گالری و نمایشگاه های هنری

D I S A

عضو جدید
با سلام
در این تاپیک مطالب و اخبار مربوط به گالری ها و نمایشگاه های هنری که در جریان هستند یا در آینده دایر می شوند را قرار می دهیم.
امید که مفید و مثمرثمر افتد .




نمایشگاه نقاشی و مجسمه هنرمندان خودآموخته
نمایشگاه نقاشی و مجسمه گروهی از روز جمعه(۱۵ آذر ماه ۹۲) در گالری لاله بازگشایی شد.






  • درباره نمایشگاه نقاشی و مجسمه
در این نمیشگاه نقاشی و مجسمه مجموعه‌ای از آثار ۱۷ هنرمند خودآموخته به نمایش در آمده است و همچنین این آثار برای فروش نیز عرضه شده اند.
گفتنی است نمایشگاه فوق با همت مرتضی زاهدی از جمله هنرمندان معاصر برگزار شده است.

  • درباره نمایشگاه نقاشی و مجسمه این هنرمندان خود آموخته می‌خوانیم:
این نمایشگاه در نظر دارد تا به بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته‌ای بپردازد که از دیرباز تاکنون، فارغ از قید و بندها، سبک‌ها و جریان‌های روز هنر معاصر و به موازات آن به حیات هنری خود ادامه داده است.
از ویژگی‌های آثار هریک از این هنرمندان این است که پیرو هیچ سبک و یا تاثیر خاصی از تاریخ هنر نبوده و بدون دانش آکادمیک به فعالیت پرداخته و از تجربیات شخصیشان الهام می‌گیرند و قوانین خود را متناسب با صداقت بیانی و درونی خود شکل داده اند.

  • هنرمندان
حسن حاضر مشار، زنده یاد مکرمه قنبری، داوود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، محمد خداشناس، جعفر خادم، زهرا سهرابی، ارسیا مقدم، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیر غفوری، محمد باقر رضایی، محسن فرخ رخ و…
گالری لاله تا سوم دی ماه(به جزروزهای تعطیل) پذیرای بازدید کنندگان از نمایشگاه نقاشی و مجسمه هنرمندان خودآموخته خواهد بود و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند در ساعات ۹ الی ۱۹ به آدرس تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، مراجعه نمایند.

منبع خبر/ نخستان
 

D I S A

عضو جدید
نمایشگاه نقاشی رها محسنی

نمایشگاه نقاشی رها محسنی

نمایشگاه نقاشی رها محسنینمایشگاه نقاشی رها محسنی کرمتنشاهی از روز جمعه(۱۵آذر ماه ۹۲) در گالری ساربان بازگشایی شد.

درباره نمایشگاه نقاشی

درنمایشگاه نقاشی رها محسنی کرمانشاهی ۲۷ اثر با موضوع طبیعت، زیور آلات، نگاه به اشیا و با تکنیک اکرلیک و رنگ روغن در اندازه‌های ۳۰ در ۴۰ و ۱۳۰ در ۱۴۶ و … به نمایش در آمده است.


  • گفته‌های محسنی کرمانشاهی را در رابطه با نمایشگاه نقاشی‌اش می‌خوانیم:
از این رو طبیعت را به عنوان موضوع اصلی آثار خود برگزیده‌ام که بر این باورم انسان به عنوان جزیی از طبیعت و طبیعت به عنوان کلیتی تجزیه ناپذیر(به چیزی غیر از خود)، مصدر و منشاء تصورات و تخیلات هنرمند است و اساسا آدمی خارج از محدوده طبیعت نمی‌تواند بیاندیشد و بیافریند حتی آنگاه که علیه طبیعت برآشوبد.
و در ادامه گفته:
اگرچه موضوع اصلی کار من طبیعت است اما مانع از آن نشده که به هنر مدرن نپردازم و البته این ناشی از تلقی من نسبت به انتزاع است که آن را جدا از طبیعت نمی‌دانم. باید دانست ساختار ذهنی ما ریشه در واقع گرایی دارد؛ اگر چه ذهن ما خلاقیت آن را دارد که واقعیت را به گونه‌ای دیگر بازنمایاند اما این به معنای آن نیست که موجودیت مستقلی برای آن قایل شویم. ریشه و زیربنای ذهن از دنیای خارج شکل میگیرد. ذهن فقط می‌تواند واقعیت را تغییر دهد؛ نه اینکه ماهیتا چیزی به آن بیفزاید که خارج از طبیعت وجود داشته باشد…




گالری ساربان تا ۲۵ آذر ماه( به جز سه شنبه ها) پذیرای بازدید کنندگان از نمایشگاه نقاشی رها محسنی کرمانشاهی است و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند در ساعات ۱۶ الی ۲۰ به آدرس تهران، در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،پلاک ۸،طبقه ۳، مراجعه نمایند.

 

پیوست ها

  • نمایشگاه-نقاشی.5.jpg
    نمایشگاه-نقاشی.5.jpg
    29.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

D I S A

عضو جدید
نمایشگاه نقاشی راز فرنگیس - تهران

نمایشگاه نقاشی راز فرنگیس - تهران

نمایشگاه نقاشی هنگامه صدری تحت عنوان راز فرنگیس در تهران از روز جمعه (۲۹ آذر ماه ۹۲) در گالری ساربان بازگشایی می‌شود.
درباره نمایشگاه نقاشی
در نمایشگاه نقاشی هنگامه صدری ۱۱ اثر با تکنیک اکرلیک روی بوم به نمایش در خواهد آمد که در ۱۰ اثر از این مجموعه تیپ سازی‌ها با بهره گیری از زنان شاهنامه انجام گرفته و دریاره اثر آخر(یازدهم) گفته‌های هنگامه صدری را می‌خوانیم:
کار آخر هم که در ابعاد بزرگ‌تر آماده شده برای روز افتتاحیه است که مراسم شاهنامه‌خوانی داریم و قرار است که نقالان از روی آن داستان‌هایی از شاهنامه را روایت کنند.
همچنین وی درباره نمایشگاه نقاشی‌اش گفته:
نمایشگاه «راز فرنگیس در تهران» برداشت ذهنی من از شخصیت‌های زن داستان‌های شاهنامه فردوسی است که با نگاه اسطوره‌ای و تاریخی به زنان ترسیم شده، آنچه برای من جذاب بود شخصیت تاثیرگذار، جذاب، انتخاب‌گر و حماسی این زنان بود که در آن دوره از تاریخ ایران، به آن پرداخته شده که نقش پررنگی در مناسبات زندگی و قدرت دارند . از این زنان می‌توان به تهمینه، فرنگیس، رودابه، منیژه، سیندخت، گردآفرید، کتایون و … اشاره کرد.




و در ادامه افزود:
زنانی که فردوسی در شاهنامه خلق کرده این ویژگی‌ها را داشتند و بازسازی شخصیت آن‌ها به صورت معاصر و امروزی برایم بسیار جذاب بود. در تیپ‌سازی این زنان علاوه بر آن مواردی که در شاهنامه گفته شده، از تجربیات خود و اطرافیانم نیز استفاده کردم تا شکل معاصر پیدا کنند. در خلق این آثار صرفا دنبال واقعیت‌های تاریخی نبودم و بیشتر به تیپ‌سازی معاصر از این زنان پرداخته‌ام.
گالری ساربان تا روز ۱۶ دی ماه ۹۲(به جز سه شنبه‌ها و روزهای تعطیل) پذیرای بازدید کنندگان از نمایشگاه نقاشی هنگامه صدری است و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند در روزهای یاد شده و در ساعت ۱۶ الی ۲۰ به آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸، مراجعه نمایند.

منبع:نخستان
 

D I S A

عضو جدید
نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان”۱+۹″

نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان”۱+۹″

نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان”۱+۹″ روز جمعه(۲۲ آذر ماه ۹۲) در گالری فریا بازگشایی شد.
درباره نمایشگاه نقاشی
در نمایشگاه نقاشی”۱+۹″آثاری از کارهای ۱۰ هنرمند از نسل نو- آثارى که در کنار هم بیانگر نگاه متفاوت نسل نو نقاشان به سه عنصر اصلی نشانه‌شناسانه در فضای نقاشانه یعنی «شیء، انسان و محیط» است که خود می‌تواند چندپارگی هویت را در میان یک نسل نقاشی به نمایش بگذارد - به نمایشگاه گردانی نوشین زرنانی، نمایش در آمده است.

