بشتابید بشتابید اگه میخواهید در جشنهای ماه شعبان شرکت کنید

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیامبر فرمودنند:رجب ماه خدا وشعبان ماه من ورمضان ماه امت من است








با سلام خدمت دوستان عزیز وگلم:

همین طور که مستحضرید امروز روز اول ماه شعبانه..حلول این ماه عزیز و پر برکت رو به تمام دوستای خوبم تبریک وتهنیت میگم


به همین خاطر ما درصدد آنیم که در ایام ماه شعبان که پر از خیر وبرکت وایام شادی هستن به جشن وسرور بپردازیم
ماه شعبان بحمدالله میزبان ولادت امام حسین حضرت ابلفضل العباس .حضرت علی بن الحسین امام سجاد .حضرت علی اکبر ومنجی عالم بشریت اروحناه فدا حضرت حجت بن الحسن العسکری مهدی صاحب زمان..
ما در ولادت هر کدوم از این بزرگوارن در همان شب ولادت وروز ولادت مراسم داریم در این تایپیک مراسم از این قرار است که مختصری از زندگی این عزیزان مینویسم وبه جشن وتبریک گفتن ودیگر اموری که دوستان خودشان عهده دار آن میشن که کلا در این ایام به ما خوش بگذره..دوستان باید نهایت مشارکتو بکنند .سوال مطرح کنند .لطیفه بگند ..
خوب من ایام ولادت ومراسمو برادوسنان مینویسم که ازاین قرارند:
1.سه شنبه شب 2شعبان شب ولادت امام حسین علیه السلام ..زمان21/3/92تا عصرروز بعد قبل از اذان مغرب
2.چهارشنبه شب 3شعبان ولادت علمدار کربلا حضرت ابلفضل العباس..زمان 22/3/92 تاعصر روز بعد قبل از اذان مغرب
3.پنجشنبه شب 4شعبان ولادت امام سجاد ...زمان 23/3/92تاعصر روز بعد قبل از اذا
ن مغرب
4.چهارشنبه شب 10شعبان ولادت حضرت علی اکبر .زمان 30/3/92تا عصر روز بعد قبل از اذان مغرب
5.یکشنبه شب 14شعبان ولادت حضرت حجت بن الحسن امام زمان..زمان 2/4/92 تاعصر روز بعد قبل از اذان مغرب

امیدوارم دوستان نهایت مشارکت را داشته باشند وبه بقیه اطلاع بدهند ..واین بزرگوران رو از خودمون راضی نگه داریم...

خواهشا دوستان تا روز مقرر در این تایپیک چیزی ننویسند ..وفقط تا آن روز اطلاع رسانی کنند ..

با تشکر...


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار





توصیه های مهم آیت الله العظمی وحید خراسانی -مد ظله - به مناسبت ما ههای شعبان ورمضان







بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین.

پیشآمد تعطیل درس است و ایام شعبان و رمضان در پیش. باید فرد فرد شما امروز خودتان را آماده کنید، چون مسئولیت بسیار سنگین ، روز حسرت، ندامت در پیش ، سرمایه ی گرانمایه ای که قابل تقدیر نیست در حال زوال ، بهترین بهره باید معین بشود امروز، و بالاترین مقام باید تحصیل بشود؛ منتها راه را باید از اولات امر گرفت .

این روایت بهت انگیز است برای اهل فقه و رجال و حدیث : عمر بن یزید و ابراهیم بن هاشم، این هر دو، از ابن ابی عمیر- از اصحاب اجماع- روایت می کنند. سند در کمال اعتبار ، رجال موثق . سند مشتمل بر من اجمعت العصابة علی تصحیح ما یصح عنهم، از ابی حمزه ثمالی، عن ابی جعفر علیه السلام.
مضمون حدیث که هر فقیه متبحری را متحیر می کند، این است: عالمٌ ینتفع بعلمه أفضل من عبادة سبعین ألف عابد. هفتاد هزار عابد که عبادتشان مقبول خداست، همه در کفّه میزان فردا مرجوح است ولی آن عالمی که از علم او بهره ای برده بشود او راجح.
این چه فرصتی است که از دست می رود، آن هم در همچو زمانی ؟ با مسئولیت سنگین حفظ ایتام اهل بیت از شبهات، از آن که لغزشهای مادی، شبهات اعتقادی، آنها را بیگانه کنند، صیانت این ایتام در همچو زمان بر کسانی که دوره سال تفقه کردند، آیا چه ایجاب می کند؟

این نصّ سنت مسلّم. کتاب خدا شروع می شود:

الم ، ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ ، امام وقتی تفسیر می کند، می فرماید: الم، از حروفی است که ترکیبش و تحقق آن اسم اعظم که بر همه مخفی است، با ماست . آیه از همچو جمله ای شروع می شود. بعد عظمت کتاب را به اسم اشاره بعید، ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ ، بهره ی این کتاب را مختص می کند به یک طبقه؛ از افق قلوب عامه ، مسلوب، همه محروم، الا این طائفه : هُدًى لِلْمُتَّقِينَ ، اینها کیانند؟ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ.

