اتاق ها دارای سیستم تهویه هوا، مینی بار، حمام، تلویزیون، ماهواره،رادیو، تلفن، سشوار و ... می باشند. در اطراف هتل رستوران ها و کافه های متنوعی وجود دارد که گردشگران تور استانبول می توانند در آن رستوران ها از غذاهای محلی و بین المللی لذت ببرند.از امکانات هتل دبلیو استانبول می توان به اتاق های ویژه معلواین، سالن غذا خوری، کافی شاپ، سیستم تهویه ایر کاندیشن، اتاقهای خالی از حساسیت، تعمیر و واکس کفش، پذیرش ۲۴ ساعته، ریلکسیشن با ماساژ، خدمات کپی و ارسال فکس، سرویس نگهداری کودکان، اتاق های بدون آلودگی سیگار، آبگرم و مرکز ماساژ، خشکشویی، باشگاه ورزشی، تراس، دارای آسانسور، لاندری، امکان برگزاری همایش ها، محیط باز حیاط فضای سبز، صندوق برای نگهداری اشیا گرانقیمت، اتو کشیدن البسه، تورهای داخلی برای میهمانان تور استانبول ، نظافت اتاق، اجاره ماشین و ... اشاره نمود.
 

najafi7

عضو جدید
[h=2]هتل فور سیزن سلطان احمد استانبول[/h]


[h=1][/h]
هتل فور سیزن سلطان احمد استانبول در شمار هتل های 5 ستاره استانبول قرار دارد این هتل مجلل در مرکز بخش قدیمی استانبول، در جنوب خلیج شاخ طلایی، بنا شده است و شامل 3 طبقه می باشد. طراحی اتاق ها به سبک ترکی می باشد و مجهز به تلویزیون، سی دی/ دی وی دی پلیر، حمام و ... می باشند. به این خاطر که هتل فور سیزن سلطان احمد در قسمت قدیمی استانبول قرار گرفته است به بیشتر جاذبه های گردشگری و دیدنی استانبول از جمله مسجد آبی، مسجد ابا صوفیه و... نزدیک می باشد و مسافران تور استانبول می توانند به آسانی به این مناطق رفت و آمد داشته باشند. کارکنان این هتل توانایی صحبت کردن به زیان ترکی، انگلیسی و فرانسوی را دارند. این هتل تا فرودگاه بین المللی آتاترک 19 کیلومتر فاصله دارد.از امکانات هتل فور سیزن سلطان احمد استانبول می توان به پذیرش 24 ساعته، باشگاه، سونا، آب گرم، ماساژ، بار، صبحانه در اتاق میهمانان تور استانبول ، رستوران، غذاهای رژیمی مخصوص، اجاره اتومبیل، باغ، تراس، تورهای گردشگری، لاندری، خشکشویی، اتو، واکس، روزنامه، اتاق پاک و بدون سیگار، آسانسور، سیستم گرمایشی و ... اشاره کرد.



 

najafi7

عضو جدید
[h=2]هتل سی وی کی پارک بسفر استانبول[/h]


[h=1][/h]
هتل سی وی کی پارک بسفر استانبول در شمار هتل های 5 ستاره استانبول قرار دارد و در قلب شهر استانبول در 150 متری میدان تکسیم در اکتبر 2013 بنا شده است. یکی از امتیازات این هتل نزدیکی آن به تنگه بسفر و خیابان استقلال است. این هتل نوساز دارای 438 اتاق لوکس و مجلل است که تعدادی از آن ها چشم انداز زیبایی از دریا و باغ را به میهمانان تور استانبول هدیه می دهند. تمامی اتاق ها مجهز به تلویزیون ال سی دی، کتری برقی، وای فای رایگان و ... می باشند. رستوران هتل سی وی کی پارک صبحانه به صورت بوفه سرو می کند و وعده ناهار و شام به صورت منوی انتخابی می باشد. به علت نزدیکی این هتل به خیابان استقلال گردشگران تور استانبول می توانند به آسانی به رستوران ها، مغازه ها، گالری ها و موزه های بسیاری در این منطقه دسترسی داشته باشند. این هتل تا فرودگاه آتاترک 30 کیلومتر و تا کاخ دلمه باغچه 5 دقیقه پیاده روی فاصله دارد.از امکانات هتل سی وی کی پارک بسفر استانبول می توان به پذیرش 24 ساعته، سونا، حمام ترکی، ماساژ، اسپا، 2 استخر، باشگاه، اینترنت رایگان، لاندری، خشکشویی، اتوکشی، اتاق جلسه، رستوران، اجاره اتومبیل درصورت درخواست مسافران ، خدماتگردشگری، خدمات بلیت، فکس، کپی، سالن زیبایی، فروشگاه ، آسانسور و ... می توان اشاره نمود.
 

najafi7

عضو جدید
[h=2]هتل شانگری لا بسفر استانبول[/h]


[h=1][/h]
هتل شانگری لا بسفر استانبول از جمله هتل های 5 ستاره و بسیار لوکس این شهر می باشد. این هتل در ماه می 2013 در منطقه بشیکتاش، ساحل اروپایی تنگه بسفر ، در نزدیکی کاخ دلمه باغچه بنا گردید. این هتل برای آن دسته از مسافران تور استانبول که قصد خرید دارند بسیار مناسب است زیرا در نزدیکی بسیاری از مراکز خرید و پاساژهای خوب استانبول قرار دارد و تنها با 5 دقیقه رانندگی می توان به همه این مراکز خرید دسترسی پیدا کرد. هتل شانگری لا بسفر دارای 186 اتاق است. این هتل بزرگترین اتاق ها را در بین هتل های استانبول دارا می باشد و بسیاری از آن ها چشم انداز زیبایی از تنگه بسفر را دارند. تمامی اتاق ها مجهز به تلویزیون، وای فای رایگان، حمام مرمر، دمپایی، سشوار، حوله، تلفن، مینی بار، کتری برقی، قهوه ساز و ... می باشند. فاصله هتل تا میدان تکسیم 2 کیلومتر و تا فرودگاه آتاترک 27 کیلومتر می باشد.از امکانات هتل شانگری لا بسفر استانبول می توان به باشگاه، استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، پارکینگ رایگان، آسانسور، فروشگاه، رستوران، بار، سیستم گرمایشی، سویت مخصوص تازه عروس ها، سالن آرایش و زیبایی، مرکز بیزنس، فکس، کپی و ... اشاره نمود.
 

najafi7

عضو جدید
[h=2]هتل وو استانبول[/h]



هتل وو استانبول (WOW Istanbul Hotel) در سال ۲۰۰۷ میلادی و در کنار فرودگاه آتاتورک و در فاصله ۵ کیلومتری از سواحل دریای مرمره و ۱۶ کیلومتری از مرکز شهر استانبول ساخته شده است. این هتل ۵ ستاره در نزدیکی مرکز تجارت جهانی و مرکز نمایشگاهی CNR قرار گرفته است. مرکز یشیلکوی (Yesilköy)، با فروشگاه، رستوران و بارهای بسیار زیبا و متفاوت از هتل وو استانبول فقط ۵ دقیقه پیاده فاصله دارند. همچنین بناهای تاریخی و دیدنی استانبول مانند ایاصوفیه (Hagia Sophia)، مسجد کبود (Blue Mosque) و کاخ توپکاپی (Topkapi Palace) نیز با وسایل حمل و نقل عمومی فقط ٢٠ دقیقه با هتل فاصله دارند. ایستگاه مترو نیز در ۲۰۰ متری هتل واقع شده است.هتل وو استانبول انتخاب مناسبی برای سفر های کاری و توریستی می باشد که از نظر امکانات برای گردشگران تور استانبول بسیار ایده‌آل است. خدمات هتل ۵ ستاره وو استانبول :خانه داری , ترانسفر فرودگاه , لباسشویی, آرایشگاه, صبحانه در اتاق , فروشگاه هدایا و سوغات , خدمات تورها , فکس و کپی , مرکز تجارت , خدمات تهیه بلیط,امکانات جلسه و ضیافت, خشکشویی, اتو کشی , کرایه ماشین , رستوران, پذیرش شبانه روزی ,تاقهای پاک و بدون سیگار , پذیرش و تحویل سریع , گاوصندوق , انبار بار و چمدان , فروشگاه در هتل , تهویه, محل مخصوص کشیدن سیگار , بار , اتاقهای ضد صدا , گرمایش , روزنامه,آسانسور
 

mojtaba_br

عضو جدید
10 جاذبه برتر گردشگری در تور استانبول

10 جاذبه برتر گردشگری در تور استانبول


۱۰ جاذبه برتر گردشگری در تور استانبول : استانبول شهری پوشیده شده با فرهنگ و تاریخ غنی است که ترکیب آن‌ها چیزهای هیجان انگیز زیادی را برای مسافران از سراسر جهان فراهم می‌آورد. این شهر در طول دوران نوسنگی تاسیس شده است. امروزه استانبول شهر مدرنی است که میراث تاریخی آن مانند مساجد، قصر سلطنتی و کلیساهای بزرگ و بازار باستانی سالم باقی مانده است. بزرگترین شهر در تور ترکیه بین شرق و غرب قرار گرفته رایحه‌ای از دسیسه و فریبندگی است را به تمام بازدید کنندگان ارائه می دهد. مروری می‌کنیم بر جاذبه های توریستی برتر در تور استانبول و تور آنتالیا :

  1. برج گالاتا



برج گالاتا (Galata Tower) دارای ۶۷ متر ارتفاع است که بر افق استانبول حمکرانی می‌کند. این برج سنگی قرون وسطایی به عنوان برج مسیح شناخته شده است. زمانی که در ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترین ساختمان در استانبول بود که هنوز هم در استانبول می‌درخشد. این برج در طول قرن‌ها تغییر یافته است، در یک زمان به عنوان برج رصد نقطه آتش سوزی استفاده می‌شد. امروزه قسمت فوقانی آن شامل یک کافه، رستوران و باشگاه شبانه است، که توسط آسانسور در ساختمان ۹ طبقه می‌توان به آن‌جا رسید که در آن می توان مناظر خیره کننده‌ای را پیدا کرد.