درباره نمایشگاه نقاشی ۱+۹ می‌خوانیم:
در این نمایشگاه که نوشین زرنانی، کار جمع آوری و چیدمان آثار را برعهده دارد، از هر نقاش دو و‌ گاه سه اثر به روی دیوار اصلی نمایشگاه قرار دارد که فضای هر کدام از تلاش هنرمندانه نقاشان در بیان رابطه اثر با عنوان کلی «شیء، انسان، محیط» را می‌توان در کنار تلاش هنرمندانه نقاش دیگر در یک خوانش رو به روی اثر دیگر نشاند و در یک دید کلی به نمایشگاه و کشف روابط میان تصاویر نقاشانه، نوعی تکثر معنایی را مشاهده کرد؛ در بیانی دیگر چندپارگی هویت نزد نقاشان نسل نو را. به این معنا جلوه دیگری از این هم نشینی نقاشانه را در تفکر نمایشگاه گردان آن به شکلی عیان‌تر می‌توان در اتاقی از نمایشگاه مشاهده کرد که زرنانی تک اثری از هنرمندان نمایشگاه را به شکلی کلاژ گونه بر روی دیوار‌ها به گونه‌ای چیدمان کرده که با زدن فلاش نور قرمز در کسری از ثانیه بر روی آثار چیده شده در این اتاق مخاطب می‌تواند در هر بار فلاش خوردن تصویری متفاوت از فضا در ذهن به دست بیاورد که از همنشینی این آثار به دست می‌آید. به این ترتیب می‌توان تفکر اصلی چیدمان نمایشگاه را در این اتاق کلاژ مشاهده کرد.




[h=3]هنرمندان[/h]حسین چراغچی، بیتا درویش، مهرنوش رمضان نیا، رضا عنصری، بردیا اسماعیل لو، نسرین عیوضیان، عرفانه صمصام شریعت، ژینوس میثاقی، شقایق فریاد شیران و آزاده وزیریگالری فریا تا ۵ دی ماه ۹۲ پذیرای بازدید کنندگان از نمایشگاه نقاشی ۱+۹ خواهد بود و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند در روزهای یاد شده به آدرس تهران، خیابان سهروردی، بالا‌تر از خیابان شهید مطهری، کوچه بیشه، پلاک نهم، طبقه نخست، مراجعه نمایند.

منبع : نخستان
 

D I S A

عضو جدید
[نمایشگاه های هنری] - نخستین نمایشگاه عکس طبیعت با تکنیک HDR

[نمایشگاه های هنری] - نخستین نمایشگاه عکس طبیعت با تکنیک HDR

نخستین نمایشگاه عکس طبیعت با تکنیک HDR تحت عنوان« جلوه گاه رخ او» ، از امروز(سه شنبه ، ۱۷ دی ماه 1392) در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران بازگشایی می‌شود.

درباره نمایشگاه عکس

در این نمایشگاه عکس ۲۵ اثر از کارهای سعید خواجه سعیدی در اندازه‌های متفاوت و با موضوع طبیعت مناطق گوناگون به نمایش در خواهد آمد.




درباره هدف سعید خواجه سعیدی در برگزاری نمایشگاه عکس جلوه گاه رخ او می‌خوانیم:
- خواجه سعیدی این نمایشگاه را معرفی تکنیک‌های نوین کنترل نور و ادیت درعکاسی برای عکاسان و به نمایش گذاشتن شیوه‌های گوناگون خروجی در HDR عنوان کرده است.
خانه عکاسان ایران تا ۲۵ دی ماه پذیرای بازدید کنندگان از نمایشگاه عکس جلوه گاه رخ او خواهد بود و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند در ساعات ۹ تا ۱۹ به آدرس تهران، در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری مراجعه نمایند.

منبع : نخستان
 

D I S A

عضو جدید
[نمایشگاه های هنری] - نمایشگاه قلمزنی”بهشت فلز”

[نمایشگاه های هنری] - نمایشگاه قلمزنی”بهشت فلز”

نمایشگاه قلمزنی محمد حیدری تحت عنوان”بهشت فلز” از روز پنج شنبه ( ۱۹ دی ماه 1392) در گالری مس نگار بازگشایی می‌شود.درباره نمایشگاه قلمزنی

در نمایشگاه قلمزنی بهشت فلز ۳۰ ظرف قلمزنی به نمایش در خواهد آمد.درباره نمایشگاه قلمزنی محمد حیدری گفته‌های وی را می‌خوانیم:
- این نمایشگاه نخستین نمایشگاهی است که به صورت تخصصی روی فلز نقره کار می‌کنم و ظروف مورد استفاده هم از ظروف مصرفی منازل هستند. البته معمولا چنین ظروفی را که به هنر قلمزنی آراسته است، به صورت تزیینی و دکور در منازل به کار می‌برند و جنبه مصرفی ندارد.
حیدری ادامه داد:
- یکی از اهداف من برای برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم با این هنر و ایجاد بازار جدیدی برای عرضه و تبلیغ هنر قلمزنی است.





او درباره هنر قلمزنی و قدمت آن در ایران گفت:
- هنر قلمزنی انداختن یا ایجاد نقوش روی فلزات مختلفی چون طلا، نقره، مس و برنج است. انسان از وقتی غلز را شناخت با استفاده از حس زیبایی شناسی خود روی آن نقوشی ایجاد کرد. این نقوش تزیین کننده چاقوها و اسلحه‌هایی بود که در قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

گالری مس نگار تا روز ۲۲ دی ماه پذیرای بازدید کنندگان از نمایشگاه قلمزنی محمد حیدری خواهد بود و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند به آدرس تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، بخش تجاری، شماره ۵، مراجعه نمایند.
بازگشایی: پنجشنبه ۱۹ دی ساعت ۱۶:۳۰ – ۲۰ و جمعه ۲۰ دی ساعت ۱۵ – ۲۰بازدید برای عموم : شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ساعات ۱۰ – ۱۳ و ۱۶:۳۰

منبع : نخستان
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ابرسخن در فرهنگسرای نیاوران[/h]


طراحی، ویدئو و تعدادی حجم‌های تازه «محمود بخشی» با عنوان «ابرسخن» عصر جمعه ۲۰ دی ماه، در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این آثار که طی دو سال اخیر ساخته شده، حاصل چند پروژه مختلف است.
بخشی در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر طراحی روی کاغذ در سایزهای مختلف با مضمون پرتره و فیگور جمعیت، گل و زیبایی‌های طبیعت به تماشا می‌گذارد.
او در کنار طراحی ها، 14 مجسمه و حجم از جنس آهن گالوالیزه، آهن زنگ‌زده و پلکسی‌گلس در سایزهای ۲ تا ۵ متر ارایه می‌دهد.
«ابرسخن» عنوانی‌ است که بخشی برای حجم‌هایش برگزیده و آن را به عنوان این نمایشگاه تعمیم داده‌ است؛ در واقع هنرمند در مجسمه‌هایش سخنان کاراکترهای بزرگ تاریخ درباره هنر را در ابری فلزی و یا پلکسی جای داده و آنها را بر روی سقف، دیوار و زمین گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران به تماشا خواهد گذاشت.
او همچنین در این نمایشگاه ویدئویی ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه ای از یک ویدئو ناتمام را به نمایش می‌گذارد.

این ویدئو آرشیو تصویری از نماهای شهری و خیابان‌ها و تاثیرات آنها بر مخاطب در شهر تهران است.
بخشی در کنار کارهای تازه‌اش، نقش برجسته «خاک من، نصف‌النهار ...ْ، ...ْ مدار ...ْ، ...ْ، ر. ک. به: یسنا، هات ۴۶» با تکنیک آهن و پاپیه ماشه که ده سال پیش ساخته را در این نمایشگاه مورد بازنگری قرار‌داده و نمایش می‌دهد.

«محمود بخشی» یکی از هنرمندان جوان موفق ایرانی است که تا کنون آثارش در آرت‌فرها و حراج‌های بین‌المللی حضور داشته‌است.
دریافت نخستین جایزه «افسون ایرانی» ازکالج لندن، برگزاری نمایشگاه در گالری ساچی لندن و شرکت در چند دوره حراج کریستی خود دلیلی براین ادعاست.
او متولد ۱۳۵۵ تهران و دانش‌آموخته گرافیک، هنرستان تجسمی‌ و مجسمه سازی دانشگاه هنرهای زیبا است.
وی در آثارش از مفاهیمی‌ چون ملی‌گرایی، شهادت، آزادی، هرج و مرج، مضرات دخانیات و آلودگی هوا بهره برده‌ است.
«ابرسخن» محمود بخشی تا 30 دی ماه در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، رو به روی پارک نیاوران دایر می‌باشد و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.



منبع:همشهری آنلاین
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]از اهالی امروز در گالری ویستا [/h]



به بهانه‌ سالگرد زادروز فروغ فرخزاد، نمایشگاه «از اهالی امروز» برگزار خواهد ‌شد. آثار ۳۸ هنرمند با موضوع «فروغ فرخزاد» جمعه ۲۰ دی‌ماه در اولین نمایشگاه گالری «ویستا» به نمایش گذاشته‌ خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که آرش تنهایی نمایشگاه‌گردان آن است، علاوه بر دو اثر از فروغ، آثاری از آزاده اخـلاقـی، سمیرا اسکندرفر، مارال اصفهـانی، فرشاد آل‌خمیس، صالح تسبیحی، ژینوس تقی‌زاده، حسـیین تمجید، مریـم جـهـانـی، فرزانه حسیـنی، مـحبـوبه حسـیـنی، ابـراهیـم حقیـقـی، مـحمـد حـمـزه، زرتشت رحیمی، امیر سقراطی، شیوا سنجری، شقایـق شجاعیـان، بهــزاد شیشه‌گـران، قـبــاد شـیــــوا، شاهد صـفـاری، محمدمهدی طباطبایی، کیانوش غریب‌پور، محـمـــــد فـدایی، آناهـیتا سپیده‌ مهرگان، کیان وطــن، مرتضی یزدانی، آناهیتا قاسمخانی، کوروش قاضی‌مراد و معصـومه مظفـری به‌نمایش در‌خواهد‌آمد.