کیفیت کلام خدا ، نظم و ترتیب، برای اهل تفسیر و تأویل این است: اول ایمان به غیب، دوم اقامه صلاة ، سوم چیست؟ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ، أی...- این بیان امام است - أی ومما علّمناهم یبثّون .

این وظیفه ی فرد فرد شماست؛ از فرصت این عُطله استفاده کنید: تحکیم عقاید ، تهذیب اخلاق، تعلیم احکام ، این سه را منتشر کنید ، حداکثر استفاده را برای روز حسرت کبری ببرید ؛ آبرویی نزد خدا در این ایام تحصیل کنید .

راه چیست؟ چه باید بکنید؟ نَفَس من و تو کارگر نیست. زمان زمانی است که قابل وصف نیست. در همچو زمان کمک باید گرفت .

راه کمک چیست؟
إني تارک فیکم الثقلین: کتاب الله وعترتي، لن یفترقا حتی یردا علي الحوض لن تضلوا ما إن تمسکتم بهما أبدا .
تمسک کنید به قرآن، به امام زمان که روح قرآن است، و هر جا که رفتید، اول به مردم سفارش کنید: قرآن هر روزه بخوانند ، ترک نکنند؛ چون بدون این بهار، بذر هدایت و تعلیم هرگز به ثمر نمی رسد. قرآن بهار دلهاست؛ زنده می کند قلب شما و قلب مستمعین شما را. بعد این نسیم بهاری ، آن آیه محکمه ، این فریضه عادله، آن سنت قائمه ، در قلوب می نشیند و به ثمر می رسد.

دو کلمه باید هدف باشد لیس الا : یکی خدا ؛ یکی راه خدا . جزء خدا و جزء صراط خدا، باید قلم بر همه و هر چه و هر که کشید. فقط خدا ، امام زمان. اوست من منه الوجود؛ دوم کسی است که به الوجود. و غیر از این "ب" و "من"، این ابتداء و این ما یبتدئ به، ابدا هیچکس کاره ای نیست، هیچ چیزی مطرح نیست.

به خدا مردم را آشنا کنید، راه هم: آیات خدا را به مردم بخوانید. سَنُرِيهِمْ آَيَاتِنَا فِي الْآَفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ . افسوس که ما قرآن را نفهیدیم . راه تبلیغ و هدایت این است. آیات خدا را در آفاق ، در انفس بر مردم بخوانید ، حجب زائل می شود، فطرتها بیدار می شود. وَفِي أَنْفُسِكُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ . فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ مِمَّ خُلِقَ ،خُلِقَ مِنْ مَاءٍ دَافِقٍ، يَخْرُجُ مِنْ بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ . نظر در آیات سماوات و ارض ، نفوس، قلب ها را به مبدأ آشنا می کند.

ادامه دارد..........
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار


راه امام زمان این است که او را به مردم بشناسانید. طریق شناساندن او چیست؟ این جاست که کُمیت ها لنگ می شود. طریق به او چیست؟ چون به خدا جزء به او محال است رسیدن . أنتم السبیل الأعظم والصراط الأقوم. راه این است: زیارات را بخوانید، بفهمید، به مردم بفهمانید که او کیست. غوغایی است! چند کلمه از این زیارت...، متن را ما می خوانیم تا مگر خدا نور معرفت او را بر دلها اشراق کند.

السلام عليك يا خليفة الله . هر چه هست در این جمله است. وقتی هم ظهور می کند ابری بالای سر اوست، جبرئیل ندا می کند: هذا خلیفة الله فاتبعوه . خلیفه الله است، یعنی چه؟ الله . الف الله را بردار می شود لله . لام لله را بردار ، می شود له . لام دوم را بردار می شود هو . قل هو الله أحد . اول هو ، آخر هو . قل ...، سوره را بببین . این سوره که محبوب امیرالمؤمنین بود، سرّش این است. قل هو، اول چیست؟ ها. الله ختم می شود به چی؟ به ها. ، یا هو، یا من لا هو الا هو ، یا من لا یعلم ما هو الا هو. کسی که خلیفه و مستخلف عنه یک همچو مقامی است، آیا قابل وصف است؟ این اول .

