اطلاعيه

Collapse
No announcement yet.

[ ورزش های رزمی ] ووشو

Collapse
این یک تاپیک مهم است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts

    [ ورزش های رزمی ] ووشو

    حرکات و سبکهای ووشو را میتوان از چند دیدگاه بررسی و تقسیم بندی نمود: ۱ - گسترش جفرافیایی
    رشد و گسترش ووشو در نقاط مختلف چین تحت تاثیر شرایط اقلیمی و وجود دشتها ،جنگلها ، کوهستانها ، رودخانه ها و غیره قرار گرفته و سبکهای مختلفی بوجود آمده اند. در قسمتهای شمالی چین بواسطه وجود دشتهای هموار ، سبکهایی بوجود آمدند که در آنها ژست های باز و سبک ،حرکات سریع ، چابکانه و پرقدرت و ریتم واضح بچشم میخورد. در این سبکها از تکنیکهای دویدن ، جهش ، چرخش و معلق زدن ،استفاده میگردد. از معروفترین سبکهای شمالی ووشو که بنام مشت بلند هم از آنها یاد میشود میتوان به چانگ چوان ( شامل چا چوان و خوا چوان ) اشاره کرد.
    در قسمتهای جنوبی چین بدلیل وجود رودخانه ها ، جنگلها ،مردابها و کوهستانها سبکهایی بوجود آمدند که دارای ویژگیهایی مثل : حرکات کوتاه و صریح ، اعمال قدرت ، استقرارهای محکم و موضع گیری های خوب بدن جهت آمادگی واکنش درمقابل حملات از هر سو ،می باشند. از معروفترین سبکهای جنوبی که بنام مشت کوتاه هم از آنها یاد میشود میتوان به نان چوان و مدارس متعددی همچون هونگ ، لیو ، چای، و لی ، اشاره کرد. نان چوان کاران اغلب با عضلات متورم اعمال قدرت نموده و فریاد میکشند.
    پــتینه و دکـوپاژ



    #2
    ۲- سیستم نرم و سخت
    حرکات ووشو در دو سیستم حرکتی سخت (با استفاده از قدرت عضلات و مفاصل) و نرم (با استفاده از نیروی تنفس و تمرکز قوای ذهنی) به اجرا در می آیند.
    در سیستم سخت یا بیرونی بیشتر به حرکات و تمرینات قدرتی و عضلانی پرداخته شده و آمادگی فیزیکی از اهمیت بالایی برخوردار است . این سیستم را اصطلاحا " وی چیا (Wei Chia) " مینامند و از معروفترین سبکهای آن میتوان به شائولین چوان ، دی تنگ چوان ،فنزی چوان ،و . . . اشاره کرد .
    در سیستم نرم یا درونی که بر پایه پرورش ، ذخیره و کاربرد نیروی " چی " استوار است ، قدرت عضلانی نقش و تاثیر چندانی ندارد و انقباض عضلانی در کمترین میزان خود صورت میگیرد. در این سیستم از ضربات تند و خشن ، افت و خیز های شدید و نعره های بلند خبری نیست . این سیستم را اصطلاحا " نی چیا (Nei Chia) " مینامند و از معروفترین سبکهای آن میتوان به هسینگ آی چوان ، پاکوا چوان و نهایت برتر " تای چی چوان " اشاره کرد.

    حرکتی از سبک یانگ تای چی چوان
    -----------------------------------------------
    نمایی از سبک پاکوا چوان (پاکوا جانگ)
    پــتینه و دکـوپاژ


