||... نیجریه ...||

Lamister-iran

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


رهبر شیعیان نیجریه
شیخ زکزاکی


لینک pdf کم حجم و خلاصه شده در مورد آشنایی با این روحانی



شرم بر بی تفاوتی ما

بعضی ها آنقدر برای تسلیت به فاجعه فرانسه سبقت از هم گرفتند ولی برای رهبر شیعیان نیجریه وکشته شدن بیش از 500 شیعه مظلوم بدست پلیس نیجریه حتی حاضر نیستند ...
مظلومیت شیعه امیر المومنین ع تمامی ندارد ...


نیجریه کربلا شد


اجازه جمع آوری اجساد رو هم به مردم ندادن...


[FONT=Tahoma, Geneva, sans-serif]
[/FONT]​
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
واکنش مراجع تقلید به قتل عام شیعیان نیجریه

واکنش مراجع تقلید به قتل عام شیعیان نیجریه


37590_988.jpg




در درگیری‌های بامداد یکشنبه گذشته که پس از حمله ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رخ داد،‌ علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی» و چندین تن از سران «جنبش اسلامی نیجریه» بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت رسیدند. به مناسبت این واقعه دردناک برخی مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای از این حادثه دلخراش اعلام انزجار کرده و خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و برخورد قاطع حکومت نیجریه با فرقه ضاله بوکوحرام شدند.

*آیت‌الله نوری همدانی:شیخ زکزاکی باید فوراً مداوا و آزاد شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی با صدور پیامی کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این جنایات دردناک شدند و از دولت این کشور آفریقایی خواست به جای فشار به مسلمانان و شیعیان، توان خود را معطوف مبارزه با بوکوحرام و تکفیری‌ها کند.
متن پیام معظم‌له به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف فراوان این روزها شاهد حوادث ناگوار در کشور نیجریه که حاکی از سخت گیری و حملات شدید به شیعیان و دبیرکل جامعه اسلامی آن کشور جناب آقای شیخ ابراهیم زکزاکی هستیم.
ما ضمن محکوم کردن این اقدام، بر ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و شیعیان و لزوم مجازات عناصر خودسر نظامی و آزادی و مداوای فوری شیخ زکزاکی و دیگر آسیب‌دیدگان تاکید می کنیم و حفظ وحدت مسلمانان را در شرایط کنونی در مقابله با گروه‌های تفرقه‌انگیز تکفیری، سلفی و بوکوحرام را لازم می‌دانیم و از دولت نیجریه می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای مبارزه با دشمنان اصلی خود یعنی بوکوحرام قرار بدهد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

*آیت‌الله علوی گرگانی: خون این افراد مظلوم دامنگیر حکومت نیجریه می‌شود

آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی در محکومیت قتل عام شیعیان نیجریه و شهادت فرزند و همسر حجت‌الاسلام والمسلمین زکزاکی بیانیه‌ای به این شرح صادر کردند:
بسمه تعالی
قال الله تعالی «و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»
جنایت ارتش نیجریه و شهادت تعداد قابل توجهی از شیعیان مظلوم نیجریه در کنار جسارت و شهادت همسر و فرزند جناب مستطاب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای زکزاکی مایه تأسف و تألم شدید شد.
حکومت نیجریه باید بداند که این گونه رفتارها که به تحریک گروه‌های ضد شیعی همچون وهابیت و صهیونیست انجام می‌گیرد، هیچ تأثیری جز بدتر شدن اوضاع این کشور و آلوده شدن مملکت نیجریه به درگیری‌ها و کشمکش‌های بیشتر نخواهد داشت و خون این افراد مظلوم دامنگیر حکومت می‌شود.

لذا توصیه می شود فریب تحریک‌ها و آزارهای مخالفین شیعه را نخورده و ارتش و پلیس نیجریه ضمن آزاد کردن هر چه سریعتر آن عالم محترم، تمام همّ و غم خود را صرف مبارزه با خونریزی‌های گروه‌های شبه نظامی همچون بوکوحرام کرده و با شیعیان این کشور با احترام و به دور از سوء ظن و بدبینی رفتار کند.
در پایان بار دیگر ضایعه مولمه شهادت فرزند و همسر جناب مستطاب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای زکزاکی را تسلیت گفته و امید است که خداوند به ایشان صبر و اجر جزیل عنایت فرماید.

*آیت‌الله صافی گلپایگانی: نیجریه به جای برخورد با فرقه ضاله بوکوحرام شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند

همچنین آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در حاشیه دیدار با حجت‌الإسلام مجتبی کلباسی مسئول ستاد مرکزی مؤسسات و مراکز مهدوی با اشاره به شهادت تعداد زیادی از شیعیان مظلوم در نیجریه و پاراچنار و ابراز تأسف شدید از سکوت مجامع بین المللی و اسلامی بیان داشت: شیعیان مظلومی که هیچ خطری برای کشورهای اسلامی ندارند و صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آمیز در این کشورها زندگی می‌کنند، این چنین به دست اجانب گرفتار شده و شهید می‌شوند و مجامع بین المللی و اسلامی هم در مقابل این جنایات سکوت اختیار می‌کنند. باید همه دنیا این جنایات زشت را محکوم کنند و خصوصاً کشورهای اسلامی برای جلوگیری از چنین فجایعی، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند.
معظم‌له ضمن ابراز تأسف از عملکرد دولت نیجریه افزود: کشور نیجریه به جای اینکه فرقه ضاله بوکوحرام را - که در این چند سال این همه جنایت کرده و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده است- قلع و قمع کند، با اینها همکاری کرده و شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند و متأسّفانه این جنایت برای آنها عادی شده است. قلب مقدس امام زمان(عج) از این جنایات و حوادث غیر انسانی ناراحت و غمگین است. باید کاری کنیم که آن وجود مقدّس از اعمال و رفتار ما خوشحال شده و غم و غصه آن حضرت را تا حد امکان رفع کنیم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=3]مردم بحرین بعد از نماز جمعه امروز با برگزاری راهپیمایی با شیعیان نیجریه اعلام همبستگی کردند.[/h] به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های بحرین، مردم بحرین بعد از نماز جمعه امروز با برگزاری راهپیمایی با شیعیان نیجریه که به دست نیروهای ارتش این کشور قتل عام شدند ابراز همبستگی کردند. راهپیمایان با در دست داشتند تصاویر شهدای این جنایت، حمایت خود را از شیعیان این کشور اعلام کردند. طبق این گزارش، ارتش نیجریه، شامگاه شنبه به منزل شیخ الزکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور حمله‌ور شد و وی را دستگیر کرد. در این عملیات صدها نفر شهید و شمار دیگری بازداشت شدند. این اقدام وحشیانه ارتش نیجریه با اعتراض‌های گسترده مسلمانان کشورهای مختلف به‌ویژه شیعیان مواجه شده است.
جریان ملی- اسلامی الوفاق، بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی شیعیان در بحرین در واکنشی انتقادی از کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور، تأکید کرد توسل به زور و کشتار کاملا با ارزش‌های انسانی، اصول حقوق بشر بین‌الملل و ارزش‌ها و تعالیم اسلامی منافات دارد و نمی‌توان آن را توجیه کرد. جریان الوفاق بر موضع ثابت خود که مبتنی بر لزوم حل و فصل اختلافات و تنش‌ها از طریق شیوه‌های متمدانه به‌ویژه گفت‌وگو تأکید و خاطرنشان کرد، راه‌حل‌های خشونت‌‌آمیز در همه موارد شکست خود را ثابت کرده‌اند. این جریان مخالف رژیم بحرین ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان جنایت «شنبه سیاه ارتش نیجریه» و طلب شفا برای مجروحان این واقعه، آزادی همه زندانیان و در رأس آنها «شیخ ابراهیم الزکزاکی» رهبر «جنبش اسلامی» نیجریه و یاران وی که از جایگاه دینی عظیمی برخوردار هستند را خواستار شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سکوت شاه سعودی از کشتار شیعیان در نیجریه و جانبداری از دولت