دوم:وخلیفة آبائه المهدیین ، تمام آنچه همه داشته اند، همه – مطلقا- در وجود او جمع است.

بعد می رسد: السلام عليك يا باب الله الذي لا يؤتى الا من قبله . لا يؤتى ، راهی به خدا نیست الا از این راه .
السلام عليك يا سبيل الله ، سبیل الله است اما چه سبیلی؟ الذي من سلك غيره هلك . استثنا هم دیگر در کار نیست؛ انحصارِ مطلق است.


السلام عليك يا نور الله الذي لا يطفى. در تمام قرآن یک سوره نور است. در آن سوره یک آیه ی نور است ، آن نوری که در آن آیه نور است، حجة بن الحسن صاحب الزمان است. السلام عليك يا نور الله الذي لا يطفى ، خاموش شدنی نیست.

السلام عليك يا حجة الله التي لا تخفى ، السلام عليك يا حجة الله على من في الأرض ومن فی السماء. کسی نیست که زیر این پرچم نباشد از حمله عرش تا اسفل سافلین.

السلام عليك سلام... ، اصلا شرح هر کلمه ای غوغایی است منتها ما فقط به اشاره می گذریم . السلام عليك ، اما چه سلامی ، سلام کسی که تو را شناخته. به چه شناخته؟ سلام من عرفك بما عرّفك به الله ، به آنچه خدا به آن تعریف کرده، تو را شناخته اما قید دارد - نه مطلق است- و آن قیدش برای اهلش بهت انگیز است. ببعض نعوتک ، یعنی چه؟ یعنی تو آن قدر فوق عقول هستی که آنچه هم خدا درباره تو فرموده، بعضی از نعوت توست . ما شناختیم او را؟ این ها را بفهمید. کلمه ای که برای ما نیست این جمله است: نعوتی که تو اهل آن نعوتی بلکه فوق آن نعوتی ، یعنی چه ؟ یعنی آنچه هم خدا گفته درباره تو، همه دون مقام توست .

ای ولی عصر! ما را ببخش که نه تو را شناختیم ، نه شناساندیم ، عمری گذشت و نفهمیدیم.

ختم کلام اینجاست: وانك... وانك خازن كل علم . در قرآن تدبر کن: وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا؛ تمام علوم اولین و آخرین همه به قلّت طرح شده ، حالا او چه کسی است که خازن کل علم است؛ هیچ علمی نیست الا این که در مخزن وجود اوست.
وفاتق كل رتق ، ومحقق كل حق. این کلمه ای است که دیگر شریک ندارد ، از اولین تا آخرین ، همه محقق اند اما محقق بعض الحق ؛ مبطل اند اما مبطل بعض الباطل. تنها کسی که طبیعی حق را در عالم محقق خواهد کرد، اوست. کلی منحصر به فردی که طبیعت باطل را به کلی زوال خواهد داد، اوست . محقق كل حق ، مبطل كل باطل. هنگامی که آمد به دنیا ، این کلمه را خودش گفت: وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا.


ان شاءالله در این ایام تعطیل، در مدارس، در مجالس، نام او را احیاء کنید، باشد که گوشه چشمی به من و تو بکند، اگر یک نگاه کند عالمی را منقلب می کند.