    نظر


      #3

      ۳- تمرینات فرم و مبارزه آزاد
      ووشوی چینی را از نقطه نظر حرکت میتوان به دو دسته مهم طبقه بندی کرد:
      * تمرینات فرم : فرمهای ووشو که با دست خالی ، با سلاح و یا بصورت مبارزه گروهی تمرین میشوند ، آمیزه ای هستند از مشت زدن ، لگد زدن ، پرتاب کردن ، غلبه کردن ، تسلیم شدن و حرکات یورشی در مجموعّه ای از تمرینات منظم و منطبق بر قوانین خاصی که از الگوهای مختلفی مرکب از حمله و دفاع ، پیشروی و عقب نشینی ، استقرارهای ایستا و پویا ، تندی و کندی ، خشونت و لطافت ، نرمی و سختی و غیره تبعیت میکنند.
      از سبکهای دست خالی ووشو میتوان به تای چی چوان ، نان چوان ، چانگ چوان ، شینگئی چوان ، پاکوا جانگ ، باجی چوان ، تونگ بی چوان ، فنزی چوان ، پیگوا چوان ، شائولین چوان ، چوجیائو چوان ، دی تنگ چوان ، شیانگ شینگ چوان ، و . . . . اشاره کرد. تمرینات با سلاح با استفاده از سلاح های کوتاه (شامل شمشیر پهن ، شمشیر باریک و خنجر) ، سلاح های بلند (شامل نیزه ، چوب ، قداره ، و شمشیر پهن با دسته بلند ) ، سلاح های دوتایی (شامل جفت شمشیر پهن ، جفت شمشیر معمولی ، جفت چنگک ، جفت تبرزین ، جفت نیزه دوسر) و سلاح های انعطاف پذیر ( مثل زنجیر ۹ تکه ، جفت زنجیر ، یک شمشیر پهن با یک زنجیر ، چوب ۳ تکه ، چکش . کمند وغیره) انجام میشوند .
      مبارزات گروهی نیز در زمره حرکات فرم قرار گرفته و شامل روشهای مبارزه دست خالی با یک حریف دست خالی یا یک حریف مسلح به سلاح های بلند و کوتاه ،و مبازره بوسیله یک یا دوسلاح با حریف دست خالی یا حریف مسلح به یک یا دوسلاح بلند یا کوتاه . همچنین اجرای فرمهای گروهی بدون سلاح یا با سلاح نیز به طبقه تعلق دارند.
      پــتینه و دکـوپاژ


      نظر


        #4
        * مبارزه آزاد : حرکات این طبقه عبارتست از هرگونه مبارزه آزاد مابین دو مبارز که با استفاده از هوش و زکاوت و تکنیک ، تحت شرایطی خاص و مطابق قوانین معینی انجام میگیرد. مبارزه آزاد " سان شو (San Shu) " ، مبارزه " پوش هند (Tui Shu) " و مبارزه تن به تن با سلاح کوتاه ، گستره این بخش را تشکیل میدهند.
        پــتینه و دکـوپاژ


        نظر


          #5
          شائولین

          .





          .

          .








          پــتینه و دکـوپاژ


          نظر


            #6
            هنر رزمی ووشو از ورزش رزمی و باستانی چینی است که در آن انواع مختلف حرکات جهت سلامتی جسم و روح و دفاع از خود در نظر گرفته شده است. در چین باستان از هنرهای رزمی برای دفاع از سرزمین یا خود یا خانواده از دشمنان، راهزنان و غیره استفاده می‌‌شد. امروزه ووشو بصورت استاندارد جهانی به مردم جهان ارائه شده است و فقط منحصر به کشور چین نیست و مردم کشورهای مختلف برای بهره گیری از خواص طبی وشرکت در رقابتهای قهرمانی این رشته ورزشی را تمرین می‌‌کنند.
            هنر رزمی ووشو بطور کلی در دو زمینه ارائه می‌‌شود:
            1. زمینه تالو (اجرای فرمهای سنتی چینی بصورت زیبا به همراه حرکات آکروباتیک)
            2. زمینه سانشو (مبارزه آزاد بر روی سکو با استفاده از دستان و پاها و زیرگیری)

            زمینه تالو دارای چهار سبک معروف جهانی است که معمولاً در مسابقات بین المللی دارای رده‌های قهرمانی است


            کلمه ووشو به چینی

            تاریخچه ووشو
            درزمانهای بسیار دور یعنی چیزی در حدود بیش از4500 سال قبل زمانی که کشورهایی مانند ایران وچین بدلیل وجود تمدنهای بسیار بزرگ وکهن در سرزمینهایشان مهد قدرت درتمامی دنیا بشمارمیرفتند امپراتوریهای بسیارقدرتمندی در کشور پهناور چین حکومت می کردند که نماد قدرت آنان ظلم ،کشتارو جهان خواهی بود. بسیارند آثاری مانند دیوار بزرگ چین که زندگی انسان‌های بیشماری رادرداخل خود مدفون نموده اند ومظهرظلم وزیاده خواهی حاکمان زورگوی آن زمانند . یکی از دلایل تداوم قدرت آنان را میتوان ایجاد نفاق وتفرقه در بین قبایل متعدد کشور چین برشمرد. این کشور بنا به موقعیت جغرافیایی وآب وهوای خاص خود جمعیت کثیری ازمردمان جهان را درون خود جای داده است که درآن میان نیز قبایل جداگانه ای به جهت تفاوت گویش ولهجه های مختلف، اختلاف نژادی وآئینی و...بوجود آمده اند که اختلافات قبیله ای چینی در آن زمانها از گفتارهای ویژه تاریخ است، جنگهای بی شمار قبایل وآثارمخرب آنها سالیان سال عرصه زندگی را در آن دیار تلخ کرده بود.


            معبد شائولین
            یکی ازمکانهای عقیدتی درآن زمانها بود که پیروان کثیری از قبایل مختلف چینی را بسوی خود می کشاند. معبدی ارزشمند به لحاظ تاریخی ومؤثر بر فرهنگ مردمان چین. بنا به برخی روایات این معبد را بودائیهای هندی که به این دیار مهاجرت کرده بودند بنا نهادند که از ابتدامکانی برای زیارت وکنترل قوای درونی بود. آنان معتقد بودند که آدمی از نیروهای حیاتی عظیمی غیر از حواس پنجگانه برخوردار است و سعیشان در آن معبد بیشتر کنترل هواهای نفسانی ، مبارزه با امیال درونی و نزدیکتر شدن به نیروی حیاتی بود ، که رفته رفته منجر به قدرتمندتر شدن نیروی تفکر آنان نیز شده و افراد یا قبایلی که با شائولین در ارتباط بودند همواره در جنگهای قبیله ای پیروز و برتر میدان بودند، به مرور زمان تمامی قبایل چین به این امر واقف شدند که فنون مهارتی ویژه ای در شائولین آموزش داده می‌شود که تسلط بر آن فنون آنان را فاتح جنگها می نماید لذا اغلب به آنجا روی آودند وفرهنگ و ذات شائولین در مدت نه چندان زیادی در تمامی سرزمین اژدهای زرد(چین) اشاعه یافت با سپری شدن سالیان بسیار زیاد هر قبیله ای تحولات جدیدی را بر فنون شائولین اعمال نمود تا اینكه اوضاع به گونه ای شد كه هر چند قبیله ، خود سبك ابداعی خاصی را بوجود آوردند كه در مجموع تا كنون شمار سبكهای رزمی شناخته شده چینی به بیش از 450 سبك رسیده است كه در مجموع غنای تكنیكی بی نظیری به این فنون رزمی بخشیده است .



            راز داری
            گرچه تفاوت فنون در این سبكها بسیار فاحش وآشكار بود اما یكی از وجوه مشترك آنها خصلت رازداری بسیار برجسته‌ای بود كه استاید این سبكها داشته و به شاگردان نیز منتقل می كردند. دلیل بوجود آمدن این خصلت این بود كه اگر قبیله یا طایف‍‍ه‌ی خاصی به فنون جدیدی دست پیدا میكرد ، برای آنكه در جنگها از همین فنون بر علیه خود آنان استفاده نشود یعنی در واقع ، ابزار را به دست دشمن نداده باشند ، بصورت بسیار محرمانه از این فنون محافظت میكردند. مدرنیته شدن جهان به شیوه امروزی و گرایش مردمان جهان به صنعت وتكنولوژی ، موجبات تغییرات فراوانی را در جنگهای طوائف چین فراهم آورد ، پدیده‌ی ارتباطات كه توانست مردم جهان را به هم نزدیكتر سازد‌،بروی چینی ها نیز بی تأثیر نبود . به مرور زمان روابط خاصی در میان مردمان چین ظهور نمود و فرهنگ شائولین به‌عنوان عقیده‌ای بنیادین در آن سامان درآمد .
            حال كه مردم چین از نقطه‌ی اشتراكی بزرگی برخوردار شده بودند و امپراتوری چین هم جایگاه خود را در خطر می‌دید، ترفندهای دیگری را جهت سلطه بر آن كشور برگزید كه از آن جمله میتوان رواج تریاك در آن كشور را نام برد كه پس از مدت كوتاهی زندگی بیشتر مردم را فلج نمود . انقلاب تریاك یكی از بزرگ‌ترین رخدادهای تاریخی چین است و عمدتاً توسط تفكر و فرهنگ مشترك مردم چین كه نشأت گرفته از فرهنگ شائولین بود شكل گرفت و اعتیاد و ذات تریاك را در آن دیار ریشه كن كرد.
            پس از آن زمان عموماً سبكهای مختلف شائولین از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند تا آنجا كه در مراسمات مختلف ، قهرمانان و برجسته‌ترین رزمیكاران چینی به نمایش تواناییهای خود می‌پرداختند. طی چند صد سال این مسئله به همین روال می‌گذشت و فنون رزمی چینی كاملتر می‌شدند ، كشورهای زیادی خواهان فراگیری این فنون و مهارتهای رزمی بودند اما هیچگاه از سوی چینی‌ها اجابت نمی‌شد چرا كه همواره خصلت رازداری چینی‌ها به نسلهای بعد انتقال می‌یافت و مانع از گسترش این فنون در خاج از مرزهای چین می‌شد... تا اینكه پس از گذشت سالیان متمادی ، رفته رفته این مهارتها بصورت یك ورزش باستانی درآمد كه با نامهای مختلفی شناخته می‌شد كه مهم‌ترین این اسامی عبارت بودند از كونگ‌فو ، بوكس چینی ، چوان‌فا ، شائولین ، ووشو و ... كه بنا به توافقات مقامات شائولین در چین نام ووشو برای جهانی شدن این ورزش برگزیده و فدراسیون جهانی این ورزش نیز تشكیل شد.امروزه در تمامی كشورهای جهان سبكهایی از این ورزش آموزش داده میشود . گرچه آنچه كه در خارج از مرزهای چین موجود است ذره‌ای از وسعت عظیم فنون رزمی چینی است با این وجو د حس درونی بیشتر كسانی كه در اقصی نقاط جهان به این ورزش گرویده‌اند چیزی مشابه روحیات چینی‌های باستان است . اساساً تفكر گرایش به ووشو جدای از بحث " تنها یك ورزش مستقل " بوده و ووشو كاران بیشتر تفكرات آرمانی دارند و دست یابی به نیروهای درونی و متافیزیكی است كه موجب شده است تا این ورزش بُعدی اعتقادی در میان پیروانش پیدا كند . راهیابی به مسابقات جهانی و بدست آوردن مدالهای رنگین هیچگاه خواستهای روحی ووشو كاران را تجلی نمی‌بخشد به همین دلیل است كه بسیاری از قهرمانان برجسته این ورزش حتی پس از چندین بار تكرار قهرمانی ، با عظمی را سخت تر از قبل به تمارین طاقت فرسای ووشو ادامه می‌دهند.


            ووشو ایران
            در كشور ما نیز از حدود سالهای 1364 و 1365 افرادی كه با عشق فراوان مجذوب ووشو شده بودند به چین كشیده شدند كه بعدها موجب ترویج ووشو در ایران شده و خود اساتید مطرحی در سطح بین‌الملل شدند كه در این میان چهره‌ی استاد محمد پورغلامی بسیار نمایانتر است به طوری كه اكنون به عنوان عضو هیأت رئیسه‌ی فدراسیون جهانی ووشو و رئیس كنفدراسیون ووشو غرب آسیا در خدمت ووشو می باشد. طی چند سال اخیر دوره های آموزشی مراحل شالبندی ووشو توسط ایشان پایه گذاری و تدوین شد و رنگ و روی نوینی به وضعیت درجه بندی هنرجویان این رشته ورزشی در سراسر کشور بخشیده شد. که تا کنون تعداد 18 نفر موفق به کسب دان 4 شده اند.

            ووشوکاران معروف ایران

            WWW.WUSHU.CJB.NET

            نوشته ی استاد ایوب احمدزاده

            برگرفته از ویکیپدی
            پــتینه و دکـوپاژ


            نظر


              #7
              ووشو کاران زن ایران

              ساندا(مبارزه)









              پــتینه و دکـوپاژ


              نظر


                #8












                پــتینه و دکـوپاژ


                نظر


                  #9
                  سانشو رفت
                  ساندا آمد




                  به پیشنهاد کمیته فنی و تایید هیئت رئیسه جهانی ساندا جایگزین سانشو شد و دیگر در رقابتهای ووشو عنوانی بنام سانشو وجود نخواهد داشت.این تصمیم ناگهانی که البته قرار بود در یک پروسه زمانی طولانی تر اجرا شود با یک سرعت زمانی کوتاه به صحنه ظهور درآمد که دلایل احتمالی متفاوتی را میتوان برای آن برشمرد که مهمترین آن عبارتند از:
                  واحد نمودن عنوان ساندا وسانشوبتدریج در مسیر قرار دادن مبارزات به سبک و روش ساندا همانگونه که از سال 2003 ابتدا در کاپ جهانی سانشو و سپس در مسابقات جهانی تعداد حفاظهای ایمنی از هفت عدد به پنج عدد رسید که روپایی و ساق بند از انه حذف شد.
                  پــتینه و دکـوپاژ