سکوت شاه سعودی از کشتار شیعیان در نیجریه و جانبداری از دولت

[h=3]ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در پی عملیات تروریستی در چند روستا در شمال شرق نیجریه، همبستگی خود را با دولت نیجریه ابراز داشت اما در مقابل کشتار شیعیان در این کشور سکوت پیشه کرد.[/h] به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های سعودی، در پی عملیات ترویستی شنبه گذشته در چند روستا در مناطق شمال شرق نیجریه، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در یک تماس تلقنی با «محمد بخاری» رئیس جمهور نیجریه ضمن ابراز همبستگی با دولت نیجریه گفت: اسلام این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می کند.
ارتش نیجریه روز یکشنبه با حمله به منزل شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی دهها تن از اعضای این جنبش را به شهادت رساند و مجروح کرد.
وی بدون اشاره به کشتار شیعیان در نیجریه، مخالفت عربستان با دخالت بیگانگان در نیجریه به منظور ایجاد بی ثباتی در این کشور را اعلام کرده و از ملحق شدن آن به ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی کرد.
این در حالی است که در حملات شنبه گذشته به سه روستا در شمال شرق نیجریه که گفته می شود بوکوحرام عامل آن بود، بیش از 30 نفر کشته و 20 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
در این میان عربستان سه شنبه گذشته اعلام کرد که 34 کشور که اغلب اسلامی هستند، به ائتلاف نظامی جدید که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان از تشکیل آن خبر داد، ملحق شده اند.
ارتش نیجریه روز یکشنبه با حمله به منزل شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی دهها تن از اعضای این جنبش را به شهادت رساند و مجروح کرد.
جنایت ارتش نیجریه در نسل کشی شیعیان با مخالفت مسلمانان کشورهای مختلف به‌ویژه شیعیان روبه‌رو شده است.
عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تیراندازی به سوی اعضای جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا «باید به سرعت مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد ... و هرکسی که مسئول این کشتار خلاف قانونی بوده است باید به پیشگاه عدالت سپرده شود».
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
«حزب‎الله» لبنان حمله به جنبش اسلامی نیجریه را محکوم کرد/ شیخ زکزاکی فوراً آزاد شود

«حزب‎الله» لبنان حمله به جنبش اسلامی نیجریه را محکوم کرد/ شیخ زکزاکی فوراً آزاد شود

حزب‎ الله لبنان امروز(پنجشنه) در بیانیه‌ای حمله ارتش نیجریه به شیعیان و اعضای جنبش اسلامی این کشور در شهر «زاریا» را که به شهادت و مجروح شدن صدها نفر منجر شده است، به شدت محکوم کرد.
حزب الله لبنان حمله ارتش نیجریه به شیعیان را «جنایت» و «کشتار دسته‎جمعی» خواند و تاکید کرد که این جنایت سوال‎های حقیقی درباره پشت پرده آن ایجاد می کند.
گروه مقاومت اسلامی لبنان از مقامات نیجریه خواست تا با انجام تحقیقات شفاف،‌ حقایق پشت پرده این جنایت بشری را بیان کند و عاملان جنایت و حامیان آن را مجازات کند.
حزب‎الله همچنین از دولت نیجریه خواست تا شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی و شیعیان این کشور را فورا آزاد کند و اجساد شهدا را به خانواده‎های آنها بازگرداند.
فعالان نیجریه‌ای می‌گویند که ارتش نیجریه تعداد زیادی از اجساد مسلمانانی که اخیرا به دست نیروهای ارتش قتل عام شدند را در گورهای دسته جمعی دفن کرده است و تعدادی از آنها را نیز سورانده است.
این فعالان می‌گویند که دقیقا مشخص نیست چه تعداد از جنبش اسلامی توسط ارتش نیجریه قتل عام شدند بنابراین آنها تلاش می‌کنند هر شاهد یا مدرکی وجود دارد را نابود کنند تا حجم جنایاتشان مشخص نشود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940926001032
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
انجمن مسیحیان نیجریه: نباید هیچ آسیبی به شیخ زکزاکی رهبر معنوی شیعیان نیجریه برسد

انجمن مسیحیان نیجریه: نباید هیچ آسیبی به شیخ زکزاکی رهبر معنوی شیعیان نیجریه برسد

انجمن مسیحیان نیجریه در بیانیه‌ای به حملات اخیر ارتش این کشور به جنبش اسلامی نیجریه واکنش نشان داد و درباره درگیری‌ها ابراز نگرانی کرد.
به دنبال حملات ارتش نیجریه به اعضای جنبش اسلامی و بازداشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان در این کشور،‌ برخی کشورهای اسلامی و حتی سازمان‌های بین‌المللی از قبیل عفو بین‌الملل درباره خشونت گسترده نظامیان و شهادت چند صد نفر ابراز نگرانی کرده‌اند.
به گزارش پایگاه نیجریه‌ای «ونگارد» انجمن مسیحیان نیجریه هم در واکنش به درگیری‌های اخیر درباره حملات ارتش به اعضای جنبش اسلامی ابراز نگرانی کرد.
«موسی آساکی» دبیرکل انجمن مسیحیان در این باره گفت: «اعتقاد ما مبتنی بر عشق و دوستی است و ما فقط به خودمان عشق نمی‌ورزیم بلکه همسایگانمان را هم دوست داریم و شیعیان مسلمان همسایگان ما هستند».
او افزود: «در حالی که ما خواهان آن نخواهیم بود که در برابر دولت و ارتش نیجریه پیشدستی کنیم اما ما خواهان صلح هستیم».
این چهره ارشد مسیحیان نیجریه‌ای از رئیس‌جمهور و فرمانده ارتش این کشور خواست برای تضمین صلح و آرامش در کشور مداخله و اقدام کنند.
مدیر انجمن مسیحیان نیجریه همچنین تصریح کرد: «ما بر این موضوع تاکید می‌کنیم که نباید به شخص شیخ زکزاکی رهبر معنوی جنبش اسلامی شیعه در نیجریه هیچ آسیبی وارد شود».
او همچنین بر لزوم تشکیل کمیسیون تحقیق برای بررسی اتفاقات اخیر در نیجریه به ویژه درگیری بین ارتش و اعضای جنبش اسلامی این کشور تاکید کرد.
ابراز نگرانی این نهاد مسیحی در نیجریه در حالی مطرح شده که سفرای آمریکا و انگلیس در این کشور آفریقایی هم با اشاره به اتفاقات در زاریا و برخی دیگر از شهرها،‌ درباره درگیری‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پسر شیخ زکزاکی: هنوز معلوم نیست پدرم زنده باشد

