طرح شورولت می-ری Mi-ray الهام گرفته از هواپیمای جت

- با اعلام تصمیم سال گذشته جنرال موتور درباره گسترده شدن شورولت در کشور کره، نمایشگاه امسال سئول موتور از طرح یک خودرو هیبریدی (دوگانه سوز) که توسط استودیو طراحی جنرال موتورز (GM) طراحی شده، در سئول پرده برداری کرده است، تا یکصد سالگی شورولت را جشن گرفته و طرح های احتمالی آینده شرکت را به نمایش بگذارد.



خودرو می-ری (Mi-ray) که از نظر ظاهر کره ای است، یک از خودرو رو-باز (بدون سقف) کوچک است که دارای بدنه ای آیرودینامیک می باشد. شرکت جنرال موتورز از این بدنه با عنوان "یادآور جنگنده های جت" یاد می کند.

بدنه خارجی
بدنه این خودرو از فیبر کربن و فیبر کربن تقویت شده پلاستیکی (CFRP) با درهای قیچی مانند و دو چراغ جلوی LED با لامپ های فعال در روز تشکیل شده است. نمای جلویی این خودرو و گلگیرهای عقب برای تداعی کردن ظاهر شورولت کوروتس (Chevrolet Corvettes) قدیم طراحی شده اند. فیبرهای کربن در گوشه های عقب برای کمک به کنترل شتاب زیاد و جریان هوا طراحی شده اند.



به علاوه، بال های موجود پشت خودرو، به کنترل جریان هوای عبوری کمک کرده و قابلیت دسترسی به مخزن شارژ در یک سمت و سوخت در طرف دیگر اتومبیل را فراهم می سازد.
همچنین فضایی برای انبار کردن اقلام کوچک در گلگیرهای عقب در نظر گرفته شده است. چرخ های 20 اینچی فیبر کربن-آلومینیوم در جلو و 21 اینچی در عقب برای برانگیختن حس حرکت حتی زمانی که اتومبیل ساکن است، طراحی شده اند.

داخل خودرو
طراحان نیز با گرایش به جنگنده های جت، داخل اتومبیل را به وسیله مخلوطی از آلومینیوم صیقل داده شده، چرم، پارچه سفید و فلزات مایع طراحی کرده اند. اتاقک داخلی بصورت یک کابین دونفره بوده، دیواره آن با فیبر کربن پوشش داده شده و به صندلی آن که روی یک ریل آلومینیومی قرار دارد، متصل می شود.



تابلوی اطلاعات طرح ریزی و اولویت برای راننده را به سه بخش تقسیم می کند. جلو و مرکز مخصوص عملکرد اتومبیل، جهت یابی و مسافت پیموده شده است. دیگر نکات الهام گرفته از هواپیمای جت شامل وجود یک دکمه استارت در ستون میانی خودرو است که فشار دادن آن باعث افزایش سرعت مانند یک جت جنگنده می شود.
جایگزین آینه های عقب قدیمی دوربین های جمع شدنی هستند که به طور برقی از فاصله بین شیشه های کناری فیلم برداری می کند. در حالی که دوربین جلو نیز با GPS کار می کند تا اطلاعات را بر روی یک فیلم بی درنگ ثبت کند.

زیر کاپوت
به طور مناسب برای یک وسیله نقلیه، خودروی می-ری (Mi-ray) بیانگر مفهوم یک اتومبیل نیمه الکتریک است که نیروی محرکه سیستم آن در درجه اول زیر و پشت راننده قرار دارد. برای رانندگی در شهر، دو موتور الکتریکی 15 کیلو واتی در جلو واقع شده است که توسط یک باتری لیتیم-ید با انرژی 1.6 کیلو وات بر ساعت (که می تواند با موتور توربو شارژ 1.5 لیتری 4 سیلندره که در عقب کابین قرار گرفته، همراه گردد) روشن می شود.

در حالی که موتور الکتریکی، چرخ های جلو، و موتور اصلی محور چرخ های عقب را می چرخاند، Mi-ray می تواند این جریان را برعکس (سویچ) کند. زمانی که این دو با یکدیگر کار می کنند، گشتاور نیرو برای هر دو طرف چرخ ها به اندازه نیاز فراهم می شود.



برای سهولت انتقال قدرت خودرو، Mi-ray از دو صفحه کلاچ استفاده می کند (DCT) که ماکزیمم سرعت را افزایش می دهد. جنرال موتورز GM می گوید که این خودرو برای رانندگی در شهر بازای هر گالن 60 مایل (با هر 1 لیتر 25.5 کیلومتر) و در جاده 63 مایل بر گالن (با هر 1 لیتر 26.8 کیلومتر) مصرف می کند. یعنی مسافت 100 کیلومتر را با کمتر از 4 لیتر بنزین می پیماید.

سخنی با مخاطب:
دوست عزیز، برای تهیه این اثر و ارائه آن به شما، زمانی هرچند ناچیز صرف شده است؛ چنانچه از مطالب فوق در وبسایت/وبلاگ خود استفاده می کنید، خواهشمندست به رسم اخلاق، منبع ترجمه آن را نیز ذکر نمایید. با سپاس.

منبع: gizmag
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
yasser_proe طرح های برتر خودرو دنیای خودرو 5
yasser_proe طرح خودروهای مدرن و جالب دنیای خودرو 30

Similar threads

بالا