همچنین در بخش «مرور» این نمایشگاه٬ طرح‌هایی از بهـروز گلزاری، اردشیــر محصـص، مرتضی ممیز، جمشید عباچی‌زاده، گیتی نوین، علی خسروی، فرشیـد پارسی‌کیا و علیرضا لطیفیان وجود دارد.
این نمایشگاه تا 30 دی ادامه خواهد‌ داشت و در کنار آن نشست‌هایی با موضوع شعر، سینما و نقاشی با این مضمون برگزار‌خواهد‌شد.
برای این نمایشگاه یک کاتالوگ ویژه که بخش‌هایی از آثار در آن گنجانده شده‌است، تهیه شده است.

آرش تنهایی در مقدمه‌ کاتالوگ آورده‌است: «از اهالی امروز بودن ویژگی فروغ و شعرش است که پس از سال‌ها، پرواز و پرنده در خاطر ما زنده است.
تنها ۳۲ سال زندگی کرد؛ روح سرکش‌اش می‌خواست تجربه کند. در کنار شعر تئاتر بازی کرد، فیلم ساخت و نقاشی‌هایی کشید که کمتر دیده‌شد».
«8 دی شاعری نقاش در سرزمین هنرهای در‌هم‌تنیده - شعر و نگارگری، معماری و خوشنویسی - 79 شد.
این نمایشگاه به بهانه زادروزش برای نزدیک‌تر شدن اهالی نوشتار و تصویر و همنشینی هنرمندانی از نسل‌ها و گرایش‌های مختلف در کنار‌هم شکل گرفت».
گالری «ویستا» در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع شده و از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان خواهد‌بود.



منبع:همشهری آنلاین .
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]پیشگامان هنر ایران در گالری شکوه [/h]


نمایشگاه پیشگامان هنر نوین ایران با نمایشگاه گردانى بهنوش فروتن عصر جمعه ٢٠ دى ماه در گالرى شکوه آغاز به کار مى‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که سیرى تاریخى بخشى از موج نوین نقاشى ایران به تماشا درمى‌آید، حدود ٣٠ تابلوى نقاشى از بزرگان هنر کشورمان که اکثر آنها در قید حیات نیستند به تماشا گذاشته مى‌شود که در میانشان سه نقاشى چشمگیر از کمال الملک خودنمایى مى‌کند.

بهنوش فروتن، نمایشگاه گردان این مجموعه ارزشمند، شناساندن ریشه هاى نقاشى معاصر ایران را یکى از مهمترین اهدافش براى برپایى این رویداد خواند و گفت: «تا بزرگان و پیشکسوتان هنر ایران را نشناسیم و از سبک و سیاق، تجربیات، کنش نقاشانه و زاویه نگاه آنان اطلاع نیابیم نمى‌توانیم آنچه امروز در هنرمان مى‌گذرد را به درستى و کامل درک نماییم».
وى افزود: «در این نمایشگاه از طیف هاى متاخر نگارگرى گرفته تا کمال الملک و شاگردانش نمونه هاى درخشانى ارایه مى‌شود و در ادامه چند اثر از نقاشان اخیرتر هم به روى دیوار مى‌رود تا رگه هایى از تحولات هنرى به صورت بسیار مختصر نمایش داده شود».
به گفته فروتن تا به حال حضور سه تابلو از کمال الملک و نیز آثارى از على رخساز، جباربیک، جعفر روحبخش، عبدى اسبقى، عباس کاتوزیان، قاجار، زنگنه، على اکبر صنعتى ... در این رویداد قطعى شده است.



پیشگامان هنر نوین ایران به مدت دو هفته در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابن سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ دایر است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
با حضور آيت‌اللهي، قليچ‌خاني و هاشمي نژاد
نسبت خوشنویسی با مفاهیم مدرن بررسی می‌شود




معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، نخستین نشست تخصصی «نسبت خوشنویسی با مفاهیم مدرن» را یکشنبه ۲۲ دی‌ در فرهنگستان هنر برگزار می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرهنگستان هنر، این فرهنگستان با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و با هدف بررسی و آسیب شناسی «مبانی نظر و روش‌های نقد» پژوهش‌های حوزه خوشنویسی از منظر زیبایی شناسی نشست «نسبت خوشنویسی با مفاهیم مدرن» را برگزار می‌کند چرا که بیشترین رساله‌های تحقیقی در میان هنرهای سنتی درباره خوشنویسی و هنرهای وابسته به آن نگاشته شده است.

دو نشست تخصصی این برنامه که فراخوان ارسال مقاله آن آبان ‌ماه امسال منتشر شده بود، با دو موضوع «ماهیت و زیبایی شناسی خوشنویسی» و «وجوه گوناگون خوشنویسی در دوره معاصر» دی‌ و اسفند برگزار می‌شود.
در نخستین نشست «حبیب‌الله آیت‌اللهی»، «حمیدرضا قلیچ‌خانی» و «علیرضا هاشمی‌نژاد» سخنرانی می‌کنند و در ادامه نیز، میزگردی تخصصی با حضور پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود.
نشست تخصصی «نسبت خوشنویسی با مفاهیم مدرن» روز یکشنبه 22 دی، ساعت 14 در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ‌پایین‌ تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، طبقه سوم برگزار می‌شود.
حضور در این نشست برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]نمایشگاه نقاشی «شخصیت» در کافه گالری «زرنا»[/h]



نمایشگاه نقاشی‌های حمید عینی خراسانی با عنوان «شخصیت» از ۲۷ دی در گالری «زرنا» برگزار شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که تا 3 بهمن ادامه خواهد داشت، 15 اثر رنگ روغن و گواش روی مقوا با سبک انتزاعی هندسی به نمایش گذاشته شده است.



ویژگی آثار این نمایشگاه استفاده از اشکال هندسی، شخصیت دادن به آنها و تاثیر رنگ بر موضوع است. حمید خراسانی که نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش را در کافه گالری زرنا برگزار می‌کند فارغ التحصیل رشته گرافیگ با گرایش تصویرسازی از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. آثار او پیش از این در نمایشگاه‌های گروهی به نمایش درآمده است.
علاقه مندان به دیدار از این نمایشگاه می‌توانند تا 3 بهمن به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و دانشگاه تهران، کوچه اسکو ، جنب کافه هنر، گالری زرنا مراجعه کنند.



همشهری آنلاین .
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]پایتخت، میزبان بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری[/h]


مراکز فرهنگی هنری پایتخت در هفته دوم بهمن ماه میزبان بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه در قالب برنامه‌های ادبی، نمایش، اکران فیلم سینمایی، برنامه‌های ترکیبی، مذهبی، آموزشی و مسابقات خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نمایش فیلم «فرزندان آدم» ساخته آلفونسو کوارون، 9 بهمن در فرهنگسرای ملل، نمایش و نقد فیلم «برلین منفی 7» به کارگردانی رامتین لوافی پور، 7 بهمن در فرهنگسرای ابن سینا و نمایش و نقد فیلم «پلیس بروکلین» به کارگردانی آنتونی فوکوا، 10 بهمن در فرهنگسرای سرو از جمله برنامه‌های سینمایی هفته جاری در پایتخت است.
اکران فیلم‌های جیب بر خیابان جنوبی، عملیات مهد کودک و سگ‌های پوشالی در سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن و نمایش فیلم‌های چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار، تا 10 بهمن در مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 به همت فرهنگسرای ولاء از دیگر برنامه‌های سینمایی است که در هفته جاری از سوی مراکز فرهنگی هنری پایتخت اجرا می‌شود.
همچنین نمایش شاد و موزیکال «یه دم و دوگوش» تا 11 بهمن در فرهنگسرای ابن سینا و نمایش مذهبی «دوازده» تا 11 بهمن در فرهنگسرای اندیشه در طول هفته جاری در تهران برگزار خواهد شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «گلف روی باروت» نوشته آیدا مرادی آهنی، 7 بهمن در خانه فرهنگ دکتر عظیمی، نشست بررسی کتاب اشارات و تنبیهات ابوعلی سینا، 9 بهمن در فرهنگسرای ابن سینا، نشست نقد و بررسی کتاب «پنجشنبه های داستانی»، 10 بهمن در فرهنگسرای فناوری اطلاعات و دومین جشنواره ادبی نسیم کلمات با موضوع داستان کوتاه با مضامین اخلاق شهروندی، 5 تا 10 بهمن در فرهنگسرای اخلاق از جمله برنامه های ادبی هفته جاری است که از سوی مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌وانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه‌ها به پایگاه اینترنتیwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه‌های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره 1837 تماس بگیرند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]رفتن، اما بازماندن در گالرى اثر [/h]