پسر شیخ زکزاکی: هنوز معلوم نیست پدرم زنده باشد

به گزارش «صحرا ریپورتر»، وی با اشاره به اینکه اطلاعی درباره زنده بودن شیخ زکزاکی وجود ندارد، گفت: «ما نگرانیم. ما می‌خواهیم پزشک معتمدی با وی صحبت کند.»
این گزارش همچنین می‌افزاید خانواده زکزاکی نتوانسته‌ است با هیچ مقامی که با این روحانی شیعه در تماس بوده است، صحبت کند.
نیروهای ارتش نیجریه یکشنبه (22 آذر) با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا وی را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی داشتند، از جمله معاون و سخنگوی وی تیراندازی کردند. بنا بر گزارش‌ها شمار زیادی از شیعیان نیجریه در این حمله کشته شدند.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی (IHRC) روز چهارشنبه اعلام کرد مدارک موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد ارتش نیجریه قربانیان شیعی حملات اخیر را در گورهای دسته‌جمعی دفن کرده است.
این کمیسیون شمار تلفات این حمله را بیش از یک هزار نفر عنوان کرده است و معتقد است که نیجریه صدها تن از کشته شدگان را در گورهای جمعی دفن کرده است.
نیروهای ارتش نیجریه در خارج از حسینیه شیعیان در زاریانیروهای ارتش نیجریه شنبه نیز به حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا حمله کردند.
پسر شیخ زکزاکی افزود وی تنها پسر این روحانی است چرا که دیگر برادرانش پیش از این کشته شده بودند.
وی همچنین از وجود گورهای دسته جمعی پنهانی ابراز نگرانی کرد.
...............................