  1. موزه باستان شناسی استانبول


یکی از موزه‌های مهم در ترکیه موزه باستان شناسی استانبول است که در واقع شامل سه موزه است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک. این سه موزه با هم دارای بیش از ۱ میلیون اشیاء از تمدن سراسر جهان هستند. این موزه اولین موزه در ترکیه بود که در در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد که در زمین قصر توپکاپی واقع شده است. قدمت موزه تایلد کیوسک به ۱۴۷۲ می‌رسد. این موزه شامل هزاران آثار گرانبها، از جمله تابوت اسکندر کبیر است.


  1. کلیسای چورا


کلیسای چورا (Chora Church ) ممکن است کمی از لحاظ توریستی مورد لطف قرار نگیرد. اما بازدیدکنندگان از آن می گویند هنر زیبای بیزانس آن ارزش تلاش برای آمدن و دیدن دارد. موزاییک‌های با شکوه و نقاشی‌های دیواری زندگی عیسی و مادرش مریم را به تصویر می کشند. این کلیسا به عنوان کلیسای نجات دهنده مقدس در چورا شناخته شده و به عنوان یکی از زیبا ترین آثار باقی مانده از معماری بیزانس توصیف شده است. چوره در سال‌های اولیه آن یک صومعه بود. چند قرن بعد به یک مسجد تبدیل شد و ازسال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است.


  1. کلیسای آب انبار


کلیسای آب انبار (Basilica Cistern ) از قرن ششم زمانی که به سفارش امپراطور روم ژوستینین اول ساخته شد برای ساکنان استانبول آب فراهم آورده است. بازدیدکنندگان در مورد فن آوری معماری بسیار پیشرفته رومیان باستان درساخت این مکان شگفت‌زده خواهند شد. مخازن زیرزمینی فقط چند قدم از مسجد کبود دور هستند، این کلیسا در قرن سوم ساخته شده که به عنوان قصر غرق شده شناخته می‌شود. مخزن آن می‌تواند ۲.۸ میلیون فوت مکعب از آب را در خود نگه دارد. این مخزن یکی از لوکیشن‌های فیلم برداری فیلم از روسیه با عشق، فیلم هیجان انگیز جیمز باند در سال ۱۹۶۳ است.


  1. کاخ دلمه‌باغچه



مجلل، با شکوه و زیبا تنها برخی از صفات برای توصیف کاخ دلمه‌باغچه است که با کاخ ورسای مقایسه شده است. این کاخ در قرن ۱۹ و با استفاده از ۱۴ تن ورقه طلا ساخته شده است، این مسحور کننده ترین کاخ ترکیه است که معماری سنتی عثمانی را با سبک‌های اروپایی نئوکلاسیک، سبک باروک و روکوکو را درمی‌آمیزد . از سال‌ ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ خانه‌ی شش سلطان بوده است. دارای بزرگترین چلچراغ کریستال غیرمتعارف در جهان که هدیه ای از طرف ملکه ویکتوریا است.


  1. مسجد سلیمانیه



بازدید کنندگان مسجد سلیمانیه می‌گویند زیبایی و آرامش مسجد به آنها حس الهام بخش معنوی می‌دهد. این مسجد در تپه سوم استانبول واقع شده و دستور ساخت مسجد در ۱۵۵۰ توسط سلطان سلیمان اول صادر شده است. این مسجد با شکوه ترکیبی از بهترین معماری اسلامی و بیزانسی است. این مسجد در طول سال‌ها به طور گسترده آسیب دیده است، از جمله در طول جنگ جهانی اول زمانی که جنگ شروع شد و باغ آن به عنوان یک انبار سلاح مورد استفاده قرار گرفت. این مسجد در اواسط قرن ۲۰ دوباره بازسازی شد. مسجد سلیمانیه توسط چهار مناره مشخص شده است که نشان دهنده آن است که توسط یک سلطان ساخته شده است.


  1. بازار بزرگ



مسافرانی که عاشق خرید هستند نباید بازدید از بازار بزرگ را از دست دهند. این بازار با وجود ۵۰۰۰ مغازه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که حدود یک چهارم میلیون بازدیدکننده در روز دارد. بازار اقلامی مانند جواهرات، فرش، ادویه جات، ترشی جات، عتیقه جات و سرامیک که با دست نقاشی شده را در خود جای داده است. تاریخ بازار به سال ۱۴۶۱ باز می‌گردد و امروزه دارای دو مسجد، چهار فواره و دو حمام بزرگ است. همچنین بازار جوهرات Cevahir Bedesten که در آن نادرترین و با ارزش ترین اقلام به طور سنتی یافت شده است. این‌جا جایی است که خریداران سکه‌های قدیمی، طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی، سلاح‌های منبت کاری شده و مبلمان عتیقه را پیدا خوهند کرد.


  1. سرای توپقاپی



سرای توپقاپی (Topkapi Palace ) یکی از جاذبه های دیدنی در استانبول است که ترکیبی از تاریخ و مناظر خیره کننده است که غنی در تاریخ امپراتوری عثمانی است. سرای توپقاپی توسط پنج کیلومتر دیوار سنگی با ۲۷ برج احاطه شده است. تاریخ توپقاپی به قرن ۱۵ برمی گردد. این مکان بر روی تپه مشرف به دریای مرمره، بسفر و شاخ طلایی واقع شده است. در یک زمان محل اقامت سلطنتی رسمی سلاطین عثمانی و مقر دولت ترکیه بود، اما در حال حاضر به عنوان موزه در یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ در جهان در نظر گرفته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند یک نگاه اجمالی از محله‌های حرمسرا، مکان‌هایی در آن دولت کار می‌کرد، مجموعه‌ای از سلاح‌های قدیمی استفاده شده توسط سلاطین، آشپزخانه قصر با مجموعه ظروف بزرگ و خزانه داری با مجموعه خود از جواهرات و ساعت داشته باشند.


  1. مسجد آبی



مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و امروزه نیز برای عبادت فعال باقی مانده است. این به این معنی است که بازدید کنندگان نیاز به زمان بندی وقت بازید خود دارند چرا که مسجد در طول روز پنج بار برای نماز به روی توریست‌ها بسته می‌شود. تمامی بازدید کنندگان باید کفش‌های خود را درآورند و زنان باید موهای خود را بپوشانند. شما با پرداخت مبلغ ناچیزی به بازدید مواردی شامل ۲۰۰۰۰ کاشی و سرامیک در طرح های مختلف گل لاله و ۲۰۰ پنجره شیشه‌ای رنگ آمیزی شده با طرح‌های پیچیده می‌پردازید. این مسجد توسط سلطان احمد ساخته شده است و نام خود را از کاشی‌های آبی در گنبد و سطح بالایی از فضای داخلی گرفته است.


  1. ایاصوفیه



ایاصوفیه خانه عبادتی است که به مذاهب مختلف در طول قرن‌ها به خوبی خدمت کرده است. این مکان به عنوان یک کلیسای یونانی ارتودوکس شرقی که خانه‌ی اسقف قسطنطنیه بود در ۵۳۷. ساخته شده بود آغاز به کار کرد. برای تقریبا شش دهه در قرن ۱۲ کلیسای کاتولیک بود. در سال ۱۴۵۳ به مسجد تبدیل شد و تا سال ۱۹۳۱ که تعطیل شد مسجد باقی ماند. به عنوان یک موزه در سال ۱۹۳۵ بازگشایی شد. زمانی بزرگترین کلیسای جامع در جهان بود و به عنوان الهام بخش برای دیگر مساجد از جمله مسجد کبود خدمت کرده است و مثال بزرگی از معماری بیزانس است. ایاصوفیه برای موزاییک کاری که صحنه‌های مختلف مذهبی را به تصویر می کشد بسیار معروف است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mojtaba_br

عضو جدید
سواحلی که در تور آنتالیا مشاهده خواهیم کرد

سواحلی که در تور آنتالیا مشاهده خواهیم کرد

سواحلی که در تور آنتالیا مشاهده خواهیم کرد: در این مطلب قصد دارم شما را با سواحل آنتالیا آشنا کنم. شما می توانید با انتخاب هر کدام از تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا می توانید از تماشای این سواحل زیبا لذت ببرید.


سواحل آنتالیا یکی از محبوب ترین نقاط ترکیه برای تعطیلات به شمار می رود.این ساحل علاوه بر نقاط توریستی مثل رستوران های بسیار عالی،مغازه ها و ... دارای طبیعتی زیباست که همگان را به خود جذب می کند.
آنتالیا، شهر ساحل و دریاست؛ روزهای درخشان، مثل خورشید و شب‌های آرام شبیه به مدیترانه؛ شهری با جمعیت جوان که اولین سکونت‌گاه‌های انسانی ترکیه را در خود دارد؛ شهر هیجان بازی‌های آبی و رستوران‌ها و کافه‌های سنگی.




هوای آنتالیا در طول سال تغییر چندانی نمی‌کند، بیشتر روزها گرم و شرجی است. زمستان‌ها کمی خنک‌تر می‌شود و چند روزی باران می‌بارد. بهترین وقت سفر به آن‌جا، از اوایل فروردین تا اواخر آبان است که می‌شود در دریا شنا کرد؛ به هر حال تعریف سواحل آنتالیا را همه یک باری شنیده‌اند. جز پلاژهای خصوصی هتل‌ها، دو تا ساحل عمومی هم در آنتالیا هست: یکی ساحل ماسه‌ای لارا و دیگری مجموعه‌ی کُنی‌آلتی. سواحل آنتالیا از جمله سواحلی هستند که به داشتن پرچم آبی* معروف‌اند.
ساحل لارا، که یکی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیاست، در شرق شهر واقع شده و بیشتر هتل‌های شهر هم توی همین منطقه هستند. در آنتالیا بهتر است نگران جای اقامت‌تان نباشید؛ در شلوغ‌ترین روزهای تعطیلات هم هتل پیدا می‌شود. هزینه‌ی اقامت در آنتالیا کلاً ارزان است، یعنی حتی لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های این‌جا هم در مقایسه با مشابه‌شان در شهرهای دیگر دنیا، ارزان‌تر به نظر می‌رسند. هتل چهارستاره‌ی تر و تمیزی که امکانات سرگرم‌کننده‌ی خوبی هم داشته باشد، برای هر شب از پنجاه شصت‌هزار تومان به بالا قیمت دارد.




از ساحل لارا که ده کیلومتر به سمت شرق بیایید، آبشار دودَن کوتاه را می‌بینید که به دریا می‌ریزد و بازارچه‌ی صنایع دستی کوچکی هم در کنارش برپاست.
دومین ساحل عمومی آنتالیا، مجموعه‌ی بزرگ کُنی‌آلتی است. کنی‌آلتی را جوری ساخته‌اند که از پیر و جوان و بزرگ کوچک، بتوانند تویش اوقات خوشی داشته باشند: یک پارک آبی هیجان‌انگیز دارد پر از وسایل و اسباب‌بازی‌های آبی، یک استخر دلفین دارد که دلفین‌های باهوش و زیبایی در آن هنرنمایی می‌کنند، یک شهر کوچک دارد که ماکت مینیاتوری ترکیه است و می‌توان تمام دیدنی‌های ترکیه را با اندازه‌ی ٢٥ برابر کوچک‌تر در آن دید، پارک جنگلی و محوطه‌ی بازی در کنار ساحل صخره‌ای و شنی‌ و رستوران‌ها و کافه‌های روبازش هم جان می‌دهد برای وقت‌گذرانی‌های طولانی.
برای رفت و آمد در شهر، می‌توانید تاکسی بگیرید که خیلی ارزان نیست؛ گاهی چهار یا پنج برابر قیمتی است که برای همین مسافت در ایران می‌پردازید، اما مینی‌بوس‌های خوبی دارد که به غیر از مبدأ و مقصد، اسم ایستگاه‌های میانی را هم روی شیشه‌شان نوشته‌اند. یک تجربه‌ی جالب‌تر هم این است که سوار تراموای قدیمی‌ای شوید که از مرکز شهر می‌گذرد و هدیه‌ی شهر نورنبرگِ آلمان به آنتالیا است؛ تراموا از موزه‌ی آنتالیا که میراث پنج‌هزارساله‌ای از سکه‌ها و فرش‌ها و سفال‌ها را نمایش می‌دهد، شروع به حرکت می‌کند و به منطقه‌ی قدیمی کاله‌ایچی می‌رسد. کاله‌ایچی، معروف است به آنتالیای قدیم و خانه‌های سنگی و چوبی‌اش با دیوارهای سنگی بلندی که تا پائین و کنار دریا کشیده شده، محافظت می‌شود. کافه‌ها و چای‌خانه‌های کوچک کاله‌ایچی، نوشیدنی‌های طبیعی و سنتی خوش‌مزه‌ای دارد که در کنار بندرگاه زیبای پایین قلعه با قایق‌های سفید تفریحی، حتماً خیلی می‌چسبد.

آنتالیا شهر ورزش‌های دریایی مثل موج‌سواری، اسکی روی آب و قایق‌رانی است. تور رافتینگ، سوار شدن بر قایق‌های بادی و حرکت بین رودخانه‌ی خروشان رافتینگ است. تور کشتی هم از مسافران با غذاها و نوشیدنی‌های مختلف و موسیقی زنده، روی دریای مدیترانه پذیرایی می‌کند. در هر دوی این تورها، توقف‌های کوتاهی هست برای این‌که از روی صخره‌ها توی آب شیرجه بزنید و اوه بله چه هیجانی!
مرکز خرید چند طبقه‌ی میگروس و بازارهای شلوغی که از انتهای خیابان ایشیکلار شروع می‌شوند، جاهای خوبی برای خرید و گشت و گذار هستند. خیابان سنگ‌فرش ایشیکلار پر از رستوران‌‌هایی با غذاهای جورواجور است.
هر سال جشنواره‌ها و برنامه‌های زیادی در آنتالیا برگزار می‌شود، مثل جشنواره‌ی‌سینمایی پرتقال طلایی که نزدیک به سی دوره است از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمای تجربی شناخته می‌شود و دوره‌ی قبل هم بهمن قبادی، رئیس هیأت داورانش بوده.



اهالی آنتالیا میزبان‌های مهربانی هستند، مردمی آرام و اکثراً جوان که شب‌های گرم تابستان توی تراس خانه‌هایشان شام می‌خورند و تلویزیون تماشا می‌کنند. معماری منازل مسکونی تقریباً شبیه به هم و بسیار ساده است و دیوارهای سبز و قرمز و بنفش با پنجره‌های سفید، جلوه‌ی خوبی به این آپارتمان‌ها می‌دهد.
 

mojtaba_br

عضو جدید
ده ساحل برتر در تور ترکیه

ده ساحل برتر در تور ترکیه

ده ساحل برتر در تور ترکیه: در این مقاله قصد داریم شما را با ده ساحلی که از لحاظ زیبایی رتبه های اول تا دهم را دارند ، آشنا کنیم. شما می توانید با انتخاب هر یک از تورهایی مانند تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا به این سواحل بروید و از مناظر زیبای آن ها لذت ببرید.
Oludeniz -1
آبهای اطراف روستای کوچک Oludeniz دارای زیبائی خاص همراه با رنگ آبی فیروزه ای هستند که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.در سواحل زیبای این ناحیه با شنهای سفید ریز با مناظر زرق و برق دار خاطره ای بیاد ماندنی را برای هر مسافری به جای می گذارد.
این ساحل به عنوان یکی از معروفترین سواحل دنیا برای چتر بازی و چتر بازی با قایق می باشد که هر ساله مشتاقان این ورزش مهیج را به خود جلب می کند.


icmele -2
انتظار کلوپ های شبانه پر زرق و برق را از این ناحیه نداشته باشید اما کسانی که این محل را پیدا کرده اند برایشان یک کشف بزرگ می باشد. سفری با قایق به سواحل اطراف و دیدنیهای زیبای آن شبی را در یکی از رستورانهای محلی و صرف یک ماهی آزاد دریائی و یا شب گذرانی در یکی ازکافه های دریائی محل می تواند شما را به سرحد نشاط و لذت برساند.

3- Antalya
ساحل و شهر آنتالیا سریعترین شهر ترکیه می باشد که رشد نموده است و دارای شهرتی بسیار زیاد در میان مسافران مخصوصا ایرانیان میباشد.
این ساحل معروف ترکیه با هتلهای بسیار زیاد و متنوع و با دیدنیها و گردشگاههای بسیار زیاد خود هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران از نقاط مختلف دنیا می باشد.
این ساحل ترکیه محل بسیار مناسبی برای تفریح کودکان با انواع و اقسام مراکز تفریحی و گردشی می باشد که می تواند آنها را از شما راضی و خشنود کند.


4- Marmaris
مارماریس منطقه ای است در مجاورت دریای مدیترانه و اژه که با کوهستان های جادویی محصور شده است. قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی گردد و در زمره شهرهایی است که بیشترین بازدیدکنندگان ترکیه را به خود جذب می کنند.

5- Belek

ساحل و شهر بلک به عنوان یک شهر رودخانه ای ترکیه به خاطر زیبائی و تمیز بودن آن مشهور است سواحل زیبای شنی آن با درختهای کاج محصور شده است که نمائی بسیار زیبا را به این ساحل زیبا داده است.
علاقه مندان تاریخ ترکیه می توانند با یک گشت یک روزه در این ناحیه آثار تاریخی رومی بجای مانده در این شهر را از نزدیک مشاهده نمایند یا اگر به ورزش علاقمند هستید می توانید از باشگاهای گلف آن یا باشگاههای قایق سواری استفاده کنید و روزی بیاد ماندنی را داشته باشید




6- Fethiye

یکی از معروفترین شهرهاو بنادر کارگری ترکیه که با دیدن آن باعث کشف سایر مناطق ساحلی و دیدنی درنزدیکی این شهر ترکیه خواهد گردید.
دوست داران آفتاب پارکهای آبی و سایر مراکز گردشی می توانند با آمدن به این محل از زیبائیهای جذاب و منحصر به فرد آن دیدن نمایند. ضمن اینکه می توانید با یک گشت یک روزه از شهر متروک رومی Kayakoy بازدید نمایند و با تاریخ رومی آن آشنا شوند




7- Side

بزرگترین تصمیم روزانه شما این خواهد بود که سمت شرق ساحل بروید یا به سمت غرب در هر دو صورت شما با دنیائی از زیبائیهای ساحل مواجه خواهید شد که می توانید هر روز از آنها لذت ببرید. البته ساحل غربی به هتلها نزدیکتر است.
آب آرام و ساحل سفید شنی ریز شما را به ولع خواهد رساند تا از این مناطق زیبا هر چه بیشتر لذت ببرید و خاطراتی زیباتر و بهتر را به همراه ببرید.
ساحل شرقی این ناحیه کمی صخره ای می باشد اما دارای محیطی آرام تر و ساکتر می باشد که برای استراحت بهتر می باشد.




8- Kusadasi
ساحلی که در طول دریای اژه گسترده شده است و البته اولین ساحلی که به طور اخنصاصی برای خانمها ساخنه شده و نام خود را بر سر زبانها انداخت.
در این شهر ساحلی می توانید با طیف گسترده ای از انواع کافه ها و رستورانها مراکز شب نشینی مراکز فروش سوغاتی و سایر دیدنیها مواجه گردید که می تواند شما را ساعتها به خود مشغول کند.
در ضمن شما می توانید از انواع وسایل و لوازم تفریحی در این ناحیه مانند قایق سواری, اسب سواری ,اسکی روی آب, چتر بازی با قایق و سایر تفریحات ساحلی نیز استفاده کنید.




9- Bodrum

این شهر در طول زمان از یک روستای آرام ماهیگیری به یکی از معروفترین و پر جمعیت ترین شهرهای ترکیه تبدیل گردیده است که در این هیاهوی شهری فرهنگ قدیم خود را همچنان حفظ نموده است.
سواحل زیبا و ارزشمند این ناحیه یکی از مناطق جذاب برای مسافران بخصوص مسافران ایرانی است که هر ساله به این شهر سفر می کنند و از دیدنیهای آن لذت می برند ضمن اینکه می توانید علاوه بر سواحل زیبا و تمیز از آثار تاریخی بجای مانده این شهر نیزاستفاده نمائید.



10- Alanya
سواحل در این ناحیه از 2 سمت شرق و غرب شهر گسترده شده است بندرگاه نیز بوسیله انواع هتلها و مراکز اقامتی با ستاره های گوناگون پوشیده شده است که می تواند طیف گسترده ای از محل اقامت را در پیش روی شما قرار دهد.
انواع رستوران کافه مراکز شب نشینی فعالیتهای گوناگون تفریحی ورزشی تورهای قایق سواری غارها مراکز تاریخی و ده ها مرکز و تفریح گوناگون دیگر می توانند شما را برای روزها در این
شهر سرگرم کنند.
 

...ANTY...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر در سفر به ترکیه مایلید با سبک غذایی مردم این کشور و به عبارتی با ذائقه‌‌ی مردم آشنا شوید، می‌توانید بهترین و معروف‌ترین غذاها و طعم‌ها را امتحان کرده و به بهترین نحو علاقه‌مندی مردم این سرزمین را بشناسید. همچنین با امتحان کردن بی‌نظیرترین طعم‌های ترکی سفر خاطره‌انگیزتری خواهید داشت. در این مقاله بهترین‌های غذایی ترکیه را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. با روپر همراه باشید.
[h=3]کباب[/h]کباب -یعنی غذای برشته شده روی زغال – سنگ بنای آشپزی ترکی است و انواع بسیاری از غذاها حتی کاستانه کباب را در بر می‌گیرد – شاه بلوط‍‌های برشته که دست‌فروشان خیابانی در روزهای زمستان در پاکت‌های کاغذی می‌فروشند.
انواع مشهورتر کباب که غذاهایی گوشتی هستند بسته به خاستگاه و اصالت خود سبک‌های متفاوتی دارند: کباب تند و تیز در آدانا، کباب نرم و جاافتاده در شانلی اورفه، کباب ساندویچ شده بین تکه‌های ضخیم بادمجان در عینتاپ، کباب پیچیده شده در نان‌های نازک لواش. مشهورترین نوع کباب اسکندرکباب است که در سال ۱۸۶۷ توسط اسکندر افندی در بورسا اختراع شد و تهیه شده از تکه‌های نازک گوشت بره است که در سس گوجه، ماست و کره خوابانده می‌شود.

[h=3]نان سیمیت[/h]این میان وعده‌ی ساده ریشه در قرن شانزدهم دارد. کاروان‌های مسافران در مسیر رفت و آمد به شهر استانبول مقادیر زیادی از نان‌های حلقه‌ای را از شهر ازمیر تهیه می‌کردند، که البته نام خود را به این مثال ساده از غذای فوری بخشیده است. امروزه نان‌های کنجدی سیمیت هم یک وعده‌ی خیابانی محبوب و هم از ملزومات صبحانه به شمار می‌آید.

[h=3]ماست[/h]مردم ترکیه به هنر خود در تهیه ماست می‌بالند و بیش از دو میلیون تن ماست در سال مصرف می‌کنند. ماست که اصالت آن به حدود یک هزاره قبل در آسیای مرکزی باز می‌گردد، با توجه به ویژگی ماندگاری، بسیار مناسب فرهنگ و سبک زندگی عشایری بوده است. امروزه ماست یا به طور ساده و یا در ترکیب غذاها یعنی سوپ و سالادهایی مانند cacik به مصرف می‌رسد. یکی از نوشیدنی‌های محبوب تهیه شده از ماست آیران (ayran) شور و خنک یا همان دوغ است.

[h=3]کاهوالتی[/h]صبحانه‌ی مردم ترکیه به راحتی می‌تواند خوش‌خواب‌ترین افراد را برای صرف این صبحانه‌ی رویایی به فردی سحرخیز تبدیل کند. نان تازه‌ی اجاقی به همراه سرشیر، عسل، مرباهایی مانند مربای گل رز، مارمالاد انجیر، پنیر گوسفند و گوجه و خیار که روی آنها روغن زیتون ریخته شده بخش اصلی صبحانه‌ی ترکی هستند، اما هر منطقه مواد غذایی متنوع و خاص خود را دارد. اگر بعد از این صبحانه هنوز هم میل داشتید می‌توانید منه من (menemen) را امتحان کنید: املتی که از ترکیب فلفل دلمه، پیاز، گوجه و تخم مرغ تهیه شده است.


[h=3]گل محمدی[/h]باسلوق یا همان لوکوم (Lukum) طعم به یاد ماندنی خود را مدیون عطر گلاب است، رایحه‌ای شیرین و لطیف که زمانی در میان آشپزهای عثمانی بسیار محبوبیت و ارزش داشت، اما اکنون تنها در برخی از دسرها مانند گولاچ (gullac) به کار می‌رود. برگ‌های گل محمدی همچنین برای تهیه مارمالادی منحصر به فرد به کار رفته یا در ترکیب با سرکه‌ی سیب و روغن زیتون به کار می‌روند. برای بازدید از مرکز تولید گل محمدی در ترکیه باید به شهرستان اسپارتا در شمال آنتالیا بروید.

[h=3]باقلوا[/h]اصالت این شیرینی به آسیای مرکزی باز می‌گردد که از آنجا در سرتاسر حکومت عثمانی گسترش پیدا کرد و به محبوبیت رسید. در نهایت باقلوا راه خود به اروپا را پیدا کرد؛ بدین‌صورت که نمونه‌ی عینی آن یعنی اشترودل را می‌بینید. امروزه پایتخت مسلم باقلوا شهر غازی عینتاپ است که یدی طولانی در هنر تهیه‌ی باقلوا از خمیرهای نازک و ورقه‌ای فیلو دارد که در شیر عسل غوطه‌ور شده و با پسته پوشانده می‌شود.

[h=3]میوه و آجیل[/h]نوتلایی که امروزه همه جا در دسترس است زندگی خود را از باغستانی در شهرستان‌های حوزه‌ی دریای سیاه مانند گره‌سون یا اردو آغاز کرده است – ترکیه ۷۵ درصد از تولید جهانی فندق را به خود اختصاص داده است. همچنین طبق آمار سازمان غذا و کشاورزی اتحادیه اروپا ترکیه در میان پنج تولیدکننده‌ی برتر انواعی بسیاری از دیگر میوه‌ها و تنقلات قرار دارد: انجیر، گیلاس، توت‌فرنگی، هلو، ملون، هندوانه، پرتقال چینی، سیب، گردو، شاه‌بلوط، پسته، زیتون، عدس، نخود، لوبیا سبز، فلفل، گوجه، بادمجان، چغندر و عسل.


[h=3]پیده[/h]پیده (Pide) که اکنون پیتزای ترکی نام گرفته، نانی نازک با مخلفات است و در تنورهای زغالی طبخ می‌شود. پیده را با انواعی از مواد گوشتی تهیه می‌کنند. سوسیس ترکی، گوشت ادویه زده و دودی، یا گوشت خردشده‌ی بره محبوب‌ترین ترکیبات هستند. پنیر و سبزیجات نیز در ترکیب پیده طرفدارانی دارند. در ترکیه به رستوران‌هایی برخواهید خورد که تنها به تهیه‌ی این غذا اختصاص یافته‌اند و در اغلب این رستوران‌ها روی پیده هنگام قرار دادن آن در تنور تخم‌مرغی می‌شکنند که از خشک شدن پیده جلوگیری می‌کند.

لحمعجون (lahmacun) نمونه‌ی ساده‌تری از پیده است که تنها روی خمیر با گوشت چرخ شده و سبزیجات پوشانده می‌شود. از دیگر غذاها با پایه‌ی خمیری به بورک می‌توان اشاره کرد؛ طعمی بی‌نظیر و مشابه باقلوا. همچنین گزلمه، تهیه شده از خمیر پیچانده شده با دست که درون آن از پنیر گوشت و اسفناج پر شده سپس روی گریل پخته می‌شود و پس از شنا در ساحل خوردن آن بسیار لذت بخش است.

[h=3]دندورمای مرعشی، بستنی[/h]مطمئنا طعم بستنی ترکی را در هیچ‌ جای دیگری تجربه نکرده‌اید. این بستنی با نام دندورما (dondurma) طعم متمایز دودی کندر طبیعی را دارد و بافت آن نسبت به بستنی‌های نرم ایتالیایی نیاز به جویدن بیشتر دارد. غلطت بستنی‌های ترکی به دلیل داشتن ثعلب است، که از ریشه‌ی گیاه orchis mascula گرفته شده و این خوشمزه‌ی خنک اکنون تا حدی محبوبیت دارد که دانشمندان را نگران انقراض ثعلب نایاب کرده است.
خریدن بستنی دندورما از فروشنده‌ای که لباس سنتی مرعشی پوشیده و تردستی خاصی در تهیه آن دارد را نباید از دست بدهید. فقط تماشا کنید.

[h=3]ترشی[/h]مردم ترکیه تقریبا از هر چیزی ترشی درست می‌کنند: بادمجان، گوجه، کلم، بادمجان – حتی دیده شده از دانه‌ی کاج هم ترشی تهیه می‌کنند – تمامی این مواد را در سرکه می‌ریزند. این مواد سپس در قوطی ریخته شده و در طبقات مغازه‌هایی سنتی به نام tursucu قرار داده می‌شوند که حتی صحنه نمایش رنگارنگ این مغازه‌ها هم انسان را به هوس می‌اندازد.

[h=3]مانتی[/h]تقریبا در هر کشوری از هلند تا ژاپن نوعی پیراشکی وجود دارد که از قرار دادن گوشت در خمیر و آب‌پز کردن آن حاصل می‌شود. در ایتالیا این غذا را راویولی، در گرجستان کینکالی، و در ترکیه مانتی (Manti) می‌نامند. این نوع پیراشکی‌ها به همراه ماست ترش و تازه سرو شده، همچنین در کره آب شده غلتانده و روی آن سبزی خرد شده و فلفل قرمز می‌پاشند.

[h=3]دلمه و سارما[/h]دلمه‌ی ترکی غذایی تهیه شده از گوشت و برنج است که درون کدو، فلفل، بادمجان یا گوجه‌ی خالی ریخته شده و سپس به آرامی روی آتش ملایم طبخ می‌شود. نوع خاصی از دلمه که همین مواد میانی درون برگ مو یا کلم پیچیده می‌شود سارما (Sarma) نام دارد. هر دوی این غذاها از اعضای اصلی سفره‌ی ترکی در هر مناسبت و هر منطقه‌ای به شمار می‌آیند.

[h=3]فاصولیه[/h]فاصولیه (fasulye) غذایی بسیار ساده است که از پختن لوبیا سفید در آب گوجه تهیه شده و طرفدارانی دارد که می‌توانند با خوردن این خوراک مهارت آشپز آن را از میان انواع بی‌شمار رستوران‌ها و دیگر خوراک‌ها تشخیص بدهند.

[h=3]کاستانه شکری[/h]مردم ترکیه عاشق شیرینی هستند و شاه بلوط شیرین یا کاستانه شکری (Kestane şekeri) تنها یکی از انواع بی‌شمار میوه‌هایی است که به شیرینی تبدیل شده و در ترکیه می‌توانید پیدا کنید – حتی پوسته‌ی شاه بلوط روی آن است. کاستانه شکری به ویژه ریشه در سال‌های سده‌ی ۱۳۰۰ و پایتخت سابق عثمانی یعنی بورسا دارد.

[h=3]تاووک[/h]تاووک (tavuk göğsü) یا پودینگ سینه‌ی مرغ دسر مخصوص عثمانی است. این ترکیب ظاهرا عجیب و غریب از مرغ آب‌پز، شیر و شکر به همراه دارچین تهیه می‌شود و باز هم جای تعجب دارد که بسیار خوشمزه است. تصویری که در اینجا نشان داده شده نمونه‌ی کاراملی این دسر به نام کازان دیبی است.

[h=3]راحت الحلقوم ترکی (و قهوه ترکی)[/h]در ترکیه به این شیرینی‌های مکعبی و خوشمزه لوکوم گفته می‌شود که از واژه‌ی عربی ِ لقمه مشتق شده است. این دسر در طعم‌ها، رنگ‌ها و اشکال بسیار متنوع و حیرت‌انگیز عرضه می‌شود، همچنین روی آن نارگیل یا پودر قند پاشیده شده و در جعبه‌های زیبا قرار داده می‌شود. این شیرینی در بسیاری از مناطق کشور ما نیز بسیار محبوب بوده و انواع مختلفی از آن با نام باسلوق یا راحت الحلقوم عرضه می‌شود.

همچنین لوکوم در کنار قهوه‌ی ترک پس از صرف غذا خورده می‌شود. در پایان این فهرست نمی‌توان از یاداوری قهوه‌ی ترکی غفلت کرد. قهوه که ابتدا در پایتخت حکومت عثمانی در قرن شانزدهم دیده شد، از آن زمان به بعد به بخشی لاینفک از زندگی مردم ترکیه تبدیل شده و حتی نام آن به صبحانه‌ی ترکی یعنی کاحوالتی (به معنای پیش از قهوه) داده شده است.
قهوه‌ی ترک یک طعم نیست بلکه روش است و حقیقتا تنها یک فرد با مهارت می‌تواند قهوه‌ای تهیه کند که هم به اندازه کافی داغ باشد و هم روی آن کف کند و هم البته دانه‌های ریز قهوه در فنجان ته‌نشین شود.


منبع: roper.ir




غذاهای خوشمزه دنیا
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ترکیه هم خودش قشنگه هم غذاهاش خوشمزه س اما داعشی زیاد اونجان:D

یکی از بهترین جاهای دنیاس ولی خرابش کردن
 

mojtaba_br

عضو جدید
تور آنتالیا - تاریخ آنتالیا:

تور آنتالیا - تاریخ آنتالیا:

تور آنتالیا - تاریخ آنتالیا: در این مقاله تاریخ شهر آنتالیا را آماده کردم. به این امید که برای افرادی که برای تعطیلاتشان تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا را انتخاب نموده اند ، جالب باشد. البته دانستن تاریخ مکانی که در آن قرار داریم شاید برای عده ای جذاب نباشد اما به هر حال دانستن تایخ اقوام مناطق مختلف خالی از لطف نیست.
تا اکنون ساکنان اولیه آنتالیا نامشخص مانده‌است. بنا به شواهد تاریخی نام این شهر از آتالوس دوم (Attalos II) پادشاه پرماگورن گرفته شده‌است که در ۱۵۰ سال قبل از میلاد بر آن ناحیه حکومت می کرده‌است. در حفاری‌هایی که در سال ۲۰۰۸ از ناحیه Doğu Garajı آنتالیا صورت گرفته مشخص شده‌است که روزگاری این شهر پایگاه نیروی دریایی روم و دارای ناوگان‌های قدرتمندی بوده‌است. بعد از این حفاری معلوم شد این شهر بیشتر از آنچه تخمین می‌شد در حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد وجود داشته‌است. در سال ۱۳۳ قبل از میلاد آنتالیا که بخشی از جمهوری روم بوده‌است. در همان سال آتالوس سوم جهت حکمرانی بر کل امپراتوری روم در حین عزیمت جان خود را از دست داده‌است. این شهر در زمان روم باستان دارای رونق و رشد چشمگیری بوده‌است. مسیحبت در قرن دوم میلادی در این شهر گسترش یافت. در دوران امپراطوری بیزانس آنتالیا یکی از شهرهای مهم بوده‌است. در قرن سیزدهم میلادی آنتالیا توسط ترکان سلجوقی فتح و از سال ۱۳۲۱ میلادی تا ۱۴۲۳ میلادی بعنوان پایتخت ترکیه بوده‌است. ابن بطوطه عربی در سالهای ۱۳۳۵- ۱۳۴۰ مسافرتی به آنتالیا داشته که این طور بیان می‌کند:

از آلانیا به طرف آنتالیا که زیبا رفته و این منطقه دارای پوشش‌های طبیعی و زیبایی بوده و حجم وسیعی از شهر دارای نقاط و اماکن جذاب و دیدنی بوده‌است. آنتالیا داری جمعیتی زیاد بوده که به چهار ناحیه تقسیم شده که تاجران مسیحی در اطرف بندر ساکن بوده و در محل زندگی آن دیواری بزرگ احاطه می کرده و دروازهایی داشته که در طول شب و روزهای جمعه بسته می شده‌است. یونانیان که ساکنان اصلی و قدیمی این شهر بوده‌اند و یهودیان و خانواده سلطنتی هر یک در نواحی چهارگانه خود ساکن بوده‌اند. مسلمان این شهر در شهر اصلی ساکن بودند. تمام ناحیه‌های ذکر شده دارای دیوارهای و دروازهای بلند و مستحکمی بودهاند. این شهر دارای باغها و میوه‌های خیلی خوبی بوده و دارای زرد آلوهای بسیار مرغوب به هسته‌های شیرین که به عنوان اجناس لوکس به مصر صادر می شده‌است.

به گفته اولیا چلپی در اوسط قرن ۱۷ میلادی این شهر دارای ۳۰۰۰ خانه شامل بیست محله ترک نشین و چهار محله یونانی نشین بوده‌است. شهر از دیوار-ها و دروازه‌ها فراتر رفته و در بندر نیز از وجود ۲۰۰ قایق گزارش داده‌است.

در قرن ۲۰ میلادی در پی مهاجرت ترک‌های قفقاز و بالکان به این منطقه جمعیت این شهر به ۲۵۰۰۰ نفر رسید. مسیحیان و یهودیان در نواحی جداگانه این شهر در اطراف بندر ساکن هستند.

مولانا جلال‌الدین بلخی که در قونیه در میانه آناتولی می‌زیسته در کتاب فیه مافیه به آنتالیا اشاره داشته و می‌گوید:

«فرمود که: جانب توقات می‌باید رفتن که آن طرف گرمسیر است، اگر چه انطالیه گرمسیر است، اما آنجا اغلب رومیانند، سخن ما را فهم نکنند. اگر چه در میان رومیان نیز هستند که فهم می‌کنند. روزی سخن می‌گفتم میان جماعتی و میان ایشان هم جماعتی از کافران بودند، در میان سخن می‌گریستند و متذوّق می‌شدند و حالت می‌کردند. سؤال کرد که: ایشان چه فهم کنند و چه دانند؟ این جنس سخن را؟ مسلمانان گزیده، از هزار یک فهم می‌کنند، ایشان چه فهم می‌کردند که می‌گریستند؟»
 

mojtaba_br

عضو جدید
تور استانبول - تاریخچه استانبول

تور استانبول - تاریخچه استانبول

تور استانبول - تاریخچه استانبول: در این مقاله تاریخ شهر استانبول را آماده کردم. به این امید که برای افرادی که برای تعطیلاتشان تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا را انتخاب نموده اند ، جالب باشد. البته دانستن تاریخ مکانی که در آن قرار داریم شاید برای عده ای جذاب نباشد اما به هر حال دانستن تاریخ اقوام مناطق مختلف خالی از لطف نیست.
دوران باستان
اولین نشانه‌های سکونت انسان در استانبول متعلق به عصر مفرغ است نشانه‌هایی از سکونت انسان عهد مفرغ در فکرتپه واقع در بخش آسیایی استانبول پیدا شده‌است. همچنین نشانه‌هایی از سکونت فنیقی‌ها در کادیکوی موجود است.
دوره بیزانس
مستعمره نشین‌های یونانی مگارا در سال ۶۶۷ قبل از میلاد این شهر را بنا نهادند و به افتخار پادشاه خود بیزاس نام آن را بیزانتیوم نهادند. در زمان جنگ‌های میان امپراطوری هخامنشی ایرانیان به رهبری داریوش کبیر در خلال جنگ هایشان با یونانیان شهر بیزانس را به تصرف خود در آوردند که تا پایان زمان سلطنت اردشیر درازدست همچنان در اختیار ایرانیان باقی‌ماند و ایرانیان تا سال ۱۹۶ که امپراطوری روم بر این شهر تسلط یافت، بر بیزانس حکومت می‌کردند.
امپراتوری روم شرقی
در سال ۱۹۶ میلادی رومیان بر بیزانس مسلط شده و شهر رو به خرابی نهاد به خصوص آنکه رومیان پایتخت جدید خود را به نیکومدیا (کوجاالی کنونی) منتقل نموده بودند. در این سالها گروه‌های بزرگی از رومیان به بیزانس (استانبول فعلی) مهاجرت کردند. موقعیت سوق‌الجیشی بیزانس امپراتور کنستانتین بزرگ را وا داشت تا در سال ۳۳۰ رم جدید را در محل بیزانتیوم بعنوان پایتخت امپراطوری روم شرقی بنا نهد که پس از مرگ وی این شهر قسطنطنیه یا کنستانتینوپولیس نامیده شد و نام روم جدید به فراموشی سپرده شد
امپراتوری عثمانی
در ۲۹ ماه می سال ۱۴۵۳ سلطان محمد دوم فاتح بعد از ۵۳ روز محاصره در حالی وارد قسطنطنیه شد که توپ او یک حفره بسیار عظیم و بزرگی را در دیوارهای قسطنطنیه ایجاد کرد. محل این حفره امروزه به توپکاپی (دروازه توپ) معروف است. سلطان محمد فاتح پس از فتح استانبول آن را به عنوان سومین پایتخت امپراطوری عثمانی اعلام نمود. پس از فتح استانبول سلطان محمد فاتح کاخ توپکاپی و بازار استانبول را بنا می‌نهد و مدارس، حمامها و بناهای زیادی در شهر ایجاد می‌کند. نقش معمار سینان در خلق آثار معماری این دوره برجسته بوده‌است.
جمهوری ترکیه
زمانیکه جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ تشکیل شد پایتخت آن از استانبول به آنکارا تغییر پیدا کرد. اما استانبول محوریت خود بعنوان مرکز تجاری، صنعتی ترکیه را حفظ نمود و هم اکنون نیز بزرگترین شهر ترکیه می‌باشد.
 
کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه استانبول


کاخ دولما باغچه استانبول بزرگ ترین کاخ در ترکیه به شمار می آید که با مساحت ۴۵۰۰۰ مترمربع شامل ۲۸۵ اتاق، ۴۶ سالن، ۶ حمام و ۶۸ توالت می باشد. این کاخ که از پر بازدید ترین دیدنی های ترکیه است در محله بشیکتاش شهر استانبول، در سمت اروپایی و در شرق تنگه بسفر واقع شده است. عملیات ساخت دولما باغچه در سال ۱۸۴۳ میلادی به دستور سلطان عبدالمجید یکم، ۳۱امین پادشاه عثمانی آغاز شد و در ۱۸۵۶ به پایان رسید. قبل از تکمیل این کاخ سلاطین عثمانی در کاخ توپکاپی استانبول اقامت داشتند ولی به دلیل اینکه چیزی حدود ۴۰۰ سال از ساخت آن گذشته بود و دیگر به اندازه سابق لوکس نبود لذا سلطان دستور ساخت کاخ دولما باغچه را صادر کرد.



این کاخ در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شد و از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی از آن به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده شده است. این کاخ که دارای سه بخش اصلی است طبقه مستخدمین طبقه کارمندان و منشی ها و طبقه حریم شاهنشاهی، در سال ۱۹۲۴ میلادی مالکیت آن به میراث ملی جمهوری ترکیه انتقال یافت و مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار و اولین رئيس جمهور از جمهوری ترکیه، کاخ را به عنوان مقر ریاست جمهوری در طول تابستان انتخاب کرد و در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۳۸ میلادی در این کاخ دیده از جهان فروبست. اگر در سفر به استانبول از این کاخ که یکی از برترین جاذبه های گردشگری استانبول است بازدید کنید متوجه می شوید که تمام ساعت های کاخ بر روی ۹:۰۵ متوقف شده اند در واقع این ساعت بیانگر ساعت مرگ آتاتورک می باشد.



معماری کاخ دولما باغچه برگرفته از دوران باروک، روکوکو و نئوکلاسیک همراه با ترکیبی از معماری سنتی عثمانی است و برخلاف کاخ توپکاپی که با کاشی ایزنیک و کنده کاری عثمانی تزئین شده، در کاخ دولما باغچه بیشتر از طلا و کریستال برای زیبائی استفاده شده به طوری که فقط ۱۴ تن طلا برای سقف آن به کار رفته است. بزرگ ترین لوستر کریستال بوهمی جهان که هدیه ای از جانب ملکه ویکتوریا اول می باشد با ۷۵۰ حباب و وزنی معادل ۴٫۵ تن در سالن تشریفات قصر قرار دارد.







این کاخ همه روزه به استثناء روز های دوشنبه و پنج شنبه جهت بازدید همگان باز است و در هنگام بازدید از این کاخ برای حفظ تمیزی آن، باید دیدار کنندگان از کفش های نایلونی آبی رنگ استفاده کنند. توجه داشته باشید که برای بازدید کاخ، روزانه تور هایی وجود دارد که توسط راهنمایان تور توضیحاتی راجع به قسمت های مختلف ارائه می شود.
 

khabarekhosh

عضو جدید
اطلاعات جالب در مورد ترکیه

اطلاعات جالب در مورد ترکیه

موقعیت جغرافیایی
جمهوری ترکیه کشوری آسیایی اروپایی است که در جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. در حدود 97 درصد از این کشور در قاره آسیا و 3 درصد از آن در قاره اروپا قرار دارد. بخش آسیایی ترکیه را آناتولی یا آسیای صغیر و بخش اروپایی آن را تراکیه می نامند. این دو بخش به وسیله دریای مرمره و دو تنگه بسفروس و داردانل از یکدیگر جدا می شوند. تنگه بسفروس دریای سیاه و دریای مرمره را به هم متصل می کند و تنگه داردانل محل اتصال دریای مرمره و اژه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای اژه و مرمره و از جنوب غربی با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. کشورهای هم مرز آن در شرق ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، در جنوب شرقی عراق و سوریه و در شمال غربی یونان و بلغارستان هستند.






جمعیت و دین
جمعیت ترکیه طبق آمار سال 2013 در حدود 76 میلیون نفر بوده و حکومت آن لائیک (غیر مذهبی) است. 99.8 درصد مردم ترکیه مسلمان (80 درصد سنی و 19.8 درصد شیعه) و تنها 0.2 درصد آنان مسیحی و یهودی می باشند. بیشتر شیعیان در نزدیکی مرز ایران ساکن هستند و بسیاری از آنان از ایران به ترکیه مهاجرت کرده اند. استان قارص که در شمال شرقی ترکیه قرار دارد یکی از محل های تجمع شیعیان است و زبان این استان نزدیک به به زبان ترکی آذری است.

زبان
ترکی استانبولی، زبان رسمی ساکنان ترکیه و یکی از قدیمی ترین زبان های دنیاست. این زبان در گذشته با خط عربی نوشته می شد ولی از زمان تشکیل حکومت جمهوری ترکیه توسط آتاترک به خط لاتین تغییر یافت. از دیگر زبان های رایج در ترکیه می توان به کردی، انگلیسی و عربی اشاره کرد.

واحد پول
واحد پول ترکیه لیر و هر لیر معادل 100 قروش است. همچنین علامت اختصاری آن TRY یا TL می باشد. لیر ترک به صورت اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لیره و سکه های یک قروشی، 5 قروشی، 10 قروشی، 25 قروشی، 50 قروشی و یک لیره ای می باشند. در گذشته ارزش برابری لیر ترکیه بسیار پایین بود و با توجه به تورم زیاد ارزش آن به مرور کمتر می شد از این رو دولت تصمیم گرفت که از تاریخ 28 ژانویه 2005 شش صفر از واحد پول ترکیه حذف کند. به این ترتیب هر لیر جدید ترک برابر با یک میلیون لیر قدیم است.


تاریخچه
ترکیه یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی دنیا به شمار می آید. در دوران باستان دولت شهرهای متعددی نظیر لودیه و ایونیا بر ترکیه کنونی حکومت می کردند ولی در حدود 500 سال پیش از میلاد این دولت ها به دست کوروش کبیر منقرض شدند. از آن پس ترکیه تحت سلطه هخامنشیان بود تا اینکه در سال 333 پیش از میلاد پس از حمله اسکندر مقدونی آناتولی به دست سلوکیان افتاد و پس از زمان کوتاهی رومیان جای آنان را گرفتند.
از آنجا که امپراتوری روم وسعت زیادی داشت پس از مدتی رومیان دچار مشکل شدند و زمانیکه در سال 395 میلادی کنستانتین کبیر شهر قسطنطنیه (استانبول کنونی) را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد مقدمه ای برای تقسیم روم به دو بخش شرقی و غربی فراهم شد. از آن پس امپراتوری روم شرقی، ترکیه را در دست گرفت. در حدود قرن دهم میلادی پس از شکست امپراتوری روم شرقی توسط ترکان مسلمان سلجوقی، نیمه شرقی ترکیه به دست سلجوقیان افتاد ولی نیمه غربی همچنان در دست امپراتوری روم شرقی باقی ماند. از آن زمان بود که دین اسلام و زبان ترکی به ترکیه راه یافت.
قبایل ترکمن مسلمان که در ابتدا از سلجوقیان پیروی می کردند در سال 1194 میلادی پس از انقراض سلجوقیان اعلام استقلال کردند و قلمرو خود را توسعه دادند. رهبر قبیله قایی که یکی از مشهورترین این قبایل بود، عثمان خان نام داشت. وی در سال 1300 میلادی حکومتی به نام عثمانی تاسیس کرد و تا حدود 150 سال پس از آن حکومت عثمانی بیشتر آناتولی را به تصرف خود درآورد.
در سال 1402 میلادی تیمور گورکانی به کشور عثمانی حمله کرد و بایزید اول سلطان عثمانی را اسیر نمود. پس از بازگشت تیمور بین پسرانش بر سر جانشینی جنگ در گرفت و سرانجام در سال 1403 محمد بر برادرانش پیروز شد و با نام سلطان محمد اول بر تخت نشست.
در سال 1453 میلادی سلطان محمد فاتح (سلطان محمد دوم) توانست به امپراتوری هزار ساله روم شرقی پایان دهد. بزرگترین فتح وی تسخیر قسطنطنیه پایتخت امپراطوری روم شرقی بود که از آن پس آن را اسلامبول یا استانبول به معنی شهر اسلام نامیدند.
سلطان سلیم اول که در سال 1512 به پادشاهی رسید کسی بود که حکومت عثمانی را به امپراطوری عثمانی تبدیل کرد. وی در طول 9 سال حکومت خود شام، مصر، دیاربکر، غرب کردستان، عراق، حجاز و بخش هایی از جنوب شرقی اروپا را نیز به تصرف خود درآورد.
اوج قدرت عثمانی در زمان سلطان سلیمان اول بود که در طول پادشاهی 8 ساله خود وسعت ترکیه را سه برابر کرد. وی به علت علاقه اش به کشورگشایی در قلب اروپا حتی به محاصره وین پرداخت و در یکی از جنگهایش با شاه تهماسب صفوی تا سلطانیه پیش رفت.
امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول از هم پاشید و توسط کشورهای غربی به دولت های کوچکی تجزیه شد. این سلسله با عمر 700 ساله خود طولانی ترین حکومت در سرزمین های اسلامی را داشت که پس از تقسیم مناطق حکومتش عملاً پایان یافت.
مصطفی کمال پاشا که به آتاترک شهرت داشت پس از سازماندهی مقاومت ملی علیه دولت های خارجی در سال 1923 میلادی جمهوری ترکیه را پایه گذاری کرد و به قهرمان ملی ترکیه تبدیل شد. وی که تا قبل از مرگش در سال 1938 به مدت 15 سال رئیس جمهور بود طیف گسترده ای از اصلاحات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حوزهای فرهنگی را معرفی کرد که تقریباً در کشورهای دیگر بی مانند بود.
اولین شورای بزرگ ملی که به رهبری آتاترک تاسیس شد، یک سیستم جدید سیاسی و قانونی را بر پایه اصول دمکراسی پارلمانی، حقوق بشر، حق استقلال ملی و تقسیم قدرت، مالکیت اختصاصی و سکولاریسم و جدایی دین از امور دولتی تصویب کرد. یک سیستم جدید تحصیلی سکولار نیز تاسیس شد که در آن الفبای عربی به لاتین تغییر یافت و همچنین قوانین جدید مدنی و کیفری از الگوهای اروپایی اقتباس گردید. زنان ترک بر طبق قانون از حقوقی موازی مانند حق رای و انتخاب برای پست های دولتی برخوردار شدند و این عمل باعث شد که ترکیه از لحاظ حقوق زنان بالاتر از بسیاری از کشورهای غربی قرار بگیرد. این انقلابی بی همتا در زمان خودش و حتی امروزه بود که یک کشور عمدتاً مسلمان را در کنار تمدن های غربی و ارزشهای جهانی قرار می داد.
ترکیه در جنگ جهانی دوم در ابتدا بی طرف بود ولی در سال 1954 رسماً به آلمان و ژاپن اعلام جنگ داد. در پایان جنگ روابط میان ترکیه و شوروی بر سر دو تنگه بسفروس و داردانل به شدت تیره و تار شد.
ترکیه در سال 1946 به عضویت سازمان ملل درآمد و در سال 1952 به ناتو پیوست. هم اکنون ترکیه عضو جانبی جامعه اروپاست و قصد دارد به عضوت در اتحادیه اروپا درآید.


غذا و نوشیدنیصبحانه سنتی ترکیه معمولاً شامل پنیر (اغلب پنیر فتا)، گوجه فرنگی، زیتون سیاه، عسل یا مربا، نان، سوسیس، سالامی، بیکن و تخم مرغ پخته سفت به همرای چای سیاه در استکان های کمر باریک می باشد. کباب های مخصوص ترکی از غذاهای مشهور ترکیه هستند. کباب ها معمولاً در باربیکیوهای زغالی یا تنورهای چوبی پخته می شوند و اغلب برای تهیه آنها از گوشت گوساله، بره و گوسفند استفاده می گردد. آدانا و دونر کباب از کباب های محبوب ترکی هستند که آدانا کباب، کبابی مشابه به کباب کوبیده می باشد و با نان و گوجه فرنگی و فلفل کبابی سرو می شود. دونر کباب نیز که در ایران به کباب ترکی معروف است تقریباً در همه جای دنیا طرفدار دارد. یکی دیگر از غذای های معروف ترکیه لاهمعجون یا همان پیتزای ترکی است که در تنورهای سنگی پخته می شود و سطحش را با گوشت چرخ کرده یا ریش ریش شده بره، جعفری، پیاز، سیر، فلفل سیاه و فلفل قرمز پر می کنند. یاپراک سارما یا دلمه برگ مو و انواع دیگر دلمه از غذاهای خانگی می باشند و جایگاه مهمی در غذاهای ترکی دارند. برنج ترکی و مرغ که با ادویه های مخصوصی طبخ می شود، کارنیه ریک که یکی از غذاهای اصلی بوده و مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و گوشت چرخ کرده است، سوپ عدس که یکی از خوشمزه ترین سوپ هاست، سوپ ماست و سوپ تَرحانه یا ترخینه که می توان آن را در تمام وعده های غذایی حتی صبحانه میل کرد از غذاهای پرطرفدار ترکیه به حساب می آیند. باقلوا، کادائیف که مخلوطی از آرد و آب می باشد، کونِفه که یک نوع شیرینی پنیری عربی است، لوکما که همان بامیه می باشد و پودیگ برنج یا همان شیر برنج خودمان، از دسرهای محبوب ترکی هستند. معروف ترین نوشیدنی ترکی نیز قهوه ترک است که شهرتی جهانی دارد. دیگر نوشیدنی های رایج ترکی نیز عبارتند از آیران یا دوغ، آب شلغم که اغلب آن را با کباب می نوشند و می توان به دلخواه داغ یا تند میل شود و بُزا که یک نوشیدنی زمستانی است و از ارزن، سِمولینا، آب و شکر تهیه می شود و یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های ترکی به حساب می آید.


تعطیلات رسمی و مذهبی
در ترکیه روز اول ژانویه به مناسبت شروع سال نو، روز 23 آوریل به مناسبت روز استقلال ملی و روز کودک، روز اول ماه مه به مناسبت روز کار و همبستگی، روز 19 ماه مه به مناسبت روز ورزش و جوانان و همچنین روز بزرگداشت آتاترک، روز 30 آگوست به مناسبت روز پیروزی در جنگ های داخلی و روزهای 28 و 29 اکتبر به مناسبت روز جمهوری تعطیل است.
همچنین عید فطر به مدت سه روز و عید قربان به مدت چهار روز از تعطیلات مذهبی ترکیه به شمار می آیند.
 

minagarmehei

عضو جدید
پیشنهادات ساده برای سفر دلچسب به آنتالیا

پیشنهادات ساده برای سفر دلچسب به آنتالیا


آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است که داشتن امکانات توریستی و جاذبه های گردشگری متنوع ، گردشگران را برای سفر به این شهر مشتاق تر می کند . همانطور که میدانید مردم هر شهر و دیاری ، فرهنگ خاص خود را دارند و برای هر منطقه از دنیا طبیعت و تاریخ ، شرایط ویژه ای را رقم می زند . در هنگام سفر ، آشنایی مختصری با این شرایط ، سفر را دلچسب تر خواهد کرد . در اینجا مواردی را ذکر می کنیم که در واقع پیشنهادات ساده برای سفر دلچسب به آنتالیا به شمار می آیند و تور آنتالیا را برای شما جذاب تر می کند .


پیشنهادات ساده برای سفر دلچسب به آنتالیا

در خیابان ها و اماکن مذهبی آنتالیا ، لباس باز نپوشید .


برای حفظ شان و احترام و آرامش خودتان در مکان های عمومی و در قسمت های سنتی شهر لباس های مناسب بپوشید . مردم آنتالیا بسیار مهربان و مهمان نواز هستند اما در هرجای دنیا آدم هایی مبادی آداب نیز پیدا میشود که توصیه میشود خود را در معرض اهانت آنها قرار ندهید . در شهر توریستی آنتالیا حجاب اختیاری ست اما افرادی که به رعایت حجاب اهمیت زیادی می دهند هم در این شهر وجود دارند و عدم رعایت حجاب معمول جامعه و پوشیدن لباس های نامناسب ، موجب آزار آنها می شود . با تمام این اوصاف پیشنهاد میکنیم که در خیابان ها و اماکن مذهبی آنتالیا ، لباس باز نپوشید و پوشش متوسط (راحتی خود و دیگران) انتخاب کنید .
برای تفریح ، خرید و … لباس های مناسب همراه ببرید .

هنگام بستن چمدان برای سفر به آنتالیا ، به برداشتن لباس های مناسب و کاربردی دقت کنید . برای رفتن به رستوران های با کلاس آنتالیا داشتن یک لباس شیک ضروری ست اما برای رفتن به تور رافتینگ و یا غارنوردی نیز باید لباسی مناسب داشته باشید که در حین تفریح راحت باشید . بنابراین داشتن چند دست لباس کاربردی در سفر به آنتالیا ضروری ست . برای شبهای خنک آنتالیا هم یک پوشش مناسب همراه داشته باشید تا پول هایتان را برای موارد جانبی هزینه نکنید .
تور رودخانه آنتالیا

کمی زبان ترکی یاد بگیرید .

مطمئنا در سفر چند روزه به آنتالیا ، برای خرید ، تفریح و استفاده از تاکسی و وسایل نقلیه ، ملزم به برقراری ارتباط با مردم هستید . نگران نشوید ! برای این کارها میتوانید از ایما و اشاره هم استفاده کنید اما چه بهتر که کلمات و عبارات مهم و کاربردی را یاد بگیرید تا راحت تر ارتباط برقرار کنید .البته در کنار این مورد به مطالعه انواع راهنمای سفر به آنتالیا هم بپردازید .
چشیدن غذاهای ترکی را فراموش نکنید .

هر چند شما را به چشیدن غذاهای ترکی ، تشویق می کنیم اما همانطور که می دانید تنوع غذاهای ترکیه بسیار بالااست . غذاهای مدیترانه ای بسیار خوش رنگ و رو هستند و همین باعث می شود که شما نسبت به سفارش این غذاها ها مشتاق شوید و در نهایت ممکن است این غذاها مطابق ذائقه شما نباشد . توصیه میکنیم قبل از سفر به آنتالیا با غذاهای این شهر آشنا شوید تا براحتی از منوی رنگارنگ رستوران های آنتالیا غذایی مناسب طبعتان انتخاب نموده و از خرید آن پشیمان نشوید .