گالرى اثر میزبان تازه ترین آثار سمیرا علیخانزاده مى‌شود و عصر جمعه چهارم بهمن، ۸ اثر از این هنرمند بینارشته اى در گالرى اثر رونمایى خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، "رفتن اما بازماندن" عنوان کنجکاوى برانگیز این نمایشگاه است که نهمین نمایش انفرادى علیخانزاده به شمار مى‌آید.
"رفتن اما بازماندن" درباره بى زمانى و بقاى زیبایى است. در این مجموعه، محور تمامى آثار تصویر زنى 18 ساله است که اگر زنده بود "نود و شش" سال مى‌داشت.
هر یک از 8 اثر به نمایش درآمده که به روش و زبان دیدارى مستقلى از دیگرى خلق شده، روایتى متفاوت از مفهوم نامیرایى شکوه و جلال و تداوم آن در عین گذر از زمان و مکانى معین است.
ایده "زمان و بازیابى" ازشاخصه هاى آثار این بانوى هنرمند است که به زبانى معاصر و با بهرمندى از مدیوم هاى مختلف هنرى آنها را مى‌آفریند.
نقاشى هاى او در واقع کانسپچوال آرت هایى هستند که جداى از معناى درونى شان، فرم هاى مفهوم برانگیز دارند.
آثار علیخانزاده در گنجینه موزه ها و مجموعه هاى عمومی نظیر موزه هنرهای معاصر تهران، موزه لس آنجلس (لاکما)، موزه فرجام در دوبی و بنیاد هنری دِوی در هند نگهداری می‌شود.
"رفتن اما بازماندن" ساعت 16 چهارم بهمن آغاز به کار مى‌کند و تا ٢٣ بهمن ماه در گالرى اثر واقع درخیابان ایرانشهر، رو به روی خانه هنرمندان، شماره ١٦به روى دیوار خواهد بود.
گالرى اثر، یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ١١ تا ٢٠ و جمعه ها از ساعت ١٦ تا ٢٠ دایر است و شنبه ها تعطیل می‌باشد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]سماجت در آرته[/h]



این روزها نگارخانه آرته میزبان نقاشی‌های مینا غفاری با عنوان «سماجت» است.

آثار غفاری در این نمایشگاه با موضوع درخت و انسان روی دیوار رفته است. این نقاشی‌ها با تکنیک رنگ‌روغن روی بوم در ابعاد 40در 50تا 150در 150سانتی‌متر خلق شده‌اند و هنرمند در این آثار به رابطه انسان و طبیعت و انطباق آنها به‌عنوان یک سلف پرتره می‌پردازد. غفاری هنرمند جوانی است که در رشته نقاشی تحصیل کرده و در چند نمایشگاه معتبر داخلی ازجمله چهارمین دوره دامونفر 1391و نمایشگاه نسل نو در نگارخانه شیرین 1392برگزیده شده است. در هفته جاری شاهد نمایش آثار برگزیده چهارمین دوره جایزه عکس شید در نگارخانه محسن هم هستیم و تمام فضاهای نمایشی محسن برای نمایش آثار راه یافته به مرحله پایانی جایزه شید اختصاص یافته است. در کنار آن نشست‌ها‌ی تخصصی و کارگاه‌های آموزشی این رویداد هم برگزار می‌شود. جایزه عکس شید یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]قابی از گل در نگارخانه آشیانه مهر [/h]



نمایشگاهی از آثار نقاشی های فروغ علیپور فطرتی از ۷ تا ۱۵ بهمن ماه در نگارخانه آشیانه مهر برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، فروغ علیپور فطرتی متولد 1350 فارغ التحصیل رشته گرافیک است و هنر نقاشی را از سال 1378 زیر نظر استادانی چون عباس کاتوزیان و پتگر آموخته است.

آثار این هنرمند، تاکنون در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی به نمایش در آمده اند.
قرار است سود حاصل از این نمایشگاه به انجمن توان یاب احیاء ارزش ها (کودکان معلول و ایتام ایدز) تعلق گیرد.
علاقمندان برای بازدید می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت 16 تا 20 به نشانی میدان انقلاب، کارگر شمالی، بین فرصت و نصرت، کوچه جعفر زادگان، پلاک 2 مراجعه کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]معماری یزد در گالری ساربان [/h]



گالری ساربان از روز جمعه ۴ بهمن ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی های غزاله اخوان به مدت ۱۰ روز می‌باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه شامل 32 اثر است که 16 اثر با تکنیک آبرنگ و مرکب در ابعاد 45*55 و 60*80 سانتی متر خلق شده اند.
16 اثر دیگر با تکنیک اکرلیک روی گونی و بوم در ابعاد 40*40 و 100*120 سانتی متر خلق شده اند.

آثار این نمایشگاه در 2 بخش آبرنگ و مرکب که با موضوع معماری اردکان یزد می‌باشد به دلیل علاقه شخصی هنرمند به معماری های خاص ایران است و بیش از 90% نمایشگاه های غزاله اخوان با همین موضوع ارتباط داشته است و آثاری که با تکنیک آکرلیک خلق شده اند در ارتباط با موضوع طبیعت می‌باشد و زمان اجرای کلیه کارها از سال 88 تا زمستان 92 است.
غزاله اخوان متولد تهران و فوق لیسانس فلسفه و تاریخ از دانشگاه تهران است.
تحصیلات اولیه خود را در انستیتو سهیل (مدرسه ایتالیایی ها) در رشته ادبیات به پایان برد.
بارها حائز مقام نخست مسابقات هنری مدارس سطح استانی و کشوری در رشته سیاه قلم (1347-1351) شد و برنامه نویسی و نقاشی های برنامه کودکان تلویزیون را نیز به عهده داشت.
در سال 1351 در امتحان ورودی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد، لیکن به علت علاقه به رشته فلسفه و تاریخ، تحصیلات خود را همان رشته در دانشگاه تهران به پایان رساند و نقاشی اصلی ترین فعالیت اجتماعی او بعد از اتمام دانشگاه شد.
او با استفاده از مکتب های متفاوت در نقاشی به خصوص آبرنگ و اکریلیک به مدت هشت سال نیز روی نقاشی چینی کار کرد و دیپلم نقاشی چینی را دریافت کرد.
از دیگر فعالیت های هنری غزاله اخوان می‌توان به مدرس طراحی، نقاشی آبرنگ، اکرلیک و مداد رنگی، مدرس نقاشی چینی (مینیاتور، طبیعت، ذهنی)، طراح جلد کتاب، مدیر مسئول آموزشگاه تجسمی غزال، عضو موسسه موسسه های هنرهای تجسمی.
بیش از 20 نمایشگاه انفرادی و بیش از 50 نمایشگاه گروهی در ایران و کشورهایی چون: اسپانیا (مرکز هنرهای مادرید)، مکزیک، مونترال کانادا، استرالیا، سازمان ملل و ... اشاره کرد.
این نمایشگاه تا 14 بهمن ماه همه روزه به جز سه شنبه ها ادامه دارد.
علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]منفی پانصد در گالری هوم[/h]


حراج سالانه آثار هنری گالری هوم با عنوان "منفی پانصد" از ۱۱ بهمن تا پایان اسفند ماه در گالری هوم برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ساعات بازدید از نمایشگاه از 15 تا 18 خواهد بود.
نمایشگاه جمعه های غیر از افتتاحیه تعطیل است.
گالری هوم در خیابان قائم مقام، بالاتر از مطهری، کوچه چهارم، پلاک2، طبقه اول قرار دارد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]پرتره لوریس چکناواریان روی بوم نقش می‌بندد [/h]



چهارمین نقاشی پرتره از بزرگان هنر چهارشنبه ۹ بهمن با حضور استاد «لوریس چکناواریان» آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این برنامه «علیرضا آسانلو» در حضور علاقه‌مندان، پرتره استاد «لوریس چکناواریان» را روی بوم نقاشی می‌آورد.
«آسانلو» تاکنون، در نقاشی پرتره از بزرگان هنر پرتره دکتر «محمد سریر»، استاد «غلامحسین امیرخانی» و «ایرج راد» را نقاشی کرده است.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند چهارشنبه 9 بهمن از ساعت 17:30 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]برگزاری آیین پایانی سومین دوسالانه عکس فرش [/h]



آیین پایانی و مراسم اهدای جوایز سومین دوسالانه عکس فرش دستباف ایران روز هشتم بهمن در موزه فرش ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش، نمایشگاه آثار برگزیده سومین دوسالانه عکس فرش دستباف ایران با حضور و سخنرانی رییس مرکز ملی فرش ایران افتتاح می‌شود.
این برنامه با رونمایی از کتاب دوسالانه عکس فرش دستباف ایران و لوح فشرده مولتی مدیا که حاوی عکس های برگزیده سه دوره پیشین این دوسالانه است و همچنین سخنرانی رضی میری ،نماینده هیات داوران، ادامه می یابد.
محسن زین العابدینی دبیر سومین دوسالانه عکس فرش گفت: با اجرای برگزاری این مراسم شاهد اتفاقی خاص در موزه فرش ایران خواهیم بود.
شایان ذکر است در همین روز ضمن معرفی برگزیدگان، نمایشگاه آثار برگزیده سومین دوسالانه عکس فرش با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران افتتاح خواهد شد. برگزاری اردوی عکاسی برای برگزیدگان و نشست های تخصصی از برنامه های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.
گفتنی است این مراسم با اجرای افشین شاهرودی استاد پیشکسوت عکاسی ایران، در ساعت 16 روز هشتم بهمن ماه آغاز خواهد شد.
این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم بهمن سال جاری همه روزه از ساعت 9 تا 16 به موزه فرش ایران به آدرس کارگر شمالی، تقاطع خیابان دکتر فاطمی پذیرای علاقمندان خواهد بود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]نمایش آثار هنر معاصر ایران در موزه هنرهای معاصر [/h]



نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» با نمایش آثاری از کاظم چلیپا و ایرج اسکندری ۷بهمن‌ماه ساعت ۱۷در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

نشست خبری این نمایشگاه با حضور چلیپا، اسکندری و احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر صبح روز گذشته در محل موزه برگزار شد. در این برنامه چلیپا گفت: من مدعی هنری هستم که تعریفی تازه از انسان ارائه بدهد. هنرمندان پس از انقلاب همان هنر مفهومی و معناگرایی را دنبال می‌کنند که در رابطه با گمشده هویت انسان به‌وجود آمد.
در ادامه نشست اسکندری هم درباره آثار نمایشگاه سیری در هنر معاصر گفت: مجموعه کارهایی که در این نمایشگاه از من به نمایش گذاشته خواهد شد شامل تجربه دوران مختلف کاری من است. 80درصد آثار من در این نمایشگاه دیده نشده و مورد قضاوت منتقدان قرار نگرفته است. متأسفانه نقاشان پس از انقلاب که با تفکر انقلابی نقاشی می‌کردند، مورد تحریم رسانه‌ها قرار گرفتند. من برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مغتنم می‌دانم که منتقدان آثار را نقد کنند. هنری که پس از انقلاب شاهد آن هستیم ادامه همان نگاه هویتی جنبش سقاخانه است که قطعا در تاریخ نقاشی ایران با همین نام ثبت خواهد شد و تمام هنرهایی که تقلید کورکورانه از غرب بودند در این زنجیره جایی ندارد.
آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر هم هدف از برگزاری این نمایشگاه را پرداختن به جریان‌های هنر معاصر ایران ذکر کرد و افزود: این نمایشگاه به دوره سوم از هنرمندان مدرنیسم اشاره دارد که از سال 1350به بعد آغاز شد. فعالیت این هنرمندان به انقلاب سال 57برخورد کرد و هنر آنها به 2 بخش هنر انقلاب و آزاد تقسیم‌بندی شد. آثار این نمایشگاه مربوط به 3 دوره قبل از انقلاب، دوره انقلاب و بعد از انقلاب چلیپا و اسکندری است و اهمیت آن این است که برای نخستین‌بار نگاهی فراایدئولوژیکی به آثار این هنرمندان به‌وجود آمده است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]نخستین نمایشگاه و مسابقه عکس ماهیان ایران برگزار می‌شود [/h]



هیات برگزارکننده دومین کنفرانس ماهی شناسی ایران در نظر دارد با برگزاری نمایشگاهی از آثار عکاسی برگزیده با موضوع ماهیان ایران (از چشمه تا دریا) این فرصت را برای علاقمندان فراهم کند تا در فضایی علمی و جذاب به ارائه آثار خود بپردازند.

به گزارش ایسنا، در کنار این نمایشگاه به بهترین عکس‌های انتخابی بر اساس نظر هیات داوران جوایزی اعطا خواهد شد.
دومین کنفرانس ماهی‌شناسی ایران قرار است در روزهای ۱۷و ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ در گروه شیلات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران (کرج) با همکاری گروه شیلات دانشگاه تهران و انجمن ماهی شناسی ایران برگزار شود.
شرایط و فرم ثبت‌نام در نمایشگاه و مسابقه عکاسی در نشانی اینترنتی http://ici2.ut.ac.ir/match?_action=info&match=7 قابل دسترسی است.
آخرین مهلت ارسال اصل آثار، 29 اسفندماه امسال اعلام شده است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] نقاشی های فیگوراتیو در گالری شکوه
[/h]



نقاشی های گیلدا بریمانی عصر جمعه ۱۱ بهمن ماه برروی دیوار گالری شکوه آویخته می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه 12 اثر آبستره فیگوراتیو با تکنیک ترکیب مواد که کوچکترین آن 80×120 و بزرگترین آنها 130×180 سانتی متر است به تماشا در می‌آید.
سوژه اصلی آثار بریمانی زنان و مسائل مربوط به آنهاست. او در آثار تازه اش مشکلات زنان را در مقاطع مختلف زندگی برای پیش بردن اهداف مورد نظر مطرح می‌کند، از نظر او زنان در کل دنیا مسئولیت های مختلفی را همزمان بر عهده دارند و اکثر آنها در حین مادر بودن شاغل و یا دانشجو هستند و باید با مشکلات مختلفی برای پیش بردن کارهایشان مواجح شوند.
بریمانی سالهاست که علاوه بر حرفه نقاشی در زمینه مرمت آثار هنری فعال است و به خاطر تجربه زیادی که در مرمت آثار هنری و کار با رنگ ها دارد، در بعضی تابلوهایش پتینه کاری انجام داده و به آثارش قدمت بخشیده، به نوعی که بنظر می‌رسد این آثار در حال از بین رفتن هستند و حالتی انقراضی دارند.
او درپس زمینه های آبستره آثارش اغلب فیگورهایی را به صورت سایه به تصویر کشیده است.
گیلدا بریمانی فارغ التحصیل از آکادمی هنرهای زیبای فلورانس - ایتالیا در رشته نقاشی است.
وی دوره های تخصصی تکنیک چاپ و مرمت آثار نقاشی در ایتالیا را گذرانده و کارشناس ارشد نقاشی را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد کسب نموده است.
بریمانی تاکنون در بیش از ده نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و خارج از ایران در ایتالیا و اردن شرکت داشته است.
او به عنوان طراح و نقاش در شرکت صنایع دستی سرامیک و هنرهای تزئینی AQUILONE در فلورانس ایتالیا، عضو اتاق بازرگانی ایتالیا در بخش آثار هنری، تاریخی و آنتیک، شرکت تولید و مرمت آثار نقاشی کلاسیک و مدرن در ایتالیا، عضو در پژوهشکده مرمت آثار تاریخی- هنری سازمان میراث فرهنگی، کارشناسی و مرمت تابلوهای نقاشی در موزه سبز و موزه هنرهای زیبا مجموعه کاخ های سعدآباد و نیاوران فعالیت داشته است و از او تاکنون کتاب ها و مقالات مختلف در زمینه مرمت آثار هنری به زیور طبع آراسته شده است.
نمایشگاه نقاشی های گیلدا بریمانی تا 16 بهمن ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]تقابل خنده و اندوه در گالری مهروا [/h]


گالری مهروا میزبان یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «شادی‌زار» است.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه 20 اثر با تکنیک‌های مختلف از 15 عکاس به نمایش گذاشته شده است.
در متن معرفی این نمایشگاه به قلم آذین راد آمده است: «طنز در ذات خود ماهیتی دارد که انسان را به خود می‌آورد و با آشکار ساختن جهان همچون پدیده‌ای دوگانه، چندگانه یا متناقض، ذهن وی را درگیر می‌سازد.
طنز‌، خنده را تنها وسیله‌ای می‌انگارد برای رسیدن به هدفی برتر و آگاه‌ کردن انسان به مسائل؛ در ظاهر می‌خنداند، اما در پس این خنده واقعیتی وجود دارد که در عمق وجود خود، خنده را می‌خشکاند و انسان را به تفکری مضاعف وامی‌دارد.
نمایشگاه «شادی‌زار» هم با همین رویکرد شکل گرفته است که در معنا هم به مکانی اطلاق می‌شود که انبوه و سرشار از شادی است و هم به تقابل شادی و سرور با زار به معنی اندوه و ناله و سوز اشاره دارد، به بیان دردی از نبود شادی».
مهدی وثوق‌نیا، مونا بزرگی، محمودرضا نوربخش، مجتبی سرانجام‌پور، مهسا علیخانی، میلاد کارآموز، حمید جانی‌پور، جاوید تفضلی، سحر مختاری، داریوش راد، آریا ابوالحسنی، پرگل عینالو، ستاره سنجری، شهاب احمدلو و رضا امینیان عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.
نمایشگاه «شادی‌زار» از 4 تا 20 بهمن ماه در گالری مهروا واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره ۳۸ از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] نمایش فیلم غلامحسین نامى در گالری بوم
[/h]


فیلم مستند «غلامحسین نامی و گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان» ساخته امیرحسین بهبهانی ۱۱ بهمن در کنار نمایشگاه آثار نقاش اکران مى‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، غلامحسین نامى هم عصر جمعه 11 بهمن در گالرى بوم حاضر خواهد بود و پس از نمایش فیلم با مخاطبان و دوستدارانش دیدار و به سئوالات آنها پاسخ مى‌دهد.

گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان یکى از پیشروترین گروه هاى تجسمى ایران بود که به همت نامى و دوستان هم عصرش پایه گذارى شد اما روند کارو چرایى پایان کارش همیشه در سایه محاق بوده است؛ نامى در این فیلم ناگفته هاى جذابى از این بخش از تاریخ هنر ایران را بازگویى مى‌کند.
این هنرمند صاحب سبک که از نگاه تئوریسین هاى تاریخ هنر معاصر ایران «یک مدرنیست واقعى» شناخته مى‌شود و روح مینى مالیستى را همزمان با هنرمندان بزرگ اروپا در نقاشى هایش بازتاب داده است، پس از نمایش فیلم مزبور به سئوالات مخاطبانش پاسخ مى‌دهد و از خلاقیت ها و نوآورى هاى هنریش مى‌گوید.
این نشست ساعت 16 جمعه 11 بهمن در گالرى بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، کوچه ارمغان غربی، پلاک ١١ برگزار مى‌شود.
نمایشگاه «شور سپید» تا ١٧ اسفند ماه دایر خواهد بود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز






گالری‌های تهران در آخر هفته / بهمن ماه




گالری‌ها و مراکز فرهنگی و هنری تهران، در هفته دوم بهمن ماه با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

گالری آن
مهدی نبوی با پیاده کردن آینه‌کاری سنتی ایران روی ایده‌های نو، نمایشگاه متفاوتی را با موضوع صلح برپا کرده است. در نمایشگاه «اِ این که منم!» ۲۰ کار حجمی به صورت آینه‌کاری روی چوب به نمایش گذاشته شده است. کارها بر اساس اصول آینه‌کاری سنتی ایران انجام شده و تنها ایده‌ی آن متفاوت است.
این نمایشگاه از چهارم تا ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ در
گالری آن واقع در ونک، خیابان سئول، شماره ۴۰ میزبان علاقه‌مندان است.
گالری آن شنبه‌ها تعطیل است.


گالری حنا
نمایشگاه گروهی سالانه نقاشی گالری «حنا» با حضور بیش از ۳۰ هنرمند گشایش یافته است. این نمایشگاه که به کوشش احسان نصری و گیو شریف برپا شده، شامل آثاری از هنرمندان حوزه‌ی نقاشی و چاپ است.
نمایشگاه سالانه نقاشی حنا از ۴ تا ۱۴ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «حنا» واقع در خیابان دولت، بلوار کاوه، کوچه اخلاقی، خیابان جهانتاب، کوچه بیگلرپورشرقی، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


گالری ترانه باران
تازه‌ترین نمایشگاه آثار نقاشی‌خط غلامحسین الطافی در گالری ترانه باران گشایش یافته است. در این نمایشگاه ۵۹ تابلوی نقاشی‌خط با استفاده از تکنیک‌های مختلفی چون رنگ روغن، اکریلیک و مرکب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. در ۹۰ درصد کارها از آیات قرآن و عبارت «بسم‌الله» استفاده شده و روی فرم و رنگ‌بندی توجه ویژه‌ای شده است.
نمایشگاه آثار غلامحسین الطافی از ۴ تا ۱۰ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ترانه باران واقع در خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، شماره ۲۷، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی‌خط است.


موسسه فرهنگی هنری صبا
نمایشگاه آثار نقاشی جعفر پتگر با عنوان «رنگ و درنگ» تا پایان سال تمدید شد. این نمایشگاه که از ۱۷ دی ماه در نگارخانه خیال شرقی موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شده بود، به علت استقبال مخاطبان و عموم مردم تا پایان سال به کار خود ادامه می‌دهد. این نمایشگاه با ارائه آثاری از دوره‌های مختلف فعالیت هنرمند از دهه ۲۰ تا پایان حیات خود که بسیاری از این آثار برای نخستین بار از گنجینه‌های شخصی فراهم شده و نیز عکس‌ها، اسناد، دست‌نوشته‌ها و طرح‌های این هنرمند پیشکسوت و زنده‌نام منظری دیگر به تاریخ نقاشی معاصر ایران گشوده است.
این نمایشگاه از چهارشنبه نهم بهمن ماه تا پایان سال جاری در نگارخانه‌های «لرزاده» و «فرشچیان» موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ به کار خود ادامه خواهد داد.

موزه هنرهای معاصر
نمایشگاهی از آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا در موزه هنرهای معاصر افتتاح شده است. در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ اثر از آثار این دو هنرمند به نمایش در آمده است. علاقه‌مندان در خصوص بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۶ بعداز ظهر به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

گالری زیرزمین دستان
نخستین نمایشگاه انفرادی عکس‌های ژوبین میراسکندری با عنوان «رو سیاهی» در گالری زیرزمین دستان گشایش یافته است. در این نمایشگاه ۱۳ عکس در ابعاد ۶۰×۴۰ سانتیمتر که به شیوه آنالوگ عکاسی شده‌اند، روی دیوار رفته‌اند. در این عکس‌ها از المان‌های شهری استفاده شده و بدون دستکاری و در تاریکخانه به چاپ رسیده‌اند.
نمایشگاه «رو سیاهی» از ۴ تا ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.
گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.


گالری محسن
گالری محسن این روزها میزبان نمایشگاهی از عکس‌های مهدی عبدالکریمی با عنوان «سیاه وحش» است. این عکاس در دومین نمایشگاه انفرادی خود عکس‌هایی را به نمایش گذاشته که تلفیقی از موسیقی و سکوت و نمایش فضای سورئال واقعیت اشیای شهر در شب است. در این نمایشگاه ۱۰ عکس به صورت چاپ «فیس مانت» به نمایش گذاشته شده‌اند که موضوع آن‌ها عکاسی از مجسمه‌های حیوان‌ها در فضای شهری است.
این نمایشگاه از ۴ تا ۱۶ بهمن از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در گالری محسن واقع در اتوبان مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار می‌نای شرقی، شماره ۴۲ میزبان علاقه‌مندان است.
گالری محسن روزهای پنج‌شنبه تعطیل است.


خانه هنرمندان ایران
نخستین نمایشگاه دوره تصویرسازی محیط‌زیست با عنوان «بازگشت پرندگان» با نمایش آثار ۲۰ هنرمند در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود. آثار این نمایشگاه از بین ۲۶۸ اثر ارسالی به دبیرخانه انتخاب شده‌اند که شامل آثار ۲۰ هنرمند است. موضوع آثار به نحوه زندگی پرندگان مناطق حفاظت شده ایران اختصاص دارد.
نمایشگاه «بازگشت پرندگان» که توسط گروه هنری «پیله بهشت» و با حمایت انجمن فرهنگی هنری تصویرگران، خانه هنرمندان ایران، شهرداری تهران و سازمان آگهی‌های روزنامه ایران برگزار می‌شود، روز جمعه ۱۱ بهمن ماه در گالری نامی خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد و تا ۲۱ بهمن ادامه خواهد داشت.
همچنین دومین دوره نمایشگاه عکس سالانه “فواد” در خانه هنرمندان ایران برپا شده است. نمایشگاه عکس فواد تلاشی ا‌ست از طرف دوستداران “فواد نجف زاده”، عکاس و فیلمبردار فقید سینما که به مناسبت دومین سال در گذشت او و همچنین در زادروز تولد وی گشایش یافت، در حال برگزاری است. در این نمایشگاه ۴۶ عکاس ۷۰ اثر خود را از ۴ تا ۱۰ بهمن ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.
این نمایشگاه از ۴ تا ۱۰ بهمن در تالار پاییز و میرمیران خانه هنرمندان واقع در خیایان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، باغ هنر از ساعت ۱۳ تا ۲۰ ادامه دارد.


گالری هما
نمایشگاه کالیگرافی «جایگزین ۳» با آثاری از علیرضا آستانه، محمد بزرگی و بابک رشوند در گالری هما گشایش یافته است. کالیگرافی نوعی نقاشی است که در آن خطوط با یکدیگر برخورد دارند و در واقع نوعی کمپوزسیون خط است. در کالیگرافی، هنرمند اشکالی به وجود می‌آورد که زیباست. این نمایشگاه پس از نخستین مجموعه گروهی کالیگرافی جایگزین که در دی ماه ۱۳۹۰ در گالری هما به نمایش درآمده بود، برگزار شده است.
این نمایشگاه از ۴ تا ۱۵ بهمن از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره ۸، واحد یک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری مس‌نگار
گالری مس‌نگار میزبان نمایشگاهی از آثار قلمزنی رضا عابدی خواهد بود. در این نمایشگاه بیش از ۳۰ اثر حجمی قلمزنی به نمایش گذاشته خواهد شد. کارها در دو سبک متفاوت هستند و به صورت یکپارچه و با چکش‌کاری خلق شده‌اند. در این نمایشگاه بشقاب‌های نقش‌برجسته از آثار قلمزنی برای بازدید و فروش به نمایش گذاشته خواهند شد.
نمایشگاه آثار قلمزنی رضا عابدی روز پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ماه در گالری مس‌نگار واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، بخش تجاری، شماره ۵ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن ادامه خواهد داشت.