شبکه پرس تی وی مصاحبه‌ای با دکتر نسیبه ابراهیم زکزاکی، دختر روحانی برجسته شیعه نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی، در دبی انجام داده است تا در مورد سرنوشت پدرش او اطلاعاتی کسب کند.
متن زیر برگرفته از این مصاحبه می باشد:
پرس تی وی: لطفا به ما بگویید در مورد وضعیت و سرنوشت پدرتان چه می دانید؟
خانم زکزاکی: آنها امروز به من زنگ زدند. من کاملا در جریان همه چیز قرار ندارم چون من بیشتر با والدینم در تماس هستم و افرادی که بیرون خانه هستند نمی توانند با ما ارتباط برقرار کنند. بخاطر همین، وقتی خانواده ام امروز با من تماس گرفتند، خواهرم حدود ساعت 12 (به وقت دوبی) با من تماس گرفت و گفت که به همه آنها تیر اندازی شده است.
پرس تی وی : پس شما می گویید که والدین شما زخمی شده اند؟
خانم زکزاکی: بله.]
پرس تی وی :آیا آنها تحت درمان قرار گرفته اند یا همینطور به حال خود رها شده اند؟ اصلا الان در چه وضعیتی هستند؟
زکزاکی: الان مدت زمان طولانی است که آنها به حال خود رها شده اند. آنها تقریبا 6 ساعت پیش با من تماس تلفنی گرفتند. از آن زمان تا کنون من نیز تلاش کردم با افراد زیادی تماس بگیرم تا از آنها کمک بگیرم. من از آنها پرسیدم آیا کسی هست که بتوان از او کمک گرفت و آنها گفتند خیر. همه اقوام من کشته شدند و کسی نمیتواند کاری برای ما انجام دهد.
بنابراین من تلاش کردم با افراد زیادی که می شناختم تماس بگیرم . امیدوار بودم که کسی بتواند کمک کند. اما در نهایت و پس از یک یا دو ساعت سید مسعود که با کمیسیون حقوق بشر اسلامی کار می کند به من گفت که والدین من به پادگان منتقل شده اند . او همچنین گفت که انشاالله به جراحت آنها رسیدگی خواهد شد ولی باز هم از این امر مطمئن نبود.
پرس تی‌وی: درباره خود این حادثه دقیقا چه اطلاعی دارید؟ آیا توانستید از والدینتان در این باره اطلاعاتی حاصل کنید یا به خاطر وضعیت کنونی خود نمی‌توانستند درباره جزئیات ماجرا صحبت کنند؟
خانم زکزاکی: بله من واقعا قادرنبودم که ... فقط از برادرم پرسیدم. وی گفت که زمان وقوع حادثه آنجا بود. قرار بود مراسمی برگزار شود و برخی از افراد علیه ارتش شعار دادند و فقط همین. وی هیچ کس را ندیده که به آنان حمله کند یا موارد مشابهی رخ داده باشد. آن‌ها در همان محلی بودند که مردم حضور داشتند. اینطور نبوده که کسی برای افراد ارتش مزاحمتی ایجاد کرده باشد. آن‌ها نزدیک حسینیه بودند و انجا محلی برای برگزاری برنامه‌هایمان است.
پرس تی وی: آنگونه که ما مطلع شدیم، ارتش حسینیه را محاصره و شروع به تیراندازی کرده است؟ آیا شما نیز همین را شنیده‌اید؟
خانم زکزاکی: بله من نیز همین را شنیدم. آنها حسینیه را محاصره کردند دو درب حسینیه را منفجر کردند و بعد از کشتن بسیاری از مردم، حسینیه را به آتش کشیدند.
پرس تی وی: آیا می‌دانید چند نفر کشته شدند؟
خانم زکزاکی: راستش را بخواهید نمی‌دانم. دیروز به من اعلام شد که احتمالا 450 نفر کشته شده باشند.
پرس تی وی: 450 نفر؟
خانم زکزاکی: بله 450 نفر. با وجود این امروز مطلع شدم حدود 300 جسد به بیمارستان منتقل شده و گمان می‌رود حدود هزار نفر کشته شده‌اند.
پرس تی وی: هزار نفر کشته شده‌اند؟
خانم زکزاکی: بله این رقم را دیگران به اطلاع من رساندند اما من از این رقم مطمئن نیستم.
پرس تی وی: درباره دیگر حامیان چطور؟ آیا می‌توانید درباره وضعیت کنونی برای ما صحبت کنید؟ آیا ارتش از منطقه خارج شده؟ دیگر حامیان پدرتان در چه وضعیتی هستند؟ آیا کسی دستگیر شده؟ آیا کسی در آن منطقه رها شده؟ در این باره چه اطلاعاتی در اختیار دارید؟
خانم زکزاکی: در آن منطقه ، من فکر نمی کنم. آنها هر کسی را که می یافتند، می کشتند. آنها همه را کشتند و اجساد در هر جایی به چشم می خورد. افرادی در این اطراف هستند اما فقط آنهایی هستند که قبلا در داخل آن منطقه بوده اند. آنها به کسی اجازه ورود نمی دهند. شاید اجازه خروج به افراد داده شود، مطمئن نیستم، اما آنها به کسی اجازه نمی دهند داخل منطقه شود و اجساد کشته شدگان در مقابل منزل وجود دارد.
و آنها برخی را گرفته و با خود بردند و در جایی دیگر به آنها شلیک کردند. یکی از نجات یافتگان که من با وی صحبت کردم ، گفت تا یه مدت دچار وهم و سردرگمی بوده است. وی از درک اوضاع عاجز بوده است. آنها سعی داشتند سوالاتی از وی بپرسند در حالی که وی می‌گفته همه افرادی که آنها همراه با وی با خود برده بودند ، همه را هدف گلوله قرار داده اند. وی موفق می شود چهار دست و پا برود. مثل این که در میان جنگل بوده است. سعی می کند چهار دست و پا خود را به خیابان برساند. برخی از افراد وی را پیدا می کنند و از وی می پرسند آیا سرقت مسلحانه بوده است و وی تنها می گوید بله؛ به اندازه‌ای که آنها بتوانند کمکش کنند در حالی که همه افراد دیگری که با وی بودند، جان باخته اند.
پرس تی وی: نظرتان در مورد عدم پوشش این کشتار دسته جمعی از سوی رسانه های جریان اصلی چیست؟ آیا از اینکه به این مسئله چندان در رسانه ها پرداخته نشد متعجب نشدید؟
خانم زکزاکی: بله این مسئله شوکه کننده است. ما بیش از 30 سال است که در اینجا زندگی می کنیم اما هیچ کس نمی داند که از دیرباز مردم را کشتار می کنند. آنها خیلی وقت است که مردم ما را قتل عام می کنند، اما هیچ کس اهمیتی برای این مسئله قائل نیست. همه دنیا دارند در مورد بوکوحرام صحبت می کنند اما این انسانها توسط ارتش کشته می شوند، ارتش مردم خود را می کشد، اما هیچ کس حرفی در این باره نمی زند. واقعا مایه تاسف است.
چه عاملی باعث شده است که این همه دشمنی ها و نفرت ارتش نیجریه متوجه پدر شما شود؟
به راستی ... با باور من پدر سعی در آگاهی رسانی به مردم محروم نیجریه و آگاهی بخشی به آنان پیرامون حقوق آنها داشت. ببینید این همه مردم کشته می شوند و هیچ صدایی از کسی در نمی آید. پدر من تنها تلاش داشت مردم را به حقوق خود آگاه سازد. اینکه آنها باید برای حقوق خود مبارزه کنند و به نظر من کسانی که قدرت را در دست دارند و می‌خواهند در قدرت بمانند؛ نمی‌خواهند مردم از حقوق خود آگاهی یابند زیرا اگر مردم به حقوق خود پی ببرند و بدانند که مجبور نیستند به شکل کنونی زندگی کنند آنگاه پایه‌های قدرت آنان متزلزل می‌شود.
آیا فکر می‌کنید دولت نیجریه در نهایت به خاطر این جرائم مسئول شناخته می‌شود؟
زکزاکی: شک دارم. امیدوارم اما آنها هیچ گاه به عنوان مسئول اینگونه حوادث قلمداد نمیشوند. آنها هنگامی که سه تن از برادرانم را کشتند امیدوار بودند مردم تلافی کنند یا کار اشتباهی انجام دهند یا به مردم آسیب برسانند یا به ارتش حمله کنند. ما هیچ کدام از این اقدامات را انجام ندادیم و پدرم افتخار می‌کند که ما اینگونه کنترل خود را حفظ کردیم. ما به کسی حمله نکردیم اما از آنها خواستیم مسئولیت این اقدامشان را بپذیرند. ما قصد نداریم خشونتی به خرج دهیم اما آنها به نحوی با ما برخورد می‌کنند که گویی ما مسلح هستیم. آنها به نحوی به سوی ما تیراندازی می‌کنند که گویی در حال جنگ با یک ارتش هستند. البته من نمی‌دانم که آیا آنها مسئول شناخته خواهند شد. آنها هیچ وقت به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند مسئول شناخته نشدند. آنها مردم را می‌کشند و هیچ کس اهمیت نمی‌دهد. شواهد و ویدئوهای تمامی این حوادث موجود است.
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عراقی ها درحمایت از رهبر شیعیان نیجریه تظاهرات کردند/مقتدی صدر هم محکوم کرد

عراقی ها درحمایت از رهبر شیعیان نیجریه تظاهرات کردند/مقتدی صدر هم محکوم کرد

«محمد الحمدانی» معاون شواری استان دیالی عراق در گفتگو با شبکه خبری السومریه نیوز گفت: صدها نفر از شهروندان منطقه الخالص در استان دیالی عراق امروز- جمعه- در حمایت از «شیخ الزکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه تظاهرات کرده و کشتار شیعیان نیجریه از سوی نیروهای امنیتی این کشور را محکوم کردند. براساس این گزارش، الحمدانی افزود که شرکت کنندگان در تظاهرات، با بالا بردن تصاویر شیخ زکزاکی، از جامعه بین المللی خواستند تا درک حادثه کشتار مفتضحانه ای که علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام در نیجریه رخ داد، ورود کرده و به چنین جنایت هایی پایان دهند.
...................................
رهبر جریان صدر با داعشی توصیف کردن مقامات نیجریه، خواستار تظاهرات گسترده در عراق در اعتراض به حمله نظامیان نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش مراجع.....

واکنش مراجع.....

[h=1]حضرت آیت الله سبحانی: استقلال از دولتهای بزرگ تنها جرم تشیع است/ محکوم کردن صرف جنایات نتیجه ای ندارد[/h]در جهانی زندگی می کنیم که دنیا علیه تشیع قیام کرده است و تنها جرم این مذهب آن است که زیر بار دول استکباری نمی رود؛ در نیجریه شنیدید حدود ۵۰۰ نفر را ارتش کشته است. دولت می گوید خبر ندارم؛ حالا بنشینیم و صدها بار محکوم کنیم نتیجه ای ندارد
« إنما الأعمال بالنیات وإنما لکل امرئ ما نوى ، فمن کانت هجرته إلى الله ورسوله ، فهجرته إلى الله ورسوله ، ومن کانت هجرته لدنیا یصیبها أو امرأه ینکحها ، فهجرته إلى ما هاجر إلیه» اظهار داشت: این حدیث از احادیث معتبر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده اند. او افزود: این حدیث می فرماید که عمل تابع نیت است اما تنها عمل زیبا کافی نیست بلکه باید هم عمل و هم نیت، زیبا باشد. در زمان پیامبر کسانی که هجرت می کردند دوگونه بودندغ یک عده از مکه به مدینه هجرت می کردند برای اینکه در خدمت پیامبر باشند که در آخرت نصیبی می برند اما عده ای برای به دست آوردن مالی یا غنیمت گرفتن زنان در جنگها هجرت می کردند که این افراد در آخرت نصیبی ندارند و در قیامت در صف علما و انبیای بنی اسرائیل قرار نمی گیرند.
..............

