سیاوش قمیشی: از اسم من سواستفاده شده است

bilesan singer

عضو جدید
واكنش سیاوش قمیشی نسبت به انتشار آلبوم «اسیر» و حواشی پس از آن



موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: درج خبری با عنوان «آلبوم «اسـیر» علـیرضا قمـیشی بالاخره منتشر شد» در سایت موسیقی ایرانیان باعث ارسال جوابیه‌ای از سوی سیاوش قمیشی به سایت موسیقی ایرانیان شد.
چندی پیش حمید اسفندیاری مدیر اجرایی شرکت آوای باربد در گفتگو با ما خبر از انتشار اولین آلبوم رسمی علیرضا قمیشی در داخل ایران داد که این آلبوم با نام «اسیر» در تاریخ ششم آذر ماه با مجوز وزارت ارشاد وارد بازار موسیقی شد.
انتشار این آلبوم شروع جنجال های بسیاری پیرامون این آلبوم بود و از طرفی باعث گردید سیاوش قمیشی با ارسال جوابیه ای به سایت موسیقی ایرانیان به این حاشیه ها واکنش نشان دهد.
آنچه در ادامه خواهید خواند جوابیه سیاوش قمیشی به خبر مربوط به انتشار آلبوم اسیر با صدای علیرضا قمیشی است، لازم به ذکر است که موسیقی ایرانیان در اختلاف این چنینی کاملا بی طرف است و تنها وظیفه ی رسانه ای خویش مبنی بر انتقال گفته های هنرمندان را بر عهده دارد و هیچ گفته یا نوشته ای از هنرمندان را تایید یا رد نمی کند و آمادگی درج جوابیه طرف مقابل را دارد.

«با سلام
مطلع شدم که بعد از انتشار آلبوم شخص علیرضا قمیشی در رسانه های مختلف اخبار پیچید و کشمکش هایی هم از طرف هواداران من و هم از طرف رسانه های داخل کشور به وجود آمد، لازم میدانم که چند نکته را در باره مسائل پیش آمده متذکر شوم. در آلبوم شخص مذکور دو آهنگ بازخوانی شده که در اصل متعلق به شخص بنده هستند و سالیان پیش توسط من با بهره گیری از وسایل و امکانات موجود وقت، در منزل ساخته و اجرا شده اند که بعد ها پخش شده بودند. اما نکته حائز اهمیت مخالفت شدید من با این حرکت میباشد. این مخالفت به این دلیل نیست که قصد انحصاری کردن اجرای این آهنگ ها را داشته باشم، بلکه در وهله اول بنده با اجرای آهنگ ها بدون اجازه شخص من به عنوان مالک این آثار مخالفت دارم چون باور من بر این است که همیشه و همه جا حقوق معنوی آثار هنری باید توسط همه رعایت شود و مورد احترام واقع گردد. همیشه عدم رعایت این حقوق در کشور ایران باعث آزار و ناراحتی من بوده و هست و در اینجا این بی احترامی به حقوق معنوی آثار هنری توسط شخصی به انجام رسیده که نام من را به عنوان فامیل یدک میکشد. نکته دوم این هست که بنده راضی نبودم شخص علیرضا قمیشی با استفاده از نام من بازیچه افرادی باشد که منحصرا به دنبال منافع اقتصادی خود هستند. موردی که من تمام طول عمر تلاش داشتم تا گریبان گیرم نشود. با اینکه قبلا مراتب عدم رضایت خودم را در باره انتشار این آهنگ ها در این آلبوم اعلام کرده بودم ولی این عمل به گونه ناشایستی انجام گرفت. ابتدا نام تنظیم کننده و سپس نام علیرضا قمیشی به عنوان خالق این آثار روی جلد این آلبوم درج گردید. لازم به تذکر مجدد هست که بنده با اینگونه سو استفاده ها از کارهای هنری توسط هر شخصی به شدت مخالف هستم، حتی اگر نزدیکترین فرد به من مرتکب این عمل شود.
با تشکر
سیاوش قمیشی»

پی‌نوشت هنر هفتم:
(1) از همان ابتدا هم سیاوش با پسرش ارتباط خوبی نداشت و چندین بار در مصاحبه های مختلف منکر ارتباط با پسرش شده بود.

منبع:وبسایت هنر هفتم
(2) این متن ممکن است روی تعریف هایی که قبلا سیاوش قمیشی از سیروان خسروی کرده بود تاثیر بگذارد!
 
بالا