گالری مهروا
گالری مهروا میزبان یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «شادی‌زار» است. در این نمایشگاه ۲۰ اثر با تکنیک‌های مختلف از ۱۵ عکاس به نمایش گذاشته شده است. مهدی وثوق‌نیا، مونا بزرگی، محمودرضا نوربخش، مجتبی سرانجام‌پور، مهسا علیخانی، میلاد کارآموز، حمید جانی‌پور، جاوید تفضلی، سحر مختاری، داریوش راد، آریا ابوالحسنی، پرگل عینالو، ستاره سنجری، شهاب احمدلو و رضا امینیان عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.
نمایشگاه «شادی‌زار» از ۴ تا ۲۰ بهمن ماه در گالری مهروا واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره ۳۸ از ساعت ۱۷ تا ۲۱ ادامه خواهد داشت.

گالری اعتماد
تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های فلورا فیض‌بخش با عنوان «آفرینش چهارم» با نمایش تابلوهایی با موضوع طبیعت در گالری اعتماد گشایش یافته است. ۱۴ تابلو با تکنیک اکریلیک روی بوم که آماده شدن آن‌ها برای این نمایشگاه سه سال زمان برده، روی دیوار گالری قرار گرفته‌اند.
این نمایشگاه از ۴ تا ۱۵ بهمن ماه در گالری اعتماد به نشانی خیابان نیاوران (شهید باهنر)، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان (دوراهی سمت راست)، شماره ۴ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری ساربان
نمایشگاهی از نقاشی‌های «غزاله اخوان» در گالری ساربان گشایش می‌یابد. این نمایشگاه شامل ۳۲ اثر است که ۱۶ اثر با تکنیک آبرنگ و مرکب و ۱۶ اثر دیگر با تکنیک اکریلیک روی بوم و گونی و در ابعاد مختلف خلق شده‌اند. آثاری که با تکنیک اکریلیک هستند، با موضوع طبیعت کار شده‌اند و زمان اجرای آن‌ها بین سال‌های ۸۸ تا ۹۲ است.
نمایشگاه نقاشی‌های اخوان روز جمعه چهارم بهمن ماه، ساعت ۱۶ در گالری ساربان واقع در شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ بهمن ادامه خواهد داشت.

فرهنگسرای نیاوران
کافه گالری فرهنگسرای نیاوران میزبان تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌خط بزرگمهر اسعدی‌مقدم است. این نمایشگاه شامل ۳۰ تابلوی نقاشی‌خط است که هنرمند سعی کرده در آن‌ها فرم‌ها و قابلیت‌های حروف و کلمات فارسی را با تلفیق نقاشی پررنگ‌تر کند. در این کارها از رنگ و سایه‌روشن استفاده شده و به ظرفیت‌های بصری حروف فارسی که می‌توان نگاه گسترده‌تری به آن داشت مورد توجه قرار گرفته است. نمایشگاه نقاشی‌خط بزرگمهر اسعدی‌مقدم از ۲۹ دی تا ۱۵ بهمن ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آتبین
مجموعه‌ای از پرتره‌های یاسمین خورسندی در نمایشگاهی با عنوان «آن خود دیگر» در گالری آتبین گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه بیش از ۳۰ پرتره با تکنیک خودکار و اکریلیک روی مقوا به نمایش گذاشته خواهد شد. به گفته این هنرمند، نقاشی‌های این نمایشگاه با نگاهی اکسپرسیو به چهره‌های مختلفی که هر روز در کوچه و خیابان و مترو و… آن‌ها را می‌بینیم و بی‌تفاوت از کنارشان می‌گذریم، پرداخته است.
نمایشگاه «آن خود دیگر» روز جمعه، چهارم بهمن ماه، افتتاح می‌شود و تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به گالری آتبین واقع در ضلع جنوب چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ مراجعه کنند.

موزه فلسطین
نمایشگاه خوشنویسی «ثلث اول» به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) در موزه فلسطین گشایش یافته است. این نمایشگاه شامل ۴۰ اثر خوشنویسی با خط ثلث است که عبدالله قهرمان با مضامین مذهبی خلق کرده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره ۷۴ مراجعه نمایند. ساعات بازدید از این نمایشگاه به غیر از روزهای تعطیل «شنبه تا چهارشنبه» ساعت ۱۰ تا ۱۷ و روزهای پنجشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۵ است. این نمایشگاه تا ۲۰ بهمن ادامه دارد.

موزه عکسخانه شهر
نمایشگاهی از عکس‌های کامران عدل به مناسبت شصتمین سالگرد عکاسی او در موزه عکسخانه شهر گشایش می‌یابد. تعداد ۱۲ عکس رنگی و سیاه و سفید مربوط به سال‌های ۴۱ تا ۶۷ در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها مربوط به دوره‌ای است که عدل اولین دوربین پرده‌ای را وارد ایران کرد. یکی از آن‌ها عکسی از پاریس است و بقیه در ایران گرفته شده‌اند.
نمایشگاه شصت سال عکاسی کامران عدل از ۱۹ دی تا ۱۲ بهمن در موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار شیراز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳، ۱۴ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها ۹ تا ۱۳ به موزه مراجعه کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] ۱۰ چهره در گالرى طراحان آزاد
[/h]


١٠ پرتره نقاشى از سلمان خوشرو از جمعه ١١ بهمن در گالرى طراحان آزاد به نمایش گذاشته شده اند.

به گزارش همشهری آنلاین، این نخستین نمایشگاه انفرادى خوشرو در زمینه نقاشى است.
او پیش از این سه نمایشگاه عکس در همین گالرى ارائه کرده بود. سلمان خوشرو در سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد.
سالهای ابتدایی تحصیلات خود را در شهر نیویورک سپری و در سال ۱۳۸۳لیسانس خود را در رشته هنر دیجیتال از دانشگاه ملی‌ استرالیا دریافت کرد، او در سه دنیای متفاوت زندگی و پرسه هایش در موزه‌های متروپولیتن و گالری ملی‌ استرالیا تجربیات ارزنده اى برایش ارمغان آورد.
او ایران را منبع الهام هنرش یافت و سرزمین مادرى را براى سکونت دائمی انتخاب کرده است.

سلمان خوشرو در این نمایشگاه ١٠ فیگور بیانگرا با تکنیک کاردک و رنگ هاى برجسته به نمایش مردم مى‌گذارد که آنها را از میان ١٥٠ فیگورى که آفریده برگزیده است.
موضوع نقاشی ها افرادی هستند که نقاش آنها را می‌شناسد و حالا سیما و سیرت آنان را به روایت رنگ ها باز معرفى مى‌کند.
هنرمند در تکاپوی هنری خود از چهار سال پیش بدون استاد، چهره نگاری در نقاشی را آغاز کرده است با این پشتوانه دیرین که چهره انسان آشناترین و مستمرترین تصویری است که هر روز همه آدم ها مشاهده مى‌کنند؛ چهره هایى که از هویت و نهاد درونى مى‌گویند.

نمایشگاه نقاشى هاى سلمان خوشرو تا ٢١ بهمن در گالرى طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، پـلاک ٥ دایر است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] شادی ایرانی‌ها در عروسی پارسی
[/h]



تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های ندا تولایی، با عنوان «عروسی پارسی» تصویر جدیدی را از مردم ایران و نوع شادی کردن آن‌ها به مخاطب ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، این هنرمند اظهار کرد: در این نمایشگاه 15 کار در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند که با ترکیب مواد روی بوم و کاغذ عکاسی خلق شده‌اند.