[h=1]خون شهدای نیجریه بساط سقوط دولت این کشور را فراهم می کند[/h]
این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حادثه نیجریه اظهار داشت: آنچه که امروز مایه تأسف است، کشتار شیعیان مظلوم و بی گناه نیجریه ای است. او با بیان اینکه دولت نیجریه باید نصیحت دولتمردان ایران اسلامی را بپذیرند؛ گفت: دولت و مسئولان نیجریه عهده‌دار خون‌های پاک شهدای نیجریه هستند.
آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: امروز داعش، بوکوحرام و تکفیری ها در همه جا رسوخ کرده است بنابراین اگر مسئولان نیجریه بخواهند پا بر جا بمانند، باید از ریختن خون‌های طاهر و پاک، خود را نجات دهند وگرنه ممکن است این خون‌ها دامن‌گیر آنها شود و بساط سقوط آنها را فراهم کند.
....................
الفرات نیوز، در بیانیه دفتر این مرجع تقلید شیعه آمده است: «شرایط و عمق این فاجعه، نیت مشکوک جناح هایی را نشان می دهد که به ثبات این کشور و انسجام اقشار مختلف ملت آن وقعی نمی نهند و به دنبال رویگردان کردن آنها از مبارزه با تروریسم است که وبال جان آنها شده است».
بیانیه دفتر آیت الله العظمی حکیم، دولت نیجریه را مسئول کشف ابهامات این فاجعه، تعقیب و محاکمه عاملان آن و جلوگیری از وقوع دوباره چنین حوادثی و همچنین آزادی بازداشت شدگان بی گناه دانست و از سازمان ها و نهادهای بین المللی ذیربط خواست تا به مسئولیت های خود درقبال محکوم کردن این جنایت و فشار بر مسسببان و عاملان آن عمل کنند.
یکشنبه گذشته نیروهای امنیتی نیجریه به منزل شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه که یک جنبش شیعی است، حمله کردند و شمار زیادی از آنها را به شهادت رساندند.
جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه ای از حمله نیروهای امنیتی نیجریه به منزل شیخ زکزاکی در منطقه گیسلو در شهر زاریا واقع در ایالت کادونای این کشور و کشته شدن شمار زیادی از شیعیان از جمله نزدیکان شیخ زکزاکی خبر داد.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
«سید عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز دوشنبه اقدام ارتش نیجریه در حمله به منزل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه را به شدت محکوم کرد.

مهر: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سخنانی ضمن محکومیت شدید یورش شب گذشته ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان نیجریه، آزادی هرچه سریعتر شیخ زکزاکی را خواستار شد.

به گزارش فرات نیوز، «سید عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز دوشنبه اقدام ارتش نیجریه در حمله به منزل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی ضمن «غیر مسئولانه» خواندن اقدام نیروهای ارتش نیجریه در کشتار شیعیان این کشور، آزادی فوری شیخ زکزاکی را خواستار شد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین ورود نهادهای بین المللی به حادثه اخیر نیجریه را خواستار شد.

عمار حکیم همچنین اعلام کرد: کشتار شیعیان نیجریه و بازداشت شیخ زکزاکی با قوانین بین المللی در زمینه آزادی بیان و عقیده در تعارض است.
...................
[h=1]عزای عمومی و راهپیمایی در هند درپی کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه[/h]در دو حمله چند روز گذشته نظامیان نیجریه به خانه شیخ ابراهیم زکزکی رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه «بقیه الله» در شهر «زاریا»، علاوه بر همسر و پسر وی، صدها نفر به شهادت رسیدند. دبیر مجلس علمای هند گفت:امروز – جمعه – در 17 ایالت و 200 شهر هند به دنبال شهادت مظلومانه شیعیان در نیجریه عزای عمومی اعلام شده است .
مولانا سید جلال حیدر درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در روزهای گذشته نیز مسلمانان هند در دهلی نو، حیدرآباد ،کشمیر،کارگیل ،لکنو و دیگر شهرها با برپایی تجمع جنایت نظامیان نیجریه را محکوم کردند.
وی افزود:امروز نیز بعد از نمازجمعه مسلمانان با شرکت در راهپیمایی در شهرهای مختلف بار دیگر جنایات نظامیان نیجریه را محکوم می کنند.
مسلمانان دهلی نو پایتخت هند نیز روز چهارشنبه و شب گذشته با برپایی تجمعی درحالی که تصاویری از شیخ زکزکی در دست داشتند خواستار آزادی فوری رهبر شیعیان نیجریه شدند.
به نقل از منابع، راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دوگانگی سیاست قدرت های بزرگ در مقابل این گونه جنایات را علت بروز حوادث تروریستی و خشونت در نقاط مختلف دنیا عنوان کردند .
«مولانا جواد نقوی» یکی از علما هند در جمع راهپیمایان علت حمله به خانه رهبر شیعیان نیجریه و به قتل پسران وی و تعدادی از شیعیان را موضع ضد اسرائیلی شیخ زکزکی عنوان کرد.
به گفته وی بوکوحرام و تروریست ها از حمایت اسرائیل برخوردار هستند.
.....................
[h=1]مردم پاکستان کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کردند[/h] مردم پاکستان با تجمع در مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) اسلام آباد، حمله به شیعیان در نیجریه را به شدت محکوم کردند.


به گزارش شفقنا افغانستان، اعضای تجمع کننده هشدار دادند اسلام هراسی حربه دشمنان برای تضعیف مسلمانان و ایجاد چهره‌ای خشن از اسلام در افکار عمومی جهان می‌باشد.
اعضای شرکت کننده در این تجمع اعلام کردند شیعیان نیز یکی از مذاهب اسلامی هستند با توجه به این موضوع باید نسبت به دسیسه دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هوشیار باشیم.
تجمع کنندگان پاکستانی بر رعایت حقوق شیعیان در نیجریه تأکید و از دولت این کشور خواستند با این مسئله متعصبانه برخورد نکند.
به نقل از منابع، آنان با محکوم کردن حمله به مسلمانان نیجریه ، اقدام فوری مجامع بین المللی را برای رسیدگی به این حادثه خواستار شدند.
یکی از جوانان در این تجمع گفت: حادثه دلخراش کشتار شیعیان نیجریه را محکوم می‌کنیم و از مسلمانان و آزاداندیشان جهان می خواهیم در قبال این کشتار واکنش نشان دهند.
...................

