تصویر ناسا از گرد و غبار اطراف ستاره TYC 8241 2652

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]تصویر ناسا از گرد و غبار اطراف ستاره TYC 8241 2652 [/h]
تصور کنید که حلقه های اطراف زحل بطور ناگهانی ناپدید شوند ستاره شناسان نظیر این پدیده را در اطراف ستاره جوانی بنام TYC 8241 2652 را مشاهده کرده اند.
مقادیر زیادی گرد و غبار اطراف ستاره ذکر شده را فراگرفته است.و حلقه های اطراف آن نیز بطور غیر منتظره ای یافت نشده است.مانند فوت و فن یک شعبده بازی کلاسیک.
بنا به گفته میلس از دانشگاه سن دیاگو کالیفرنیا گرد و غبار از دست رفته بای پر کردن یک سیستم درونی مانند منظومه شمسی کافی است.
در سال 1983 با استفاده از مادون قرمز ماهواره نجومی ناسا یک دیسک و خاکی در اطراف TYC 8241 2652 دیده شد.و 25 سال به درخشش ادامه داد.ادامه برخورد گرد و غبار ها دلیل تشکیل سیارات تصور می شود.
اولین نشانه قوی از ناپدید شدن دیسک اطراف ستاره در سال 2010 توسط Wide-field مادون قرمز ناسا گرفته شده است.که نایید کرد که دو و نیم سال است گرد و غبار اطراف سیاره را گرفته است.
ستاره شناسان چیزهایی شبیه به این که در صدها و هزاران ستاره دیده شده است را مورد مطالعه قرار دادند.این ناپدید شدن به مقدار قابل ملاحظه ای سریع و کمتر از مقیاس های نجومی است.و بسیار عجیب و غریب بوده است.
ستاره شناسان احتمال می دهند که گاز تولید شده در داخل ستاره بلند شدن گرد و غبار و خاک را در داخل ستاره تسریع بخشیده.احتمال دوم این است که برخورد قطعات بزرگ سنگ ها به دیسک باعث تقسیم آن به قطعات کوچکتر تقسیم و باعث پخش آن شده است.




منبع
 
بالا