پرتاب فضاپیمای هرشل و پلانک به تاخیر افتاد

Mehr noosh

عضو جدید
منبع www.universetoday.com زمان پرتاب فضاپیمای هرشل و پلانک نسبت به تاریخ برنامه ریزی شده آن در 27 فروردین/16 آوریل به تاخیر افتاد.

مقامات رسمی آژانس فضایی اروپا اعلام کردند که تاریخ پرتاب این فضاپیما به دلیل نیاز به بررسی و انجام آزمایش های بیشتر بر روی بخش زمینی برنامه های آن به مدت چند هفته به تعویق خواهد افتاد. ت
اریخ جدید پرتاب تا روز 11 فروردین اعلام خواهد شد و در بهترین حالت، آنها امیدوارند که این پرتاب حدودا با دو هفته تاخیر در روز 8 اردیبهشت/29 آوریل انجام شود.

در این ماموریت، رصدخانه ی ریزموج پلانک به بررسی آثار تابش انفجار بزرگ (بیگ بنگ) می پردازد و رصدخانه ی هرشل نیز شکل گیری ستارگان و کهکشان ها را مورد مطالعه قرار می دهد.

طراحی پلانک به گونه ای است که ناهمسانگردی میدان تابش زمینه کیهانی را با حساسیت و توان تفکیک بی نظیری در سرتاسر آسمان تصویر برداری می کند.

رصدخانه ی فضایی هرشل ( که پیشتر تلسکوپ فروسرخ و زیرمیلی متری نام داشت) بزرگترین آینه یکپارچه ی تا به حال ساخته شده برای یک تلسکوپ فضایی را داراست. این تلسکوپ با قطر 3.5 متر به جمع آوری تابش های با طول موج بلند از برخی از سردترین و دوردست ترین اجرام در عالم می پردازد. هرشل همچنین تنها رصدخانه فضایی است که بازه ای از طیف های فروسرخ تا زیرمیلی متری را پوشش می دهد.

این دو رصدخانه فضایی به طور همزمان به کمک موشک آریان 5 پرتاب خواهند شد.


تصویری از تلسکوپ فضایی هرشل​


طرحی از ساختمان تلسکوپ فضایی پلانک​

 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
M شاتل ديسكاوري به فضا پرتاب شد ! نجوم رصدی 1

Similar threads

بالا