یک تابلو تبلیغاتی زیبا چه ویژگی هایی دارد؟

panel123

عضو جدید
بدون شک عوامل بی شماری در زیباسازی تابلو تاثیرگذارند که از این میان به برخی از آن ها اشاره خواهم کرد:


زیبایی تابلوی تبلبغاتی که در سردر مغازه، فروشگاه و یا مراکز تجاری نصب می شود از اهمیت بالایی برخوردار است، و ارزش و اعتبار آن برند به زیبایی و گیرایی این تابلو بستگی دارد. در زیباسازی تابلو تبلیغاتی رنگ آمیزی و نوع تابلو، چارچوب کلی آن، نورپردازی مناسب و استفاده از سایه ها و افکت های نوری جذاب از مهم ترین فاکتورها به شمار می روند.


علاوه بر زیبایی تابلو تبلیغاتی باید چاچوبی مناسب با توجه به حرفه ی خود برای تابلو انتخاب نمایید، یک متخصص تابلوسازی در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد، در تابلوی تبلیغاتی باید از نوشته های کارا، کوتاه، قابل درک و با مفهوم استفاده کرد، همچنین در انتخاب نوع فونت نوشته ی تابلو دقت داشته باشید که فونت نوشته با ظاهر تابلو هماهنگی داشته و زیبا به نظر برسد.


رنگ تابلو یکی دیگر از عوامل مهم در زیباسازی آن می باشد، در انتخاب رنگ تابلو به کمک علم روانشناسی رنگ مناسب شغل خود را برای تابلو تبلیغاتی انتخاب نمایید، به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در تبلیغات انرژی را انتقال داده و از آن بیشتر برای تابلوهای تبلیغاتی در مورد نوشیدنی های انرژی زا، خودرو و باشگاه استفاده می شود و یا استفاده از رنگ نارنجی در فرد احساس شادی، خلاقیت و موفقیت را ترغیب می کند و رنگ نارنجی خیلی خوب دیده شده و اشتهاآور است، در تابلوهای تبلیغاتی شهربازی ها و رستوران ها از این رنگ بهره می گیرند.


در تابلوهای تبلیغاتی استفاده از رنگ های متضاد نیز تاثیر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان دارد.
نورپردازی حرفه ای


در تابلوسازی برای زیباسازی تابلو تبلیغاتی از افکت های نوری بهره می گیرند، در ساخت بعضی از این تابلوها مانند تابلو LED و تابلو نئون و تابلو چلنیوم حتما از افکت های نوری استفاده می شود و در برخی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی بنا بر سلیقه ی سازنده از نورپردازی استفاده می شود، در ساخت تابلوهای فلکسی و لایت باکس استفاده از افکت های نوری زیبایی آن ها را دوبرابر خواهد کرد.
حجیم سازی تابلو تبلیغاتی


امروزه ایجاد بعد در تابلو تبلیغاتی رواج پیدا کرده و در زیبایی آن تاثیرگذار است، تابلو چلنیوم، تابلو فلزی از جمله تابلوهای تبلیغاتی هستند که دارای حجم و بعد می باشند، نورپردازی و استفاده از پس زمینه منایب برای بازتاب نور در این نوع تابلوها زیبایی آن ها دوچندان خواهد کرد.


برای زیبایی بیشتر تابلوتبلیغاتی می توان انواع جنس تابلوها را باهم ترکیب کرده و طرح و ایده ای جدید را ایجاد کنید. تفاوت متریال این تابلوها و ترکیب آن ها باعث ایجاد جلوه ای خاص و جذاب خواهد شد، به عنوان مثال خاصیت عبور نور از پلاستیک در کنار استیل آمیزه ای فوق العاده زیبا از نور و رنگ خواهد داشت.


اگر در ساخت تابلو تبلیغاتی از فونت های فانتزی در اندازه های بزرگ و به صورت ناخوانا استفاده شود، زیبایی کار را کاهش داده و ممکن است مشاهده ی آن از فاصله ی کم آزاردهنده باشد.


اندازه فونت تابلوهای تبلیغاتی باید به نسبت فضایی که تابلو در آن قرار می گیرد درنظر گرفته شود.


منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
 

Similar threads

بالا