نقاشی‌ها به سبک فیگوراتیو اکسپرسیونیسمی هستند. با اینکه پایه اصلی کارها عکس‌های شخصی هستند، اما تنها اتود کار محسوب می‌شوند و رنگ‌ها و فرم‌های به کار رفته در نقاشی‌ها طبیعی نیستند، چون تاکیدم بیشتر روی حرکت بوده، سعی کردم در فرم و رنگ کارها نوعی اغراق وجود داشته باشد.
او درباره‌ ایده برپایی این نمایشگاه گفت: از سال 87 بود که کار روی عکس‌های دورهمی و خانوادگی را که در مهمانی‌ها و مراسم عروسی گرفته شده بودند، آغاز کردم.
آنچه که در این عکس‌ها توجه مرا به خود جلب کرده بود، معاشرت با آدم‌هایی بود که سالیان سال در کنار ما بودند و در مراسم مختلف آن‌ها را می‌دیدیم.
نگاه من به این عکس‌ها، تنها نگاه صرف به یک عکس یادگاری نبود، بلکه آن‌ها برای من نوعی تاریخچه از تجربه‌های شخصی‌ام به حساب می‌آمدند.
تولایی افزود: پس از آن در سفرهایی که به آفریقای جنوبی و چین داشتم، بازخوردهای متفاوتی را از مردم آنجا شاهد بودم.
برای آن‌ها این سوال‌ها پیش می‌آمد که مگر زن ایرانی هم حق دارد هنر را دنبال کند و نقاشی بکشد و با وجود متاهل بودن به تنهایی سفر کند؟ آن‌ها فکر می‌کردند ایران هم کشوری مانند عربستان است که محدودیت‌های فراوانی را برای زنان به وجود آورده است.
این هنرمند همچنین عنوان کرد: این نگاه‌ها و برخوردها باعث شد تصمیم بگیرم کارم را روی شباهت‌های انسانی، فارغ از ملیت و محل زندگی، متمرکز کنم.
آنچه که توجه مرا در این زمینه جلب کرد، نوع شادی کردن مردم نقاط مختلف دنیاست که شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. در حقیقت حتی اگر نوع عزاداری آن‌ها هم متفاوت باشد، در شادی کردن، نقاط و المان‌های مشترک بسیاری دارند.
تولایی ادامه داد: در نقاشی‌های این نمایشگاه هیچ تصویر و المان سنتی از ایران نیست و مخاطب تنها شاهد افرادی است که در حال شادی کردن هستند و ممکن است هر ملیتی داشته باشند.
هدفم پاسخ به تفکرات و نگاه‌هایی بود که در خارج از کشور شاهد آن‌ها بودم. همان طور که اشاره شد، پایه اصلی کارها عکس‌های شخصی و خانوادگی من از مراسم مختلف بود و می‌خواستم که صداقت را ملاک خلق آثار این نمایشگاه قرار بدهم.
او خاطر نشان کرد: البته این عکس‌ها و برداشتی که از آن‌ها شده، تنها یک تجربه شخصی است و نمی‌توان آن را به همه کسانی که در اینجا زندگی می‌کنند تعمیم داد. در حقیقت نوع شادی کردنی که در عکس‌ها بوده و به نقاشی‌ها منتقل شده، یک تجربه واقعی است.
ندا تولایی متولد 1352 و دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت هنری خود را از سال 76 و با شرکت در نمایشگاه‌های گروهی آغاز کرد.
از آثار این هنرمند تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در گالری‌های گلستان، جمشیدیه، شفق، خاک، هفت ثمر و سین برگزار شده است.
نمایشگاه «عروسی پارسی» از 11 تا 20 بهمن ماه از ساعت 15 تا 19 در گالری سین واقع در شهرک غرب، فاز 2، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه دوازدهم، شماره 16 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.
گالری سین پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] مروری بر پوسترهای دوران انقلاب در حوزه هنری
[/h]



نمایشگاه «مروری بر پوسترهای دوران انقلاب» از امروز ۱۲ بهمن در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، در این نمایشگاه که به آثار گرافیکی دوران انقلاب اختصاص دارد، از امروز 12 بهمن در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
پس از پیروزی انقلاب پوسترهایی در رابطه با انقلاب طراحی و منتشر می‌شوند که در آنها شاهد تجلیل و ستایش انقلاب هستیم، به طور کلی طراحی و تولید این پوستر ها فردی و خودجوش است و به صورت دستی کار شده‌اند.
همچنین حمید شریفی، ابوالفضل عالی، ناهید فراست، مجید قادری، احمد آقاقلی زاده، مصطفی گودرزی، حسین خسروجردی، مصطفی ندرلو و زهرا قربانیان از هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه به چشم می‌خورد.
علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 27 بهمن به نگارخانه ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری، تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه مراجعه کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در جشن تصویر سال برگزار می‌شود: [h=2]مسابقه‌ عکس‌های طرح سینما سلام و روز سینمای رایگان [/h]



جشن تصویر سال در نظر دارد، با توجه به حضور چشم‌گیر مردم در استقبال از طرح سینما سلام و روز سینمای رایگان که به ابتکار سازمان سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در روز دهم بهمن‌ماه در سینماهای سراسر کشور اجرا شد، به‌رغم پایان یافتن مهلت دریافت آثار بخش ویژه‌‌ دیگری را به یازدهمین جشن تصویر سال اضافه کند.

به گزارش همشهری آنلاین، دبیرخانه تصویر سال، آماده دریافت آثار عکاسان سراسر کشور از این روز استثنایی و حضور مردم در سینمای ایران است و قرار است علاوه بر نمایش آثار منتخب در نمایشگاه جشن تصویر سال، 10 اثر برگزیده را اعلام و به هر یک از برندگان، مبلغ 10 میلیون ریال جایزه اعطا کند.
علاقمندان به شرکت در این بخش ویژه می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 15 بهمن ماه جاری به دبیرخانه تصویر سال تحویل داده و یا ارسال کنند.

به دلیل زمان کوتاه باقیمانده تا آغاز یازدهمین جشن تصویر سال که همچون سال‌های گذشته از اول اسفندماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد، آثار رسیده بعد از تاریخ یادشده - 15 بهمن - قطعا مورد داوری قرار نخواهند گرفت.
همچنین عکس‌های موبایلی هم در این بخش ویژه پذیرفته می‌شوند و کلیه آثار می‌بایست با کیفیت اصلی روی سی دی همراه با مشخصات کامل عکاس، آدرس، شماره تماس و نیز اطلاعات مربوط نام سینما و شهر ارسال شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] یوزپلنگ ایرانی در نقاشی‌های آبستره
[/h]



گالری شکوه این روزها میزبان نمایشگاه نقاشی‌های گیلدا بریمانی است.

به گزارش همشهری آنلاین، گیلدا بریمانی در این نمایشگاه نقاشی های آبستره فیگوراتیو با تکنیک ترکیب مواد ارائه داده است.
او در این آثار زنان را در مراحل مختلف زندگی از کودکی تا بزرگسالی در نقش ها و مسئولیت های مختلف به تصویر کشیده است.
زنان آثار او شاید درگیر مشکلات و محدودیت هایی در طول زندگی باشند اما به خوبی بر مشکلات فائق آمده و اقتدار خود را نشان داده اند.
او در کنار این آثار، تصویری از یوزپلنگ ایرانی با پس زمینه ای به رنگ آبی و بنفش را به نمایش گذاشته است که این روزها بیش از همیشه بیم انقراض او می‌رود و موجب دل نگرانی جامعه ایرانی به خصوص دوستداران محیط زیست است.

ظاهرا نقاش این مطلب را درک کرده و در قالب این نقاشی استعاری هم این موجود استثنایی در معرض تهدید را یادآوری کرده، علاوه بر این او با ارائه این اثر به اقتدار زنانه و قدرت زن امروز اشاره دارد.
این اثر در واقع نشانی از زنان توانمند ایرانی است که فراز و نشیب های زندگی را با غرور خاصی پشت سر می‌گذارند، این تابلو در واقع دو کارکرد ویژه و خاص در این نمایشگاه دارد.
بریمانی در این نمایشگاه از بعضی نقاشی های قدیمی اش نیز بهره گرفته و آنها را به عنوان پس زمینه آثارش برگزیده و سوژه های جدیدی را به آن ها اضافه کرده است.
پس زمینه تمام آثار او آبستره است و فیگورهایی به صورت سایه با حالات مختلف بر روی این پس زمینه ها نقش بسته اند، او در بعضی آثارش از فتومونتاژ نیز بهره گرفته است.
ایده آثار بریمانی قبل از کار بر روی بوم سفید با عکس هایی که خودش گرفته، مجلات و کتبی که خوانده در ذهنش شکل می‌گیرد.
او عکس ها را با هم ترکیب می‌کند و ایده های آثارش را گسترش می‌دهد و آنها را بر روی بوم پیاده می‌کند.
دکتر جواد مجابی منتقد هنری در کاتالوگ نمایشگاه گیلدا بریمانی در یادداشتی با عنوان «سیمای زن در عصر اضطراب» تحلیلی در مورد آثار بریمانی ارائه داده، که در بخشی از آن آورده است: "با نگاهی کلی به کارهای فیگوراتیو او، حضور تشویش آمیز زنی را برای ورود به فضاهای منع شده یا رها نشدن از آن تنگناها را مشاهده می‌کنیم.
دخترکی به هنگام بازی با سرامیک های کف، از دو سو در محاصره ستون های لاله زنبوری است که شبح یا وهمی از موانع را باز نمایی می‌کنند.
در تابلوهای دیگر همین درگیری را حفره های دایره وار با متن یک نمای طبیعت گرا دارند، فرشته هایی که گیر افتادند در عین نقش برجسته بودن و نشانگر غرق شدن بخشی از عمارت زیر حجم اسارت و فراموشی و نهان بودگی هستند.
زنی که می‌خواهد از شبکه های افقی کرکره وار عبور کند لکن در آن تنیده و منحل شده است در تقابل با زنی ساخته شده که در آستانه ورود به فضای برگ- نیزه های رنگارنگ مهاجم است؛ اگرچه بدون حضور زن هم می‌توانیم یورش سبزینگی مهاجم را در فضای حیاتی حس کنیم؛ اگر چه زن و مردی در نور مفری می‌جویند".
این نمایشگاه با حضور مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و چهره های شاخص هنری در گالری شکوه بر پا شده است.
علاقه مندان می‌توانند تا 16 بهمن ماه همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ دیدن کنند.
 
بالا