[h=1]تجمع اعتراضی مسلمانان اندونزی در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه[/h]
تجمع کنندگان اندونزیایی از سفیر نیجریه خواستند نظامیان این کشور آفریقایی به خشونت علیه شیعیان پایان دهند.
این تجمع کنندگان همچنین از این دیپلمات بلندپایه نیجریه ای خواستند صدای آنها را که آزادی سریع تر شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی را فریاد می زدند به گوش مقامات کشورش برساند و در صورتی که شیخ ابراهیم کشته شده است جنازه اش را تحویل خانواده اش دهند.
اندونزیایی ها همچنین خواستار مداخله دولت اندونزی، سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی برای متوقف کردن آزار و اذیت مسلمانان توسط نظامیان نیجریه ای شدند.
در دو حمله نظامیان نیجریه به خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی و حسینیه ‘بقیه الله’ در شهر زاریا، علاوه بر همسر و پسر وی، بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت رسیدند.
نیروهای ارتش نیجریه سال گذشته نیز با حمله به مراسم روز جهانی قدس ده ها تن از جمله 3 فرزند شیخ زکزاکی را شهید کردند.
وی رییس ‘سازمان اسلامی’ نیجریه است و به دفاع از حقوق مسلمانان و برافراشتن پرچم اسلام و دعوت برای اتحاد مسلمانان معروف است.
آمار رسمی از شمار شیعیان نیجریه در دست نیست، اما بر اساس برخی گزارش ها شمار شیعیان این کشور از دو تا چهار میلیون نفر تخمین زده شده است و حتی برخی منابع شمار شیعیان را هشت میلیون نفر اعلام کرده اند .

.......................................................

[h=3]رضا صادقی نسبت به کشتار مسلمان نیجریه ساکت نماند و این رخداد را به جهان و به انسانیت تسلیت گفت.[/h] به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هنوز فراموش نکرده‌ایم که پس از جنایت‌های تروریست‌ها در پاریس، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی برای همدردی با کشته‌شدگان پروفایل‌های خود را به رنگ پرچم فرانسه درآوردند. این اقدام البته برای حمایت و همدردی با کشته‌شدگان و مردم فرانسه در ظاهر ایرادی نداشت و به خودی خود کاری پسندیده بود.

اما نگاهی به گذشته و به یاد آوردن خنثی بودن بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مقابل جنایت‌های تروریست‌ها در کشورهایی مانند سوریه، عراق، لبنان و افغانستان، این پرسش در ذهن متبادر می‌شد که مگر آدمی‌زادگان در نقاط مختلف دنیا جانشان با هم تفاوتی دارد یا این که خون برخی‌ها رنگی‌تر است مگر؟

در روزهای گذشته کشور نیجریه شاهد کشتاری عجیب بود. ارتش نیجریه برای دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، به خانه‌ی او یورش بردند و صدها تن از مسلمانان این کشور را به خاک و خون کشیدند.
متاسفانه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این اقدام واکنشی نداشتند؛ انگار جان آدمی‌زادگان در نیجریه اهمیت چندانی ندارد!
در این میان اما رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ ساکت ننشست و با انتشار مطلبی به این رخداد واکنش نشان داد. صادقی در صفحه شخصی اینستاگرامش عکس منتشر کرد و در پایینش نوشت:

«نمی‌فهمم این دنیاى امروزى رو، کاش یادمون نمی‌رفت اشرف مخلوقاتیم.... مسلموناى نیجریه و ظلمى که روا شد و دنیا سکوت کرده.... کشتن همه جا تقبیحه اما انگار بعضى جا‌ها انکار می‌شه.... فرانسه، نیجریه و هر جاى جهان ظلمى روا بشه دل بدرد می‌اد و سوال که چرا؟؟ تسلیت به جهان که انسانیتش داره می‌میره».
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ـ مراسم بزرگداشت و ترحیم شهدای مظلوم فاجعه اخیر نیجریه امروز ـ شنبه ۲۸ آذرماه ـ در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.













 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی در حرم حضرت زینب(س)

دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی در حرم حضرت زینب(س)

نماز جمعه این هفته دمشق نیز همچون هفته‌های گذشته در مصلای حرم حضرت زینب(س) برگزار گردید. ده‌ها نفر از مسلمانان سوریه با حضور در مصلای حرم حضرت عقیله بنی هاشم(س)، فریضه نماز جمعه را به جای آوردند.
نمازگزاران پس از اتمام این فریضه، برای سلامتی حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه، دعا کردند.
آنان همچنین با سر دادن شعارهایی چون "لبیک یا زینب(س)" و "لبیک یا حسین(ع)" خواستار مجازات هرچه سریع‌تر عاملان قتل عام شیعیان در کشور نیجریه شدند.


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تجمع اعتراضی پر شور دانشجویان در پی کشتار جمعی از شیعیان نیجریه و عدم پیگیری و سکوت نهادهای بین المللی به همراه آحاد مردم بعد از ظهر امروز در مقابل دفتر سازمان ملل برگزار شد.

در این تجمع با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی اعتراض خود را به کشتار شیعیان در نیجریه اعلام کرده و اقدام ارتش این کشور را در حمله به شیعیان محکوم کردند.

تجمع کنندگان شعارهای «هیهات منا الذله»،«مرگ بر آل سعود»، «مرگ برآمریکا»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «مرگ بر وهابی» سر دادند.

دانشجویان با قرائت بیانیه‌ای به تجمع خود پایان دادند. در بخشی از بیانیه پایانی دانشجویان آمده است:
کم نبودند امثال زکزاکی‌ها که ندیده مرید خمینی بت شکن شدند و سر از پا نشناخته خود را به ایران رساندند و با معارف اسلامی ناب از زبان امام راحل، از نزدیک آشنا شدند. اگر چه عده‌ای با ترس و لرز از صدور انقلاب صحبت می‌کنند، اما باید گفت انقلاب در همان لحظه پیروزی به همه دنیا صادر شد، چه عیب اگر خفاشان نمی توانند برق صدور انقلاب را ببینند.

در دورانی که عده‌ای وطن فروش در قلب ایران شعار «نه غزه، نه لبنان» سر دادند، زکزاکی و فرزندان رنگین پوستش در دل آفریقا، روز قدس را با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» راهپیمایی می کنند. در دورانی که عده ای در ایران دم از سازش با استکبار جهانی می زنند، میلیون ها زکزاکی در نیجریه با امید به وعده الهی که «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الورثین» علم مبارزه با استکبار را به دوش می کشند، سازش را ذلیلانه ترین و حقیرانه ترین کار می دانند.