                  نظر


                    #10
                    خلاصه تاریخچه بی شائولین در جهان



                    منشأ ووشو بي شائولين و يا (Shaolin Northern) به معبد Song shan Shaolin در بخش Denfeng ايالت Henan چين در دوران حكمران سلسله wi (سال 495بعد از ميلاد ) باز مي گردد .طبق يكي از نوشته هاي قديمي بجا مانده در بخش Denfeng (نام كامل آن Dengfeng Xian Zhi) يك راهب بودايي به نام Batuo در سال 464بعد از ميلاد به منظور موعظه و ترويج آئين بودا از هند به اين محل در چين رفت . اين همان محلي است كه سي سال بعد (در سال 495) به دستور امپراطور Wie Xiao (كه بين سال هاي 471 تا 500 بعد از ميلاد حكومت مي كرد ) معبد شائولين ساخته شد تا طي 19 سال سلطنت اين امپراطور Batuo در اين معبد به موعظه بپردازد . لذا مي توان گفت كه Batuo اولين راهب بزرگ ( رهبر راهب ها ) در معبد شائولين محسوب مي شود .در زمان حكمراني امپراطور Wie Xiano Ming(سال 516 تا 528 بعد از ميلاد) راهبي به نام Damo كه هندي الاصل بود براي موعظه و اجراي مراسم آئيني به چين دعوت شد و در سال 527 بعد از ميلاد به Canton در چين رسيد .اما وقتيكه امپراطور نظريه او را در فنون آئين خود رد كرد به معبد شائولين رفت . زمانيكه او به معبد رسيد مشاهده كرد كشيش ها نحيف و بيمار شده اند لذا درصدد رفع مشكل برآمد و پس از 9 سال گوشه نشيني و انزوا اقدام به نوشتن دو روش مبارزه به نام هاي Yi Jin JingوXi Sui Jin نمود كه Yi Jin Jing به كشيش ها مي آموخت كه چگونه Qi خود را در سطح بالايي نگه داشته و از آن براي ارتقل سطح سلامت و تغيير وضعيت جسمي خود از حالت ضعيف به قوي استفاده كنند و تكنيك Xi Sui Jing به كشيك ها نحوه استفاده از Qi را براي پاك كردن مغز استخوان و قوي كردن سيستم ايمني را مي آموخت ضمن اينكه چگونه رساندن مواد مغذي و انرژي به مغز را ياد مي دهد بعدها در زمانيكه حاكمان ايالت منچوري به سرتاسر چين مسلط شدند و سلسله Qing رابنا نهادند آموزش هنرهاي رزمي را براي مدت طولاني (از 1644 تا 1911) در چين ممنوع كرد در اين دوره بود كه به منظور حفظ تكنيك هاي رزمي بي شائولين نيز در كنار بقيه روش هاي ديگر در بين مردم عادي جامعه گسترش پيدا كرد و به طور مخفيانه تمامي فنون رزمي از معبد شائولين به بيرون منتقل گشت و پس از گذشت اين سال ها بي شائولين (Bei Shaolin) نه تنها دركشور چين بلكه در سرتا سر جهان در كشورهاي مختلف نيز رواج يافته است و در حال حاضر بيش از هزاران مدرسه و انجمن در سراسر دنيا تحت عنوان بي شائولين كونگ فو (ووشو) مشغول به فعالیت می باشند
                    پــتینه و دکـوپاژ


                    نظر


                      #11
                      فرم های ابداعی

                      فرم های ابداعی شمالی:برای ساخت فرم نیاز به چهار محور الزامیست.که در هر محور حد اقل حدود ۱۰ تا ۱۵ حرکت باید انجام شود که یکی از حرکاتی که باید در این محور ها انجام شود حرکات جهشی است.مدت زمان انجام فرم باید بین ۱:۲۰ و ۱:۳۰ باشد.سرعت در انجام فرم های شمالی بسیار مهم است.به کسانی که میخوان تو مسابقات شرکت کنن توصیه میکنم که اگر دختر هستن فرم های چانگ و شمشیر جین و چیانگ(نیزه) انتحاب کنن و اگر پسر هستن فرم های چانگ و شمشیر دائو و گوان(چوب)رو انتخاب کنن.
                      فرم های ابداعی مرکزی:زمان انجام دادن این فرم ها بین ۳ دقیقه و نیم و حد اکثر ۵ دقیقه باشد.در این فرم ها نرمی و آرامش بدن و هماهنگی پاها و دست ها بسیار مهم است.در مسابقات باید فرم های تای چی و شمشیر جین تای چی اجرا شود.در فرم های مرکزی انجام بعضی از حرکات جهشی نیاز است.
                      فرم های ابداعی جنوبی:من دیگه چیز هایی مثل تعداد محور و تعداد حرکات در هر محور رو دیگه تکرار نکردم چون در همه ی آن ها یکی است.در هر فرم جنوبی بین ۴ تا ۶ کیاپ(فریاد) نیاز است.در این فرم ها قدر و سرعت نیاز است و حرکات جهشی نیز باید در این نوع فرم نیز اجرا شود.زمان انجام این فرم ابداعی بین ۱:۲۰ و ۱:۳۰ است. فرم های مسابقاتی:نان چوان و شمشیر نان دائو و نان گوان(چوب جنوبی)
                      پــتینه و دکـوپاژ


                      نظر


                        #12
                        حسین اوجاقی عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی شد"باز هم افتخار برای ایران"


                        جلسه هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو (IWUF ) شب گذشته در شهر تورنتو کانادا برگزار شد که از مهمترین مصوبات این نشست عضویت حسین اوجاقی کاپیتان تیم ملی ووشوی ایران در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی بود. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو،در این نشست که با حضور یوزای چینگ رییس فدراسیون جهانی ووشو و نایب رییس کمیته بین المللی المپیک ،وانگ شیائولین دبیر کل و همچنین دکتر مهدی علی نژاد رییس فدراسیون ووشوی ایران و غرب آسیا و عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی و آسیایی ووشو و دیگر اعضا برگزار شد، با رایزنی و مذاکرات فشرده رییس فدراسیون ووشوی کشورمان حسین اوجاقی به مدت 4 سال عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی شد. این کمیته به درخواست کمیته بین المللی المپیک و برای اولین بار در فدراسیون جهانی ووشو (IWUF ) تاسیس شد که از هر قاره یک عضو برای آن انتخاب شد که عبارتند از : وانگ ار پینگ از چین به عنوان رییس، خانم داریا تاراسوا از روسیه به عنوان نایب رییس ، حسین اوجاقی به عنوان نماینده قاره آسیا ،آندری کوال از اوکراین به عنوان نماینده قاره اروپا و عصام برهومی از تونس به عنوان نماینده قاره آفریقا که البته هیات رییسه در انتخاب نماینده های 2 قاره آمریکا و اقیانوسیه به جمع بندی نرسید و مقرر شد که در جلسه بعدی یعنی سال آینده معرفی و انتخاب شوند.


                        دمش گرم

                        نظر


                          #13
                          [ ورزش های رزمی ] ووشو


                          به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه دومین روز از ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شانگ های چین،
                          سپیده شاکریان تالوکار کشورمان اولین مدال طلای تیم ووشو جوانان ایران را به ارمغان آورد.

                          شاکریان در بخش تالو و در فرم "نن دائو" رده سنی 12 تا 15 سال با کسب امتیاز 9/11 در جایگاه نخست ایستاد و صاحب گردن آویز طلا شد.

                          در این فرم نماینده ویتنام با امتیاز 9/02 صدم دوم شد و شرکت کننده میانمار با 8/99 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

                          لازم به ذکر است، شاکریان روز گذشته در فرم "نان چوان" صاحب مدال برنز شده بود.

                          منبع : http://www.bornanews.com/Pages/News-71878.aspx

                          نظر


                            #14
                            ثبت پنجمین مدال ایران به نام مریم عصمتی


                            به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه دومین روز از ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شهر شانگهای چین، مریم عصمتی در بخش تالو تیم ووشو جوانان ایران را صاحب چهارمین مدال برنز و در مجموع پنجمین مدال کرد.

                            مریم عصمتی در فرم "نان چوان" رده سنی 15 تا 18 سال با کسب امتیاز 9/25 در ردیف سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد. در این فرم نماینده اندونزی با 9/28 اول شد و نماینده کره جنوبی با امتیاز 9/27 در جایگاه دوم قرار گرفت.

                            گفتنی است عصمتی روز گذشته در فرم "نن گون" در جایگاه ششم ایستاده بود.

                            نظر


                              #15

                              به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه دومین روز از ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شهر شانگ های چین،

                              نفیسه پورگنجی در بخش تالو پنجمین مدال برنز و ششمین نشان تیم ووشو جوانان ایران را به دست آورد.

                              پور گنجی در فرم "گون شو" رده سنی 12 تا 15 سال با کسب امتیاز 8/77 در جایگاه سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

                              در این فرم نماینده مالزی با امتیاز 9/07 مدال طلا گرفت و نماینده سنگاپور با امتیاز 8/94 در جایگاه دوم ایستاد.

                              نظر

                              Working...
                              X