[آموزش عکاسی] 7 ایده ناب برای خلاقیت در عکاسی

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
برترین ها: برای عکاسی خوب باید خلاقیت داشته باشید. خلاقیت نیز یعنی ساختن صحنه هایی جذاب از منظره های معمولی، یعنی نگاه متفاوت، یعنی بتوانید چیزی را در قاب عکس نشان بدهید که مختص خودتان است.

1. نیمکت پارک
دوربین و سه پایه را بردارید و به پارک بروید. شلوغ ترین نیمکت را انتخاب کنید. در فاصله ای دور از نیمکت (تا حدی که لنز اجازه می دهد) بایستید. برای چند ساعت متوالی، عکس های مختلفی در فواصل زمانی معین مثلا ده دقیقه یکبار، ثبت کنید. با این کار می توانید فیلم کوتاهی از عکس های خود داشته باشید که چند ساعت از زندگی یک نیمکت را به تصویر می کشد. نیمکت همیشه پابرجاست اما انسان ها و اتفاق هایی که برای آن رخ می دهند متغیر هستند.

2. روند تکمیل ساختمان

برای اینکه بتوانید با عکس های خود روند تکمیل یک ساختمان را به تصویر بکشید هر روز با دوربین به کارگاه آنها بروید و از یک نقطه مشخص هر روز عکس بگیرید.

3.در طول فصول

این روند نیز همچون گزینه دوم است با این فرق که تغییر طبیعت را نمایش می دهد. منظره ای را برای خود انتخاب و در بهار، تابستان، پاییز و زمستان از آن عکس بگیرید. بهتر است مکانی را انتخاب کنید که ریزش برگ و حجم برف را به خوبی نشان دهد.


4. یک روز از زندگی ...
این پروژه بیشتر برای به تصویر کشیدن مشاغل مختلف بسیار جالب توجه است.

5. مجموعه ای از همه چیز
هر بار که بیرون می روید دوربین را هم همراه خود ببرید و منظره ای که به نظرتان خاص بود را ثبت کنید. خلاقیت داشته باشید و دنبال چیزهایی باشید که هرگز در یک تصویر معمولی آنها را نمی بینید.

6. از نگاه حیوانات

تصور کنید گربه یا سگ خانگی خود هستید و می خواهید از چشم او دنیا را نگاه کنید. چه چیزهایی می دیدید؟ از چیزهایی که تصور می کنید گربه نگاه می کند، عکس بگیرید.

7. بازی با رنگ
از میان رنگ های مختلف، یک رنگ را برای خود انتخاب کنید. سپس در محیط های مختلف چرخ بزنید و فقط از سوژه هایی که این رنگ را دارد، عکس بگیرید. در انتها از این همه تنوع شکل از یک رنگ واحد هیجان زده خواهید شد. با این کار می توانید با کمک فتوشاپ کلاژ زیبایی تهیه کنید.



مبنع : برترین ها
 
آخرین ویرایش:
بالا