رستوران های آنتالیا

پیشنهادات ساده برای سفر دلچسب به آنتالیا ، بسیار کاربردی هستند اما توصیه می شود در کنار مطالعه این موارد ، به بررسی انواع تفریحات آنتالیا نیز بپردازید .
 

tourr

عضو جدید
کدام شهر ترکیه بهتره

کدام شهر ترکیه بهتره

برای سفر کدام شهر ترکیه بهتره
کدام شهر ترکیه بهتره ؟ سوالی مطرح و همیشکی برای مسافرین تور ترکیه !
در این مقاله نکات مثبت شهر های ترکیه رابه طور مختصر شرح میدهیم تا انتخاب برای شما آسان شود.
کدام شهر ترکیه بهتره
شهر ازمیر ترکیه :


یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه با خیابان های سنگفرش و کافه هایی دنج.
ساحل دریای اژه
تفریحات آبی و پارک آبی فوق العاده
مراکز خرید عالی
بازدید از جاذبه های میدان کناک، کلیسای افسوس، قلعه کادفه کاله ازمیر، مسجد حیصار ازمیر ، محله یهودی ها و ....
شهر بدروم ترکیه :
تور آنتالیا تور آنکارا تور پاتایا تور باکو تور استانبول تور مسکو تور کیش تور مشهد تور شیراز تور کاشان تور کوش آداسی تور پوکت تور دبی تور کوالالامپور تور اسپانیا تور سوییس تور ایتالیا تور گرجستان تور فرانسه تور قبرس تور یونان قیمت تور اروپایی تور ارزان تور لحظه آخری تور 96 تور تابستان 96
کوش آداسی بهتره یا آنتالیا سفرنامه باکو


مکانی رویایی برای تعطیلات
کشتی های تفریحی مشهور
سواحل زیبا
آب و هوای فوق العاده
اماکن تاریخی زیبا
خانه هایی سفید و زیبا
بازدید از جاذبه های قلعه سنت پیتر بدروم، آمفی تئاتر باستانی بودروم و آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس
کوش آداسی ترکیه :
طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
آب و هوایی مثل ازمیر دارد : تابستان های شرجی
قیمت ها بالاست
پارک های آبی فوق العاده
رافتینگ
بازدید از جاذبه های پارک ملی دلتای آیدین در کوش آداسی دیدن کنید. غار غیر فعال کاراجا و بنای تاریخی گوورجین آداسی.
شهر آنتالیا ترکیه :


ساحل صخره ای و شنی دریای مدیترانه
پارک آبی آکوالند بهترین پارک آبی ترکیه
رافتینگ
بازدید از جاذبه های شهر قدیمی رومی ها در مرکز شهر آنتالیا و آ آسپندوس، آمفی تـأتر شهر سیده را ببینید. از پاموک کاله(قصر پنبه ای )
شهر استانبول ترکیه :


بزرگترین شهر ترکیه است
سومین شهر توریستی جهان است.
بهشتی برای عاشاقان خرید.
بازدید از جاذبه های مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه


خرید در کوش آداسی
راهنمای خرید در کوش آداسی
خرید در کوش آداسی : کوش آداسی با مراکز خرید متنوع از بهترین مکان های ترکیه برای خرید است.
مراکز خریدی متنوع برای هر نوع سلیقه ای از کیف و کفش و لباس گرفته تا ....
و این مراکز خرید هر روز هفته تا دیر وقت باز هستند.
اگر از عاشقان خرید هستید تور کوش آداسی برای خود خود شماست.
خرید در کوش آداسی
واحد پول : واحد پول ترکیه لیر است ولی در کوش آداسی میتوانید با هماندلار ، یورو و ... خرید کنید .


بازار های قدیمی کوش آداسی :


بازارهای قدیمی کوش آداسی پر از مغازه هستند و نزدیک به بندر قرار گرفته اند و بسیار شلوغ است.
در این بازار ها علاوه بر خرید میتوانید با فرهنگ رفتار و سنت این مردم نیز آشنا شوید.


بازار بزرگ، بازار شرق و بازار کوش‌آداسی


بازارچه‌ی کوش‌آداسی، هر جمعه برپا می‌شود و میوه‌ها و سبزیجات تازه عرضه می‌کند. و رزوهای چهارشنبه‌ها هم کفش و لباس فیک برندهای معروف و... عرضه میکند.


هزینه خرید در کوش آداسی :


بازار و اجناس کوش آداسی بسیار متنوع است و همه چیز به بودجه و جیب شما بستگی دارد .
میتوانید در فروشگاه های لوکس حسابی خرج کنید و یا در بازارهای محلی کمترین هزینه را کنید.
در هر حال نکته ای که باید به خاطر داشت این است که مغازه های لوکس و گران کوش آداسی نیز قیمتی مناسب تر از ایران دارد.


خرید سوغاتی در کوش آداسی :


برای خرید سوغاتی به خیابان هیا کوش آداسی و سراغ مغازه های کوچک و بزرگ بروید. ( فراموش نکنید که چانه بزنید ) .


مرکز خرید Scala Nuova


تنها یک مرکز خرید نیست بلکه مجموعه ای تجاری لوکس و مجلل نیز هست.
در این مرکز خرید کالاهای لوکس و گرانقیمت اصل به فروش میرسد.


چند نکته درباره خرید در کوش آداسی :


چانه بزنید (فروشندگان به وطر کلی قیمت ها را بالاتر میگویند حال ااگر بفهمند توریست هستید که بدتر)
در بازارچه ها دقت کنید کالای تقلبی به شما نیندازند. به سایز لبای ها اعتماد نکنید و پرو کنید.
برای خرید طلا و فرش تنها به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.
 

tourr

عضو جدید
راهنمای سفر به سیده

راهنمای سفر به سیده

راهنمای سفر به سیده


راهنمای سفر به سیده آنتالیاراهنمای سفر به سیده
راهنمای سفر به سیده آنتالیا شهری توریستی و جذاب را برای شما قرار داده ایم با تور 96 همراه باشید .
شهر باستانی سیده نقش زیادی در رونق گردشگری آنتالیا داشته است.


  • فاصله سیده تا آنتالیا :
سیده در 15 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است .

  • فاصله اسپارتا تا سیده :
حدودا 3 ساعت است .
هتلهای سیده ترکیه :
تور آنتالیا تور آنکارا تور پاتایا تور باکو تور استانبول تور مسکو تور کیش تور مشهد تور شیراز تور کاشان تور کوش آداسی تور پوکت تور دبی تور کوالالامپور

هتل سوئنو بیچ سیده :
تور اسپانیا تور سوییس تور ایتالیا تور گرجستان تور فرانسه تور قبرس تور یونان قیمت تور اروپایی تور ارزان تور لحظه آخری تور 96 تور تابستان 96


  • هتل 5 ستاره .
  • در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است.
  • امکانات هتل : انواع استخرهای سرپوشیده و روباز ، اتاق ماساژ، حمام ترکیه ای و وان آب گرم.مرکز پروش اندام و تنیس.
  • امکانات اتاق ها : بالکن اختصاصی ، اتاق نشیمن جداگانه ، کاناپه ، تهویه ، تلویزیون ، ماهواره ، یخچال ،حمام خصوصی.
  • تفریحات هتل : غواصی و موج سواری.
هتل آلبا کویین سیده :

  • هتل 5 ستاره.
  • 324 اتاق دارد
  • امکانات هتل : وای فای رایگان، پارکینگ رایگان، تیراندازی با کمان، والیبال ساحلی و ژیمناستیک، ساحل خصوصی و استخر روباز .
  • امکانات اتاق : تراس ، وای فای رایگان ،صبحانه در اتاق ، تهویه مطبوع ،
مراکز خرید سیده انتالیا :
طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
  • مرکز خرید ارن در سیده آنتالیا
  • مغازه های متنوع اطراف خیابان پارک سیده
جاهای دیدنی سیده آنتالیا :
کوش آداسی بهتره یا آنتالیا سفرنامه باکو قیمت تفریحات کیش بهترین محله های استانبول برای زندگی

  • پارک سیده : این پارک دارای چشم انداز بی نظیری به دریا است و می توانید از ویرانه های باستانی، ساحل ماسه ای و مغازه های متعدد و متنوع اش دیدن کنید و جواهرات زیبا و وسایل چرمی بخرید.
  • تالار تئاتر : تالار تئاتر بزرگترین تئاتر منطقه است و دارای ستون های بسیار زیبایی است.از دیگر جاذبه های نزدیک این تئاتر میتوان بازار معبد آپولو و حمام رومی ها و گورستان نزدیک دریا را نام برد.
 

tourr

عضو جدید
آلانیا بهتر است یا آنتالیا

آلانیا بهتر است یا آنتالیا

آلانیا بهتر است یا آنتالیا آلانیا بهتر است یا آنتالیا ؟آلانیا بهتر است یا آنتالیا ؟ سفر خارجی اتفاقی نیست که در سال چندبار اتفاق بیفتد و شرایط آن جور شود.
به همین خاطر انتخاب مقصد با وسواس فراوان یک امر عادی است .موقعیت جغرافیایی آلانیا بهتر است یا آنتالیا ؟بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد .
بندرگاه های مورد علاقه سلجوقیان در سواحل مدیترانه بوده است.
تور قبرس تور یونان قیمت تور اروپایی تور ارزان تور لحظه آخری تور 96 تور تابستان 96
آنتالیا:
در غرب ترکیه در جنوب دریای بوردو و در شمال دریای مدیترانه در غرب شهر سریک و در شرق کورکوتلی واقع شده است.
آنتالیا 2،200،00 نفر جمعیت دارد و از آلانیا شلوغ تر است.
تور کاشان تور کوش آداسی تور پوکت تور دبی تور کوالالامپور تور اسپانیا تور سوییس تور ایتالیا تور گرجستان تور فرانسهآب و هوای آلانیا بهتر است یا آنتالیا ؟تور آنتالیا تور آنکارا تور پاتایا تور باکو تور استانبول تور مسکو تور کیش تور مشهد تور شیراز تور کاشان
آلانیا : به طور کلی گرم و معتدل است و زمستان های پربارانی دارد .
میانگین دمای آلانیا 19 درجه است.
گرمترین ماه آگوست و و سپتامبر است.
​سردترین ماه‌ها در این شهر نیز ماه‌های ژانویه و فوریه هستند.
بهترین ماه های سفر به آلانیا : مارس، آوریل، می، ژوئن، جولای، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر است.
آلانیا بهتر است یا آنتالیا کوش آداسی بهتره یا آنتالیا سفرنامه باکو قیمت تفریحات کیش بهترین محله های استانبول برای زندگیجاذبه های گردشگری آلانیا بهتر است یا آنتالیا ؟آنتالیا :

  • شهر قدیمی کالیچی
  • اسکله قدیمی
  • موزه آنتالیا
  • جشنواره مجسمه‌های شنی
  • مناره ییولی
  • دروازه هاردیان
  • قلعه رومیان
  • آسپندوس
  • ترمسوس
  • سواحل آنتالیا

طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
آلانیا :

  • ساحل Damlataş آلانیا
  • ساحل Cleopatra
  • موج سواری پارویی (stand up paddle board)
  • بازدید از غار Damlataş آلانیا
  • موزه هرباریوم آلانیا
  • موزه باستان‌شناسی آلانیا
  • تنگه Sapadere در آلانیا
  • بازار جمعه در آلانیا – Cuma Pazarı
  • قایقرانی در Köprülü Canyon
  • حمام ترکی
  • رودخانه دیم چای (Dim Çay)
 
بالا