علامه حلّی، فحل الفحول، کسی که یک مجلس او این مملکت را منقلب کرد. سلطان محمد خدابنده غضب کرد بر زنش ، سه طلاقه اش کرد، بعد پشیمان شد ، علمای چهار مذهب را جمع کرد ، همه گفتند: ممکن نیست رجوع الا به محلّلی ، یکی گفت به او که ای سلطان! عالمی هست در حلّه ، او از عهده ی همه اینها بر خواهد آمد ، مگر او مشکلت را حل کند . فرستاد، علامه را آوردند. فحول چهار مذهب را در مجلس جمع کرد. علم این است. کو آن کمالات؟! وارد شد، کفشهایش را برداشت، رفت یکسر پهلوی سلطان نشست. بعد شروع کرد به بحث.- چون وقت نیست، نتیجه را می گویم- علمای چهار مذهب را بیچاره کرد؛ کاری کرد که سلطان محمد خدابنده در همان مجلس تصمیم گرفت و دستور داد که تمام نمازها در سرتاسر مملکت ، خطبه ی به اسم خلفا، محو، به اسم امیرالمؤمنین، اثبات.
بعد رفت به کربلا. در راه تنها بود. سواره بود. همچنان که می رفت، دید یکی کنارش پیاده راه می رود . علامه در تفکر بود همیشه ، إما فکر ، إما کتابت ، إما درس. بعد که دید که این مرد کنار اوست ، برای حسن صحبت، باب مکالمه را باز کرد. لب که گشود ، علامه دید این مردِ عادی نیست. یک مسئله طرح کرد ، جواب داد ؛ مشکل دومش را طرح داد جواب داد؛ مشکلاتی که خودش درمانده بود با آن قدرت، یکی بعد از دیگری گره را باز کرد؛ مبهوت شد، تازیانه از دستش افتاد . گفت: یک مشکل دیگر دارم ، آن مشکل این است : آیا می شود در این زمان کسی "قلب عالم امکان"، امام زمان را ببیند؟ این مشکل من را هم مثل بقیه مشکلات حل کن. خم شد تازیانه را برداشت، داد به دست علامه، فرمود: چه جور نمی بیند که تازیانه را از دست او می گیرد؟ اگر کار کنید اینجور مورد عنایت می شوید.







اللهم کن لوليک الحجة بن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه، في هذه الساعة وفي کل ساعة وليا وحافظا وقائدا وناصرا ودليلا وعينا حتی تسکنه أرضک طوعا وتمتعه فيها طويلا.
اللهم لا تفرّق بیننا وبینه أبدا

 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام شاکر جان
خدا خیرت بده عزیز
من آماده ام تا برای ولادت حضرت عباس (ع) عهده دار مسئولیت بشم
هر امری،کاری ، پیشنهادی و هر کمکی که می تونم بکنم رو بهم بگید.
منم برنامه هایی دارم که با شما در میون می ذارم
عاقبت به خیر بشی
 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز
ز گلزار نبي (ص) و بوستان حيدر و زهرا(ع)

گلي بشگفت با بوي خوش و با چهره ي زيبا

شنيدستي که با يک گل نمي گردد بهار؟ اما

گلستان گشته از اين گل، همه دنيا و ما فيها

ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام تهنيت باد.

 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]تولد امام حسین (ع)[/h]
میلاد امام حسین

به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه، كه درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه‏ ى حضرت على و فاطمه (ع) آمد و اسماء (2) را فرمود تا كودكش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اكرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت (3) . به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت: سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا، این نوزاد را به نام ‏پسر كوچك هارون‏ «شبیر» (4) كه به عربى‏«حسین‏» خوانده مى‏شود، نام بگذار. (5) چون على (ع) براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است جز آنكه تو خاتم پیغمبران هستى. و به این ترتیب نام پر عظمت ‏«حسین‏» از جانب پروردگار، براى دومین فرزند فاطمه انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش، فاطمه‏ زهرا كه سلام خداوند بر او باد، گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه (6) كشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)
حسین و پیامبر (ص)از ولادت حسین بن على (ع) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد، مردم از اظهار محبت و لطفى كه پیامبر راستین اسلام (ص) درباره حسین (ع) ابراز مى‏ داشت، به بزرگوارى و مقام شامخ پیشواى سوم آگاه شدند.سلمان فارسى مى ‏گوید: دیدم كه رسول خدا (ص) حسین (ع) را بر زانوى خویش نهاده او را مى ‏بوسید و مى‏ فرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى، تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى، تو حجت‏ خدا و پسر حجت‏خدا و پدر حجت‏هاى خدایى كه نه نفرند و خاتم ایشان، قائم ایشان (امام زمان عج) مى ‏باشد. (8) انس بن مالك روایت مى ‏كند:وقتى از پیامبر پرسیدند كدام یك از اهل بیت‏ خود را بیشتر دوست مى ‏دارى، فرمود:حسن و حسین را، (9) بارها رسول گرامى حسن و حسین را به سینه مى ‏فشرد و آنان را مى‏ بویید و مى‏ بوسید. (10) ابو هریره كه از مزدوران معاویه و از دشمنان خاندان امامت است در عین حال اعتراف مى ‏كند كه: رسول اكرم (ص) را دیدم كه حسن و حسین (ع) را بر شانه‏ هاى خویش نشانده بود و به سوى ما مى‏ آمد، وقتى به ما رسید فرمود: هر كس این دو فرزندم را دوست‏ بدارد مرا دوست داشته و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است. (11) عالى ‏ترین، صمیمى‏ ترین و گویاترین رابطه‏ ى معنوى و ملكوتى بین پیامبر و حسین را مى‏ توان در این جمله‏ ى رسول گرامى اسلام (ص) خواند كه فرمود: حسین از من و من از حسینم. (12)
 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز
مژده اي دل که دگر سوم شعبان آمد

پيک شادي ز بر حضرت جانان آمد

مژده اي دل که براي دل غمديده ما

هدهد خوش خبر از نزد سليمان آمد

خيز اي دل تو بياراي کنون بزم طرب

که دگر موسم اندوه به پايان آمد

 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه....