متن کامل بیانیه دانشجویان را در لینک زیر بخوانید:
زکزاکی‌ها ندیده مرید خمینی شدند/ به عکس العمل ضعیف مسئولان کشور معترضیم

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام کفن‌پوش می‌شوم

در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام کفن‌پوش می‌شوم

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد کنگره بین المللی نکوداشت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در سخنانی تاریخ مهم و تاثیرگذار بحرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: سابقه درخشان علمای تشیع در بحرین و تاریخ بسیار مهم آن همیشه مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا و دولت‌های غربی از جنایات آل خلیفه، اظهار کرد: پس از تحقق جریان بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی باید زودتر وارد میدان می‌شدیم، اما حضور آمریکا در بحرین و جنایات آل خلیفه منجر به کشتار ظالمانه شیعیان و زندانی کردن بسیاری از علما و مردم شد.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت مسئله وحدت مسلمانان و جلوگیری از تفرقه‌افکنی بدخواهان، خاطرنشان کرد: علما باید در این عرصه وارد میدان شده و با توجه به اینکه اسلام دین جهاد است، خون آنها اثرگذار بوده و باید کفن‌پوش پیشتاز حمایت از مظلومان و حرکت‌های بیداری اسلامی باشند.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی نیز زمانی محقق شد که مردم از همه چیزشان گذشتند و کفن‌پوش در میدان حاضر شدند، در غیر این صورت با تظاهرات به تنهایی تحقق پیروزی انقلاب میسر نبود.
آیت الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی امروز پرچم‌دار بیداری اسلامی است، گفت: تا علما و افراد تاثیرگذار در مسیر مبارزه با ظالمان و دشمنان اسلام قربانی نشوند، به نتیجه‌ای که می‌خواهیم نمی‌رسیم.
وی به زندانی شدن شیخ علی سلمان توسط آل خلیفه اشاره کرد و افزود: اگر علمای شیعه در حمایت از شیخ علی سلمان در بحرین وارد میدان می‌شدند، مردم نیز به همراه آنان تظاهرات می‌کردند و کار به اینجا نمی‌کشید.
این مرجع تقلید خواستار حمایت جدی علمای شیعه از بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم دشمنان اسلام شد و بیان کرد: شیعیان باید مسیر جهاد و شهادت را در پیش گرفته و در صف اول مبارزه، کفن‌پوش به میدان بیایند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن اعلام حمایت از روند بیداری اسلامی اظهار کرد: من هم حاضرم کفن‌پوش شده و همراه با مردم و علمای شیعه در میدان مبارزه با دشمنان اسلام حاضر شوم.
وی حضور علما و روحانیون را در تحقق و پیروزی نهضت امام خمینی(ره) تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: در مسیر مبارزه با دشمنان ممکن است تعدادی شهید شوند اما تا برای مقابله با ظالمان حرکت نکنیم کاری از پیش نمی‌رود.
استاد حوزه علمیه قم خواستار حضور جدی‌تر علما در میدان مبارزه با دشمنان برای پیشرفت اسلام شد و افزود: امروز زمان عمل و حرکت در مسیر تحقق اهداف است و علما باید در صف مقدم مبارزه با دشمنان باشند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز


بازرس کل پلیس نیجریه اعلام کرد: رهبر جنبش اسلامی نیجریه در حال حاضر در بازداشت پلیس است. «سولومون اراسه» افزود: شیخ زکزکی در یک مرکز پزشکی تحت مداوا قرار دارد. بازرس پلیس نیجریه این سخنان را در دیدار با اعضای یک کمیته ویژه از شورای عالی امور اسلامی نیجریه (NSCIA) اعلام کرد. اعضای کمیته تلاش کردند تا محل نگهداری شیخ زکزکی را شناسایی کنند و با او ملاقات نمایند؛ اما سولومون اراسه به آنها اطلاع داد که تا زمان معالجه وی، هیچکس نمی تواند به او دسترسی داشته باشد! بازرس پلیس نیجریه در این دیدار که در "ابوجا" پایتخت نیجریه برگزار شد، مکرراً تأکید کرد که هیچ خطری، جان آقای زکزکی را تهدید نمی کند و روند معالجات وی بخوبی در حال انجام است. وی در عین حال گفت: پس از بهبودی شیخ نیز تا زمان ابلاغ دستور از مقامات بالا، امکان دیدار اعضای این کمیته با وی وجود ندارد! اعضای کمیته ویژه شورای عالی امور اسلامی نیجریه در این دیدار از پلیس این کشور خواستند که پیکر جان باختگان زاریا، برای تدفین به خانواده های آنان تحویل داده شود. آنها همچنین این مطالبه را داشتند که تعداد دقیق شهداء و مجروحان این حادثه معلوم شود و به آسیب دیدگانی که در بازداشت هستند رسیدگی گردد. شایان ذکر است که کمیته مذکور هفته گذشته با حضور هفت نفر، برای رسیدگی به واقعه خونین نیجریه تشکیل شده است و رسانه های نیجریه ادعا کرده اند که این کمیته سخنان دو طرف ماجرا را خواهد شنید و به شورای اسلامی نیجریه گزارش خواهد داد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دختر رهبر شیعیان نیجریه در واکنش به تحولات اخیر این کشور بیانیه ای را صادر کرد.


به گزارش جهان به نقل از مهر، متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

من یک شیعه مسلمان نیستم، من تنها یک مسلمان هستم و هیچ چیزی نباید قبل از نام مسلمان بیاید. ما مسلمانان نباید چنین نام هایی را قبول کنیم؛ نام هایی که ما را به اقسام مختلفی از اسلام تقسیم می کند، تنها یک اسلام وجود دارد که توسط حضرت محمد صلی الله علیه و اله آورده شده است.

ما مسلمانان نباید نام هایی مانند مسلمان شیعه و مسلمان سنی و مسلمان نیجریه ای و مسلمان آمریکایی و مسلمان مدرن و مسلمان معاصر و مسلمان معتدل و غیره را قبول کنیم.

واقعا جای تاسف است که برخی از برادران و خواهران ما به واقعه قتل عام زاریا بعنوان قتل عام شیعیان نگاه می کنند. کانه این افراد (حکومت نیجریه و ارتش) بخاطر شیعه بودنمان به ما حمله کردند. انگار که در نیجریه شیعیانی نیستند که مورد این حملات قرار نگرفته باشد. وقتی که این حرکت آغاز شد اکثر قریب به اتفاق اعضای آن را اهل تسنن شکل می دادند و همان دوران نیز تقریبا همانند امروز مورد حمله قرار گرفتند. آنها هم به زندان افتادند و برای روش های فاسدانه و ناعادلانه حکومت تهدید تلقی شدند؛ چرا؟ برای اینکه ما تصمیم گرفته ایم تا به ظلمی که به مردم نیجریه روا می دارند خاتمه بدهیم. اگر ما نیز مانند اغلب مردم این کشور رفتار می کردیم که در برابر فساد و ظلمی سکوت کرده اند که همه از آن رنج می برند، آنگاه ما نیز در صلح و امنیت زندگی می کردیم. همانگونه که شما می توانید در کشوری زندگی کنید اما از هیچ حقی ولو حقوق اولیه بهره ای نداشته باشید.

پدر من هیچ وقت خود را بعنوان رهبر یک مذهب خاص معرفی نکرد و حرکت اسلامی را حرکت متعلق به یک مذهب خاص ننامید. هدف اصلی حرکت اسلامی این بود که در برابر بی عدالتی نظامی قیام کند که مجبور بودیم در این کشور تحت آن زندگی کنیم. هر کسی از هر کجایی، از جمله غیر مسلمانان، آزاد است تا ما در این مبارزه همراهی کند. در نهایت هر مذهبی را که دنبال کنیم ما همگی می خواهیم که همان چیزی را محقق کنیم که پیامبر اسلامی حضرت #محمد صلی الله علیه و آله برایمان به ارمغان آورده اند.

ما تنها چند هفته ای به هفته #وحدت داشتیم؛ هفته ای که همه مسلمانان برای شادی بر سر مشترکاتشان بجای اختلاف بر سر تفاوت ها، در کنار هم جمع می شوند. مراقب باشید دروس ارزشمندی را که در خلال سال ها از این هفته آموخته ایم بواسطه آنچه رخ داده است را از یاد ببریم.

وقتی سه تن از برادران من سال گذشته کشته شدند، آنها در حال تظاهرات در حمایت از مردم #فلسطینی بودند که اکثرشان اهل تسنن هستند. آنها بخاطر شیعه بودن کشته نشدند بلکه آنها بدین خاطر کشته شدند که در دفاع از مظلومین ایستاده بودند. مسوولین نیجریه ای از این اقدام ترسیدند برای اینکه می دانستند خود این مردم تحت ظلم قرار دارند والا برای چه یک تظاهرات مسالمت آمیز مردم غیر مسلح اینگونه مورد حمله مسلحانه قرار می گیرد و مجروحین را رها کنند تا بسبب ساعت ها خونریزی جان بدهند؟

آنچه رخ داد قتل عام شیعیان نبود بلکه دوره ای از قتل عام بود. هرکسی در دنیا باید در برابر آنچه رخ داد قیام کنند؛ از جمله غیر مسلمانان و علی الخصوص نیجریه ای ها. اگر دولت و یا مردمی که قسم خورده اند تا از شما دفاع کند می توانند به بهانه ای واهی مانند بسته شدن مسیر عبور، فیلمی منتشر کنند و صدها بلکه هزارها انسان را بکشند، تصورش را بکنید که دیگر به چه بهانه هایی می توانند شما را بکشند؟ اگر شما علیه این مساله صحبت نکنید روزی همین بلا بر سر شما خواهد آمد و آن روز چه کسی خواهد بود که در دفاع از شما سخن براند؟

نصیبه ابراهیم زاکزاکی
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
علمای اهل سنت خراسان شمالی، کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کردند

علمای اهل سنت خراسان شمالی، کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کردند

مدیران حوزه های علمیه اهل سنت خراسان شمالی با صدور بیانیه ای، اعمال ننگین و جنایات ارتش نیجریه در كشتار شیعیان این كشور را محكوم كردند. در این بیانیه آمده است: خبر كشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش این كشور، احساسات صدها میلیون مسلمان جهان و همه آزادگان جهان را جریحه دار كرد.
چنین جنایاتی بدون تردید ادامه خط انحرافی كشتار مسلمانان توسط فرقه ضاله تكفیری ها است كه مدتی است در آفریقا و دیگر نقاط جهان دست به چنین جنایاتی می زنند و در پس پرده از حمایت آمریكا و رژیم صهیونیستی برخوردارند.
آتش زدن خانه یك روحانی فاضل در شرایطی كه با خانواده خود در خانه بسر می برده است و سپس به رگبار بستن آنان و به شهادت رساندن تعدادی از اعضای خانواده وی و مجروح و شهید كردن صدها نفر دیگر و مبهم كردن سرنوشت روحانی عالیقدر علامه شیخ ابراهیم زكزاكی، نشانه اوج بی تدبیری در اداره جامعه و سركوب یك ملت توسط حاكمیت دولتی است.

اینجانبان علمای اهل سنت استان خراسان شمالی اعم از ائمه جمعه و جماعات، مدیران، مدرسین و طلاب حوزه های علمیه، اعمال ننگین و جنایات تروریستهای صهیونیستی در كشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش را محكوم می نمائیم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد: حمله نظامیان نیجریه علیه شیعیان غیر قابل توجیه است

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد: حمله نظامیان نیجریه علیه شیعیان غیر قابل توجیه است

گروه دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد چهارشنبهبه شدت از حمله دو هفته قبل ارتش نیجریه به شیعیان این کشور انتقاد کرد و از دفن دستکم ۳۰۰ نفر از شهدای این حادثه در گورهای دسته‌جمعی خبر داد. این گروه آمار خود را بر اساس روایت شاهدان، منابع محلی و بیمارستان‌ها اعلام کرده است. به گفته دیده بان حقوق بشر شهدا بدون اطلاع و کسب اجازه از خانواده‌هایشان دفن شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر حمله ارتش را "غیرقابل توجیه" خوانده است. «دنیل بکله» مدیر آفریقای دیده‌بان حقوق بشر در این رابطه گفته است: «این اقدام در بهترین حالت یک واکنش افراطی و بی‌رحمانه بوده و در بدترین حالت یک حمله از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.» این گروه می‌افزاید: ارتش نیجریه بدون توجه به کودکان و زنان به روی آنان شلیک کرد که در آن میان دو کودک ۷ و ۱۲ ساله به شدت مجروح شدند. به گفته یکی از شاهدان بیش از ۵۰ زن و کودک نیز در این قتل عام به شهادت رسیدند. همچنین، به گزارش سایت‌های آفریقایی، سازمان حقوق بشر اعلام کرده است: سربازان نیجریه‌ای بر روی کودکان شیعه که بدون سلاح در حال انجام مسالمت آمیز مراسم دینی خود بودند، آتش گشودند و بدون مجوز قانونی صدها تن از این کودکان را کشتند.
به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس گروه دیده‌بان حقوق بشر درباره ادعای ارتش نیجریه مبنی بر این‌که حمله به ۳ مکان شیعیان در شهر "زاریا" در شمال نیجریه و کشتار هزاران نفر به علت تلاش مسلمانان در ترور ژنرال «توکور بروتای» فرمانده ارتش بوده ابراز تردید کرده و آن را فاقد هرگونه سند و مدرکی دانسته است. این گروه می‌گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سربازان ارتش کشته یا حتی زخمی شده باشند. با وجود تصاویر و فیلم‌های متعدد از شهادت ده‌ها نفر در حمله نیروهای ارتش، «ربه ابوبکر» سخنگوی ارتش نیجریه در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدعی شده است که ارتش کسی را نکشته است.
 
بالا