تشکر می کنم از استارتر عزیز بابت زحمتی که برای ایجاد تاپیک کشیدند..

تشکر می کنم از دوستای خوبی که تشریف اوردند...

ایشالا همه موفق و خوشحال باشید همیشه...

این تاپیک در طول ماه مبارک شعبان برپاست ... لطفا سر بزنید و دوستای گلتون رو هم دعوت کنید.




قدم همه گلبارون.... شاد باشید:gol:
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از همه دوستانی که تشریف آوردن


کی عیدی میخواد ؟؟



البته از امام حسین

البته میده هااااااااااااااااااااااااااا
در میون بذارید فرسته خوبیه
خودشون گفتند در ایام شاید واندوه بیاید ما هم حاجت روا میکنیم.
..
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
یا رحمان و یا رحیم.

:gol::gol::gol:میلاد امام حسین علیه السلام بر همه مبارک...





این نور افشانی اول جشن بوداااااااااااااااااااااا....... بیاین عید بزرگی در راههه.




گرمی این عید بزرگ به دستای مهربون شما.....یا حسین ع
:gol:
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
اول جشن دستهای مهربونتون رو دعوت می کنم به چن تا دعا :

خدایا ظهور امام زمانمون رو نزدیک کن...

خدایا به ما یاد بده چطور منتظر باشیم...

خدا بهمون بیاموز که انتظار یعنی چی؟

خدایا......


دوستان خوب از دعا در پستهای قشنگتون یادتون نره....

التماس دعا
 

-->ali<--

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]ماه شعبان ، ماه خوبی‌ها رسید ماه فضل و رحمت و رضوان رسید [/FONT] [FONT=arial, helvetica, sans-serif] بانگ آمد بر تمام خاکیان چون حسین آمد به دنیا نور اعلا هم رسید[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif] بعد از آن آمد به دنیا ابوالفضل با وفا در پی آن دو خوبان ، هم امام سجاد رسید [/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif] در نهایت می‏رسد در ماه شعبان دو گل دیگر ز باغ رسول دو سرا [/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif] هم علی اکبر این پرچمدار زیبای جوان هم گل نرگس زهرا، مهربان یار با وفا [/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif] ماه شعبان ماه خوبی و صفاست در همه روزش ز مهر دنیای ما هم پر بهاست [/FONT]
 

-->ali<--

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)
السلام علیک یا اباالفضل العباس(ع)
السلام علیک یا علی بن حسین سید الساجدین(ع)
میلاد با سعادت آموزگار عشق حضرت حسین بن علی علیه السلام و معلم ایثار و فداکاری حضرت اباالفضل العباس و زینت عبادت کنندگان حضرت سجاد علیهم السلام را خدمت پدر و مادر بزرگوارشان حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ام البنین سلام الله علیها و خاندان عصمت و طهارت و همچنین نور چشم عرشیان و فرشیان حضرت مهدی موعود علیهم السلام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.


 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز

میلاد امام حسین
به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه، كه درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه‏ ى حضرت على و فاطمه (ع) آمد و اسماء (2) را فرمود تا كودكش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اكرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت (3) . به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت: سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا، این نوزاد را به نام ‏پسر كوچك هارون‏ «شبیر» (4) كه به عربى‏«حسین‏» خوانده مى‏شود، نام بگذار. (5) چون على (ع) براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است جز آنكه تو خاتم پیغمبران هستى. و به این ترتیب نام پر عظمت ‏«حسین‏» از جانب پروردگار، براى دومین فرزند فاطمه انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش، فاطمه‏ زهرا كه سلام خداوند بر او باد، گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه (6) كشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)
 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز


ای پناه مستمندان یا حسین بن علی
ای دوای دردمندان یا حسین بن علی

کشتی راه نجات ما گنه کاران

برس به فریاد غریبان یا حسین بن علی

آرزوی آذری این است از لطف و کرم
کن نظر سویش ز احسان یا حسین بن علی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا